LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
bprosman

Re: Lamp vervangen wake up light Philips kan niet

Ongelezen bericht door bprosman »

ik heb enige tijd geleden in de krant een artikel gelezen dat philips een armaturenfabriek heeft overgenomen
het idee is om armaturen compleet met verlichting te verkopen dus lampen en armaturen die bij elkaar horen
dus geen losse armaturen en de lampen van philips
ik neem aan dat dit het eerste niet geheel naar verwachting verlopende resultaat is
Heeft er niets mee te maken , de wake-up light was er al jaren eerder.
dat betekent vervolgens niet dat ik iedere keer als er een lamp stuk is dat ik een installateur laat komen
Omdat een "gewone" lamp er nu eenmaal voor ontworpen is om zelf te vervangen.
Daar staat weliswaar 220Volt op maar dat kun je niet aanraken.
En ja.... ik kan een wake-up light lamp ook wel zelf vervangen maar je wil klanten niet met schroevendraaiers aan je apparaat laten zitten.

sjaakb

Ongelezen bericht door sjaakb »

Philips heeft (even als sommige politici) uiteindelijk zijn verantwoordelijkheid genomen en, na enig aandringen (een korting van 20% bij aanschaf van een nieuwe Wake-up Light heb ik vriendelijk maar resoluut afgewezen) een nieuw vervangend exemplaar afgeleverd. Klasse!
Volgens de handleiding zou de lamp van deze versie (HF3485), als deze kapot gaat, ook te vervangen zijn! Dus helemaal goed.

Bedankt Philips (en TROS Radar natuurlijk).

sjaakb :D
sjaakb schreef:Ik heb de zelfde ervaring als Ester123 maar dan met de HF3475/01. Een eerste lamp gekocht midden 2009 gaf het al na 3 maanden op. Een vervangende, nieuwe lamp gaf na 2 jaar en 3 maanden ook de geest (de klok en wekkerfunctie functioneren nog perfect). Volgens de handleiding moet de lamp 7 jaar mee gaan en moet je voor vervanging contact opnemen met het Philips Consumer Care Centre. Telefonisch contact opgenomen (een uitdaging want de lamp valt niet onder "verlichting") door de klantenservice doorverwezen naar een reparatieafdeling omdat de garantietermijn was verlopen. Van die afdeling te horen gekregen dat de lamp niet gerepareerd kan worden en het dus ook geen zin heeft om die voor reparatie op te sturen ("het zou me alleen maar geld gaan kosten"). Ik vind het stuitend dat een bedrijf als Philips het principe "duurzaamheid" op deze wijze interpreteert en een product durft te verkopen (in mijn geval voor Euro 120) dat 7 jaar mee zou moeten gaan maar het na iets meer dan 2 jaar af laat weten. Weg geld en vertrouwen in Philipsproducten.

m.marges

Ongelezen bericht door m.marges »

Wij hadden de Philips Wake-up Light HF3480 en natuurlijk net buiten de garantieperiode ging de lamp ook kapot.
Telefonisch contact opgenomen Philips Consumer Care Centre en als passende oplossing boden ze marginale korting aan op de nieuwe wake-up lamp, maar zo laag dat een nieuwe lamp goedkoper is in de winkel.
Helaas zijn we niet tevreden over de nieuwe lamp. Deze is niet gebruiksvriendelijk; moeilijk in te stellen, de eerste keer hebben we ons ook flink verslapen doordat de wekker niet was afgegaan (blijkbaar toch verkeerd ingesteld). De display vinden we ook niet mooi en minder duidelijk, deze lijkt in de technologie juist achteruit te zijn gegaan. Naar ons idee is Philips ook achteruit gegaan in service en kwaliteit.

friszuur

Ongelezen bericht door friszuur »

Na 2,5 jaar is ook mijn lamp gestorven (HF3475/1). Contact gehad met Philips en nul op het rekest... Het viel te ver buiten de garantieperiode (?!). Dat een lamp stuk gaat kan ik begrijpen, maar dat je daarmee dus het hele apparaat in de prullenbak kan gooien vind ik echt belachelijk.

Ik ben destijds voor Philips gegaan vanwege kwalitiet en service. De manier waarop ze met dit probleem omgaan is echt onacceptabel. Voor mij even geen Philips meer...

fokko2012

Ongelezen bericht door fokko2012 »

Heb hetzelfde probleem als Ester123.

Half oktober 2009 heb ik de HF3490 gekocht (€ 136), direct was het product kapot dus vervangen. Een jaar later nogmaals, wederom vervangen door Philips.
Nu, net 2 jaar na de laatste vervanging is de lamp weer kapotgegaan. Contact opgenomen met Philips en helaas nul op het rekest. Buiten de garantietermijn.
Philips Consumer Care: (dienst klinkt mooier dan zij zich voordoet)
Ik kan het apparaat niet omruilen voor u. Ik begrijp dat dit vervelend is. Excuses voor het ongemak.
De lamp heeft een verwachte levensduur van meer dan 10.000 uur volgens de handleiding, dat heb ik bij lange na dus niet gehaald. Eerder richting de 20% daarvan.
Je mag als consument toch wel meer hiervan verwachten?

Philips beroept zich wel erg makkelijk op de garantietermijn van 2 jaar (vanaf aankoop), terwijl hun product veel langer mee zou moeten gaan.

Ik heb gezien dat gebruiker "PhilipsCare_NL" zich hier al meerdere malen in heeft gemengd en een oplossing heeft aangedragen, maar zich ook al een tijd niet meer heeft vertoond op dit forum. Toch hoop ik nog op een oplossing, want ben niet van plan een nieuwe Philips (Wake Up Light) te kopen gezien mijn ervaringen. Dacht dat Philips kwaliteit en service was...

netwerker62

Ongelezen bericht door netwerker62 »

Bij mij ging de lamp van de HF3490/01 (de iPhone versie) na 2.5 jaar kapot, een schade van 143 Euro. Ik heb twee keer contact gehad met de klantenservice maar die zeiden ijskoud dat de garantie was verlopen en ik gewoon pech had. Dat ze juridisch fout zitten laat de professionele incasseerders van de 'klantenservice' volkomen siberisch. Uiteindelijk zou een manager mijn case overnemen, dat is nu een maand geleden en ik heb nog steeds niets vernomen. Het speciale 0900 telefoonnummer werkt ook niet meer dus de enige mogelijkheid om in contact te komen is via chat waar je dus zoals gezegd bot vangt.
Na twee defekte senseo's, een streep in m'n LCD tv en deze ramp met de wake-up light heb ik het helemaal gehad met Philips. Wat eens de trots van Nederland was levert nog minder service dan een chinese postorder maar vraagt wel een veel hogere prijs. De enige remedie is om geen Philips meer te kopen en overal in de sociale media rond te toeteren dat Philips slechte produkten levert en daar bovendien geen garantie op levert. Zegt het voort.

Whuanda

Ongelezen bericht door Whuanda »

Bij mij ook de lamp kapot.. De wekker doet het nog, maar ik zie in het scherm off staan en die krijg ik niet meer weg.

Ik heb de HR 3480 2 jaar geleden via de ING gekocht. Ik had 2 klachten, eentje over een keukenmachine, en de andere over deze. Keukenmachine binnen no time anwoord en geen enkel probleem.

Maar nu deze wake up light.... Ik zie hier op het forum dat de kans dat ik een oplossing zal krijgen nihil is...

Zo zonde, een wekker / lamp van 130 euro, na circa 2 jaar de prullenbak in omdat je de lamp niet kan vervangen?

Zeer teleurstellend..

Whuanda

Ongelezen bericht door Whuanda »

Na meerdere malen contact, is de reactie simpel.
Jammer de bammer koop maar een nieuwe..

Inderdaad, als dit de degelijkheid en service van Philips is.. Is dit mijn laatste Philips aankoop geweest..

TegenGaz

Ongelezen bericht door TegenGaz »

Van de ene op de andere dag, zonder dat er iets is voorgevallen, reageert mijn wake up light type HF3485/10 (gekocht 24.11.2010, 2 jaar en 5 maanden in gebruik) niet meer op de toetsen en schakelaars. Heb het apparaat de hele dag stroomloos gehad (stekker eruit) in de verwachting een soort van reset te krijgen. Inderdaad geeft de klok nu 0:00 aan met de Uren nul knipperend, maar instellen van de tijd lukt niet omdat geen van de toetsclusters reageert.

De lamp en radio toetsen zijn niet meer te bedienen en ook de toetsen aan voorzijde (menu, preset, plus en min) reageren niet op indrukken. Heb hier op internet niets over kunnen vinden.

Philips gemaild (heb een huis vol Philips producten van scheerapparaat en keukenmixer, tot tandenborstels, strijkbout, contactgrill, dect telefoonset en ambilight HD TV, noem maar op), die vervolgens een dag later terugbellen. Na uitleg van het probleem, krijg ik de vraag wat de productiecode op de bodem van de lamp is (1039, waarschijnlijk week 39 in 2010) en wanneer ik de lamp heb gekocht, wat natuurlijk ook al in de mail stond, november 2010. Helaas, dat is buiten de garantie; u kunt de lamp opsturen voor onderzoek, wat tussen de € 45.00 en € 65.00 zal gaan kosten, dus nog zonder reparatie als dat al mogelijk is. Alternatief kunnen we u een 20% kortingsvoucher aanbieden, te gebruiken bij uw volgende aankoop in de Philips shop.

Afgezien van het feit dat ik de toegezegde voucher niet per mail heb ontvangen, is natuurlijk wel duidelijk dat er geen nieuwe Philips producten meer zullen worden aangeschaft. Van een wekker lamp van ruim € 130.00 mag je toch wel verwachten dat deze iets langer mee gaat dan pakweg 29 maanden.

Helemaal eens met eerdere berichten, Philips is niet meer wat het ooit was.

M. Versteeg

Ongelezen bericht door M. Versteeg »

Beste mensen,

In november 2010 heb ik ook zo'n mooie wake up light gekocht. Maar nog geen drie jaar verder is de electronica opeens volledig van slag en is de wake up light niet meer in te stellen. Ik heb geprobeerd hen te resetten door de stekker er een paar uur uit te laten, maar zonder resultaat. Een reset knop heeft dit model niet.
Op 29 maart 2012 schreef Philips op in dit forum nog het volgende:

"We willen hierbij graag reageren op de bovenstaande reacties omtrent de Philips Wake-up Light. Philips hecht veel waarde aan het oplossen van problemen die mensen ondervinden met hun product. Als een product buiten de garantieperiode van 2 jaar valt, kijken we altijd naar een individuele oplossing. Helaas komt het een enkele keer voor dat onterecht niet de juiste oplossing wordt geboden. Daarvoor bieden wij onze excuses aan en deze fout willen wij dan ook graag herstellen. Bij deze adviseren wij mensen met een kapotte Wake-up Light contact met ons op te nemen".

Ik heb het advies opgevolgd en contact opgenomen met de klantenservice. Maar die zegt echter nu dat de garantieperiode is verlopen en dat de "coulance" alleen maar geldt voor de lamp?! Dus met andere woorden: Philips hecht dus helemaal geen waarde aan het oplossen van problemen! Zo zie je maar: mooie woorden maar geen daden.

Kennelijk vindt Philips het wél vreemd dat een lamp, waarvan ze zegt dat deze een levensduur van 7 jaar heeft, eerder kapot gaat maar niet als hun electonica er na nog geen drie jaar er zomaar de brui aan geeft. Ik dacht dat Philips zich van lampenboer had ontwikkeld tot electronicagigant, maar niets blijkt minder waar. Ze staan alleen in voor hun lampen, en niet voor hun electronica.

Hou dat in je achterhoofd als je in een electronicawinkel staat!

lvonk

Ongelezen bericht door lvonk »

Ook ik kan me aansluiten bij het rijtje gedupeerden,

2 jaar en 3 maanden na aanschaf begaf bij mij ook de elektronica in het apparaat, knoppen werken niet meer en radio gaat sporadisch aan. Na contact te hebben opgenomen met de live support gaven zij hun oprechte excuses en ter compensatie boden zij een 10% kortingsvoucher aan. Na wat vergelijken kwam ik er echter achter, dat bij de Philips webshop de elektronica 22% duurder is dan bij andere webwinkels. Nadat ik dit aan de live support gemeld had en vond dat ik in de maling werd genomen, kwamen zij met een alternatief, namelijk een kortingsvoucher van 20%. Ik vind deze gang van zaken ronduit belachelijk. Het geeft mij het idee dat Philips totaal geen interesse heeft in het oplossen van mijn probleem en er alleen maar een extra slaatje uit wilt slaan.

Vincent72

Ongelezen bericht door Vincent72 »

Vandaag contact opgenomen met Philips (Chat Support) over hetzelfde probleem. Maar wat een slechte ervaring zeg. Het enige dat men verteld is dat het apparaat over de garantietermijn van 2 jaar is en dat ik mij moet wenden tot e-care.nl. Dat betekent dus dat Philips nog eens aan mij wil verdienen, want de kosten voor reparatie moet ik natuurlijk zelf betalen. En omdat de lamp niet (eenvoudig) vervangbaar is (anders kon ik het zelf) zal dat een onevenredig hoge rekening opleveren. :evil:
Ze doen niets met het feit dat ze zelf aangeven dat de lamp een levensduur van 7 jaar heeft en mijn lamp nog geen 5 jaar oud is. Je wordt dus niet echt serieus genomen. Na een eerdere slechte ervaring inzake support/service ben ik nu wel klaar met Philips. Goed bezig Philips :!: Maar ze zijn niet van me af, want ik laat het hier niet bij zitten.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Slimme jongens Philips, ik heb een 3470/01 de lamp is simpel verwijderbaar, maar er staat geen typenummer op, lijkt op een groter broertje van de G4 halogeen.
De electronica was van slag, na een lange spanningsvrije periode is ook dit probleem opgelost. (zit er een geheugensbatterij in, die ook eerst leeg moet zijn, voordat die zich reset?)

pima

Ongelezen bericht door pima »

Lamp staat op de site van philips: Capsuline LV 100W clear 4000h

Gesloten