| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent App, onbetrouwbaar waardoor mega hoge jaarafrekening
Essent App, onbetrouwbaar waardoor mega hoge jaarafrekening
Wij zijn in nov 2011 overgestapt van Nuon naar Essent, omdat ze een mooi verkoop praatje hadden wilde wij het voor een jaar wel proberen. Na 3 mnd kregen wij een jaarafrekening van meer dan €300,-
Dit in drie mnd tijd, belachelijk.
Durfde ook niet zo goed meer over te stappen dus we hebben het tot onze spijt nog een jaar geprobeerd.
Op aanraadde van een Essent medewerkster en de reclame hebben wij de App gedownload om zo ons verbruik goed in de gaten te houden.
Na het invullen van de meterstanden gaf de app aan dat het termijn bedrag verlaagt kon worden naar €10,- om zo op nul te komen met de jaarafrekening. Anders zouden we ruim €400,- terug krijgen.
Dit hebben wij gelukkig niet gedaan, maar wel naar €100,- verlaagt ( 39,- minder)
Na 2 mnd heb ik gecontroleerd of we hier goed aan deden en zelfs met een medewerker gebeld om problemen te voorkomen.
Na het invullen bleek dat we nog steeds ruim 200 terug zouden krijgen, dus om de maand lasten iets te verlagen heb ik het termijn bedrag verlaagt naar €75,- ( kon nog steeds naar 10 euro maar gelukkig weer niet gedaan)
Wij zouden aan het eind van de rit €210,- terug krijgen. Nu krijgen we de mail binnen met de jaarafrekening en tot onze verbazing en schrik moeten we €521,- bij betalen!!
Hoe kan dit... Gelijk Essent gebeld en die kunnen er weinig aan doen en ik zal wel te vaak ingelogd zijn via de app waardoor de app van slag raakt. Die onzin is toch niet te geloven.
Wie weet hoe we dit probleem op kunnen lossen, we hebben het geld er echt niet voor en het is gewoon oplichting!
Gr. Ilse
Durfde ook niet zo goed meer over te stappen dus we hebben het tot onze spijt nog een jaar geprobeerd.
Op aanraadde van een Essent medewerkster en de reclame hebben wij de App gedownload om zo ons verbruik goed in de gaten te houden.
Na het invullen van de meterstanden gaf de app aan dat het termijn bedrag verlaagt kon worden naar €10,- om zo op nul te komen met de jaarafrekening. Anders zouden we ruim €400,- terug krijgen.
Dit hebben wij gelukkig niet gedaan, maar wel naar €100,- verlaagt ( 39,- minder)
Na 2 mnd heb ik gecontroleerd of we hier goed aan deden en zelfs met een medewerker gebeld om problemen te voorkomen.
Na het invullen bleek dat we nog steeds ruim 200 terug zouden krijgen, dus om de maand lasten iets te verlagen heb ik het termijn bedrag verlaagt naar €75,- ( kon nog steeds naar 10 euro maar gelukkig weer niet gedaan)
Wij zouden aan het eind van de rit €210,- terug krijgen. Nu krijgen we de mail binnen met de jaarafrekening en tot onze verbazing en schrik moeten we €521,- bij betalen!!
Hoe kan dit... Gelijk Essent gebeld en die kunnen er weinig aan doen en ik zal wel te vaak ingelogd zijn via de app waardoor de app van slag raakt. Die onzin is toch niet te geloven.
Wie weet hoe we dit probleem op kunnen lossen, we hebben het geld er echt niet voor en het is gewoon oplichting!
Gr. Ilse
Re: Essent App, onbetrouwbaar waardoor mega hoge jaarafrekening
Hier moesten de alarmbellen al gaan rinkelen, dat dit niet kan.Na het invullen van de meterstanden gaf de app aan dat het termijn bedrag verlaagt kon worden naar €10,- om zo op nul te komen met de jaarafrekening.
Vast recht en transportkosten zijn al veel hoger dan 12 X 10 euro !
Ik ken de app niet, maar ik denk, dat het gebruik ervan op eigen risico is.
Als het aantal m³ en/of kWh verbruik klopt, is het natuurlijk geen oplichting.IlsePrins schreef:Wij zijn in nov 2011 overgestapt van Nuon naar Essent, omdat ze een mooi verkoop praatje hadden wilde wij het voor een jaar wel proberen. Na 3 mnd kregen wij een jaarafrekening van meer dan €300,-
Gr. Ilse
Zoals je kunt lezen heb ik hem idd niet naar 10 euro verlaagd, en als zo'n App op de markt wordt gebracht mag je er och van verwachten dat het in grote lijnen klopt en niet een verschil van ruim € 900.-
En als er dan verteld wordt dat je te vaak inlogt waardoor de App van slag raakt, dus als ik teveel op me bank App inlog, verdwijnt mijn geld ook.
En als er dan verteld wordt dat je te vaak inlogt waardoor de App van slag raakt, dus als ik teveel op me bank App inlog, verdwijnt mijn geld ook.
Ik moet ook 600 bijbetalen aan Essent en heb een uitkering met 2 kids. Als ik het kan kan jij het ook.
hoe weet die app wat je daadwerkelijk verbruikt? is deze gekoppeld aan de slimme meter of zo?
Je moet bij de Essent VerbruiksManager zelf je meterstanden invoeren...thecure schreef:hoe weet die app wat je daadwerkelijk verbruikt? is deze gekoppeld aan de slimme meter of zo?
.Ik moet ook 600 bijbetalen aan Essent en heb een uitkering met 2 kids. Als ik het kan kan jij het ook
Maar is er een probleem met de meterstanden of heb je het ook echt verbruikt ?
Vraag me af wat dat te maken heeft met de openingspost "Essent app onbetrouwbaar", ik neem aan dat mensen geen nieuwe meter gekregen hebben toen ze overstapten.
Wat betaalde je dan aan maandelijks voorschot als je 600 euro mag bij betalen ?sephora30 schreef:Ik moet ook 600 bijbetalen aan Essent en heb een uitkering met 2 kids. Als ik het kan kan jij het ook.
Is die 600 euro incl. het nieuwe maandelijkse voorschot ?