Uit nieuwsgierigheid heb ik van onze verzekeringen de afkoop waarde opgevraagd.
Wij hebben er 2.
1. bij Zwitserleven gestart op 1-1-2000 maandelijks € 134,77
2. bij ASR gestart op 7 juli 2007 maandelijks € 51,80
Nu heb ik de afkoop waarde ontvangen, beide zijn zonder eerste kosten.
Waarde Zwitser € 9.300,
Waarde ASR € 11.000
Gezien bovenstaande breekt dus mijn klomp! Hoe is dit mogelijk?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijfrente verzekering
Re: Lijfrente verzekering
Er zijn diverse mogelijkheden:
1- Betreft de ASR polis een polis die een voortzetting is van een andere polis of is daarin een eerste storting gedaan bij aanvang van de verzekering?
2- Zit er een hogere overlijdensdekking in de Zwitserlevenpolis?
3- Zijn de kostenstuctuur en het beleggingsresultaat van ASR beter dan die van Zwitserleven?
1- Betreft de ASR polis een polis die een voortzetting is van een andere polis of is daarin een eerste storting gedaan bij aanvang van de verzekering?
2- Zit er een hogere overlijdensdekking in de Zwitserlevenpolis?
3- Zijn de kostenstuctuur en het beleggingsresultaat van ASR beter dan die van Zwitserleven?
Nee ASR is een nieuwe polis. En geen hogere overlijdens risico dekking. De polissen zijn precies hetzelfde, alleen bij Zwitsers een hogere inleg per maand.
ps: overlijdens risico is bij beide ongeveer € 8,00 p.m.
Ik kan mij niet voorstellen dat de tweede opgave klopt. Als je de overlijdensdekking daar uit zou halen, dan hou je zo'n 44 per maand over om te sparen of te beleggen. In iets minder dan 7 jaar heb je dan ong. 3.500 kunnen sparen. Dat zou betekenen dat je in 7 jaar ongeveer de inleg verdrievoudigd hebt. Nu hebben de beurzen het de afgelopen jaren wel goed gedaan, maar zo goed is wel wat overdreven.
-
De afkoopwaarde van Zwitserleven lijkt wat aan de lage kant, maar goed het zou kunnen gezien de beursontwikkelingen en de kosten die in lijfrente producten zaten / zitten.
De afkoopwaarde van ASR is inderdaad wel erg hoog. Wat is de einddatum van de verzekering? Wellicht hebben ze je de waarde gestuurd die je op de einddatum kunt bereiken? Ik zou toch even bij ASR navragen of dit wel klopt, zodat je in ieder geval een eerlijk beeld hebt hoe je er nu echt voor staat.
De afkoopwaarde van ASR is inderdaad wel erg hoog. Wat is de einddatum van de verzekering? Wellicht hebben ze je de waarde gestuurd die je op de einddatum kunt bereiken? Ik zou toch even bij ASR navragen of dit wel klopt, zodat je in ieder geval een eerlijk beeld hebt hoe je er nu echt voor staat.