Beste sidharta , en iedereen die dit topic een warm hart toedraagt
Je bent vanaf nu (als je dit probleem nog hebt ) niet meer alleen , ik zit met hetzelfde en ook met de remeha quinta 35 ook mijn verbruik is als een raket gestegen heb vanaf 1-11-12 tot nu een dikke 2400m3 gas verbruikt nu is er bij mij ook al een aantal keer een monteur van de Volta Limburg geweest om de ketel na te kijken , de ketel schijnt niks mis mee te zijn volgens hun maar wat hij wel constateert is dat de ketel meer verbruikt dan deze daadwerkelijk maximaal zou aan kunnen mijn ketel gebruikt 4.4m3/h en hij zou volgens de documentatie maar 3.3m3/h mogen verbruiken test is nu 4x uitgevoerd ook is het gasblok die dit kon veroorzaken (volgens remeha) vervangen en het blijft nog steeds hetzelfde volgens Volta Limburg ligt het dus aan de meter maar dat ijk verhaal ken je denk ik wel dus dat laat ik maar weg , ik zit nu dus met hetzelfde probleem en weet niet echt wat te doen iedereen klaagt in het huis dat het koud is aangezien ik de verwarming niet meer hoger dan 19 zet en merendeel niet hoger dan 18/18.5 douchen doen we al extra kort etc etc nu wil ik deze week de leiding eens laten afpersen maar heb zelf al eens gekeken of er bij 0 verbruik ketel uit en niks van gas gebruiken iets aan de meter te zien is maar dat is niet zo gisteren cv op 15 gezet 24uur later 5m3 gas verbruikt ???? alleen maar om de temp op 15 te houden met zon in de woonkamer
Ik word momenteel ook van kastje naar de muur gestuurd en weet ook niet echt meer wat te doen.
Maar wat mij dus nu heel erg door mijn hoofd speelt is als de max capaciteit 3.3m3/h mag zijn en ik (jij misschien ook) op 4.4/h zit dit een verschil is van ong. 30% als je nu eens je verbruik pakt en daar 30% vanaf trekt lijkt het me wel redelijk want dan zou ik op 12m3 per dag uitkomen wat mij redelijk lijkt ook als jij dat lijstje met verbruik wat e-chec gemaakt heeft en daar 30% vanaf trekt het verbruik ook een stuk realistischer word maar dat is nog steeds geen oplossing , mocht je deze wel al hebben laat het me dan please weten
gr maurice
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet
Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet
Ik heb uw verhaal uitgebreid gelezen.
Ga eens 10 minuten douchen (verder alles uit): dan mag U hooguit 0,5 tot 0.8 M3 gas verbruiken.
Zo niet : defekte gasmeter.
Volgens mij is de Remeha OK.
Maar ik heb geen glazen bol.
Ga eens 10 minuten douchen (verder alles uit): dan mag U hooguit 0,5 tot 0.8 M3 gas verbruiken.
Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet
Wil het wel eens proberen maar zoals ik zeg gebruikt de ketel 33% meer gas dan deze aan maximale capaciteit zou kunnen gebruiken dus ik weet nu al zeker dat het gebruik hoger zal uitvallen dan 0.5/0.8m3 want warm water en cv gaat over dezelfde ketelhawkwind schreef:Ik heb uw verhaal uitgebreid gelezen.