LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vocht in mobieltje
Vocht in mobieltje
Mijn dochter kocht op 1 maart 2013 een mobieltje bij de belcompany. Een Htc voor bijna € 70,=.
Ze had dit mobieltje gespaard met haar krantenwijk. Na 2 weken viel het mobieltje al uit en ze kreeg deze zelf niet meer aan de praat...dus naar de belcompany. De medewerker opende het mobieltje haalde de batterij eruit en deed deze er opnieuw weer in.....en gelukkig hij deed het weer.
Op 26 maart was haar mobieltje weer dood en ook het in en uithalen van de batterij (wat ze nu ook zelf kan) hielp niet! Dus weer terug naar de belcompany....vocht werd er gezegd. Ze moest het apparaat maar in de rijst leggen dan zou het vocht er wel uittrekken...dus mobieltje een nacht in rijst. De volgende ochtend de 27ste maart...mobieltje niet aan de praat te krijgen. Mijn vrouw en ik zijn daarom op deze 27ste naar de belcompany gegaan...helaas meneer mevrouw...vocht! We konden hem weggooien! Nu heeft mijn dochter absoluut geen zwemles aan het mobieltje gegeven. Ze fiets dagelijks wel een aantal kilometers door de polder maar dan heeft zij deze in haar zak zitten. Ik begrijp niet waarom er geen enkele toenadering van de belcompany gedaan wordt om dit op te lossen...ze zijn ons in ieder geval kwijt als klant!
Ze had dit mobieltje gespaard met haar krantenwijk. Na 2 weken viel het mobieltje al uit en ze kreeg deze zelf niet meer aan de praat...dus naar de belcompany. De medewerker opende het mobieltje haalde de batterij eruit en deed deze er opnieuw weer in.....en gelukkig hij deed het weer.
Op 26 maart was haar mobieltje weer dood en ook het in en uithalen van de batterij (wat ze nu ook zelf kan) hielp niet! Dus weer terug naar de belcompany....vocht werd er gezegd. Ze moest het apparaat maar in de rijst leggen dan zou het vocht er wel uittrekken...dus mobieltje een nacht in rijst. De volgende ochtend de 27ste maart...mobieltje niet aan de praat te krijgen. Mijn vrouw en ik zijn daarom op deze 27ste naar de belcompany gegaan...helaas meneer mevrouw...vocht! We konden hem weggooien! Nu heeft mijn dochter absoluut geen zwemles aan het mobieltje gegeven. Ze fiets dagelijks wel een aantal kilometers door de polder maar dan heeft zij deze in haar zak zitten. Ik begrijp niet waarom er geen enkele toenadering van de belcompany gedaan wordt om dit op te lossen...ze zijn ons in ieder geval kwijt als klant!
-
- Contacteer:
Re: Vocht in mobieltje
Beste klant,
Dit is vervelend om te lezen. Graag bekijken we wat wij hierin voor u kunnen betekenen.
Kunt u een e-mail sturen naar [email protected] o.v.v. BC1303-1008, met daarin de volgende gegevens?
- NAW;
- Aankoopbon of imeinummer van het toestel (te vinden op aankoopbon).
We zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare
Dit is vervelend om te lezen. Graag bekijken we wat wij hierin voor u kunnen betekenen.
Kunt u een e-mail sturen naar [email protected] o.v.v. BC1303-1008, met daarin de volgende gegevens?
- NAW;
- Aankoopbon of imeinummer van het toestel (te vinden op aankoopbon).
We zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare
-
- Contacteer:
Tsja, val en vochtschade zijn al een tijdje de uitvluchten om onder de garantie uit te komen voor electronische producten.
Hoop voor je dat wordt opglost. Wat een advies trouwens van BC, leg je telefoon in de rijst pppffff
kan je net zoe goed adviseren om in een vochtvreter te leggen.
Hoop voor je dat wordt opglost. Wat een advies trouwens van BC, leg je telefoon in de rijst pppffff
kan je net zoe goed adviseren om in een vochtvreter te leggen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat vochtschade in zeker 9 van de 10 gevallen ook echt de oorzaak is. Je hoeft je telefoon maar in binnenzak te stoppen die niet voldoende waterdicht is en het gaat al fout. Het gaat wel om heel gevoelige elektronica.
-
- Contacteer:
En ik kan uit ervaring zeggen dat vochtschade in 9 van de 10 gevallen zekers NIET de oorzaak is.GJvdZ schreef:Uit ervaring kan ik zeggen dat vochtschade in zeker 9 van de 10 gevallen ook echt de oorzaak is. Je hoeft je telefoon maar in binnenzak te stoppen die niet voldoende waterdicht is en het gaat al fout. Het gaat wel om heel gevoelige elektronica.
En behoudens de telefoons welke waterafstotend / waterdicht / stofdicht ( o.a. outdoor gsm's ) zijn zullen de overige niet waterdicht zijn.
Ik heb heel wat telefoons versleten van model koelkast met externe battarij tot huidige xperia en zelf nog nooit last gehad van vocht terwijl ook in mijn binnenzak zit en door regen en stortbuien ben gereden.
Er zullen vast personen zijn waarvan de telefoon vocht heeft vanwege .....vul maar in....maar 9 van de 10 gaat erbij mij niet in.
Gevoelige electronica ja, maar dan zou deze ook niet tegen een stootje kunnen.
Mijn ervaring is toch echt anders. Ik beheer ca. 1200 mobiele telefoons en kan je vertellen dat van de ca. 100 toestellen die het afgelopen jaar (onder garantie) naar de reparateur zijn gegaan er een stuk of 7 zijn afgeschreven omdat vochtschade niet onder de garantie valt.GJvdZ schreef:Uit ervaring kan ik zeggen dat vochtschade in zeker 9 van de 10 gevallen ook echt de oorzaak is. Je hoeft je telefoon maar in binnenzak te stoppen die niet voldoende waterdicht is en het gaat al fout. Het gaat wel om heel gevoelige elektronica.
Het betreft toestellen van het type Nokia 6130 (ja echt, ze bestaan nog en zijn haast onverslijtbaar), Nokia C2-01, Samsung Star I en II, Galaxy mini 2, Samsung Galaxy Nexus, HTC S740, HTC Desire C, HTC One V.
De toestellen met vochtschade waren de Samsung Star I en die waren ook daadwerkelijk verzopen (meegewassen bijvoorbeeld) en een HTC waar de kat over had gep*** ("maar ik heb 'm daarna goed schoongespoeld hoor!" *grijns)
Wij kregen hier laatst een laptop terug van een medewerker in een plastic zak, omdat de koffie er uit drupte. Er kwam een volgeladen ginaf langs de keet denderen en z'n koffie was over de laptop gevallen. Of we alsjeblieft z'n data nog konden redden..kiz schreef:Mijn ervaring is toch echt anders. Ik beheer ca. 1200 mobiele telefoons en kan je vertellen dat van de ca. 100 toestellen die het afgelopen jaar (onder garantie) naar de reparateur zijn gegaan er een stuk of 7 zijn afgeschreven omdat vochtschade niet onder de garantie valt.GJvdZ schreef:Uit ervaring kan ik zeggen dat vochtschade in zeker 9 van de 10 gevallen ook echt de oorzaak is. Je hoeft je telefoon maar in binnenzak te stoppen die niet voldoende waterdicht is en het gaat al fout. Het gaat wel om heel gevoelige elektronica.
Het betreft toestellen van het type Nokia 6130 (ja echt, ze bestaan nog en zijn haast onverslijtbaar), Nokia C2-01, Samsung Star I en II, Galaxy mini 2, Samsung Galaxy Nexus, HTC S740, HTC Desire C, HTC One V.
De toestellen met vochtschade waren de Samsung Star I en die waren ook daadwerkelijk verzopen (meegewassen bijvoorbeeld) en een HTC waar de kat over had gep*** ("maar ik heb 'm daarna goed schoongespoeld hoor!" *grijns)
Als de harde schijf droog is gebleven geen probleem!sjohie schreef:
Wij kregen hier laatst een laptop terug van een medewerker in een plastic zak, omdat de koffie er uit drupte. Er kwam een volgeladen ginaf langs de keet denderen en z'n koffie was over de laptop gevallen. Of we alsjeblieft z'n data nog konden redden..
De meeste moderne (zakelijke) laptops hebben speciale afvoerkanalen in het toetsenbord voor gemorste vloeistof, dus de data recovery ging in dit geval wel goed. Maar die laptop hebben we alsnog af moeten schrijven, en sindsdien gebruiken ze in die keet een toughbook van panasonic, die kan wat meer hebben.nevermind schreef:Als de harde schijf droog is gebleven geen probleem!sjohie schreef:
Wij kregen hier laatst een laptop terug van een medewerker in een plastic zak, omdat de koffie er uit drupte. Er kwam een volgeladen ginaf langs de keet denderen en z'n koffie was over de laptop gevallen. Of we alsjeblieft z'n data nog konden redden..
Naar aanleiding van mijn eerste bericht heeft de belcompany hierop gereageerd.
Na een tweetal mailtjes heeft de belcompany zich heel coulant opgesteld.
Onze dochter krijgt een hele goede tegemoetkoming.
Wij waarderen deze oplossing van de belcompany enorm!
Ik kan melden dat de belcompany ons hiermee weer als klant heeft teruggewonnen.
Bij Apple zijn deze sensors van buiten uit zichtbaar.Je hoeft je telefoon maar in binnenzak te stoppen die niet voldoende waterdicht is en het gaat al fout. Het gaat wel om heel gevoelige elektronica
Dit kun je dus zelf al controleren en evt. zelf al een foto van maken voor je het toestel ter reparatie aanbiedt :
http://support.apple.com/kb/ht3302
-
- Contacteer:
Pfl schreef:Naar aanleiding van mijn eerste bericht heeft de belcompany hierop gereageerd.
Kijk top dat je laat weten hier en dat toch opgelost is.