Als mensen dan zo denken, zou zeggen ga zelf een keer zolang zonder eten en drinken zitten.
Ronduit dierenmishandeling wat er gisteren vertoond werd. Keur je dat goed, ben je zelf niet veel beter.
dan had ik zeker mijn verkeerde bril op want er was totaal geen dierenmishandeling te zien op het filmpje. niet ik maar wel heel veel meer mensen hebben langer dan 72 uur zonder eten en drinken gezeten ( vooral eten ) en dat vind ik erger.
maare als er een kilo kip van 5.50 in de super ligt en een kilo kip van 7.50 welke neem je dan ? ik die van 5.50 en met mij zoveel anderen
prisma64 schreef:
maare als er een kilo kip van 5.50 in de super ligt en een kilo kip van 7.50 welke neem je dan ? ik die van 5.50 en met mij zoveel anderen
Ik ben daarin eerlijk en ja ik koop ook de goedkopere en ga niet boven de 10
euro betalen voor een bio kip.
niet ik maar wel heel veel meer mensen hebben langer dan 72 uur zonder eten en drinken gezeten ( vooral eten ) en dat vind ik erger.
Ja, zonder eten kunnen mensen ook, maar zonder drinken? Denk dat dit voor mens en dier geld: zonder drinken droog je uit. En zo'n piepkuiken (en als je het over mensen hebt: baby's, zieken en ouderen) kunnen niet zo lang zonder drinken. Die "goede" kip kost inmiddels een tientje en die koop ik dan wel. Gewoon een paar andere dagen geen vlees of iets dergelijks.
niet ik maar wel heel veel meer mensen hebben langer dan 72 uur zonder eten en drinken gezeten ( vooral eten ) en dat vind ik erger.
Ja, zonder eten kunnen mensen ook, maar zonder drinken? Denk dat dit voor mens en dier geld: zonder drinken droog je uit. En zo'n piepkuiken (en als je het over mensen hebt: baby's, zieken en ouderen) kunnen niet zo lang zonder drinken. Die "goede" kip kost inmiddels een tientje en die koop ik dan wel. Gewoon een paar andere dagen geen vlees of iets dergelijks.
Als mensen dan zo denken, zou zeggen ga zelf een keer zolang zonder eten en drinken zitten.
Ronduit dierenmishandeling wat er gisteren vertoond werd. Keur je dat goed, ben je zelf niet veel beter.
dan had ik zeker mijn verkeerde bril op want er was totaal geen dierenmishandeling te zien op het filmpje. niet ik maar wel heel veel meer mensen hebben langer dan 72 uur zonder eten en drinken gezeten ( vooral eten ) en dat vind ik erger.
An wat herken je de goede kip, aan de prijs?
Da's een manier inderdaad, kipfilet van de plofkip is ~8 euro/kg, van de 1 beter leven ster kip ~ 12 euro, en puur biologisch is het ~ 25 euro/kg. Ook kan je het een beetje zien aan het gewicht van de individuele kipfilets, een biologische is ~150g per stuk, een plofkip >250g. Maar dat is geen wet van meden en perzen.
Als ik niet besodemietert word wat op het etiket staat. Maar ook daar kan men niet zeker van zijn Hij is trouwens nog duurder: €12,50.
Dat zijn toch geen normale prijzen meer.
Voor die producten wel. Als je die regelmatig koopt, vind je dat normaal (je hebt wel meer kip voor die prijs - minder vochtverlies is mijn ervaring).
Net zo normaal als €2,00 voor een Magnum ijsje of €5 voor een pakje shag ( geen idee of ik te hoog of te laag zit).
Behoudens mijn bedenkingen tot wakker dier, die menen alles maar te kunnen roepen, vraag ik me af wat dit soort onderwerpen doet in een consumenten programma als radar, of heeft het er iets mee te maken dat de presentatrice wel heel dicht bij wakker dier staat en partij voor de dieren ?
Beste poelier, mag ik een kipje, ja hoor dat is dan 123,50 euro, maar dan heeft ze
wel een mooi leven gehad hoor dat moest van wakker dier en radar, we hebben dagelijks haar billetjes afgeveegd na elk poepje, zodat de beestjes niet vervuilen, drie keer in de week met de limousine naar de
kinderboerderij zodat ze zich niet vervelen, niet op woensdag of in het weekend dat is veel te druk voor de kuikentjes,sávond mogen ze nog een beetje televisie kijken, maar natuurseries zetten we altijd af
't zou voor het kipje te gruwelijk zijn als ze ziet dat het ene beestje het andere beestje aanvalt.
( expres geen soort genoemd anders zou ik misschien discrimineren of een bepaalde groep als doelgroep aanwijzen ) Daarna twee keer in de week nog een spelletje ganzebord met ze gespeeld, als alle kuiken dan eindelijk in hun eigen bedje zijn ingestopt, vragen ze soms heel zachtjes wilt U nog een verhaaltje vetellen, en dan zegt de kippenboer natuurlijk ja, hij gaat dan naast het kuikenbedje zitten
en vetelt dan van de absurde mensenmaatschappij, dat daar mensen, stichtingen, organisaties en
zelfs progamma's op de televisie zijn die het dier boven de mens willen stellen, dan beginnen ze met ze alle te lachen, daar is de boer niet blij mee want dan zijn alle kuikens weer wakker en morgen niet
te genieten, Het vriendelijk verzoek dus van de boer en de kuikentjes ( en ook van de NORMALE consument ) niet meer dit soort dingen uitzenden, U gaat hiermee veel te ver, weet U als
de beesten clubjes hiermee doorgaan is het vlees straks veel te duur- worden er kraken gezet bij vleeshandelaren wordt vlees crimineel ( net als vroeger bij de drooglegging, werkt niet.) wat dacht U van de vele failissementen maar ja dat geeft niet dat zijn maar mensen.
Door wie worden die clubjes eigenlijk betaald door de landbouwers die zo de waarde van hun produkt
zien stijgen, of worden ze onderhouden door de belastingdienst, dan is de beste bezuiniging om
dit soort grappenmakers direct van de subsidielijst te schrappen, want in deze tijd van crisis
iemand brodeloos te maken om een kuikentje, bondje, paardenbiefstuk of zalige T-bone
karbonaatje speklapje paardenworst etc kan toch gewoon niet, eigenlijk nooit, dus zeur, zeur zeur
tot je een ons weegt zonder vlees, maar doe het niet in het openbaar, staat net zo dom als dit hele verhaal O nog even naar de slager even vragen wat een speklapje kost?
Nog een verhaaltje:
Er was eens een mannetje had alles voor elkaar gekregen lieve vrouw
leuk gezinnetje kon goed rondkomen van zijn loon leuk huisje
plotseling stierf hij, echt iedereen was er kapot van collega's vrouw, kinderen
en de rest van de familie in tranen En logisch een man zo uit zijn goede leven gerukt!
Maar er was nog een mannetje leefde in de goot,liep de vuilnisbakken af naar eten,
vrouw was weggelopen zijn kinderen bij een auto ongeluk omgekomen dement
niet meer wetend waarvoor hij leefde, ook hij overleed, de enkeling die op
zijn crematie kwam kon alleen maar zeggen gelukkig want hij had toch al geen leven,
dit is het beste. Er werd geen traan gelaten.
Bij kippen doen we precies het omgekeerde althans als het aan de partij van de beestjes/groenlinks/
Radar/ wakker dier/ enzo ligt.
Jammer zo'n gesprek aan tafel wordt geheel uit verband getrokken, er zit daar een kenner
weet waar hij over praat, wordt door precentatrice afgekapt omdat er ooit een (1) proffessor
is geweest die ooit ergens iets heeft geconstateerd. De proffessor was zo wijs om niet te komen.
Hoe is het mogelijk dat de TROS zulke progamma's blijft uitzenden, Geef mij maar gewoon een lekker goedkoop kippie, maakt niet uit waar die vandaan komt, als zij eenmaal op mijn bord ligt smaakt ze heerlijk en niet duur ... dat is pas belangrijk.
Respect (omzien naar elkaar) is waar het aan ontbreekt.
Bovenstaand verhaal illustreert dat er geen respect is voor de mens. Hoe kun je dan respect hebben voor het leven van een dier? Het maakt niet uit hoeveel kuikens er sterven door een tekort aan voedsel en water, één is er al één te veel!
Inderdaad Kuikens te weining vlees aan kippie met lekker veel vlees
wel twee kipjes heerlijk, des te beter dat sommige ze niet eten, doe maar drie kippies
want die ander lust ze niet En zo U zegt hoort U daar respect voor te hebben
JorisHP als ik al je berichten lees dan denk ik: deze zijn geschreven door iemand die praat als een kip zonder kop of het is weer iemand die zich zit te vervelen.
weetnietveel schreef:JorisHP als ik al je berichten lees dan denk ik: deze zijn geschreven door iemand die praat als een kip zonder kop of het is weer iemand die zich zit te vervelen.
Het is natuurlijk (nog) wel zo in dit leven dat wij zelf verantwoordelijk zijn wat er wel of niet gegeten mag/kan worden. Een ieder heeft die vrijheid om te kiezen om "normaal" te eten, vegetariër/veganist te zijn of Halal te eten. Dat iemand graag kip eet maakt het nog niet iemand die als een kip zonder kop raaskalt. De kip in de winkel is al overleden, dat is een gegeven. Het is een ieder vrij dat al dan niet te kopen.