LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbijsterende absurd hoge prijsverschillen!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mrabbing

Verbijsterende absurd hoge prijsverschillen!

Ongelezen bericht door mrabbing »

Verbijsterend en absurd:
Bij Dienst Apotheek Bronovo in Den Haag 113,23 euro incl. weekendtoeslag moeten betalen voor 30 stuks paracod 1000/20 supp.
Bij Apotheek Leyweg 43 Euro incl weekend toeslag voor de zelfde pillen.!
Het loont dus om offertes te vragen voor je ook maar iets ergens bij een apotheek haalt. (Ik kwam er te laat achter, want had dringend medicijnen nodig voor doodziek persoon.)
Geen wonder dat de gezondheidszorg onbetaalbaar is.!!
Radar kunnen jullie hier iets aan doen?

Auti-Mama

Re: Verbijsterende absurd hoge prijsverschillen!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Mailen naar de Ombudsman of zoiets?? Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten......

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

mrabbing schreef:Verbijsterend en absurd:
Bij Dienst Apotheek Bronovo in Den Haag 113,23 euro incl. weekendtoeslag moeten betalen voor 30 stuks paracod 1000/20 supp.
Het loont dus om offertes te vragen voor je ook maar iets ergens bij een apotheek haalt. (Ik kwam er te laat achter, want had dringend medicijnen nodig voor doodziek persoon.)
Het vorige topic verwijderd door de moderator of stonden de antwoorden je niet aan?
Dit is de 2e keer dat dit topic voorbij komt.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Denkutnie....

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat zou je willen dat Radar doet? Prijzen vaststellen voor zelfstandige ondernemers?

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Je kunt er zelf iets aan doen: laat je door beide apothekers de prijsopbouw uitleggen. Ik denk dat iemand een fout heeft gemaakt. Daarna kun je ook een melding doen bij de NZA, 0900-7707070.

Ik heb extra informatie gevonden:
Op http://www.medicijnkosten.nl heb ik gevonden dat het medicijn niet vergoed wordt door de basisverzekering( is op dit forum elders besproken). Het kost €5,99 per 30 stuks plus kosten apotheek. Ik vermoed dat de Bronovo een zogenaamde magistrale bereiding heeft afgeleverd ( eerder besproken op dit forum) en de andere apotheek niet. Zie topic magistrale bereiding: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=130841
Op grond hiervan raad ik u aan om in gesprek te gaan met de apotheker van apotheek Bronovo.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien is het handig uw medicijnen buiten het weekend op te halen?
dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper

JosephVos

Ongelezen bericht door JosephVos »

Ik kom net van de HuizerApotheek en heb €13,35 voor 20 capsules amoxicilline 500mg betaald. Ik kijk op medicijnkosten.nl en ik zie daar een prijs van €1,20 staan. :o Dus ik ze bellen. Hebben ze het over een door de overheid bepaalde heffing van €12 euro bij eerste afgifte van een medicijn. Ik moest maar even naar mijn zorgverzekeraar bellen, die wist het wel. Ik naar Agis bellen, maar die hadden er niet van gehoord. Terug naar HuizerApotheek, maar die hielden voet bij stuk. Ik moest naar KNMP (overkoepelend orgaan apothekers) bellen. Ik KNMP bellen. Die wisten ook al niets van een heffing die door de overheid was bepaald. Terug naar HuizerApotheek en daar sprak ik een andere medewerker die ook niets wist van de door overheid bepaalde heffing. Die had het gewoon erover dat het zoveel kost om het doosje uit de la te pakken, er een plakkertje op plakken en het naar de balie te brengen met alle relevante informatie uitgedraaid. En over prijzen viel met hun niet te praten...

Het is tijd dat Radar eens dit in een programma bekend maakt wat voor enorme verschillen bestaan tussen wat de apotheek betaald voor een medicijn en wat de apotheek er voor vraagt. Er zou ook een prijsvergelijkende site moeten komen die de kosten bij de verschillende apothekers vergelijkt om zo tot een goedkope apotheek te kunnen komen. Het is te gek voor woorden dat we door zorgverlenende apothekers zo te grazen worden genomen. Want op die €1,20 zat dus ook al een marge, dus de winst van de apotheek is minimaal 12,20 van de 13,35.

Ik heb me uit laten schrijven bij deze apotheek en bij een goedkopere ingeschreven.

mrabbing

Ongelezen bericht door mrabbing »

mrabbing schreef:Verbijsterend en absurd:
Eerder bericht over Apotheek Bronovo stel ik bij. Na ingediende klacht ben ik persoonlijk door de apotheker gebeld en deze heeft excuses aangeboden en ook nog de volledige 113,23 euro teruggestort. Aldus heb ik uiteindelijk de paracod 1000/20 helemaal gratis gekregen.
Intern gaat de apotheker deze vergissing nalopen en het computersysteem aanpassen.

mrabbing

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

JosephVos schreef:Ik kom net van de HuizerApotheek en heb €13,35 voor 20 capsules amoxicilline 500mg betaald. Ik kijk op medicijnkosten.nl en ik zie daar een prijs van €1,20 staan. :o Dus ik ze bellen. Hebben ze het over een door de overheid bepaalde heffing van €12 euro bij eerste afgifte van een medicijn. Ik moest maar even naar mijn zorgverzekeraar bellen, die wist het wel. Ik naar Agis bellen, maar die hadden er niet van gehoord. Terug naar HuizerApotheek, maar die hielden voet bij stuk. Ik moest naar KNMP (overkoepelend orgaan apothekers) bellen. Ik KNMP bellen. Die wisten ook al niets van een heffing die door de overheid was bepaald. Terug naar HuizerApotheek en daar sprak ik een andere medewerker die ook niets wist van de door overheid bepaalde heffing. Die had het gewoon erover dat het zoveel kost om het doosje uit de la te pakken, er een plakkertje op plakken en het naar de balie te brengen met alle relevante informatie uitgedraaid. En over prijzen viel met hun niet te praten...

Het is tijd dat Radar eens dit in een programma bekend maakt wat voor enorme verschillen bestaan tussen wat de apotheek betaald voor een medicijn en wat de apotheek er voor vraagt. Er zou ook een prijsvergelijkende site moeten komen die de kosten bij de verschillende apothekers vergelijkt om zo tot een goedkope apotheek te kunnen komen. Het is te gek voor woorden dat we door zorgverlenende apothekers zo te grazen worden genomen. Want op die €1,20 zat dus ook al een marge, dus de winst van de apotheek is minimaal 12,20 van de 13,35.

Ik heb me uit laten schrijven bij deze apotheek en bij een goedkopere ingeschreven.
Hier vindt je wat apotheken mogen reken bij eerste en vervolguitgifte per 1-1-2013

http://www.fleir.nl/pictures/FLeiRprijslijst2013.pdf
Week eerste uitgifte, geen bereiding, werkdag, in de apotheek 12,31
Dus de apotheek heeft correct gehandeld. De callcenters van de zorgverzekeraars weten wel vaker iets niet of slaan de plank volledig mis.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Call centers van zorgverzekeraars...meestal zijn de mensen aan de telefoon wel opgeleid om af te poeieren of de bal terug te spelen of eigenlijk af te spelen richting zorgverlener. Dat er inhoudelijk correcte antwoorden worden gegeven kom ik slechts zelden tegen, en dan vaak alleen nog bij wel erg voor de hand liggende zaken.
Laat staan dat fouten worden (h)erkend. En dan kan je ze ook niet oplossen.

Maar goed dat is een heel andere discussie.

Gesloten