LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Haha, Rang1tickets

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.

Overheid moet overleggen om bijv. Rang1tickets van het internet eraf te gooien

Ja zeker, een goed idee!
2
22%
Overbodig
5
56%
Ja, zo worden er minder mensen er de dupe van
1
11%
Nee, maar er kan wel meer aandacht aan besteed worden op tv, internet en radio.
1
11%

Totaal aantal stemmen: 9

ingrid890

Haha, Rang1tickets

Ongelezen bericht door ingrid890 »

Ik heb 21 dec mijn kaartjes voor de grote improvisatieshow gekocht via rang1tickets. Ik let alvast bij deze vaak op waar en hoe ik mijn spullen koop en betaal. Nu kreeg ik van de week kaartjes binnen via de mail en de volgende punten klopte niet.

1. de naam, staan ze zelfs bekend om want het staat bij veel gestelde vragen?!
2. datum, ik had ze 21 dec geboekt op mijn kaartje staat 24 dec?
3. de prijs, duhu .. bijna 100 euro
4. de plaats. ik zat voorin en nu zelfs bovenin :?

Dus ik dacht, toch maar ff bellen. Ik ga gister ochtend om 11 uur bellen want ze waren er pas om 10.30. 3 keer gebeld, neemt niet op. Dus ik druk LiveChat, doet het niet. Dus ik stuur een mail, binnen een dag reactie? Kan je vergeten.

Ik voelde de bui al hangen dus ik het theater gebeld. daar werd ik vriendelijk geholpen en werd er verteld dat ik was opgelicht. Gelukkig, zei ze: Je hebt kaartjes gekregen de meeste krijgen ze niet! Toen dacht ik gelukkig, K*T voor die andere. Nog een geluk, er werd niet bij deze show gelegitimeerd dus ik kon naar binnen :D ik was wel blij toen ik het hoorde want het is een kerstcadeau voor mijn vriend.

Nogmaals ik ben altijd voorzichtig en oplettend want, je weet het maar nooit op internet. Nu hoop ik alleen 1 ding, dat de overheid eens gaat overleggen om zulk soort sites eens van het internet af te gooien!

Dus voor jullie een tip, ook van het theater, koop je kaartjes via het theater is het zeker betrouwbaar.

En voor Radar, ik wil best eens mijn verhaal bij jullie komen doen dat helpt de mensen ook weer een beetje en zo worden er minder mensen de dupe ervan. geloof mij maar, het is niet leuk!

rozemarijntje

Re: Haha, Rang1tickets

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tja numaar hopen dat het idd geen echte nep kaarten zijn en dat er straks niemand anders op die stoel zit???.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

En voor Radar, ik wil best eens mijn verhaal bij jullie komen doen dat helpt de mensen ook weer een beetje en zo worden er minder mensen de dupe ervan. geloof mij maar, het is niet leuk!
Volgens mij is het pas bij één van de consumenten programma's op t.v. geweest maar al sla je me dood, ik weet niet meer welke. Tros, Vara, Max? Maar als jij denkt dat het een interessant onderwerp zou zijn, neem dan contact op met Radar, bovenaan de pagina. Succes.

Edrick

Ongelezen bericht door Edrick »

Wat heft de overheid hier mee te maken? Sinds wanneer bepalen die wie op internet mag?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

heb 21 dec mijn kaartjes voor de grote improvisatieshow gekocht via rang1tickets. Ik let alvast bij deze vaak op waar en hoe ik mijn spullen koop en betaal. Nu kreeg ik van de week kaartjes binnen via de mail en de volgende punten klopte niet.

1. de naam, staan ze zelfs bekend om want het staat bij veel gestelde vragen?!
2. datum, ik had ze 21 dec geboekt op mijn kaartje staat 24 dec?
3. de prijs, duhu .. bijna 100 euro
4. de plaats. ik zat voorin en nu zelfs bovenin :?
Rang 1 tickets is de naam van het bureau wil niet zeggen dat alleen maar 1e rangs tickets verkopen
En weer een topic over een ticketbureau en de zoveelste over rang 1 tickets, etc etc en weer met een waarschuwing.
Wanneer lezen de mensen eens vooraf de voorgaande waarschuwingen, en waar je bij aanschaf op moet letten. google staat er vol mee, en er zijn 10 tallen uitzendingen erover geweest.
Koop alleen bij de officiële boekingskantoor deze staat niet bovenaan bij google daar staan de doorverkopers.
Er wordt wel gewerkt aan een wet die woekerprijzen tegen kan gaan houden, maar ja 2e kamer is alleen maar druk om steeds maar het kabinet weer tevreden te stellen en het pinokkio kabinet kan doormodderen.
Voor het internet tijdperk was de verkoop van dit soort kaartjes er ook alleen dan voor het stadion en concerthal e.d.

gr Henk

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarom zou de overheid nu weer iets moeten doen? Dit is iets wat consumenten zelf heel snel kunnen beeindigen. Gewoon niet meer bestellen bij dit soort bedrijven dan is het binnen een maand afgelopen.

Als de overheid het moet doen moet er eerst wetgeving worden gemaakt op basis waarvan je website kan sluiten (en eigenlijk moeten we dat niet willen).

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

GJvdZ schreef:Waarom zou de overheid nu weer iets moeten doen? Dit is iets wat consumenten zelf heel snel kunnen beeindigen. Gewoon niet meer bestellen bij dit soort bedrijven dan is het binnen een maand afgelopen.

Als de overheid het moet doen moet er eerst wetgeving worden gemaakt op basis waarvan je website kan sluiten (en eigenlijk moeten we dat niet willen).
Ga je nooit uitsluiten. De meer kapitaalkrachtigen die bij 'normale' verkoop achter het net vissen zullen bij dit soort plekken alsnog tegen woekerprijzen tickets kopen. €50,- voor een kaartje is voor 1 iemand veel geld, voor iemand anders een fooi.

Zonder overheidsbemoeienis ga je dit soort tuig dus nooit van het internet afkrijgen..

Edrick

Ongelezen bericht door Edrick »

Dat is een fooi die ze dan net zo makkelijk kwijt kunnen raken zonder een kaartje te krijgen.

Die minder kapitaalkrachtigen moeten gewoon leren hun gezonde verstand te gebruiken. Overheidsbemoeienis slaat helemaal nergens op. Kijk eens hoeveel mensen er wel niet lopen te klagen over die cookie melding!

tenormin

Edrick schreef:Dat is een fooi die ze dan net zo makkelijk kwijt kunnen raken zonder een kaartje te krijgen.

Die minder kapitaalkrachtigen moeten gewoon leren hun gezonde verstand te gebruiken. Overheidsbemoeienis slaat helemaal nergens op. Kijk eens hoeveel mensen er wel niet lopen te klagen over die cookie melding!
Dat ben ik helemaal met je eens, Rim69, altijd maar de spijker op de kop slaan, goed hoor.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ edrick

Idd je komt precies zelfde over als rim69? Veranderd van naam? Zal wel toeval zijn :wink:

Komt zo bekent voor...woordkeuzes enz...ach..

GJvdZ

Regggy schreef:
GJvdZ schreef:Waarom zou de overheid nu weer iets moeten doen? Dit is iets wat consumenten zelf heel snel kunnen beeindigen. Gewoon niet meer bestellen bij dit soort bedrijven dan is het binnen een maand afgelopen.

Ga je nooit uitsluiten. De meer kapitaalkrachtigen die bij 'normale' verkoop achter het net vissen zullen bij dit soort plekken alsnog tegen woekerprijzen tickets kopen. €50,- voor een kaartje is voor 1 iemand veel geld, voor iemand anders een fooi.

Zonder overheidsbemoeienis ga je dit soort tuig dus nooit van het internet afkrijgen..
Dan moeten die sukkels maar op de blaren zitten hoor. Het is heel simpel: gewoon alleen tickets kopen bij de officiele verkooppunten. Doe je dat niet dan vraag je er om om opgelicht te worden. Ik vind het een beetje erg makkelijk om het maar op het bordje van de overheid te schuiven terwijl het zo makkelijk zelf op te lossen is.

Belba5

Ongelezen bericht door Belba5 »

Helemaal mee eens, ben absoluut niet voor overheidsbemoeienis is dit soort zaken. Nu is het toevallig zo dat het oplichters betreft, maar weet wel dat er een heel groot deel aan websites gewoon eerlijk is en er simpelweg zijn om mensen te helpen, om diensten makkelijker te maken het aanbod gewoon vergroten. Dat werkt alleen maar bemoedigd voor de economie om dingen via internet aan te bieden, en bovendien is het allemaal veel makkelijker!
Je moet inderdaad met het doen van aankopen voor jezelf inderdaad gewoon even checken of de website betrouwbaar is, vaak hoef je dan alleen maar de naam van de website ff te googlen en dan krijg je al heel snel wat recensies, als het onbetrouwbaar is dan staat dat meestal er gelijk bij.
Maar ik vind wel dat mensen het recht moeten behouden om simpelweg een website op te richten en dat dat niet eerst helemaal gechecked moet worden of wat dan ook!

GJvdZ

Bovendien zijn er binnen de bestaande regelgeving voldoende mogelijkheden om oplichters aan te pakken.

Als je dit via wetgeving specifiek wilt aanpassen, dan wordt het opzetten van een website praktisch onmogelijk maar gaan bedrijven als Rang1tickets gewoon andere kanalen gebruiken. Bijv. newsgroepen, twitter of facebook e.d. Je hebt dan zogenaamd een mooie oplossing die weer een legertje ambtenaren aan het werk helpt maar niets oplost.

Als mensen gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen dan is er helemaal geen probleem. Zo moeilijk is het toch niet om Google advertenties van zoekresultaten te onderscheiden (want daar gaat het vaak op fout).

nellie7

Ongelezen bericht door nellie7 »

We hadden 3 tickets besteld voor Derek Ogilvie die in Zoetermeer komt in het Stadstheater op 21 april 2013, tickets betaald, maar er stond nergens wat de tickets kostten, dus blij dat het gelukt was om tickets te scoren!!
Nu werd er 220,00 euro afgeschreven, veel geld voor 3 tickets, maar toen de tickets uitgeprint waren en er een prijs op stond van 35,00 euro vonden we het opeens niet meer zo leuk, maar goed, we hadden misschien eerst moeten checken wat de tickets normaal kosten, een les voor de volgende keer!!!!!!!

tenormin

nellie7 schreef:We hadden 3 tickets besteld voor Derek Ogilvie die in Zoetermeer komt in het Stadstheater op 21 april 2013, tickets betaald, maar er stond nergens wat de tickets kostten, dus blij dat het gelukt was om tickets te scoren!!
Nu werd er 220,00 euro afgeschreven, veel geld voor 3 tickets, maar toen de tickets uitgeprint waren en er een prijs op stond van 35,00 euro vonden we het opeens niet meer zo leuk, maar goed, we hadden misschien eerst moeten checken wat de tickets normaal kosten, een les voor de volgende keer!!!!!!!
Maar des te meer kans dat Derek jou eruit pikt, je "straalt natuurlijk uit dat je je gepakt voelt". Als dat zo is heb je toch nog waar voor je geld. Veel plezier bij Derek.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

hadden 3 tickets besteld voor Derek Ogilvie die in Zoetermeer komt in het Stadstheater op 21 april 2013, tickets betaald, maar er stond nergens wat de tickets kostten, dus blij dat het gelukt was om tickets te scoren!!
Als je op google intikt Derek Ogilvie intikt staat Rang1 tickets als eerste vermeld,daar zorgen ze wel voor,
als je de moeite neemt om iets naar beneden te scrollen staat de site See Tickets met de prijs van 35 ja echt waar 35 euro.Je kan er alleen nog zondag middag heen.

Staat ook nog eens vermeld op website theater

Op 21 april 2013 zal Derek Ogilvie te zien zijn in het Stadstheater.

De kaartverkoop wordt uitsluitend gedaan door See Tickets. Ga voor meer informatie naar de website van See Tickets of bel naar: 0900-3311332.
gr Henk

GJvdZ

Even gecheckt: als ik op "Derek Ogilvie" is het eerste resultaat www.derekogilvie.com/ Gewoon de officieele website dus. Als je wat anders ziet is het een advertentie en geen zoekresultaat. En advertenties zijn makkelijk te herkennen aan de gekleurde achtergrond en het woord "Advertenties"....

Gesloten