LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Stegerman
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2012 23:56

Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Stegerman »

De einddatum van de levensverzekering (ook nog eens een woekerpolis) is 31 maart 2012. Reeds in januari een formulier gehad waarop kon worden aangegeven dat het bedrag moet worden uitbetaald en op welke bankrekening. Het is inmiddels 13 april 2012 en nog steeds geen uitbetaling. Inmiddels heb ik ook m'n tussenpersoon ingeschakeld en de vraag neergelegd waarom er nog niet is betaald. Mijn dossier schijnt op de juiste afdeling te liggen en is ook compleet, dus met kopie paspoort en bankrekeningnummer.
M'n tussenpersoon heeft op 10 april te horen gekregen dat het nog wel 15 werkdagen kan duren voordat er wordt uitbetaald en vindt dit ook belachelijk laat. Ik lees op www.klacht.nl veel meer van dergelijke klachten over NN!!
Ik loop nu dus elke dag 1 euro rente mis, inmiddels al 13 euro tegoed van NN. Op mails wordt niet gereageerd tot nu toe. Is het voor een bank zó moeilijk een bedrag over te boeken???? Hoe kan daar nu achterstand in ontstaan??
NN heeft op deze manier mooi goedkoop geld in bezit. Geld wat niet van hun is. Ik vind het absoluut onbeschoft, arrogant en asociaal dat NN zo met z’n klanten omgaat. Ik persoonlijk zal in de toekomst niet snel meer met ING/NN in zee gaan en wil gewoon over MIJN geld kunnen beschikken. Dus NN, graag per direct het bedrag uitbetalen inclusief rente.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door boxer »

Het is met alle verzekeringsmaatschappijen hetzelfde, als je moet betalen en je doet het te laat,dan krijg je een incassoburo achter je kont aan.
Moeten ze zelf uitbetalen dan weten ze de smoezendoos tot op de bodem te gebruiken.
Het enige wat je kunt doen is wachten,wachten,en wachten dat doen wij al drie jaar. :mrgreen:

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Ondanks dat u de polis op tijd heeft opgezegd kan deze pas vanaf 1 april worden vrijgemaakt en aangezien dit een zondag was kan dit pas op 2 april.

Er zit tot nu toe ook nog een paasweekend tussen waar er 1 of 2 dagen vervallen dus er zijn pas 8 werkbare dagen verstreken.

Heb toch gewoon geduld, het geld komt heus wel. Wanneer u 1 euro rente per dag verliest krijg u een beste som geld uitgekeerd dus maal niet om die paar euro, stress is slecht voor het hart en u wilt toch kunnen genieten van uw geld?

ellen52
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2009 13:40

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door ellen52 »

De NN is niet de enige die dat doet. Reaal is er ook zo eentje. Heb de levensverzekering opgezegd en nu willen ze dat geld laten laten staan, nog 14 jaar omdat het een premievrije waarde heeft. Weet iemand hoe ik alsnog mijn geld kan krijgen, wil van reaal en die levensverzekering af.

EdArnhem
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jul 2007 20:27

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door EdArnhem »

Bij mij gaat het precies zo. Ik mail ze dagelijks. Krijg geen inhoudelijke reactie. Ik stel ze in gebreke en verlang 2 euro per dag aan gederfde rente. Het is werkelijk te zot voor woorden. Een andere maatschappij, Robein, stortte keurig per 2 april het geld. Uiteraard waren zowel Robein als Nationale Nederlanden voorzien van de juiste informatie en stukken. Beide moesten ook naar DeltaLloyd overboeken. Dus een volledig correcte vergelijking. Hulde voor Robein, en schande voor Nationale Nederlanden. Met hun woekerpolissen en rommelhypotheken hebben ze nog steeds hun lesje niet geleerd. De klanten zijn muppets, ze wachten maar, zo redeneert men bij Nationale Nederlanden.

Mijn advies is deze Nationale Nederlanden volledig te mijden. Graag hoor ik uw verdere ervaringen op dit gebied. Ik zal de afloop van mijn geval hier ook melden. Goed kan het in ieder geval al niet meer aflopen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb ook ervaring met zowel NN als Robein. De NN ervaring is wel van zo'n acht jaar geleden en ik had verwacht dat het inmiddels beter zou zijn. Mijn ervaring is dat dit bedrijf 10 jaar achter loopt. De brieven e.d. zijn heel ouderwets, het zijn bijna nog met de hand getikte brieven. Als het eenmaal loopt dan is er geen probleem, maar naar het schijnt werken ze nog steeds met tussenpersonen. Direct contact met NN is moeilijk. Notabene onze grootste nationale verzekeraar en ook nog in de hand van de staat( werden zij niet gered door Bos een aantal jaren geleden?)

Duk2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:48

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Duk2 »

Zie de topic "wat is er met FBTO" aan de hand. Daar kun je zien dat ook FBTO zonder daar zelfs maar een briefje over te sturen, al weken "geen tijd heeft" om een regulier afgelopen verzekering uit te betalen. Wat een methodes gebruikt die sector om geld uit hun klanten te wringen. Bah!

EdArnhem
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jul 2007 20:27

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door EdArnhem »

Mijn geval is nu netjes opgelost. Weliswaar laat en via wat omwegen. Maar wel met ruiterlijk excuses en rentevergoeding. Zo is het te accepteren.

gebo59
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2012 16:22

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door gebo59 »

op 18 april j.l is mijn hypotheek van de ING/NN ingelost met daaraan
een maatwerkverzekering van de ING/Nat.Nederlanden groep en deze is nog steeds niet uitgekeerd door Nat.Nederlanden ondanks dat ik al via de notaris op 22 maart j.l een kennisgeving heb gestuurd dat deze wordt opgezegd tegelijk met de inlossing van de hypotheek,contact vandaag opgenomen met Nat.Nederlanden en wat blijkt op 3 mei hadden ze al bericht dat mijn hypotheek afgelost en uitgeschreven is bij de instanties,maar het kon nog wel 3á 4 weken kon duren voor dat de uitkeringskwitantie naar mij toe wordt gestuurd voor de definitieve uitbetaling, zo was hun procedure volgens de medewerker van Nat.Nederlanden heb vervolgens geprotesteerd tegen hun bureaucratie want het is tenslotte mijn eigen ingelegde/gespaarde geld en het gaat niet paar euro maar om een heleboel euro's,het enigste om het proces te versnellen was dat ik de getekende kwitantie in moest scannen en deze naar een email adres moest sturen dan konden ze alvast de betaling in werking zetten en zo gauw de originele binnen is dan kan de uitkering plaats vinden,
Nationale Nederlanden wat er ook gebeurd is hun slogan maar er gebeurd totaal niets bij Nationale Nederlanden is mijn ervaring,hopelijk gaat Radar er eens dieper op in bijvoorbeeld met een televisie uitzending om dit eens goed te tackelen het is tenslotte je eigen geld

misbruikt
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2013 18:45

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door misbruikt »

Mijn lijfrente verzekeringen bij NN expiratiedatum midden november 2012.
Oudregime gedeelte over laten maken naar meest gunstige aanbieder Allianz.
Eerst gaf NN zelf onbelast saldo aan het geen twee weken later per brief werd ingetrokken !
In overleg besloten het resterende deel op een rekening van NN te parkeren.
Vervolgens bij de fiscus dit saldo opgevraagd en half januari 2013 alle benodige papieren
aan NN gemaild en ingezonden.
Waarna ik in blijde afwachting van mijn geld bleef wachten.
Na een mailwisseling kwam als antwoord " Op dit moment is onze doorlooptijd ( door drukte) wat
langer dan wat gewenst is. De doorlooptijd is op dit moment 25 werkdagen."
Vijf weken om een overschrijving te realiseren !
Zo gaat men om met relaties na een langdurige relatie ( 30 jr).
In een woord SCHANDALIG.
Dat gaat nog wat worden als er 1300 ontslagen gaan vallen.

amsterdam64
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2013 16:32

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door amsterdam64 »

Ik wacht al ruim 4 weken op een uitbetaling kapitaalverzekering van A.S.R. Expiratie datum 31-12-2012
Heeft iemand hier ervaring mee?

misbruikt
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2013 18:45

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door misbruikt »

Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder!
Na een aangetekende brief inmiddels het leeuwendeel eindelijk ontvangen.
Echter vlgs de wet van Murphy te weinig !
Klacht via de site van NN ingediend. Vlgs. NN zou er binnen 14 dagen "inhoudelijke reactie"volgen.
Zoals te verwachten NIETS gehoord binnen deze tijd.
Stel voor de slogan "wat er ook gebeurd" te wijzigen in " ER GEBEURD NOOIT WAT".
Vier maanden na expiratie is de afwikkeling nog niet tot een bevredigend einde gekomen.
Mijn conclusie is we hebben hier gewoon te maken met een malafide organisatie.

Cor.S.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:14

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Cor.S. »

Eind december brief ontvangen over einddatum polis (Persoonlijk Pensioenplan). Ik moest insturen "Bewijs van in leven zijn" en "Verzoek tot overmaking".
Beiden zijn opgestuurd en geregistreerd bij Natianale Nederlanden op 11-01-2013.
Eind januari zelfde brief ontvangen. hierover gebeld, was vergissing. Alle papieren zijn in orde en liggen al op de afdeling die voor de afronding van de polis moet zorgen. Geld zal binnen 10 werkdagen na 1 febr.2013 worden overgemaakt. Dit staat ook in beide brieven.
!9 febr. 2013 nog geen geld. Heb hierover gebeld, foutje, excuses, zal worden overgemaakt!
Inmiddels is het 19 maart 2013. Ik heb minstens 10X gebeld, maar geld is nog steeds niet overgemaakt. Je krijgt steeds iemand van het "telefoonteam" die je niet verder kan helpen, maar die je ook niet mag doorverbinden.
Ik heb via de website van Nationale Nederlanden al 2X een klacht ingediend, maar ook daar wordt niet op gereageerd.
Inmiddels word ik hier wanhopig van: Wat moet ik doen om mijn eigen geld te krijgen???

annet765
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2012 19:20

Re: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door annet765 »

Gewoon bellen, niet naar de help desk want daar houdt men zich van de domme, maar naar de directie. Ik kwam toen bij het echte klachtenbureau terecht. Roepen dat het toch niet kán dat een maatschappij - in mijn geval ASR - doodleuk drie weken op mijn geld blijft zitten met als argument dat verval van de uitkering op zaterdag leidt tot betaalopdracht de vrijdag daarop, plus twee weken voor Raet om de betaling uit te voeren, terwijl alle papieren (als laatste mijn bewijs van in leven zijn) al in december 2012 in het bezit van de verzekeraar waren, en de uitkering op 12 januari 2013 verviel. Het werkte, tot verbazing ook van mijn tussenpersoon die kennelijk al murw was. Weet niet meer of ik ook heb gedreigd met een klacht bij het Kifid, maar dat zou ook wel eens kunnen helpen. Zie https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=131361

Gesloten