Gisteravond mijn wekelijkse ritje naar de (Bovag) Carwash gedaan. Deze verliep dit maal echter minder plezant dan gewend.
Het was erg druk, de auto's werden met circa 20 centimeter tussenruimte op de lopende band gedirrigeerd. Op het einde van de wasstraat gaat het mis. Mijn voorganger trekt kennelijk niet snel genoeg op of remt, in ieder geval wordt mijn auto tegen mijn voorganger aan geduwt. Zonder dat ik daar op welke manier dan ook invloed op uit kon oefenen. Alsof dat nog niet erg genoeg is, drukt de achter mij zittende auto mij ook nog even aan... gevolg is lichte schade aan de voorzijde en behoorlijke schade aan de achterzijde.
De wasstraat dirrigeerde ons naar buiten en we moesten onderling maar een schadeformulier invullen. Volgens mij is dit niet de juiste gang van zaken. In mijn beleving is namelijk de carwash aansprakelijk, mijn auto was immers overgeleverd aan hun machine, en ik heb alle instructies opgevolgd. Of mijn voorganger dat ook gedaan heeft is voor mij moeilijk te beoordelen, ik vind dat de carwash dat lekker zelf uit moet zoeken en gewoon aansprakelijk is zelf.
Maar de grote vraag is natuurlijk of ik juridisch in mijn recht sta... ik wacht met belangstelling op reacties