LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
trudy1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2004 11:09

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door trudy1972 »

Ik wil nu toch graag het volgende kwijt. Ik snap niet dat de mensen die zich in de winstverdriedubbelaar hebben gestort zich nu zo druk maken. Ook ik ben lastiggevallen door telefonistes en folders maar ik heb me goed laten inlichten en ben er dus niet ingetrapt. Het stond allemaal duidelijk in de folder.
Ik heb gisteren nog even de uitspraak nagelezen van de rechter maar deze heeft gelijk. Jullie kunnen je allemaal wel druk maken maar daar hebben jullie niets aan. Tuurlijk is het naar dat jullie je geld kwijt zijn maar het is nu eenmaal zo. Maar het geld was niet eens van jullie.
Jullie waren hebberig en zijn onderuit gegaan. jammerrrrrrrrrr maar helaas. Volgende keer gewoon goed de kleine lettertjes lezen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Wie is er niet hebberig als hij/zij de kans krijgt iets voor niets te krijgen?????????? ?

Waar het om gaat is of een bank op deze hebberigheid van de gewone man mag inspelen en een product mag aanbieden wat eigenlijk geen kans van slagen heeft als het even tegen zit.

Wel kun je je afvragen of het niet het beste is als beide partijen de schade samen delen.

Nu Dexia echter elke verantwoordelijkheid afwijst en met een geniepig "aanbod" heeft geprobeerd een schadeclaim van de gedupeerde voor te zijn, is het logisch dat de gedupeerde nu volledige schadeloosstelling vraagt, Bruneel heeft dit zelf uitgelokt.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door mali »

Trudy,

Als iemand aan je vraagt: wil jij 3 % rente ontvangen of meer? Ben je dan hebberig als je kiest voor het hogere bedrag?
Ben je hebberig als je iets in de aanbieding tegen korting koopt?
Ben je hebberig als een product kooptomdat er tijdelijk 20% meer in de verpakking zit?
Nee, natuurlijk niet. Onze hele economie is gebaseerd op dat men het beste of meeste voor zijn geld wil. Dat spoort producenten aan om efficiënter te werken. Anders krijg je oostblok toestandn en moet je en halve dag in de rij staan voor een stukkie worst.

Als Dexia stelt dat zij door een "uniek en innovatief" product een hoger rendement kan behalen dan met traditionele spaarvormen, moet zij dat waarmaken.

In jouw optiek zouden mensen, die shampoo in de aanbieding kopen, niet mogen klagen als door die shampoo huin haar uitvalt. Hadden ze maar niet zo hebberig moeten zijn, denk je dan.

Art
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2003 11:23

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door Art »

Waarop is de stelling gegrond dat wij allemaal hebberig zijn geweest? Ik sloot mijn pakket af met de gedachte dat als het mee zat, ik misschien wat winst zou maken - want die mooie voorspellingen van Legio nam ik toch al met een flinke korrel zout - , en dat als het tegen zat, ik mijn ingelegde geld weer terug zou krijgen en in drie jaar van mijn eigen geld een leuk bedragje zou hebben opgespaard. Want dat had iemand van Legio mij op het hart gedrukt nadat ik had aangegeven niet met ze in zee te willen gaan omdat ik geloofde dat er toch wat te veel gevaren aan zo'n winstverdiedubbelaar waren verbonden: "U krijgt uw ingelegde geld hoe dan ook weer terug." En pas nadat me dat was verzekerd, heb ik de overeenkomst getekend. Nu ben ik mijn inleg kwijt, plus ook nog eens 11-duizend euro er bovenop. Ik spreek nu voor mezelf - want over hoe het met anderen is gegaan kan ik niet oordelen (dat mogen wel meer mensen zich eens bedenken) - , maar er was dus geen sprake van hebberigheid en wel sprake van bedrog en misleiding.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik wilde alleen de stelling ontzenuwen dat hebberigheid niet per definitie bestraft moet worden.
Aan hebberigheid is immers weinig mis zolang het niet ten koste van anderen gaat.
En bij het leasegebeuren was er gaan ander:
"Laat de slapende stenen van uw huis voor u geld verdienen"
of
"Laat de AEX voor u werken".

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door Anke »

Even wat anders...ik heb een vraagje aan Piet. Ik heb een e-mail gestuurd naar Payback, maar ik krijg een melding dat er sprake is van een vertraging. Ik hoef het bericht echter niet meer opnieuw te sturen. Maar ik weet dus ook niet of het bericht is aangekomen.
Piet, wil jij deze vraag voor mij beantwoorden?

Bij voorbaat dank,
Anke

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door croosjes »

Mr. F.P.J. Bots
-advocaat


Geachte heer Mr. F.P.J.Bots heeft u een oplossing omtrend de fin.voorziening van de gedupeerde met een te lage restschuld of gedupeerde die net niet in aanmerking komen voor advocaat met toevoeging?

Wat is hier uw antwoord op.!!!!!!!!!!


de vereniging weet het wel klik op het envelopje en stel uw vraag

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door Meander »

Here it is the answer to all your questions meneer Croos u hoeft niet verder te zoeken dit is een fantastisch alternatief ook voor u.
Geplaatst op 09 Jul 2004 19:54 door Bonnie


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Geplaatst op 09 Jul 2004 16:15 door Bonnie


--------------------------------------------------------------------------------

http://www.huisadvocaten.nl/ i.s.w. met Das rechtsbijstand het alternatief voor iedereen die tussen de wal en het schip zit.



Quote:
Gedupeerd door Dexia
Nu het tussenvonnis in de collectieve actie van de Stichting LeaseVerlies niets heeft opgeleverd, zullen veel benadeelden zich afvragen of het zin heeft om zelf actie te ondernemen tegen Dexia. Daarvoor heeft Huis Advocaten een informatie-pagina ingericht. Via een formulier kunt u zich aanmelden voor een eerste beoordeling van uw juridische positie in uw geschil met Dexia. In bepaalde gevallen is het mogelijk om tegen een fixed fee vanaf euro 950,- exclusief BTW (zie voorwaarden) uw zaak te laten behandelen door een eigen advocaat.


croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door croosjes »

Meander,een rechtsbijstandsverzekering die eerst gedupeerde afwijst en daarna met iets anders komt?lijkt (FRISA)wel.En trouwens het moet nog bekeken worden of je er in aanmerking voor komt.

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door Meander »

Dag meneer Croosjes ik lees net iets op die andere topic zal het even voor u plaatsen.
Geplaatst op 09 Jul 2004 23:33 door Bonnie


--------------------------------------------------------------------------------

Fijn meneer Croosjes,

Als u die site leest dan staat er dat de Das niet verder gaat met hun advocaten dan de kantonrechter. Als het voor het arrondissement voor moet komen dan geven ze de zaak in handen van kwaliteitsadvocaten.

Dus maak u geen zorgen en vul het formulier in dan krijgt u uitsluitsel of uw zaak hopeloos en/of succesvol is.

Veel sterkte en maak u zich niet te veel zorgen. Bent u trouwens eegaleaser ?

groetjes van bonnie.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door croosjes »

als je terug kijkt vind je het antwoordt

emmep
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2003 06:36

Re: Uitspraak Leaseverlies vs dexia woensdag 7 juli

Ongelezen bericht door emmep »

MEER

A. van der 0452
NLRM 87 88/89 90 91 92 93 94 95 96 97 98
Raio Leeuwarden 10282
Gerechtsauditeur Leeuwarden 140386
Rechter-plaatsvervanger Leeuwarden 220486
Rechter Leeuwarden 130787
Kantonrechter-plaatsvervanger Leeuwarden 270593
Kantonrechter-plaatsvervanger Beetsterzwaag 20793
Kantonrechter-plaatsvervanger Heerenveen 20793
Kantonrechter-plaatsvervanger Sneek 20793
Kantonrechter Leeuwarden 60893
Rechter-plaatsvervanger Leeuwarden 240893
Arrondissementsofficier van justitie arrondissementsparket 's-Gravenhage 101297
NU
Leeuwarden vice-president
Leeuwarden kantonrechter
Sneek Kantonrechter-plaatsvervanger
Beetsterzwaag Kantonrechter-plaatsvervanger
Heerenveen Kantonrechter-plaatsvervanger
NEVENFUNCTIES
Lid Provinciale State Friesland
Secretaris Vereniging SPAVO Surhuisterveen tevens Stichting Munt en Penningkabinet Surhuisterveen
:?: Commissaris van de Spaar en Voorschotbank NV :?:
C1997-221003 Hop bijbanenregister Leeuwarden dhr. mr. A. van der Meer

Vice-president
Rechtbank Leeuwarden 01-01-2002
Voorzitter geschillencommissie
RBON (Regeling Beheersovereenkomsten en Natuurontwikkeling) Utrecht 01-01-2001
Bestuurslid
Kring van kantonrechters Utrecht 01-10-1999
Secretaris
Vereniging SPAVO Surhuisterveen 01-10-1995
Secretaris
Stichting Munt- en Penningkabinet Surhuisterveen Surhuisterveen 01-10-1995
Plaatsvervangend lid
Kamer van Toezicht van het Notariaat Leeuwarden 01-01-1995
Lid
Provinciale Staten van Friesland Leeuwarden 01-03-1995 eind: 20-03-2003

Gesloten