"Prioritaire
If undeliverable please return to:
P.O. Box 7001
3109 AA Schiedam"
Daarnaast staat "Post NL, Port betaald, Port Payé, Pay-Bas" (let op de spelfout in 'Pays-Bas')
Op de achterkant van de envelop staat het echte retour adres in Engeland.
Ik heb het adres op de sticker gegoogled en kom daarbij steeds op een aantal sites waar mensen klagen over duistere bedrijfjes en oplichting.
Als ik niet meer op dit adres zou wonen, dan is het mogelijk dat de brief naar de postbus op de sticker zou zijn doorgestuurd. Wie zijn dat en wat zijn ze van plan met de natuurlijk zeer vertrouwelijke informatie in de brief?
Maar het verontrustendste vind ik; hoe komt de sticker op de envelop? Dat kan alleen tijdens de postbehandeling in Nederland gebeurt zijn? Zaak dus voor Post NL om hun werknemers grondig onder de loep te nemen!
4 april 2013 update: kreeg vandaag dit e-mail van post NL:
"Hartelijk dank voor uw reactie.
De sticker die op uw poststuk zit is van Spring, Spring Global Mail is een joint venture van PostNL met UK Royal Mail.
Uw signaal over de spelfout heb ik doorgezet."
Okay, dus waarschijnlijk zit het wel goed? Ik heb nog wel om nadere uitleg gevraagd op dit wat summiere antwoord. Het was vooral de spelfout waardoor ik het verdacht vond, had niet gedacht dat een legitiem bedrijf zoals Post NL, zo onnauwkeurig kon zijn.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
De websites die ik eerder noemde zijn chat sites (o.a uit Finland en Spanje) waar mensen info uitwisselen over het wel en wee met bepaalde via het internet bestelde producten, waar deze postbus genoemd wordt als retour adres. Schijnbaar verzamelt postbus 7001 onbezorgde of ongewenste post uit heel Europa?
5/4/2013 update: ontving dit bericht van Post NL:
"Spring is een samenwerkingsverband tussen Royal Mail en PostNL. Het Postbusadres is een "verzameladres"voor onbestelbare post verzonden uit Engeland met bestemming Nederland. Vanuit dit centrale adres wordt gezorgd voor een retourzending naar de afzender in Engeland.
Spring Global Mail is één van 's werelds grootste aanbieders van internationale postdiensten voor de zakelijke markt. Onze joint venture werd in 2001 opgericht door twee van de meest dynamische en gewaardeerde postorganisaties ter wereld: PostNL (Nederland) en Royal Mail (Verenigd Koninkrijk)."
Okay, verder geen verklaring waarom er op de andere drie enveloppen van dezelfde afzender die ik de afgelopen twee maanden ontving niet zo'n sticker zat, maar een leeg verkooppraatje. Ik geef het op. Als er de volgende keer weer zo'n sticker op zit maar dan met Pays Bas goed gespeld dan heeft alle moeite nog tot iets nuttig geleid.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)