Ik heb in 2011 een hoortoestel gekocht bij Schoonenberg en omdat ze het toestel niet op mijn wens konden afstellen hebben ze mij doorgestuurd naar een Audiologisch Centrum. Ik heb op links zo goed als geen gehoor meer waarvoor ik 10 jaar geleden een hoortoestel heb gehad en nu geen baat meer heb, dus draag ik het ook niet meer. Het hoortoestel wat ik nu heb is dus op rechts waarvan het gehoor in 5 jaar met 32% is achteruitgegaan. In het Audiologisch Centrum kreeg ik voor het eerst te horen dat ik misschien baat zou hebben met een Cross hoortoestel, zij hebben contact opgenomen met Schoonenberg om dit te bestellen en dit had ik tot voor een paar dagen omdat ik het ingeleverd heb.
Reden: 1 De zorgverzekeraar wou het niet vergoeden omdat het toestel dat ik had nog geen 5 jaar oud was dus nog niet aan vervanging toe. Na bezwaar van mij willen zij het nu wel vergoeden maar dan met de voorwaarden van 2012 omdat schijnbaar toen de aanvraag is ingediend door Schoonenberg.
Reden: 2 Schoonenberg wil het gekochte toestel niet terugnemen omdat ik ( Ik heb een ongeval gehad met hersenletsel waarvoor ik bij de KNO in behandeling ben en voor de diverse onderzoeken is er ook een gehoortest geweest bij hun Audiologisch Centrum en er was toen geen sprake van gehoorverlies op rechts waarvoor ik een hoortoestel zou moeten aanschaffen wel op links. Nu zegt Schoonenberg dat het Audiologisch Centrum mij er op had moeten attenderen voor een Cross hoortoestel.
Toen ik naar Schoonenberg ben gegaan had ik hiervan nog nooit gehoord en de audioloog heeft mij hierop ook niet gewezen omdat zij zo goed als geen resultaat verwachte omdat ik al meer dan 3 jaar het toestel op links niet had gedragen. In mijn bezwaar naar Schoonenberg zeggen zij nu dit de plicht van het Audiologisch Centrum was geweest om me hierop te wijzen en niet zij. Ik voel me dan ook bekocht want ik heb dat eerste toestel betaald en wou dat zij dit dus terug namen. Dat doen zij dus niet.
Reden :3 Ik heb op proef gehad een toestel buiten het oor en later in het oor het en dit is voor 100% goedgekeurd door het Audiologisch Centrum, dus ik kan geluiden weer waarnemen die van links komen.
Bij de proef in 2012 heb ik gevraagd wat het toestel zou gaan kosten € 1750,00 waarvan ze me vertelde dat dit in 2013 nog goedkoper zou worden. Wat blijkt nu het toestel zou mij € 2100,00 kosten dus veel meer. Eerst was dit een administratieve fout en later blijkt dat zij een ander toestel hebben te geleverd. Zij konden nl. dat toestel niet leveren. Daarbij willen zij het gekochte toestel niet terugnemen en heb ik het nieuwe dus ingeleverd. Dus voor mij een grote schade post met een AOW uitkering met klein pensioen.
Graag had ik hier Uw reactie op of ik goed of fout gehandeld heb.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoortoestel
Re: Hoortoestel
1 U had vooraf moeten informeren bij je verzekeraar.
Ik heb zelf alleen een gebit en daar geld ook een bepaalde tijd voor.
2 Als je niet tevreden bent gewoon een betere firma zoeken.
Deze van TV reclame bekende en vrij grote heeft blijkbaar geen zin in lastige klanten die elders wel goed geholpen worden.
Ik vind dat je het goed hebt gedaan want het blijft een wazige handel, met onduidelijke voorwaarden.
Alleen is ook Schoonenberg per vestiging sterk verschillend dus soms is een andere vestiging bezoeken beter.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt met Hans Anders, Vader en Dochter hebben een winkel maar de Vader hoef ik niet meer.... de Dochter is prima en dat voor deze goedkope aanbieder.....
Dus ik ga niet in mijn eigen stad maar 15 km verder omdat het daar beter is.
Ik heb zelf alleen een gebit en daar geld ook een bepaalde tijd voor.
2 Als je niet tevreden bent gewoon een betere firma zoeken.
Deze van TV reclame bekende en vrij grote heeft blijkbaar geen zin in lastige klanten die elders wel goed geholpen worden.
Ik vind dat je het goed hebt gedaan want het blijft een wazige handel, met onduidelijke voorwaarden.
Alleen is ook Schoonenberg per vestiging sterk verschillend dus soms is een andere vestiging bezoeken beter.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt met Hans Anders, Vader en Dochter hebben een winkel maar de Vader hoef ik niet meer.... de Dochter is prima en dat voor deze goedkope aanbieder.....
Dus ik ga niet in mijn eigen stad maar 15 km verder omdat het daar beter is.