LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN weinig koninklijk
KPN weinig koninklijk
KPN mag het predicaat Koninklijk gebruiken en dan mag je als consument verwachten dat het bedrijf zich daarnaar gedraagt. Dat betekent onder andere dat je geen diensten krijgt opgedrongen die je niet wilt.
In de praktijk is niets minder waar. Momenteel is KPN een aktie begonnen om (o.a.) mij een ander internet abonnement op te dringen met -bijbehorend- nieuw modem. Eerst kreeg ik een brief van Femke Kothuis, Directeur Klantenservice, dat mijn huidige abonnement -ongevraagd- gestopt wordt en vervangen wordt door een ander met hogere snelheid, tegen op termijn hogere kosten. Verder zou er niets veranderen: geen nieuw modem en de computerinstellingen zouden hetzelfde blijven. Ingangsdatrum: 29 maart. De internetsnelheid is op 30 maart nog steeds de oude. Daarover met KPN gebeld: klopt, duurt nog drie weken en of ik Interactieve TV wil? Neen dus. Vervolgens krijg ik een mail van KPN waarin wordt "bevestigd" dat ik een nieuw abonnement en een modem (KPN Experia) krijg en een installatiepakket met apparatuur, aansluitmateriaal en een handleiding. Bovendien de mededeling dat de kosten per automatische incasso geïnd zullen worden: daar heb ik nooit toestemming voor gegeven.
Onmiddelijk een reply gestuurd dat ik niet akkoord ga met deze "bevestiging". Waarop ik weer een reply krijg dat mijn bericht onbestelbaar is.
Zo probeert KPN op weinig koninklijke wijze:
1) mij een dienst aan te smeren waar ik geen behoefte aan heb (er is dus geen wilsovereenstemming en daarmee is ook geen verbintenis ontstaan) en
2) iedere reactie van mij daarop te frustreren door met "no-reply mogelijk" te reageren.
Eerst koperdraad voor glasvezel verkopen en nu dit weer: hoog tijd om dat predicaat eens serieus tegen het licht te houden..
In de praktijk is niets minder waar. Momenteel is KPN een aktie begonnen om (o.a.) mij een ander internet abonnement op te dringen met -bijbehorend- nieuw modem. Eerst kreeg ik een brief van Femke Kothuis, Directeur Klantenservice, dat mijn huidige abonnement -ongevraagd- gestopt wordt en vervangen wordt door een ander met hogere snelheid, tegen op termijn hogere kosten. Verder zou er niets veranderen: geen nieuw modem en de computerinstellingen zouden hetzelfde blijven. Ingangsdatrum: 29 maart. De internetsnelheid is op 30 maart nog steeds de oude. Daarover met KPN gebeld: klopt, duurt nog drie weken en of ik Interactieve TV wil? Neen dus. Vervolgens krijg ik een mail van KPN waarin wordt "bevestigd" dat ik een nieuw abonnement en een modem (KPN Experia) krijg en een installatiepakket met apparatuur, aansluitmateriaal en een handleiding. Bovendien de mededeling dat de kosten per automatische incasso geïnd zullen worden: daar heb ik nooit toestemming voor gegeven.
Onmiddelijk een reply gestuurd dat ik niet akkoord ga met deze "bevestiging". Waarop ik weer een reply krijg dat mijn bericht onbestelbaar is.
Zo probeert KPN op weinig koninklijke wijze:
1) mij een dienst aan te smeren waar ik geen behoefte aan heb (er is dus geen wilsovereenstemming en daarmee is ook geen verbintenis ontstaan) en
2) iedere reactie van mij daarop te frustreren door met "no-reply mogelijk" te reageren.
Eerst koperdraad voor glasvezel verkopen en nu dit weer: hoog tijd om dat predicaat eens serieus tegen het licht te houden..
Re: KPN weinig koninklijk
Het is maar wat je je op laat dringen, als je iets niet wilt , is nee nog altijd nee.
Bel ze eens, 0800-0115 is gratis.
Bel ze eens, 0800-0115 is gratis.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: KPN weinig koninklijk
KPN besteelt en belazert klanten. Is al jaren bekend. Niemand doet er wat aan.
Zie o.a. (alleen al 2013 inzake de KPN opzegkostentruuk) https://www.google.com/search?hl=en&q=% ... 80&bih=876
U kunt hier een geschil aanspannen: http://www.sgc.nl
Zie o.a. (alleen al 2013 inzake de KPN opzegkostentruuk) https://www.google.com/search?hl=en&q=% ... 80&bih=876
U kunt hier een geschil aanspannen: http://www.sgc.nl
Re: KPN weinig koninklijk
Dat snap ik even niet. Dat hele koningshuis is ons toch opgedrongen.Hanscn schreef:KPN mag het predicaat Koninklijk gebruiken en dan mag je als consument verwachten dat het bedrijf zich daarnaar gedraagt. Dat betekent onder andere dat je geen diensten krijgt opgedrongen die je niet wilt.
Re: KPN weinig koninklijk
Nou euh Edrick... Volgens mij was het Koningshuis er eerder dan jij...|Dus jou is het zeker niet opgedrongen. En je bent gewoon in NL gebleven en dus moet je er mee leren omgaan. Gooi anders een waxinelichtje tijdens de Kroning...
Re: KPN weinig koninklijk
Heb je gratis kost en inwoningdevious schreef:. Gooi anders een waxinelichtje tijdens de Kroning...
Re: KPN weinig koninklijk
Kunnen we er van af dan? Kost tenslotte alleen maar geld. Kunnen we dat geld voor de zorg gaan gebruiken.devious schreef:Nou euh Edrick... Volgens mij was het Koningshuis er eerder dan jij...|Dus jou is het zeker niet opgedrongen. En je bent gewoon in NL gebleven en dus moet je er mee leren omgaan. Gooi anders een waxinelichtje tijdens de Kroning...
Re: KPN weinig koninklijk
Edrick schreef:Kunnen we er van af dan? Kost tenslotte alleen maar geld. Kunnen we dat geld voor de zorg gaan gebruiken.devious schreef:Nou euh Edrick... Volgens mij was het Koningshuis er eerder dan jij...|Dus jou is het zeker niet opgedrongen. En je bent gewoon in NL gebleven en dus moet je er mee leren omgaan. Gooi anders een waxinelichtje tijdens de Kroning...
Stel het voor, maar het gaat hier over een provider.
Re: KPN weinig koninklijk
KPN heeft kennelijk besloten dat alle klanten met een ADSL abonnement moèten worden omgezet naar VDSL. Daartoe worden weinig middelen geschuwd; in de bewoording van KPN Directeur Klantenservice Femke Kothuis is zoiets: "Implementation of lean management practices".
Hoe gaat dat in de praktijk?
1. Je krijgt een brief van Femke waarin staat dat je abonnement wordt omgezet van 1,5 Mbits/s naar maximaal 8 voor 13 eurocent per maand extra gedurende een jaar; daarna komt er € 5 bij.
"Uw e-mailadres, modem en computerinstellingen blijven hetzelfde.".
2. Op de dag dat het snellere abonnement in zou gaan gebeurt er niets. Als je KPN belt wordt er gezegd dat er administratief iets gewijzigd moet worden en dat je € 25 migratiekosten moet betalen. Als je weigert wordt dat bedrag je "bij wijze van coulance (!)" kwijtgescholden.
3. Je krijgt per e-mail een bevestiging (?!) dat je een ander abonnement hebt aangevraagd en dat je over enkele weken een nieuw modem krijgt toegestuurd. De abonnementskosten worden per automatische incasso geïnd, terwijl je daar nooit toestemming voor hebt gegeven.
4. Als je wilt reply-en, dat krijg je een foutmelding.
5. Als je belt om te annuleren, krijg je daar géén bevestiging van.
6. Het vervolg laat zich raden: je storneert tzt het ten onrechte geïnde bedrag en uiteindelijk loopt het uit op een incassoprocedure bij de Kantonrechter.
7. Die win je makkelijk: bij KPN is de voordeur gesloten als je wilt annuleren via reply, maar de achterdeur staat wagenwijd open. Van je annulering krijg je terstond een bevestiging met daarin copie van het door jou verzonden annuleringsbericht. Zoiets moet je binnen 7 werkdagen doen en je hoeft je annulering niet te motiveren.
Maar van zo'n bedrijf wil je natuurlijk geen klant blijven.
Lean management leidt tot stemmen met de voeten.
Hoe gaat dat in de praktijk?
1. Je krijgt een brief van Femke waarin staat dat je abonnement wordt omgezet van 1,5 Mbits/s naar maximaal 8 voor 13 eurocent per maand extra gedurende een jaar; daarna komt er € 5 bij.
"Uw e-mailadres, modem en computerinstellingen blijven hetzelfde.".
2. Op de dag dat het snellere abonnement in zou gaan gebeurt er niets. Als je KPN belt wordt er gezegd dat er administratief iets gewijzigd moet worden en dat je € 25 migratiekosten moet betalen. Als je weigert wordt dat bedrag je "bij wijze van coulance (!)" kwijtgescholden.
3. Je krijgt per e-mail een bevestiging (?!) dat je een ander abonnement hebt aangevraagd en dat je over enkele weken een nieuw modem krijgt toegestuurd. De abonnementskosten worden per automatische incasso geïnd, terwijl je daar nooit toestemming voor hebt gegeven.
4. Als je wilt reply-en, dat krijg je een foutmelding.
5. Als je belt om te annuleren, krijg je daar géén bevestiging van.
6. Het vervolg laat zich raden: je storneert tzt het ten onrechte geïnde bedrag en uiteindelijk loopt het uit op een incassoprocedure bij de Kantonrechter.
7. Die win je makkelijk: bij KPN is de voordeur gesloten als je wilt annuleren via reply, maar de achterdeur staat wagenwijd open. Van je annulering krijg je terstond een bevestiging met daarin copie van het door jou verzonden annuleringsbericht. Zoiets moet je binnen 7 werkdagen doen en je hoeft je annulering niet te motiveren.
Maar van zo'n bedrijf wil je natuurlijk geen klant blijven.
Lean management leidt tot stemmen met de voeten.
Re: KPN weinig koninklijk
Opmerking "5. Als je belt om te annuleren, krijg je daar géén bevestiging van." neem ik terug: geen e-mail, maar per post bevestiging door Femke Kothuis van mijn annulering.
Dus terug bij af: door Femke is 8 Mbits/s toegezegd, maar heb slechts 1,5 Mbits/s gekregen.
Dus terug bij af: door Femke is 8 Mbits/s toegezegd, maar heb slechts 1,5 Mbits/s gekregen.