LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
angel93
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2013 18:23

Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door angel93 »

Hallo,


Wij zitten in een hele rare situatie.
onderlaatst hebben wij via urgentie een woning aangeboden gekregen. Vandaag huurcontract getekend!!!

Alleen nu blijkt de roze wolk waar we voorheen op zaten ineens naar een donkere wolk te zijn veranderd.

Het blijkt dat de vorige bewoner de gaskraan in de meterkast hebben verwijderd (met toestemming van woningbureau)
Met andere woorden: we hebben dus geen gas. We zouden dus elektrisch moeten koken en gebruik moeten maken van een elektrische boiler. `Wat dus aan het eind van het jaar voor een hoog bedrag gaat zorgen wat wij moeten bijbetalen waarschijnlijk.

Woningbureau zegt er niet veel over behalve:
Dat wanneer wij wel een gas aansluiting willen, wij 600 euro moeten betalen voor het plaatsten van een nieuwe.

Nou hebben wij verschillende energie maatschappijen gebeld, en hun dit voorgelegd. zij vertelde dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt.
En dat de woning bureau de woning in orginele staat (DUS MET GASAANSLUITING) moeten afleveren aan ons.
Een ex-medewerker van woningbureau vertelde dat zij dit in haar carriere ng nooit heeft meegemaakt.

Dus wat kunnen wij nog doen?

NB: omdat het urgentie is, hebben wij geen mogelijkheid om het huis te mogen weigeren. Ik woon samen met mijn dochter bij mijn man, in huis bij mijn schoonouders (partner's ouders) en dat is niet bepaald ideaal.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door nevermind »

Het blijkt dat de vorige bewoner de gaskraan in de meterkast hebben verwijderd

Als bewoner mag je helemaal geen installatie verwijderen, dit is een fabeltje, van de WBV.
Dus als ik het goed begrijp, is de kraan en de gasmeter verwijderd.

Dan moet nog altijd de aansluiting buis/pijp aanwezig zijn, welke met een stop is afgedicht.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel93 schreef:Hallo,


Wij zitten in een hele rare situatie.
onderlaatst hebben wij via urgentie een woning aangeboden gekregen. Vandaag huurcontract getekend!!!

Alleen nu blijkt de roze wolk waar we voorheen op zaten ineens naar een donkere wolk te zijn veranderd.

Het blijkt dat de vorige bewoner de gaskraan in de meterkast hebben verwijderd (met toestemming van woningbureau)
Met andere woorden: we hebben dus geen gas. We zouden dus elektrisch moeten koken en gebruik moeten maken van een elektrische boiler. `Wat dus aan het eind van het jaar voor een hoog bedrag gaat zorgen wat wij moeten bijbetalen waarschijnlijk.

Woningbureau zegt er niet veel over behalve:
Dat wanneer wij wel een gas aansluiting willen, wij 600 euro moeten betalen voor het plaatsten van een nieuwe.

Nou hebben wij verschillende energie maatschappijen gebeld, en hun dit voorgelegd. zij vertelde dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt.
En dat de woning bureau de woning in orginele staat (DUS MET GASAANSLUITING) moeten afleveren aan ons.
Een ex-medewerker van woningbureau vertelde dat zij dit in haar carriere ng nooit heeft meegemaakt.

Dus wat kunnen wij nog doen?

NB: omdat het urgentie is, hebben wij geen mogelijkheid om het huis te mogen weigeren. Ik woon samen met mijn dochter bij mijn man, in huis bij mijn schoonouders (partner's ouders) en dat is niet bepaald ideaal.
En hoe wil jij je huis dan verwarmen, heb je geen cv ketel ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef: En hoe wil jij je huis dan verwarmen, heb je geen cv ketel ?

TS schrijft:
angel93 schreef: Met andere woorden: we hebben dus geen gas. We zouden dus elektrisch moeten koken en gebruik moeten maken van een elektrische boiler.

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door witte angora »

We zouden dus elektrisch moeten koken en gebruik moeten maken van een elektrische boiler.
Ik neem aan dat die elektrische boiler er al zit? Die is voor het warm water? Hoe is het met de verwarming geregeld?

Elektrisch koken hoeft geen ramp te zijn. In verschillende steden heb je stadsverwarming. Als je in zo'n wijk een woning krijgt zul je ook over moeten op elektra. Kost je alleen een ander fornuis, maar als dat de kosten zijn?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:
Chocomelk schreef: En hoe wil jij je huis dan verwarmen, heb je geen cv ketel ?

TS schrijft:
angel93 schreef: Met andere woorden: we hebben dus geen gas. We zouden dus elektrisch moeten koken en gebruik moeten maken van een elektrische boiler.
So what ?
Dat wil nog niet zeggen dat er geen cv ketel in huis aanwezig zou zijn maar die zouden
ze niet kunnen gebruiken omdat de gaskraan verwijderd is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
nevermind schreef:
Chocomelk schreef: En hoe wil jij je huis dan verwarmen, heb je geen cv ketel ?

TS schrijft:
angel93 schreef: Met andere woorden: we hebben dus geen gas. We zouden dus elektrisch moeten koken en gebruik moeten maken van een elektrische boiler.
So what ?
Dat wil nog niet zeggen dat er geen cv ketel in huis aanwezig zou zijn maar die zouden
ze niet kunnen gebruiken omdat de gaskraan verwijderd is.

De kraan met meter is blijkbaar verwijderd, anders moet je toch vast recht/transportkosten blijven betalen.
Dus de vorige bewoners hebben voor een andere verwarming gekozen.
Dus hebben de voorgangers de woning verwarmt behalve met een CV ketel, als er geen gas is. :shock:

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Word de woning mogelijk op stadverwarming verwarmd? Ik weet wel dat de warmwater boiler, een grote geschikt voor douchen en al, in onze voormalige huurwoning ons eigendom was.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door 16again »

NB: omdat het urgentie is, hebben wij geen mogelijkheid om het huis te mogen weigeren.
En toevallig wordt dit huis toegewezen aan iemand die niet mag weigeren......al geloof ik niet in toeval.

Wat zegt het wooncontract hierover?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn ex-vrouw heeft ook een tijdelijke woning gehad waar geen gas (meer) was. Verwarming was electrisch, warm water via boiler , koken ook, dat heeft ze opgelost door op Marktplaats een 4 pits elektrisch kooktoestel te kopen (Perilex aansluiting zat er)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je kunt ook een houtkachel nemen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door Shine »

Mss wel middels blokverwarming?!

Als de vorige bewoner het gas heeft laten afsluiten zoals nu is gedaan, heeft hij hiervoor toestemming moeten vragen bij de verhuurder. Zonder toestemming heeft de vorige bewoner dit illegaal laten uitvoeren.
Gebruikelijk is dat een bewoner de woning in originele staat dient op te leveren. Dus ook al heeft de vorige bewoner toestemming gekregen, dan veelal de voorwaarde dat bij vertrek dit weer terug in originele staat gebracht dient te worden.
Ik vermoed dat de woningstichting hier een steek heeft laten vallen en dit niet heeft gecontroleerd en mogelijk zelfs niet wist. Nu zit u met de gebakken peren.
Dat de wonigstichting nu zegt dat u dan maar voor die kosten dient op te draaien gaat echt te ver.
U zou uw vraag trouwnes ook kunnen neerleggen bij juridisch loket of onderstaande website.

http://www.huurgeschil.nl/index.php?pag ... woning.php
http://www.huurgeschil.nl/index.php?pag ... uurder.php

Mocht de verhuurder voet bij stuk houden zorg er dan iig voor dat in het huurcontract staat dat de gasmeter reeds verwijderd was voordat u de huurder werd. Dat u iig niet verantwoordelijk gehouden kan en mag worden voor dit 'gebrek', als u de woning weer verlaat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een woning zonder gasaansluiting is toch niet zo raar? Het wordt pas raar als een gasaansluiting in het contract maar niet aanwezig is. Je had het kunnen zien bij de bezichtiging van de woning dat er geen gasaansluiting aanwezig was.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Wij hebben ook geen gas, trouwens heel onze wijk/stadsdeel niet ....is toch niet zo erg. ik vind het prima hoor elektrisch koken...

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door henk51 »

Zou leuk zijn dat TS eens antwoord geeft op een aantal vragen,nu krijg je een eindeloze wat als discussies,zonder de juiste situatie te kennen.
Voor je het weet heb je weer 4 pagina's vol met discussie waar TS totaal niets mee kan.Laat TS eerst maar eens een duidelijke situatie schets geven wat er nu wel in de woning aanwezig is zoals verwarmingsbronnen e.d.

gr Henk

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Leojes30 schreef:Wij hebben ook geen gas, trouwens heel onze wijk/stadsdeel niet ....is toch niet zo erg. ik vind het prima hoor elektrisch koken...

Als je het niet erg vindt om daar meer voor te betalen niet.

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door witte angora »

henk51 schreef:Zou leuk zijn dat TS eens antwoord geeft op een aantal vragen,nu krijg je een eindeloze wat als discussies,zonder de juiste situatie te kennen.
Voor je het weet heb je weer 4 pagina's vol met discussie waar TS totaal niets mee kan.Laat TS eerst maar eens een duidelijke situatie schets geven wat er nu wel in de woning aanwezig is zoals verwarmingsbronnen e.d.

gr Henk
Ik heb zo het gevoel dat TS niet meer terugkomt omdat het verhaal niet helemaal overeenkomstig de feiten is...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door sjohie »

Een huis zonder gas kan prima, maar als ze de gas-aansluiting hebben verwijderd, zal er toch een andere vorm van verwarming aanwezig moeten zijn. Dat zal dan blok- of stadsverwarming zijn, en dan resteert warmwater via een electrische boiler en koken op stroom. Dat had ik ook in mijn koop-appartement, en werkt prima. Kwestie van een 2e hands elektrische kookplaat op marktplaats kopen, en misschien een paar nieuwe Ikea pannen, en voor ~200 euro eet je gewoon warm.

Wat betreft het bijbetalen op de elektriciteitsrekening, dat bespaar je natuurlijk grotendeels op je (niet bestaande) gasrekening. :wink:

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Slobberbone schreef:
Leojes30 schreef:Wij hebben ook geen gas, trouwens heel onze wijk/stadsdeel niet ....is toch niet zo erg. ik vind het prima hoor elektrisch koken...

Als je het niet erg vindt om daar meer voor te betalen niet.
Dat is nog maar de vraag of je meer kwijt bent. Ik betaal per maand meer voor gas dan voor elektriciteit. Daarbij scheelt het je ook meteen in de netwerkkosten, omdat je maar 1 aansluiting hebt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is dit nou? Geen gas in huurhuis?

Ongelezen bericht door sjohie »

Jefdus schreef:
Slobberbone schreef:
Leojes30 schreef:Wij hebben ook geen gas, trouwens heel onze wijk/stadsdeel niet ....is toch niet zo erg. ik vind het prima hoor elektrisch koken...

Als je het niet erg vindt om daar meer voor te betalen niet.
Dat is nog maar de vraag of je meer kwijt bent. Ik betaal per maand meer voor gas dan voor elektriciteit. Daarbij scheelt het je ook meteen in de netwerkkosten, omdat je maar 1 aansluiting hebt.
Een eigen/inpandige gasgestookte CV is toch het meest kosten-efficiënt qua verwarming aldus mijn zwager de installateur, en mijn eigen ervaring. Met centrale oplossingen komen er nog wel wat administratieve kosten en rompslomp bij, welke bijna altijd meer zijn dan de netwerkkosten kosten van een eigen gas huisaansluiting. Ik was in mijn eerder genoemde 2 kamer appartement midden in het gebouw, verwarmd met centrale blokverwarming ~65 euro/maand kwijt voor de stookkosten, tegen ~110 euro/maand aan gas nu, in een vrijstaande jaren 30 woning. En daar zit dan een 2e persoon én het warm water nog bij ook.

Gesloten