LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
stacey5510
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2013 15:19

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door stacey5510 »

deze is ook erg :
een vriend van mij is opgelicht voor 500 euro.
wie o wie is ook door deze dame gepakt.
ze bevind zich op dating sites,Tagged,MSN en wie waar nog meer

send: [email protected]
To: [email protected]
Name.........mary smith
Address.....No 32 green top hotel
State.........Osun state
City.........ile - ife
Country.....Nigeria
Zipcode.......+234036
Question.....problem
Answer..........money


Mary smith from united state in Ohio state and my father also was born in USA and my mother came from UK and they both live together in Ohio as one family and my father work as real business man who like to travel a lot and he also have his own company in Nigeria petroleum filling station and we are not a citizen of Nigeria I don't even know why my father came to this bad country for business because I have had many things about Nigeria people that is why I came here after my father die two month ago by cancer and I'm the only daughter for my parent I have no brother no sister that is why I decide to go there to claim out all the properties from Nigeria government office so I can sell it and leave this bad country to go and meet the right man anywhere in world and start a good business with the properties money because they have agree to buy it amount of 25 million usd as soon as I collect all the document that I need from the Nigeria government office I hope you can understand me better now I came here two weeks ago with my father lawyer to claim out all the properties because I don't want to loose them that is all about myself and i will be waiting to know everything about you too and your picture back now .

Thanks for your mail babe and you really make me complete and I will never stop thinking of handsome man like you and I wish to spend the rest of my life with you trust me all I need from you is honest and trust and understanding for each other and I will never let you down trust me I really feel good and happy to meet you ..It's the end of the day and I was thinking about you, as usual. I want you to know how much I sincerely love the times we've spent talking. It means so much to me. It truly seems like I've known you forever and I honestly can't imagine life without you now. There will be no looking back, no second thoughts and no regrets. I want you and need only you ... and that love will only grow stronger. Do not be scared my love. Sometimes life hits you with unexpected things that take you totally by surprise. All I can say is you're the best surprise life has given me and your capacity for love, caring, and understanding never ceases to amaze me. I've truly been blessed by finding you and I'll never let you go. I need you in my life and I will never let you down babe just promise to always be there for me and to join our hand together as one to make our dream come true babe ...I will be waiting to had from you soon
Take good care for yourself
You are welcome

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tenormin »

...I will be waiting to had from you soon
Take good care for yourself
You are welcome
Die "ving" ik ook: I will be waiting to had from you soon. Denk niet dat ik er op in ga :mrgreen:

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Edrick »

tenormin schreef:
...I will be waiting to had from you soon
Take good care for yourself
You are welcome
Die "ving" ik ook: I will be waiting to had from you soon. Denk niet dat ik er op in ga :mrgreen:
Go zeg, nog meer humor. Ik doe het bijna in mijn broek.

Sorry hoor, stacey, maar iemand die daar in trapt vraagt er om. Dat engels is werkelijk zo belabberd dat je toch onmogelijk kan geloven dat de persoon die dat schrijft uit de US komt? En al gelijk in de eerste brief de rest vab haar leven met hem door willen brengen? :shock:

Laat me raden. Een erfenis van 25 miljoen en of hij even kon helpen om te betalen voor een aantal papieren die ze nodig had om die erfenis te kunnen claimen.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Edrick schreef:
tenormin schreef:
...I will be waiting to had from you soon
Take good care for yourself
You are welcome
Die "ving" ik ook: I will be waiting to had from you soon. Denk niet dat ik er op in ga :mrgreen:
Go zeg, nog meer humor. Ik doe het bijna in mijn broek.

Sorry hoor, stacey, maar iemand die daar in trapt vraagt er om. Dat engels is werkelijk zo belabberd dat je toch onmogelijk kan geloven dat de persoon die dat schrijft uit de US komt? En al gelijk in de eerste brief de rest vab haar leven met hem door willen brengen? :shock:

Laat me raden. Een erfenis van 25 miljoen en of hij even kon helpen om te betalen voor een aantal papieren die ze nodig had om die erfenis te kunnen claimen.
Ik zou zeggen: make that the cat wise!

koerdo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2013 11:47

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door koerdo »

ik ben gered door radar

ik heb ook mijn canon 400D op marktplaats gezet
en ik kreeg binnen 1 dag 3 rare e-mails dus mensen vertrouw het niet

dat zijn de e-mails [email protected]. [email protected]
en deze [email protected] met drie verschillende namen justiceake​j, mido en lyanne.
en ook drie veschillende prijsen heeft hij of zij geboden 175, 250 en 260 euro

ik heb wel gereageerd
en hier onder zie je de emails na dat ik ben op radar gewest heb ik verder niet meer gereageerd ik vertrouw het gewoon niet

Subject: Re: Bod: Canon EOS 400 D digitale
Date: Wed, 10 Apr 2013 09:48:55 +0100
To: [email protected]
From: [email protected]

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 45 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.

P.S:voor een snelle reactie kunt u contact met mij op mijn persoonlijke e-mailadres ([email protected]),..

hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Abdullah Yusuf
Adress: No.40 Sabo Road
City ; Ile-Ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Lyanne van Bezouwe.



Verstuurd vanaf mijn  iPhone 5

On Apr 10, 2013, at 9:25 AM, Mohamed via Marktplaats <[email protected]> wrote:

beste lyanne

het bod dat u heeft geplaatst is geaccepteerd !!
laat me graag zo snel mogelijk weten wanneer je het wilt hebben.
je kan ook bellen

groeten,

Early
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2013 10:56

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Early »

Hallo,
Ze/hij is nog steeds bezig.
xaterdag nog mijn camera kunnen verkopen.
Precies hetzelfde verhaal.

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 50 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Abdullahi Yusuf
Adress: No.40 Sabo Road
City ; Ile-Ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Lyanne van Bezouwe.

Wilde eerst zekerheid dus eenvoudig zoeken via startkabel levrde deze rwacties op.
Allen bedankt.

debbydevoigt
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2013 10:49

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door debbydevoigt »

Ik heb vandaag precies de zelfde mail gehad.
Toevallig ben ik de naam *Lyanne van Bezouwe* gaan googlen en toen kwam in op de website terecht van radar! Kortom ik ben onwijs blij dat mijn 6de zintuig even wat onderzoek liet doen op internist.

Bedankt!!

DE MAIL 16 april 2013 09:51

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 50 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.

hier is mijn Zoon zending adres
Name: Mr. Abdullahi Yusuf
Adress: No.40 Sabo Road
City ; Ile-Ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Lyanne van Bezouwe.

P.S:voor een snelle reactie kunt u contact met mij op mijn persoonlijke e-mailadres ([email protected])

tonnie33
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2011 16:09

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tonnie33 »

Krijg net reactie op advertentie op internet :

Ik ben uit Verenigde States.I ben geïnteresseerd in deze Notebook en ik zal graag
om te kopen voor mijn vriend die aanwezig zijn op het bedrijf besloten om te
Nigeria.

Dus wil ik dat je contact opnemen met uw postkantoor in uw stad te controleren
voor de verzendkosten voor deze Notebook naar Nigeria.

Ik zal kijken uit naar de verzendkosten van het notitieblok naar Nigeria.

Groeten,

email : [email protected]

jaja........

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Stinkbom opsturen :lol: :lol:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Tonnie - ze willen een notitieblok?
Ik heb er nog wel een die je op mag sturen :D

Denken ze een PC te krijgen..

Maar ja - kansloos verhaal dus - standaard nigeriaanse oplichting.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: ja en ik heb nog wel een dozijn post it,s ...zijn ze helemaal blij,zien ze geel...van jaloezie onder elkaar...

cath1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2013 14:00

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door cath1985 »

Enkele dagen geleden een camera op marktplaats gezet en kreeg een bod. En ja, van Lyanne. Heb gereageerd en kreeg dezelfde email binnen als meerdere mensen hier.

Ziek!!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

cath1985 schreef:Enkele dagen geleden een camera op marktplaats gezet en kreeg een bod. En ja, van Lyanne. Heb gereageerd en kreeg dezelfde email binnen als meerdere mensen hier.

Ziek!!!!
Of slim - zolang er mensen in trappen is het winstgevend voor ze.

Maak het bekend, en ga er van uit Nigeria = Oplichting.
Je zal er niet ver naast zitten

FRIESE
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:15

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door FRIESE »

Ik doe al meer dan een jaar mee aan Toluna Enquettes en had uiteindelijk 60.000 punten waarvoor ik een kijkshopvoucher van 15 euro voor bestelde, na 2 maanden heb ik uiteindelijk de vouchercode achterhaald.
Toen ik dus bij de kijkshopsite iets wilde bestellen met deze voucher werd er aangegeven dat dit ongeldige code is.
Via allerlei omwegen is het me gelukt vele mails naar hun "klantenservice" te sturen, krijg alleen maar een automatisch mailtje terug dat mijn bericht is ontvangen.
Dit zijn toch ook een soort oplichterspraktijken??

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tenormin »

Dit zijn toch ook een soort oplichterspraktijken??
Laat het woord "soort" maar weg: het zijn allang bekend staande oplichterspraktijken.

magic8
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2013 13:44

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door magic8 »

EN DAAR HEBBEN WE ER WEER één!!!

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 50 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.

hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Abdullahi Yusuf
Adress: No.40 Sabo Road
City ; Ile-Ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Maria Lange.

P.S:voor een snelle reactie kunt u contact met mij op mijn persoonlijke e-mailadres ([email protected])

Jennifer93
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2013 23:17

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Jennifer93 »

Nu ik dit hier lees kan ik me eigen wel voor me kop slaan . Ik ben dus wel zo naïef geweest !
Ik kreeg eergisteren het zelfde soort mailtje :

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 50 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Abdullahi Yusuf
Adress: No.40 Sabo Road
City ; Ile-Ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria


Mvg,Maria Lange.


P.S:voor een snelle reactie kunt u contact met mij op mijn persoonlijke e-mailadres ([email protected])



Er werd mij dus verteld dat ik eerst het bewijs van verzending moest versturen voordat de bank het geld overmaakte in veiligheid voor mij en voor de koper. Het klonk zo geloofwaardig , ze zij dat ze een goed betaalde baan had als arts en ik haar 100%kon vertrouwen. Had ik maar eerder op Google gezocht , dom! Nu ben ik me laptop kwijt en geen geld

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar jennifer93, hoe kan iemand nu in hemelsnaam ingaan op iets met een mail adres van "scheet"? Ik ben een bejaarde, zoals men dat vriendelijk noemt (onvriendelijk: een opvreter van de staat) zelfs ik trap daar toch niet in, terwijl ik totaal geen kennis heb van de moderne communicatiemogelijkheden e.d. "Je was een beetje dom" is dan maar de uitdrukking.

Jennifer93
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2013 23:17

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Jennifer93 »

tenormin schreef:Maar jennifer93, hoe kan iemand nu in hemelsnaam ingaan op iets met een mail adres van "scheet"? Ik ben een bejaarde, zoals men dat vriendelijk noemt (onvriendelijk: een opvreter van de staat) zelfs ik trap daar toch niet in, terwijl ik totaal geen kennis heb van de moderne communicatiemogelijkheden e.d. "Je was een beetje dom" is dan maar de uitdrukking.
Waar staat dat email adres dan ?
Ja zoals ik zelf al zij was ik naïef ja

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door devious »

Sorry, maar welke nederlander stuurt zijn spul op VOORDAT hij/zij het geld heeft ?..

Wel of geen mailadres, maakt niet uit. Waarom zou iemand uit Nigeria een nederlandstalige laptop willen?
en dat rara taalgebruik, vreemd dat er dan geen lichtje gaat branden of belletje gaat rinkelen.

Gesloten