LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politie IJsselmuiden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Thommie

Politie IJsselmuiden

Ongelezen bericht door Thommie »

.
Laatst gewijzigd door Thommie op 08 apr 2013 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Re: Politie IJsselmuiden

Ongelezen bericht door crazyme »

Thommie schreef: Wat vinden jullie?
Gezeur om niets.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Hij zegt; Je moet blij zijn dat je verder mag rijden,
Zo te lezen ben je een goede burger.
Ik had de scooter lopend naar huis gebracht, dan was de agent kwaad geworden. :lol:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Thommie schreef:Beste iedereen,

Ik ben benieuwd naar jullie mening, want bij de Politie in IJsselmuiden krijg ik geen gehoor.

Gisteren kwam ik van mijn werk en moest ik meekomen met de snorscooter naar de rollerbank onder het mom van de verkeersveiligheid. Mijn snorscootertje reed 40 km per uur, terwijl 25 km per uur toegestaan is. Boete gekregen, tot dusver geen probleem en begrijp ik het.

Tot mijn stomme verbazing mocht ik gewoon de snorscooter weer aantrappen en mijn weg naar huis vervolgen. Ik rijd 100 meter weg en toen ben ik terug gegaan en het volgende gezegd tegen die agent;
"Als mijn kind bijv. met de handen eet ipv met de vork, en ik straf het kind, laat ik daarna toch echt niet weer toe dat het vrolijk verder gaat met de handen te eten".

Hij zegt; Je moet blij zijn dat je verder mag rijden, waarop ik aangeef dat als je iemand aanhoudt onder het mom van de verkeersveiligheid, je constateerd dat het niet veilig is (vandaar ook de boete) en vervolgens mij weer weg laat rijden het er alle schijn van heeft dat het alleen om het straffen ging.
Principeel vind ik dat gewoon niet kunnen.

Wat vinden jullie?
Dus u rijdt op een te hard lopende (opgevoerde?) scooter en gaat dan de agent de les lezen?
Lekker snugger!
Wees blij dat hij u niet heeft gedwongen om naar huis te lopen, dat had hij kunnen doen namelijk. dat zie ik vaak genoeg op Wegmisbruikers.

P.S.
Principieel vind ik het gewoon niet kunnen dat er mensen zijn die menen dat zij hun scooter wel even wat harden mogen laten rijden dan toegestaan, maar ja, dat gebeurt ook hè?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Principieel vind ik het gewoon niet kunnen dat er mensen zijn die menen dat zij hun scooter wel even wat harden mogen laten rijden dan toegestaan, maar ja, dat gebeurt ook hè?
Tja als die harder kan, dan doe je dat toch ook? of niet soms.

VioletPrue

ciske schreef:
Nee.
Een auto kan ook harder (véél harder) dan 120/130, maar daar ga je toch ook niet met 190 mee over de A1?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

de agent heeft ook wel ingezien dat een snorscooter die 40 kan op zich niet verkeers-onveilig is, het daadwerkelijk te hard rijden wel.
als een snorfiets bij een verkeerscontrole een te hoge constructie snelheid heeft komt daar automatisch een boete uit..dat is niet de keus van de agent.
als je echt zo'n goede burger was had je snorfiets gewoon voldaan aan de eisen, dus een agent proberen de les te lezen terwijl je zelf de regels aan je laars lapt getuigd niet echt van een goede opvoeding van je zelf.
Ik had het wel geweten als ik die agent was..Oke u heeft gelijk. laat die scooter maar hier, hij gaat mee voor onderzoek

kokka

VioletPrue schreef:
ciske schreef:
Nee.
Een auto kan ook harder (véél harder) dan 120/130, maar daar ga je toch ook niet met 190 mee over de A1?
juist omdat de meeste brommerrijders maar twee standen kennen voor hun gashendel ( helemaal open of dicht) heeft de overheid besloten dat een brommer gewoon niet harder mag kunnen als toegestaan. bij auto's is er geen wettelijke grens op de constructie snelheid

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

kokka schreef:juist omdat de meeste brommerrijders maar twee standen kennen voor hun gashendel ( helemaal open of dicht) heeft de overheid besloten dat een brommer gewoon niet harder mag kunnen als toegestaan. bij auto's is er geen wettelijke grens op de constructie snelheid
Dat misschien niet, maar probeer maar eens te gaan rijden met Suzuki alto waar je een 2 liter motor (overdreven voorbeeld)in gemonteerd hebt.Als je wordt aangehouden neemt men gelijk kenteken deel 1 in. M.a.w. ook bij auto's zijn grenzen, als een auto niet meer aan de typegoedkeuring van het RDW voldoet dan heb je net zo goed een probleem.

kokka

puma73 schreef:
kokka schreef:juist omdat de meeste brommerrijders maar twee standen kennen voor hun gashendel ( helemaal open of dicht) heeft de overheid besloten dat een brommer gewoon niet harder mag kunnen als toegestaan. bij auto's is er geen wettelijke grens op de constructie snelheid
Dat misschien niet, maar probeer maar eens te gaan rijden met Suzuki alto waar je een 2 liter motor (overdreven voorbeeld)in gemonteerd hebt.Als je wordt aangehouden neemt men gelijk kenteken deel 1 in. M.a.w. ook bij auto's zijn grenzen, als een auto niet meer aan de typegoedkeuring van het RDW voldoet dan heb je net zo goed een probleem.
je mag in een alto best een 5.2 V10 hangen, als de auto daarna maar wordt gekeurd door de RDW.
hij zal wel aan de voorschriften moeten blijven voldoen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als die harder kan is er al aan gesleuteld want standaard zit er op een snorfiets/scooter een snelheidsbegrenzer.

ciske

VioletPrue schreef:Nee.

Ik wil ze niet te eten geven hoor, die dat doen .

Met een snorscooter snap ik het prima , jij bent toch ook jong geweest?

VioletPrue

ciske schreef:
VioletPrue schreef:Nee.

Ik wil ze niet te eten geven hoor, die dat doen .

Met een snorscooter snap ik het prima , jij bent toch ook jong geweest?
Ja, maar kennelijk niet 'jong' in de vorm van 'ik doe wat ik wil en poep aan de rest van de wereld'.
Heeft denk ik met opvoeding te maken, niet met jong zijn.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:de agent heeft ook wel ingezien dat een snorscooter die 40 kan op zich niet verkeers-onveilig is, het daadwerkelijk te hard rijden wel.
als een snorfiets bij een verkeerscontrole een te hoge constructie snelheid heeft komt daar automatisch een boete uit..dat is niet de keus van de agent.
als je echt zo'n goede burger was had je snorfiets gewoon voldaan aan de eisen, dus een agent proberen de les te lezen terwijl je zelf de regels aan je laars lapt getuigd niet echt van een goede opvoeding van je zelf.
Ik had het wel geweten als ik die agent was..Oke u heeft gelijk. laat die scooter maar hier, hij gaat mee voor onderzoek
En na onderzoek linea recta de shredder in. :D

kokka

precies.. dat zal ze leren haha

lumarak

Ongelezen bericht door lumarak »

Geloven jullie dat verhaal nou echt????
Hij heeft zich 3 dagen te laat geregisteerd :D

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Thommie schreef:
Tot mijn stomme verbazing mocht ik gewoon de snorscooter weer aantrappen en mijn weg naar huis vervolgen. Ik rijd 100 meter weg en toen ben ik terug gegaan en het volgende gezegd tegen die agent;
"Als mijn kind bijv. met de handen eet ipv met de vork, en ik straf het kind, laat ik daarna toch echt niet weer toe dat het vrolijk verder gaat met de handen te eten".

Hij zegt; Je moet blij zijn dat je verder mag rijden, waarop ik aangeef dat als je iemand aanhoudt onder het mom van de verkeersveiligheid, je constateert dat het niet veilig is (vandaar ook de boete) en vervolgens mij weer weg laat rijden het er alle schijn van heeft dat het alleen om het straffen ging.
Principeel vind ik dat gewoon niet kunnen.

Wat vinden jullie?
Ik vind de vergelijking met het kind dat met zijn handen eet i.p.v. met een vork niet opgaan.
Ik denk dat die agent er vanuit gaat dat als je weg rijdt, je niet harder dan 25km/p.u gaat rijden. Maar doe je dat toch dan kan je wéér een boete krijgen, zelfs al heb je er 100 meter terug al één gekregen.

ciske

Ja, maar kennelijk niet 'jong' in de vorm van 'ik doe wat ik wil en poep aan de rest van de wereld'.
Heeft denk ik met opvoeding te maken, niet met jong zijn.
Dat heeft geen bal met je opvoeding te maken, of heb jij nooit buiten de pot gepiest??

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Volgens mij hangt die Thommie hier een dwaas verhaal op waar hij zich waarschijnlijk rot om zit te lachen. Want welke idioot gaat er nu, na boete, nog terug om de politie de les te lezen. 't Verhaal klopt van geen meter want een beetje agent had gezegd: okay, zet hem daar maar neer en ga voor de rest maar lopen. Bij Wegmisbruikers had hij er nog een boete bovenop gekregen! Snoeshaantje.

lumarak

Ongelezen bericht door lumarak »

tenormin schreef:Volgens mij hangt die Thommie hier een dwaas verhaal op waar hij zich waarschijnlijk rot om zit te lachen. Want welke idioot gaat er nu, na boete, nog terug om de politie de les te lezen. 't Verhaal klopt van geen meter want een beetje agent had gezegd: okay, zet hem daar maar neer en ga voor de rest maar lopen. Bij Wegmisbruikers had hij er nog een boete bovenop gekregen! Snoeshaantje.
Zie mijn opmerking.

Gesloten