LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Galaxy S3

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
derweiss
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2013 21:12

Samsung Galaxy S3

Ongelezen bericht door derweiss »

Hallo,

Mijn telefoon, een Samsung Galaxy S3 gekocht bij Vodafone i.c.m. een 2-jarig abonnement, is sinds medio december stuk. Het toestel laadt niet meer op, luidt de klacht.
Toestel door Vodafone Weert op laten sturen ter reparatie, met deze klacht. Omdat er een barst in het scherm zit, omdat het toestel een maand voordat het niet meer oplaadde, is gevallen, heb ik er nog duidelijk bij gezegd dat alléén het probleem met het opladen hoeft worden te verholpen. Aan het scherm hoeft niets te worden gedaan.

Ik wordt op dat moment al niet voorgelicht over de procedure van servicebedrijf Dynafix, dat toestellen altijd volledig gerepareerd terug stuurt. Omdat de kosten van de reparatie €430 bedragen (ter illustratie: de telefoon kost nieuw ongeveerd €460), heb ik van de reparatie afgezien. Bij het terugkrijgen van de telefoon wordt mij pas uitgelegd dat dit bedrag zo hoog is doordat ze waarschijnlijk ook het scherm hebben willen repareren. Ik heb ongeveer €35 onderzoekskosten moeten betalen, dit bedrag is mij niet vergoed geworden door Vodafone omdat ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden bij een reparatie/onderzoek.
Dit is nog tot daar aan toe.

Nu heb ik het toestel laten onderzoeken door een extern bedrijf, dat me wist te vertellen dat het probleem niet zit bij de USB-connector, wat eerst werd gedacht, maar dat het moederbord kapot is.
Nu vind ik dit terug op internet:
Samsung brengt binnenkort een update uit om te voorkomen dat meer Galaxy S III's ineens een kapot moederbord hebben, waarna de telefoon onbruikbaar is. Dat meldt de fabrikant tegen Tweakers. Veel gebruikers kregen afgelopen maanden te maken met het probleem.

Samsung laat niet los wat de exacte oorzaak is van het plotseling falen van de moederborden van veel exemplaren van de Galaxy S III afgelopen maanden, ook aangeduid als 'sudden death'. De fabrikant zegt tegen Tweakers bewust te zijn van het euvel. "Het gaat alleen om een heel beperkt aantal Galaxy S III-modellen met 16GB-geheugen", aldus woordvoerster Anne ter Braak. De oorzaak ligt volgens Samsung bij een 'firmware bug', die 'eenvoudig kan worden opgelost door een firmware-update'.

Een exacte planning voor de update is er nog niet, maar die zal volgens Ter Braak zo snel mogelijk worden uitgerold. Het probleem komt volgens gebruikers voor op zowel de software van Samsung zelf als custom roms. Als het probleem optreedt, zal de telefoon niet meer ingeschakeld kunnen worden. Vaak gebeurt dat 's nachts als het toestel niet wordt gebruikt.

Ter Braak verwijst mensen die het probleem ondervinden naar een Samsung Repair Center. Eerder bleek al dat het moederbord onder garantie wordt vervangen. Het is niet het enige probleem dat de Zuid-Koreaanse fabrikant moet repareren: ook een eerder gevonden lek zit nog steeds in de firmware. Het lek dat de telefoons kon laten resetten met een regel html-code is inmiddels gedicht.
Ik word dus volgens tweakers.net, de bron van dit artikel, door woordvoerster Anne ter Braak doorverwezen naar een Samsung Repair Center.

Als ik echter op samsung.nl zoek naar zo'n repair center, kom ik in Brabant uit op Vodafone Piazza 44, te Eindhoven. Waar ik al geweest ben, en die zeiden me dat de telefoon op moest worden gestuurd. Naar Dynafix.

En zo is de cirkel dus rond.

En nu? :(

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Samsung Galaxy S3

Ongelezen bericht door cliff »

Je heb 2 jaar fabrieksgarantie op een telefoon dus ze moeten deze gewoon opsturen naar Samsung!!

Beeldscherm is kapot ok eigeschuld maar dat is niet het probleem in dit geval dus ze moeten de telefoon repareren!!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Samsung Galaxy S3

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer ik met mijn dikke achterwerk op mijn dure smartphone ga zitten is het apparaat kapot, :shock:

Dan kan ik de fabrikant niet aansprakelijk stellen, net zoals wanneer het apparaat uit mijn jaszak op de straatstenen stuitert en onder een 40 ton vrachtwagen terecht komt en met de banden over het toestel heen rijdt!, :cry:

De scheur in het scherm duidt vaak op vallen en vaak zit er dan ook printbreuken op de printplaat van het toestel waardoor er problemen ontstaan die alleen maar erger worden,

Hopende dat uw toestel verzekerd is, een duur toestel is eigenlijk riskant om mee te nemen, een telefoon krijgt het tijdens zijn leven zwaar te verduren met temperatuurwisselingen, tussen de huissleutels in stuiteren, vuiligheid uit de jaszak, en ga maar verder,

De fabrikant moet het toestel onafhankelijk bekijken en wanneer de problemen niet door geweld of vocht komt gewoon onder garantie repareren, anders de klant een coulance voorstel doen voor een revisie of ruiltoestel doen,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Ama_
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2013 14:03

Re: Samsung Galaxy S3

Ongelezen bericht door Ama_ »

Hallo derweiss,

Voor mij exact hetzelfde probleem.
Door de barst wordt er door het reparatiecenter afgezien van het repareren van het moederbord binnen de garantie.

Belachelijk. De barst is mijn probleem, die hoeven zij niet te repareren.
Maar dat is gericht tegen dovemansoren, omdat dynafix geld wilt zien.:S

Met name omdat het oplaadprobleem van de samsung s3 een bekend probleem is, volgens vele gebruikers (ook die geen barst hebben!) en het is dus een defect is van het toestel zelf en niet na de barst ontstond.

Hoe is het verder verlopen derweiss?

Groet,

Ama

Zofel
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:30

Re: Samsung Galaxy S3

Ongelezen bericht door Zofel »

Dag samen,

Ik zit met precies hetzelfde probleem, ook een 'sudden death' maar ook een barst in het scherm.
Dat die barst er al meer dan 6 maanden in zit en het toestel nog normaal functioneerde hebben ze blijkbaar geen boodschap aan. Ik heb de telefoon al opgestuurd gehad naar teleplan en daar willen ze het scherm maken voor €216, terwijl ik al duidelijk aangegeven heb dat het probleem daar niet ligt.

Nu kan ik via de buitendedeur-verzekering tot €250 vergoed krijgen, is het slim om hun gewoon het scherm te laten maken? Dan komen ze er dan achter dat het toestel nog steeds niet functioneert, moet ik dan ook nog het moederbord betalen of valt dat dan wel onder de garantie?

Mvg,

Paul

jdekker1
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2013 19:05

Re: Samsung Galaxy S3

Ongelezen bericht door jdekker1 »

Ik heb ook een probleem met mijn Samsung galaxy s3, Mijn mobiel is gevallen op de hoek en geeft een zwart scherm. De knopjes onderaan lichte nog wel op en als ik hem opnieuw opstart gaat het lichtje branden. Heeft iemand een oplossing of is mijn mobiel nu helemaal dood?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samsung Galaxy S3

Ongelezen bericht door bprosman »

Je display is dood. Kan vervangen worden maar reken dan op een bedrag van zo'n 160 Euro.

Gesloten