We hebben normaal geen contact met deze mensen en al het contact dat we hebben gehad was niet erg positief. Gelukkig mocht ik binnenkomen en hebben we samen gekeken wat het probleem was. De ketel bleek zo lek als een mandje en er stonden al overal bakjes onder om water op te vangen. Daarnaast bleek de deur naar het balkon stuk, deze kon niet meer dicht. Om de kou buiten te houden was de deur afgeplakt met doeken en dekens. Ook de kozijnen zijn lek en dichtgeplakt met tape. Om het nog erger te maken zijn er overal muizenkeutels te vinden. Uit ervaring weten we dat de huizen idd last hebben van muizen, wij hebben hier ook veel werk aan gehad.
Het huis is absoluut mensonterend. De mensen die er nu wonen komen niet uit nl en weten de weg niet in nederland om dit op te lossen. De huisbaas doet niets, ik weet zelf dat hij geen geld heeft (geen instantie, particulier). Desalniettemin betalen deze mensen een hele hoop geld, meer dan zou zijn toegestaan.
Mijn man en ik hebben besloten dat we deze mensen willen helpen. Deels uit eigen belang, maar zeker omdat we dit niet vinden kunnen. Nu hebben wij zelf geen ervaring met huren, ons huis is een koophuis.
Wie oh wie kan ons adviezen geven hierover? Waar moeten we beginnen? Vandaag gaan we iig in gesprek met ons aanspreekpunt in de vve, maar ik hoor graag nog meer advies