Wie kan mij vertellen of het normaal is dat de beschoeiing bij onze sloot op 1 plek sterk verzakt
binnen 2 jaar aanleg
de vorige beschoeiing van ons ging na 25 jaar verzakken en 2 jaar geleden onze tuin door een hovenier
helemaal laten opknappen
bij de slootkant is alles verhoogd en opnieuw een beschoeiing aangelegd en een houten tuinhuisje
geplaatst
nu verzakt de grond bij de sloot aan een kant zo erg dat de stenen naar beneden drukken en het tuinhuis
al kieren krijg vanwege verzakking
Alles is onder super visie gegaan van de hovenier
Nu is het zo verzakt dat ik hem heb gevraagd te komen kijken en hij vindt het normaal dat het verzakt
en knapt het alleen op tegen betaling ,terwijl de beschoeiing aan de overkant buren en mijn vorige jaren stond
Ik ben zo ontzettend boos en teleurgesteld wie kan mij vertellen welke stappen ik moet onder nemen
yvonne
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verzakken beschoeiing
-
Re: verzakken beschoeiing
Dat schijnt inderdaad normaal te zijn. Hier precies hetzelfde. Ik blijf grond aanvullen en de bestrating langs de beschoeiing ophogen. Wbv doet er niks aan.
Geen idee hoe het bij jou is aangelegd. Maar hier hebben ze de beschoeiing als het ware op de bodem van de beek gezet, dus het zand spoelt er iedere keer onderuit. En dan krijg je dus die verzakkingen. Ze hadden de beschoeiing IN de bodem moeten plaatsen, dan had je dit probleem niet. Althans, niet in deze mate. Hier is het dus gewoon een constructiefout.
Geen idee hoe het bij jou is aangelegd. Maar hier hebben ze de beschoeiing als het ware op de bodem van de beek gezet, dus het zand spoelt er iedere keer onderuit. En dan krijg je dus die verzakkingen. Ze hadden de beschoeiing IN de bodem moeten plaatsen, dan had je dit probleem niet. Althans, niet in deze mate. Hier is het dus gewoon een constructiefout.
Wat wel eens het geval is dat er vroeger een sloot of greppel heeft gelopen. Die grond is zachter en zakt na. Ik heb het ook gehad en zelf opgelost.
In juni als het water al wat warmer is, zwembroek aan, en een schop pakken. Ter plaatse van de verzakking graaf je de stenen-grond weg. Dan kijk je wat het probleem is. Zachte grond kun je ook voelen aan de waterkant van de beschoeiing. Dan neem je wat palen en of planken en die sla je met een zware hamer er ACHTER de beschoeing, vertikaal in. je ziet er dus later niets van. een en ander kun je aanvullen met oud plastic en zooi waar je vanaf wil. Is alles goed en wel er in geslagen en aangestampt dan begin je met het vullen van het gat en herbestraten.
het is een leuk klusje voor een warme dag. De hovenenier vond me een toffe gast en heeft me later regelmatig gematst met andere dingen en een krat bier.
We zijn en blijven de beste vrienden.
In juni als het water al wat warmer is, zwembroek aan, en een schop pakken. Ter plaatse van de verzakking graaf je de stenen-grond weg. Dan kijk je wat het probleem is. Zachte grond kun je ook voelen aan de waterkant van de beschoeiing. Dan neem je wat palen en of planken en die sla je met een zware hamer er ACHTER de beschoeing, vertikaal in. je ziet er dus later niets van. een en ander kun je aanvullen met oud plastic en zooi waar je vanaf wil. Is alles goed en wel er in geslagen en aangestampt dan begin je met het vullen van het gat en herbestraten.
het is een leuk klusje voor een warme dag. De hovenenier vond me een toffe gast en heeft me later regelmatig gematst met andere dingen en een krat bier.
We zijn en blijven de beste vrienden.
-
Dat is inderdaad ongeveer wat ik van plan ben. Tenminste, het deel waar ik bij kan. Een deel van de nieuwe beschoeiing is nog geen 20 centimeter vanaf een oude beschoeiing geplaatst, daar kom je toch echt niet tussen. Maar goed, daar zitten ook niet de ergste verzakkingen.Dan neem je wat palen en of planken en die sla je met een zware hamer er ACHTER de beschoeing, vertikaal in.
Natuurlijk kan het verzakken er ligt zand onder maar de beschoeiing is uit zijn voegen het hout is nu
ongelijk aan de slootkant en de schuur die daar staat is ook helemaal verzakt
en mijn punt is gewoon de arrogantie van deze man dat hij gewoon verteld dat het normaal
is terwijl je duidelijk ziet dat de construktie niet helemaal klopt de vorige beschoeiing ging na 25
jaar vervelend doen en deze heb ik omdat ik niet elke keer alles wilde verhogen elk jaar nu vernieuwd
en er goed voor betaald dan had ik het geld in mijn zak kunnen houden indien dit normaal is
en dan had er geen nieuwe geplaatst hoeven worden
Hij wilde het wel verhelpen dan maakte hij een offerte voor de prijs
Het is de manier en de arrogantie van de hovenier die mij boos maakt
ongelijk aan de slootkant en de schuur die daar staat is ook helemaal verzakt
en mijn punt is gewoon de arrogantie van deze man dat hij gewoon verteld dat het normaal
is terwijl je duidelijk ziet dat de construktie niet helemaal klopt de vorige beschoeiing ging na 25
jaar vervelend doen en deze heb ik omdat ik niet elke keer alles wilde verhogen elk jaar nu vernieuwd
en er goed voor betaald dan had ik het geld in mijn zak kunnen houden indien dit normaal is
en dan had er geen nieuwe geplaatst hoeven worden
Hij wilde het wel verhelpen dan maakte hij een offerte voor de prijs
Het is de manier en de arrogantie van de hovenier die mij boos maakt
-
Het is misschien wat laat, maar het is inderdaad wel zo dat verzakking erbij kan horen als beschoeiing wordt vernieuwd. Het is voor een hovenier moeilijk in te schatten of en hoeveel verzakking er op zal treden. Ik denk wel dat het belangrijk is om dit als hovenier duidelijk te maken en gewoon goed werk te leveren.
Hopelijk is alles nu opgelost!?!
Hopelijk is alles nu opgelost!?!