LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
niko1960

Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door niko1960 »

Ik had een bedrag openstaan van 160 euro ongeveer bij de eindafrekening maar omdat ik dit niet kon voldoen in 1 keer heb ik in eerste instantie met eneco een betalings regeling proberen te regelen om dit in 3 maandelijkse termijnen te voldoen maar zij weigerde dit in eerste instantie en ik kreeg daarna ook een boetebedrag,hierna ben ik naar een maatschappelijkwerker gegaan en die heeft het hogerop gezocht bij eneco en toen kon het ineens wel ,dus per februari kreeg ik netjes de eerste kascheque
thuis en heb dit betaald , in maart kreeg ik de volgende binnen deze heb ik betaald op 29 maart .
Nu heb ik gisteren een aanmaning gehad op 3 april dus dat het geld niet op tijd binnen is gekomen en de betalingsregeling vervalt en het resterende bedrag onmiddelijk betaald moet worden (59 euro)
ik heb daarop gebeld met eneco en deze had er geen enkele oren naar dat de feestdagen en de storing van ing ,mogelijk de late storting op hun rekening maakte,maar hij vertelde wel dat het bedrag inmiddels binnen was gekomen .Ik heb nu echt genoeg van dit bedrijf :cry: en ga overstappen naar een andere leverancier wat anderen mij al eerder adviseerde.

Edrick

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Edrick »

niko1960 schreef:in maart kreeg ik de volgende binnen deze heb ik betaald op 29 maart .
En op welke dag kreeg je die binnen?

niko1960

De 28e betaald had de 31e binnen moeten zijn mar helaas paasdagen ertussen en storing Ing een beetje coulantie zal dan wel op zijn plaats moeten zijn toch?

Edrick

De storing bij ING was pas na de Paasdagen.
Jij hebt een betalingsregeling en hebt niet op tijd betaald. Daar heb je je "grondige" reden.

niko1960

En daarom een beetje Coulantie zal op zijn plaats weze toch?Ik bedoel zo een groot bedrijf waar miljoenen binnenkomen per dag ,geen goed woord ervoor en hierbij wilde ik duidelijk maken hoe sommigen bedrijfen omgaan met hun klanten .Ik ben er klaar mee dank voor de reacties .
Laatst gewijzigd door niko1960 op 04 apr 2013 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Edrick

niko1960 schreef:En daarom een beetje Coulantie zal op zijn plaats weze toch?
Klopt en die heb je al gekregen met die betalingsregeling. Toen hebben ze je ongetwijfeld ook medegedeeld dat als jij je er niet aan hield dat het bedrag dan ineens opeisbaar zou zijn.
Eneco staat volledig in haar recht. Kan je wel allerlei smoesjes verzinnen, maar die doen er dus totaal niet toe. Betaling moest de 31ste binnen zijn. Eerste Passdag was de 31ste, dus je had het al op het laatste moment aan laten komen. Je hebt dit geheel en al aan jezelf te danken.
Laatst gewijzigd door Edrick op 04 apr 2013 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

tja er is idd vanaf goede vrijdag geen betalingsverkeer....

Dus of jij nu op 29,30,31,01 je betaling doet het komt op zijn vroegst pas op 02 April binnen..en daar dien JIJ van te voren rekening mee te houden.

Een betalingsregeling is geen recht maar een gunst en ze zeggen altijd dat degene die de schuld heeft er voor moet zorg dragen dat het geld er op tijd is en rekening dient te houden met verwerkingstijd van de bank....

abnbankboek

Ongelezen bericht door abnbankboek »

Fijn dat er mensen zijn die de Eneco rechtschapen vinden. Een service verlenend bedrijf is het zeker niet.
Ik heb er ooit twee jaar over gedaan om 1000 euro van ze terug te krijgen die mij via machtiging teveel was afgenomen. Met exact dezelfde informatie kreeg ik pas na 2 jaar gelijk omdat ze waarschijnlijk daarvoor hoopten dat ik zou afhaken. Gelukkig maar dat we kunnen overstappen.
Met energie-direct heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt dus overstappen is niet zomaar een oplossing. Ik denk dat veel consumenten niet eens doorhebben dat ze bestolen worden en dat het daarom nog zoveel gebeurt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

abnbankboek schreef:Fijn dat er mensen zijn die de Eneco rechtschapen vinden. Een service verlenend bedrijf is het zeker niet.
Ik heb er ooit twee jaar over gedaan om 1000 euro van ze terug te krijgen die mij via machtiging teveel was afgenomen. Met exact dezelfde informatie kreeg ik pas na 2 jaar gelijk omdat ze waarschijnlijk daarvoor hoopten dat ik zou afhaken. Gelukkig maar dat we kunnen overstappen.
Met energie-direct heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt dus overstappen is niet zomaar een oplossing. Ik denk dat veel consumenten niet eens doorhebben dat ze bestolen worden en dat het daarom nog zoveel gebeurt.
Sneu voor je, alhoewel ik het wel knap vind om dit bij 2 verschillende energiemaatschappijen voor elkaar te krijgen. Maar wat heeft dit precies met dit topic te maken? Het is al uitvoerig en goed onderbouwd dat dit duidelijk de eigen schuld van niko1960 zelf is, omdat hij als enige verantwoordelijk is voor het op tijd betalen, en dus rekening had moeten houden met de feestdagen waarop geen betalingen verwerkt worden. Niks fout van Eneco.

Energiefreak

Ongelezen bericht door Energiefreak »

veel bedrijven houden rekeningen met de storingen bij de ING (deze zijn al aan de gang vanaf 28 maart zie http://www.allestoringen.nl/storing/ing/overzicht. Daarnaast is niet bij iedereen duidelijk dat goede vrijdag geen boekingsdag is (het is immers ook geen vrije dag op je werk) dus ik snap de verwarring wel bij TS.

Het gaat om een betaling bij de jaarnota, niet over structurele achterstanden als ik ts begrijp. Het afgesproken bedrag komt 1 dag later binnen dan de boekingsdatum. Eneco staat weliswaar in hun recht, maar ik vind het niet coulant.

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

snuffel1 schreef:Dat bij velen niet bekend is dat er op goede vrijdag niet geboekt wordt is natuurlijk lariekoek. De banken zijn al sinds jaar en dag op goede vrijdag gesloten. Wat Eneco betreft die zijn keihard in hun regelingsbeleid en terecht. Als ze zich bij één klant coulant opstellen gaat dat door forums als deze als een lopend vuurtje rond, gevolg Eneco moet weer eindeloos achter de centen aan gaan rennen.

Inderdaad en zeker als je een betalingsregeling hebt na wanbetaling.

Energiefreak

Wie zegt dat er sprake is van wanbetaling. volgens mij is het gewoon een regeling op de Jaarnota. kan iedereen overkomen als je ineens veel moet bijbetalen.

antischuld.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door antischuld.nl »

Ach Eneco houd niet zoveel rekening met zijn klanten. Ik heb het ondervonden, zolang alles goed met je gaat hoor je ze niet. Maar owee als je een slechte periode hebt dan ben je aan de beurt. Met afspraken zijn ze al helemaal niet te vertrouwen.

[link verwijderd door de Moderator]

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

antischuld.nl schreef:Ach Eneco houd niet zoveel rekening met zijn klanten. Ik heb het ondervonden, zolang alles goed met je gaat hoor je ze niet. Maar owee als je een slechte periode hebt dan ben je aan de beurt. Met afspraken zijn ze al helemaal niet te vertrouwen.

check hier mijn verhaal http://antischuld.nl/index.php/home/de- ... en-klanten
daar valt weinig aan te controleren
dat is een enzijdig verhaal van u

antischuld.nl
Contacteer:

Wat wilt u controleren? Ik vind het jammer dat we de telefoongesprekken niet hebben opgenomen. Had ze graag online gezet.

Ik vind ook dat zulke zaken openbaar gemaakt moeten worden, dan zullen ze wel gaan nadenken voordat ze zulke streken leveren.

Daarvoor wil ik de website gaan inzetten. verzamelen, bundelen en dan mogen ze zich verweren vooral allerlei incassobureau's . Mocht het niet juist zijn zullen we dit rechtzetten.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

de nederlandse vertaling van to check is controleren
u vertelt een verhaal en dat is voor ons per definitie niet te controleren
per slot van rekening weten we alleen maar wat u vertelt

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ook al zouden er geen feestdagen zijn geweest, zou uw betaling nog steeds te laat binnen zijn geweest. Het is algemeen bekend dat de verwerking van betalingen middels acceptgiro altijd een dag of 4-5 in beslag neemt. Uw bedrag moet bij de leverancier uiterlijk de 31ste zichtbaar op hun rekeningnr. binnen zijn. Dit was niet het geval.
De getroffen betalingsregeling is al een coulance vanuit het bedrijf naar u. U hebt hiermee een duidelijke afspraak samen gemaakt. Helaas hebt u zich niet aan die afspraak gehouden, waarmee de gemaakte afspraak vervalt. Daar kunt verbolgen over zijn, begrijpenlijk, maar in dit geval moet u toch echt de hand in eigen boezem steken. U zelf hebt het risico genomen om op het laatste moment de betaling te gaan doen. Tsja, dan is het de goden verzoeken.

Energiefreak

Je verzoekt idd de goden antischuld.

je hebt zelf schulden opgebouwd en gaat vervolgens ook nog eens de regels van het minnelijke traject schenden. Je stapt over naar een andere leverancier terwijl dit in dat traject helemaal niet mag. Je mag namelijk geen nieuwe contracten of abonnementen afsluiten gedurende het traject.

Ik zie je er ook nog voor aan (maar dat kan ik niet controleren) dat je ingestapt ben bij oxxio bij de I-pad actie. gewoon omdat je die graag wou hebben. Dat een dergelijke aanbieding je zo'n 100 euro meer kost aan alleen al het vastrecht kan je natuurlijk niet zoveel schelen met je minnelijke traject.

Je schuift de problemen af op een ander, terwijl je ze zelf hebt veroorzaakt. Kortom geen grijntje medelijden.

antischuld.nl
Contacteer:

Nee geen ipad actie , had hem wel graag willen hebben. Het allermooiste is het ook nog in overleg gegaan met degene die mijn zaak behartigde. Hij kon het uiteindelijk zelf ook niet meer verantwoorden en moesten eruit door extra schulden.

Maar ik zie dat de mensen hier centjes genoeg hebben, wacht maar tot de kansen keren.

Als ik maar 1 procent had van alle onterechte extra kosten, kon ik leven als een god in frankrijk. Je kent het alleen als je ermee te maken hebt gehad. Sommige mensen zouden eens een jaar schuld moeten hebben dan weten ze waar ze het over hebben

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Vooral die advertentie van direct geld lenen onderaan je site :lol:

Gesloten