LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KIJKSHOP

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Joost van Berkel

KIJKSHOP

Ongelezen bericht door Joost van Berkel »

Op 11-01-2013 heb ik bij de Kijkshop een Tablet gekocht.
Na drie maanden is de adapter defect.
De Kijkshop zegt dat een adapter NIET onder de garantie valt.
Is dat juist ?

ArneLH
Contacteer:

Re: KIJKSHOP

Ongelezen bericht door ArneLH »

Geen idee, ik kan niet raden vanuit deze post wat voor garantie de verkoper heeft gegeven. Naast contractuele garantie heb je op grond van artt. 7:17 en 18 BW als consument recht op aflevering een product dat aan de overeenkomst (en eigenschappen die vanzelf spreken) voldoet. Als een afwijking van de overeenkomst (=non-conformiteit) zich openbaart binnen 6 maanden na aflevering wordt vermoed dat het product ook bij aflevering al gebrekkig was. Uit art. 7:18 BW blijkt dat de verkoper dan bewijs van het tegendeel, dat er bij aflevering geen (verborgen) gebrek was, moet leveren (Hof Arnhem-Leeuwarden, 19 maart 2013, LJN BZ4794; Hof Leeuwarden, 25 september 2012, LJN BX9126; Hof Amsterdam, 23 november 2010, LJN BP5515). Als koper kun je bij non-conformiteit in principe in eerste instantie aanspraak maken op herstel of vervanging naar eigen keuze (art. 7:21 BW). Dit dient geheel kostenloos te geschieden.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Joost van Berkel schreef:Op 11-01-2013 heb ik bij de Kijkshop een Tablet gekocht.
Na drie maanden is de adapter defect.
De Kijkshop zegt dat een adapter NIET onder de garantie valt.
Is dat juist ?
Randapparatuur bij computers/laptops/tablets kennen wel vaak een kortere garantie dan het apparaat zelf, denk aan laptop-accu's die 6 maanden garantie kennen en de laptop zelf 1 of 2 jaar, maar helemaal (of 3 maanden?) geen garantie op de adapter lijkt me niet juist.

Maar goed, ook al zit er geen, of maar 3 maanden garantie, op de adapter, dan kan je het volgens artikel 17 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek, op non-conformiteit gooien, immers je mag verwachten dat een adapter bij normaal gebruik >3 maanden mee gaat.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Natuurlijk valt een adapter onder de garantie. Zonder adapter is het product niet te gebruiken. Aangezien het ook nog binnen 8 maanden na aankoop gebeurd is, mag Kijkshop lekker gaan bewijzen dat het een gebruikersfout betreft en niet een product(ie)fout.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Leuk weer die meningen. Kijk eens in je garantievoorwaarden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef:Natuurlijk valt een adapter onder de garantie. Zonder adapter is het product niet te gebruiken. Aangezien het ook nog binnen 8 maanden na aankoop gebeurd is, mag Kijkshop lekker gaan bewijzen dat het een gebruikersfout betreft en niet een product(ie)fout.

Ik denk toch wel dat Olaf hier gelijk heeft, dus er valt weinig te lezen in de garantievoorwaarden.

Gesloten