LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] REMEHA AVANTIS 6 jaar oud: REMEHA zegt pech!
-
REMEHA AVANTIS 6 jaar oud: REMEHA zegt pech!
Nou fijn hoor… ineens gisteravond geen verwarming en geen warm water meer… dode thermostaat en CV-ketel… een REMEHA AVANTA uit 2006… wat blijkt? Printplaat kapot, kosten voor nieuwe? € 168 exclusief montage. Zegt medewerker REMEHA tegen de installateur dat dit met dit type een bekend euvel is. Er is zelfs een geupdate versie van die printplaat momenteel op de markt i.v.m. dit probleem… Ik KS van REMEHA gebeld en wat denk je? Helaas meneer, garantie op onderdelen is maar 2 jaar… mag je er dus mooi zelf voor opdraaien terwijl ik van zo’n merk toch wel mag rekenen op 10 jaar goede ketel… oordeel? WAARDELOOS BEDRIJF!!!
Re: REMEHA AVANTIS 6 jaar oud: REMEHA zegt pech!
168,- Na 6 jaar valt me nog alles mee, ben het met je eens dat een ketel minstens 10 jaar mee moet gaan, maar dat is wat anders dan dat een ketel in die 10 jaar niet kapot mag gaan.
En als het nou na 2,5 jaar was , dan zou ik iets zeggen van coulance maar na ZES jaar (3* de garantietermijn).
En als het nou na 2,5 jaar was , dan zou ik iets zeggen van coulance maar na ZES jaar (3* de garantietermijn).
-
Wees blij dat je geen Agpo o.i.d. hebt hangen. Is die 168 euro de eerste kostenpost na aanschaf?
Na 6 jaar printplaat defect....tsja dat kan gebeuren.
Gewoon bestellen dat ding, en zelf monteren, scheelt je weer voorrij-montagekosten etc.
Fluitje van een (euro)cent
Gewoon bestellen dat ding, en zelf monteren, scheelt je weer voorrij-montagekosten etc.
Fluitje van een (euro)cent
tjongejonge, wat verwacht je nou, levenslange garantie?
techniek kan helaas stuk gaan. en na 6 jaar het eerste defect vind ik best netjes.
techniek kan helaas stuk gaan. en na 6 jaar het eerste defect vind ik best netjes.
Van de Avanta zijn er >100 varianten, en niet allemaal hebben ze exact dezelfde printplaat. Het is dus net zo goed mogelijk dat de variant die bij je op zolder hangt, niet 1 van die probleemgevallen is. Dat soort verhalen over "bekende problemen" van type X uit jaar Y in de installatiebranche zijn vaak voor het grootste deel van horen zeggen, en niet gebaseerd op feiten.
Daarnaast is dat ding 6 jaar oud, zeker niet absurd veel voor een CV ketel, maar wel van een leeftijd dat sommige componenten het kunnen gaan begeven, oa door een slechte aangelegde achterliggende CV installatie, of gewoon simpelweg omdat ze "op" zijn, wat weer deels afhangt van het gebruik in jullie specifieke situatie.
Daarnaast is dat ding 6 jaar oud, zeker niet absurd veel voor een CV ketel, maar wel van een leeftijd dat sommige componenten het kunnen gaan begeven, oa door een slechte aangelegde achterliggende CV installatie, of gewoon simpelweg omdat ze "op" zijn, wat weer deels afhangt van het gebruik in jullie specifieke situatie.
Een ketel van 6 jaar oud waar je 168 euro aan uit geeft. Een apparaat dat elke dag zijn werk doet, afhankelijk van het seizoen vele uren per dag. Een ketel kost inclusief installatie gemiddeld 1700 euro, hij heeft minstens 5000 uren gewerkt een veelvoud aan starts en dan zeur je over 168 euro.