LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reader's Digest Benelux
Re: Reader's Digest Benelux
Noem mij dom, maar mijn eerste gedachte zou zijn (ja wij kregen die dingen vroeger ook), dat ze nog veel beter eerst door kunnen selecteren totdat duidelijk is wie de prijs krijgt i.p.v. hun "methode" van "in die groep valt de prijs en die gaan we aanschrijven" en dan alleen de winnaar aanschrijven. Scheelt porto kosten en drukwerk.
Maar ja, dan wel minder sukkels die toch mee gaan doen met iets waar ze niet om gevraagd hebben.
Hebben ze geen mogelijk om aan te vinken dat je nu niet meedoet, tenzij je uiteindelijk de auto wint?
Maar ja, dan wel minder sukkels die toch mee gaan doen met iets waar ze niet om gevraagd hebben.
Hebben ze geen mogelijk om aan te vinken dat je nu niet meedoet, tenzij je uiteindelijk de auto wint?
Re: Reader's Digest Benelux
ze zijn nog steeds bezig ook ik heb deze onzin nu binnen
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 apr 2013 15:57
Re: Reader's Digest Benelux
Hetzelfde verhaal hier, ook zojuist een brief binnengekregen met de geweldige mededeling kans te maken op de hoofdprijs van 100k. Brief extreem amateuristisch opgesteld, hopen dat niemand zo stom is om hier in te trappen..
Re: Reader's Digest Benelux
ze zijn blijkbaar al tussen de 7 en 10 jaar bezig. kan Radar hier niet achteraan?
Re: Reader's Digest Benelux
Volgens mij zijn ze al zo'n 40 jaar bezig met steeds hetzelfde.roobaaro schreef:ze zijn blijkbaar al tussen de 7 en 10 jaar bezig. kan Radar hier niet achteraan?
Ben al steeds voor 99% winnaar geweest en dat al 35 jaar.
Juist die 1 % haal ik voor 100% niet.
Re: Reader's Digest Benelux
het is een paar jaar geleden toch verboden in Nederland mensen zo te benaderen?
Re: Reader's Digest Benelux
Geen flauw idee maar het wordt nog steeds gedaan.roobaaro schreef:het is een paar jaar geleden toch verboden in Nederland mensen zo te benaderen?
Re: Reader's Digest Benelux
Hebben ze toch alzo vaak gedaan? Ondertussen is iedereen er wel mee bekend en mag verwacht worden dat mensen heel goed in staat zijn dit op z'n 'waarde' ( = oud papier) te schatten.roobaaro schreef:ze zijn blijkbaar al tussen de 7 en 10 jaar bezig. kan Radar hier niet achteraan?
Re: Reader's Digest Benelux
Jolijn schreef:Hebben ze toch alzo vaak gedaan? Ondertussen is iedereen er wel mee bekend en mag verwacht worden dat mensen heel goed in staat zijn dit op z'n 'waarde' ( = oud papier) te schatten.roobaaro schreef:ze zijn blijkbaar al tussen de 7 en 10 jaar bezig. kan Radar hier niet achteraan?
Re: Reader's Digest Benelux
Zojuist ben ik ook het slachtoffer geworden van Reader's Digest. Ene Joost Martens heeft de brief ondertekend en inderdaad zou ik ook 100.000 kunnen winnen. Ik ben zogenaamd net die 1% die hier wel kans op maakt.. De brief zag er erg onprofessioneel uit en ik kreeg vrijwel direct mijn bedenkingen. Ik ben gaan kijken op Google op de naam ''Joost Martens'' en ''Reader's Digest'' en er kwam meteen Tros Radar bovenaan de pagina te staan. Mijn vermoedens waren dus goed. Bij deze gaan ze de prullenbak in en de rode envelop die ik van de week nog ontvang gaat er vriendelijk bij. Ik ben erg blij dat jullie al deze reacties hebben geplaatst, ik heb er veel aan gehad!
Groetjes!
Groetjes!
Re: Reader's Digest Benelux
Pff, slachtoffer?
gewoon je verstand gebruiken en de troep bij het oud papier!
gewoon je verstand gebruiken en de troep bij het oud papier!
Re: Reader's Digest Benelux
tuurlijk oud papier,
ook grappig dat ze telkens van persoon wisselen die de brieven uitgeeft.
en half nederland is die 1% erg toevallig.
toch vraag ik me af hoe ze aan me gegevens komen?
doe nooit enquetes, nooit besteld bij rare webshops
kijk net bij spam ook een mail van die gozer -_-
ook grappig dat ze telkens van persoon wisselen die de brieven uitgeeft.
en half nederland is die 1% erg toevallig.
toch vraag ik me af hoe ze aan me gegevens komen?
doe nooit enquetes, nooit besteld bij rare webshops
kijk net bij spam ook een mail van die gozer -_-
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 apr 2013 15:57
Re: Reader's Digest Benelux
Als jij alle oplichters kunt behouden van hun onrechtmatige daden door middel van ze te wijzen op het feit dat het 'verboden is' hou ik je vooral niet tegen.roobaaro schreef:het is een paar jaar geleden toch verboden in Nederland mensen zo te benaderen?
Vraag blijft; wie is Joost Martens nu daadwerkelijk. Eerst dacht ik aan een fictief persoon echter staat hij vermeld op de officiële site van RD als zijnde country manager BENELUX
Bron: http://www.rdcompany.nl/?page=pagina&ty ... GEMENTTEAM
Kunnen oplichters dusdanig handelen dat ze de gehele identiteit van een bedrijf gebruiken om dit soort praktijken voort te zetten? Ik vind het vreemd dat dit al jaren loopt zonder dat RD zich hard maakt voor het stoppen hiervan.. Iemand die hier iets meer over kan vertellen?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 apr 2013 22:05
Re: Reader's Digest Benelux
Ik heb ook dezelfde brief ontvangen.
De grap is: ik heb mijn gegevens niet volledig ingevuld bij een verzekeringswebsite. Ik woon in een appartementen complex waar ik de toevoeging ''d'' niet heb vermeld achter mijn huisnummer.
Ik woon hier pas net dus de brief is geadresseerd aan enkel het huisnummer. Zodoende had de postbode deze op de gang gelegd. Is het normaal dat een verzekeringsmaatschappij (voor auto's) de gegevens doorverkoopt aan overduidelijke oplichters? Er zal vast en zeker ergens een handtekening gezet moeten worden die later gebruikt wordt om je in een leuke bedrijvengids te vermelden a 2500 euro per jaar of je zal een bedrag moeten betalen om de ongelofelijke prijs in ontvangst te nemen. Dat bedrag mogen ze persoonlijk komen ophalen.
Iemand tips? ik ben wel in voor een confrontatie met dit soort volk!
De grap is: ik heb mijn gegevens niet volledig ingevuld bij een verzekeringswebsite. Ik woon in een appartementen complex waar ik de toevoeging ''d'' niet heb vermeld achter mijn huisnummer.
Ik woon hier pas net dus de brief is geadresseerd aan enkel het huisnummer. Zodoende had de postbode deze op de gang gelegd. Is het normaal dat een verzekeringsmaatschappij (voor auto's) de gegevens doorverkoopt aan overduidelijke oplichters? Er zal vast en zeker ergens een handtekening gezet moeten worden die later gebruikt wordt om je in een leuke bedrijvengids te vermelden a 2500 euro per jaar of je zal een bedrag moeten betalen om de ongelofelijke prijs in ontvangst te nemen. Dat bedrag mogen ze persoonlijk komen ophalen.
Iemand tips? ik ben wel in voor een confrontatie met dit soort volk!
Re: Reader's Digest Benelux
Ik heb ze gebeld en gedreigd met een advocaat . Dat werkt zeker. Ook beloven ze dan te stoppen met rare winnaar reclame . Dus dreigen werkt !
Re: Reader's Digest Benelux
Naar mijn idee zijn hier veel dingen goed mis. (net als veel andere zaken)
Ik heb het gevoel dat webwinkels en andere bedrijven, die informatie hebben van burgers
deze informatie makkelijk kunnen verspreiden of niet goed beschermen. Hierdoor kunnen
individuen (in dit geval: Joost Martens) of bedrijven (in dit geval: Reader's Digest) op een
achterbakse manier geld verdienen. (ik weet precies hoe ze aan mijn info zijn gekomen omdat ik ook net als spookrijder ergens mijn info net iets anders heb aangegeven.)
Maar daarnaast is hoe mensen hier mee omgaan: gooi het in de prullenbak.
Serieus, wat voor mentaliteit is dat??
het word tijd dat we opstaan mensen en hier iets aan gaan doen.
maakt niet uit hoe, mensen gooien deze scam al 10 jaar in de prullenbak....
is hier echt waar niks mee/aan gedaan?? dan verdiend die gozer al 10 jaar achterbaks geld aan deze onzin.
ik wil hier een einde aan maken en voorkomen dat andere mensen deze scam op hun deurmat krijgen
Hoop dat er nog iemand hier dit forum leest en het met me eens is...
daarnaast vraag ik aan Radar om hier nog eens naar te gaan kijken en vooral wat aan te gaan doen
Ik heb het gevoel dat webwinkels en andere bedrijven, die informatie hebben van burgers
deze informatie makkelijk kunnen verspreiden of niet goed beschermen. Hierdoor kunnen
individuen (in dit geval: Joost Martens) of bedrijven (in dit geval: Reader's Digest) op een
achterbakse manier geld verdienen. (ik weet precies hoe ze aan mijn info zijn gekomen omdat ik ook net als spookrijder ergens mijn info net iets anders heb aangegeven.)
Maar daarnaast is hoe mensen hier mee omgaan: gooi het in de prullenbak.
Serieus, wat voor mentaliteit is dat??
het word tijd dat we opstaan mensen en hier iets aan gaan doen.
maakt niet uit hoe, mensen gooien deze scam al 10 jaar in de prullenbak....
is hier echt waar niks mee/aan gedaan?? dan verdiend die gozer al 10 jaar achterbaks geld aan deze onzin.
ik wil hier een einde aan maken en voorkomen dat andere mensen deze scam op hun deurmat krijgen
Hoop dat er nog iemand hier dit forum leest en het met me eens is...
daarnaast vraag ik aan Radar om hier nog eens naar te gaan kijken en vooral wat aan te gaan doen
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Reader's Digest Benelux
Goede doelen doen dit ook - adressen aan elkaar doorgeven/verkopen.StandUp schreef:(ik weet precies hoe ze aan mijn info zijn gekomen omdat ik ook net als spookrijder ergens mijn info net iets anders heb aangegeven.)
Het enige dat helpt - zodra je kan je verzekeringen / donateurschap / lidmaatschap van dergelijke clubs opzeggen. Als reden vermelden dat zij zomaar je gegevens doorgeven.
Probleem bij veel zaken is - via internet - het toestemmingsvinkje staat standaard op aan - en niet altijd helder en duidelijk omschreven waarvoor het is - waardoor mensen het niet zien/snappen en daardoor dus eigenlijk tegen hun zin in toestemming geven..
Actiepunt ligt dus bij "de consument" die bedrijven (en zichzelf) moet gaan opvoeden.
Voor wat aangaat RD - al die beloften, al die jaren, en ik heb zelf nog geen gulden of euro van ze gehad. De plaatselijke muziekvereniging wel, als bijdrage voor het oud papier