LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING BANK EN HUN OUDEREN KLANTEN
ING BANK EN HUN OUDEREN KLANTEN
Moeders van 83 jaar.
Heel erg lang klant bij RPS, Postgiro, Postbank en nu de ING.
Heeft een geldige en Nieuwe PINPAS.
Al 20 jaar gaat moeders naar haar vaste ING kantoor
om aan de balie haar eigen 100,00 op te nemen om nog zelfstandig boodschappen te kunnen doen.
De ING medewerkers kennen haar bij naam en ook bij gezicht.
Vandaag zegt de balie medewerkster,
dat haar filiaal manager aan de ING medewerkster de opdracht heeft gegeven,
dat bij een geld opname aan de balie met de PINPAS.... moeders nu ook een legitimatie moet tonen.
Er werden nog 2 ouderen heen gezonden,
omdat de ouderen geen legitimatie konden tonen.
Concreet gaat het om:
- geldopname aan de balie
- met Nieuwe Geldige PINPAS
- met GELDIGE PINCODE.
Mijn vraag:
- Is deze dienstopdracht van de ING filiaal manager correct ?
- Ouderen met soortgelijke ervaring ?
( reacties over het gebruik van pinautomaten zijn ongewenst )
Heel erg lang klant bij RPS, Postgiro, Postbank en nu de ING.
Heeft een geldige en Nieuwe PINPAS.
om aan de balie haar eigen 100,00 op te nemen om nog zelfstandig boodschappen te kunnen doen.
Vandaag zegt de balie medewerkster,
dat haar filiaal manager aan de ING medewerkster de opdracht heeft gegeven,
dat bij een geld opname aan de balie met de PINPAS.... moeders nu ook een legitimatie moet tonen.
Er werden nog 2 ouderen heen gezonden,
Concreet gaat het om:
- geldopname aan de balie
- met Nieuwe Geldige PINPAS
- met GELDIGE PINCODE.
Mijn vraag:
( reacties over het gebruik van pinautomaten zijn ongewenst )
-
Re: ING BANK EN HUN OUDEREN KLANTEN
Iedereen boven de 14 moet zich kunnen ligitimeren en moet dus een geldig ID bewijs bij zich dragen.
Of de ING hier nu goed of fout zit, uw moeder had dus geen ID bij zich.
Anders had ze zich gewoon kunnen legitimeren en dus geld op kunnen nemen.
Of de ING hier nu goed of fout zit, uw moeder had dus geen ID bij zich.
Anders had ze zich gewoon kunnen legitimeren en dus geld op kunnen nemen.
-
Is die nieuwe instructie niet van tevoren aangekondigd dan? Met aanplakbiljetten, of dat er aan de balie iets over gezegd is? Een overgangsperiode van een week of twee minimaal lijkt me wel normaal. Dan kunnen klanten even aan de nieuwe regeling wennen, en er in de toekomst rekening mee gaan houden.
Daarbij vraag ik me af of het filiaal een eigen beleid mag hebben? (zie opmerking van vogels hier boven)
Daarbij vraag ik me af of het filiaal een eigen beleid mag hebben? (zie opmerking van vogels hier boven)
Hallo opabert, durft moeder niet buiten gewoon te pinnen, bang voor meekijkers en ander gespuis? Ik ben ook al lang bij nu ING en heb vorige week in een filiaal van ING even 200 opgenomen in de bank zelf staat ook een pinautomaat. Daar komt dus geen ID aan te pas. Maar los van de ING, we worden wel allemaal geacht een ID bij ons te hebben, jong en oud. Maar wel vreemd dat ze zich ineens moest legitimeren als dit niet eerder had plaatsgevonden.
De dienstopdracht hoeft natuurlijk niet meten door baliemedewerkers uitgevoerd te worden, die kunnen toch ook voor zichzelf denken?opabert schreef:
Mijn vraag:
Wat is er nu simpeler, dan "" Goedemorgen mevrouw Jansen, hoe gaat het met u, wat zit uw haar mooi, net naar de kapper geweest, alstublieft hier is uw €100, jammer genoeg mogen wij het eigenlijk niet meer op deze manier doen, orders van bovenaf, wilt u de volgende keren svp een ID meenemen? Ja mevrouw Jansen wij weten wel wie u bent, maar het moet officieel zo. Gaat u naar AH, daar hebben ze deze week rundervinken in de aanbieding, dag mevrouw Jansen, tot volgend week hè, met ID alsublieft".
Iedereen tevreden.
@Jolijn, nou, dat klinkt leuk: bijna terug in de 70ger jaren toen je inderdaad nog in de bank kwam voor je centen en de medewerkers je nog bij naam kenden. Geen idee meer, kom zelden of nooit meer aan een balie van de bank. Ja, om een nieuwe PIN code af te halen, da's alles. Maat 't klinkt erg "landelijk", die omschrijving.
tenormin schreef:@Jolijn, nou, dat klinkt leuk: bijna terug in de 70ger jaren toen je inderdaad nog in de bank kwam voor je centen en de medewerkers je nog bij naam kenden. Geen idee meer, kom zelden of nooit meer aan een balie van de bank. Ja, om een nieuwe PIN code af te halen, da's alles. Maat 't klinkt erg "landelijk", die omschrijving.
Klinkt zo:
Met een opname van €100 is het misschien niet 'tot volgende week' maar 'tot over 14 dagen'.
Moeders kan toch gewoon de pinautomaat gebruiken.
TS schreef:
Nee de ouderen zijn fout je hoort nu eenmaal altijd een legitimatie bewijs bij je te dragen, en was er niets aan de hand geweest.Kan je ook nog een boete van 45 euro opleveren.
gr Henk
Beetje onzinnig topic, als de ouderen zich niet aan de wet houden,is de ING fout.Er werden nog 2 ouderen heen gezonden,
Nee de ouderen zijn fout je hoort nu eenmaal altijd een legitimatie bewijs bij je te dragen, en was er niets aan de hand geweest.Kan je ook nog een boete van 45 euro opleveren.
gr Henk
Henk,
Kom je uit omgeving Amsterdam ?
In jouw belevingswereld heb je zonder meer helemaal gelijk.
Nergens in het verhaal schrijf ik dat moeders geen legitimatie kon tonen,
maar schreef dat er naar wordt gevraagd tijdens het gebruik van haar pinpas.
Kom je uit omgeving Amsterdam ?
In jouw belevingswereld heb je zonder meer helemaal gelijk.
Nergens in het verhaal schrijf ik dat moeders geen legitimatie kon tonen,
maar schreef dat er naar wordt gevraagd tijdens het gebruik van haar pinpas.
Laatst gewijzigd door opabert op 11 apr 2013 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolijn
- vorige week was er nog geen enkele sprake van.
- indien deze dienstopdracht zou bestaan, waar kan de klant de dienstopdracht terug vinden / lezen ?
- is er een schrijven naar de klant uit gegaan ?
- gaat ING er vanuit dat ouderen de info via de APP kunnen downloaden ?
- vorige week was er nog geen enkele sprake van.
- indien deze dienstopdracht zou bestaan, waar kan de klant de dienstopdracht terug vinden / lezen ?
- is er een schrijven naar de klant uit gegaan ?
- gaat ING er vanuit dat ouderen de info via de APP kunnen downloaden ?
tenormin
Daar wordt moeders zenuwachtig van omdat er mensen achter haar staan te drentelen.
U weet het, 3x fout pincode NADA centjes.
Nav reacties even in algemeen gesproken,
Het zou bijzonder plezierig zijn als mensen bij bedrijven Meer inlevingsvermogen hadden hoe of
kleine kinderen en ouderen de snel veranderende wereld ervaren.
Ook u wordt zelf oud met dito gebreken.
Daar wordt moeders zenuwachtig van omdat er mensen achter haar staan te drentelen.
Het zou bijzonder plezierig zijn als mensen bij bedrijven Meer inlevingsvermogen hadden hoe of
Of die dienstopdracht bij de ING correct is, zou ik even aan de ING vragen.
Volgens mij zeggen de diverse wetten enkel dat een bank de identiteit van een rekeninghouder moet vaststellen, en moet kunnen reproduceren bij een vraag vanuit justitie of een andere gerechtigde overheidsinstantie. Daarnaast moeten ze transacties van meer dan 10 of 12 duizend euro vastleggen, maar een id-bewijs tonen bij een balie-transactie van 100 euro is een ING eigen procedure volgens mij, en staat niet als zodanig gemeld op de website.
Dan kan A)die manager mis zitten en een nul gemist hebben in het op te nemen bedrag, of het gaat B) om een nieuwe procedure die nog niet op de website staat. In beide gevallen moet het antwoord van de ING komen lijkt me?
Volgens mij zeggen de diverse wetten enkel dat een bank de identiteit van een rekeninghouder moet vaststellen, en moet kunnen reproduceren bij een vraag vanuit justitie of een andere gerechtigde overheidsinstantie. Daarnaast moeten ze transacties van meer dan 10 of 12 duizend euro vastleggen, maar een id-bewijs tonen bij een balie-transactie van 100 euro is een ING eigen procedure volgens mij, en staat niet als zodanig gemeld op de website.
Dan kan A)die manager mis zitten en een nul gemist hebben in het op te nemen bedrag, of het gaat B) om een nieuwe procedure die nog niet op de website staat. In beide gevallen moet het antwoord van de ING komen lijkt me?
-
Mee eens, de menselijkheid, het begrip en het geduld zijn af en toe een beetje zoek. Maar zolang het beleid bepaald wordt door snelle jochies in nog snellere auto's met euro- en dollartekens in de ogen, zul je weinig inlevingsvermogen kunnen verwachten denk ik.opabert schreef:
We hebben geen samenleving meer die gevormd wordt door mensen, maar een samenleving die mensen vormt. Probeert te vormen dan, in een cocon waar niet iedereen in past.
Dat is onjuist. Het enige wat er in de wet staat, is dat je je in het openbaar vervoer en op verzoek van een politieagent (of soortgelijk bevoegd gezag) moet kunnen legitimeren. En dan moet die politieagent ook nog een goede reden hebben!henk51 schreef:Beetje onzinnig topic, als de ouderen zich niet aan de wet houden,is de ING fout.
gr Henk
De (beperkte) legitimatieplicht zoals die in de wet staat heeft dus helemaal niets te maken met legitimeren in een bankgebouw aan bankpersoneel om een geldbedrag te kunnen opnemen en al helemaal niets met strafbaarheid.
-
Er is, bij mijn weten, ook geen plicht om die legitimatie bij je te hebben; er is, zoals je zegt, alleen een plicht om een legitimatiebewijs te kunnen tonen als daar om gevraagd wordt.
Maar dat schreef ik gisteren toch ook? Ik ben een ietsiepietsie jonger dan moeders maar we moeten zo'n ID nu eenmaal hebben. Ik draag het ook niet bij me als ik boodschappen ga doen, maar ik weet dat, als een politieman of ander figuur je daar om vraagt, je dat moet tonen. Dan ben ik ook de Sjaak. En inlevingsvermogen is al een tijdje weg, kan ik vertellen. Diezelfde bank waar ik dus mijn pincode ging ophalen gaf ik mijn verlopen paspoort. Mag ik nog wel gebruiken (nog 4 jaar) om te stemmen, maar NIET bij ING. Gelukkig was rijbewijs "ook goed".opabert schreef:tenormin
@snuffel1, daar zeg je me wat! Is een "wakkermakertje" voor me, dus voortaan maar rijbewijs bij pasje in de portemonnee. Zit normaal bij de autopapieren. Voor mij goeie tip.
-
Daarom heb ik altijd het pasje van mijn zorgverzekeraar bij me. Ze kunnen dan zien wie ik ben, en weten meteen waar ik verzekerd ben, en van daaruit kunnen ze mijn huisarts en mijn adres traceren, en eventueel kan oom Wout via de GBA de familie opsporen.snuffel1 schreef:maar stel je hebt niets bij je waar je naam opstaat en één of andere malloot veegt je van het zebrapad af dan wordt de identiteit vaststellen een heel ander verhaal.
Laatst gewijzigd door witte angora op 11 apr 2013 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
@opabert,
Stel de pas van je moeder is gestolen en de dief meld zich met de pas aan de balie en kan zonder legitimatie de rekening van je moeder leeg plunderen. Ben je daar dan blij mee?
Stel de pas van je moeder is gestolen en de dief meld zich met de pas aan de balie en kan zonder legitimatie de rekening van je moeder leeg plunderen. Ben je daar dan blij mee?
Laatst gewijzigd door CB op 11 apr 2013 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.