LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Elif1987
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2013 17:15

Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door Elif1987 »

28 januari jl. heb ik mijn witte Iphone 4S naar Teleplan in Zoetermeer verzonden.
Dit, omdat ik klachten heb over deze telefoon.
De klachtomschrijving luidde; defect oplaadstuk, internet valt weg en telefoon zet zich dan naar beginscherm tijdens internetten zo nu en dan en telefoon valt soms uit bij 36% accu.

Vanaf het moment dat mijn telefoon bij Teleplan ontvangen was en nog niet nagekeken was, stond er al dat mijn telefoon géén garantie meer had. Dit, terwijl ik het contract 7 februari 2012 ben aangegaan met Telfort.
Ook stond er dat de klacht omschrijving '' kosten klant internet' was. Dit heb ik echter nooit aangegeven.
Nu ik vandaag via de post een formulier ontving van Teleplan, schetste mijn verbazing dat de omschrijving van de klacht wéér anders was.
Nl; ''Display defect''. Dit is ook niet wat mijn klacht was! Mijn display is niet defect en ook is mijn telefoon niet eens opengemaakt voor onderzoek!!

Teleplan zegt nu dat mijn telefoon waterschade heeft waardoor ik geen recht op reparatie heb.
Ik ben niet van plan het hier bij te laten, daar ik altijd zuinig ben geweest op mijn telefoon en dit ook wel zeker te zien is.
Teleplan zegt dat deze schade makkelijk onbewust kan zijn ontstaan, doordat er regen kan druppen in het ''oordoppen gaatje'' links bovenin de telefoon.

Als ik eerder had geweten dat dit waterschade en zo een defecte telefoon kan veroorzaken, had ik nooit een Iphone aangeschaft.
Ik kreeg de rekening voor mijn neus; €250,29 voor reparatie en anders zo'n €40,00 euro onderzoekskosten, een van deze 2 opties mag ik kiezen anders kan ik naar mijn telefoon fluiten!!

Ik verzoek Telfort alsmede Teleplan mijn telefoon kosteloos te repareren.
Mocht er niet aan dit verzoek willen worden voldaan, wil ik mijn telefoon per direct kosteloos retour ontvangen en zal ik juridische stappen ondernemen.

Het is erg makkelijk voor Telfort en Teleplan om met de vinger naar de klant te wijzen en te beweren dat er vochtschade is. Hoe kan een klant het tegendeel bewijzen?
Daarnaast, weet een klant het niet altijd als er waterschade is ontstaan doordat Apple de Iphone 4s met de hand op de knip ontwikkelt heeft. Zo mag de klant van Telfort dus wel even 39,65 aan onderzoekskosten neertellen, terwijl de telefoon onder de garantie valt.
Óf 250- euro voor een nieuwe telefoon!

Apple geeft aan dat het heel makkelijk voor een repair centrum, om te zeggen dat er vochtschade is. 9 op de 10 keer gebeurd dit ook. Een klant kan erg lastig het tegendeel bewijzen!
Telfort wijst naar Apple, Apple maar Teleplan en Teleplan naar Telfort.
Telfort doet zelf helemaal niets in bemiddeling en ik mag het allemaal zelf uitzoeken!
Mijn abonement kost 50,- euro per maand en deze kan ik nu niet gebruiken! Daarnaast kost dit mij enorm veel stress, welke ik nu tijdens mijn zwangerschap niet kan gebruiken.


Ik heb mijn telefoon op 28 januari 2013 verzonden. Op 30 januari 2013 zou mijn eenjarige garantie verlopen. Mijn telefoon was al op 29 januari bij Teleplan, toch mag ik de onderzoekskosten betalen.
Schandalig. Waar heb je nog wel recht op bij Telfort? Helaas nog ruim een jaar abbonee bij deze waardeloze provider!
Wees gewaarschuwd mensen.
Laatst gewijzigd door Elif1987 op 11 feb 2013 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

John2013
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2013 17:01

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door John2013 »

Hallo,

Ik heb ook van meerdere personen vernomen dat Teleplan heel makkelijk is door te zeggen dat er waterschade is. Helaas doet Telfort er niets mee, hadden ze wel mogen doen want je betaald uiteindelijk elke maand voor service die je niet krijgt.

Voor mij is het nu duidelijk dat ik nooit een abonnement bij Telfort zal afsluiten.
Jou raad ik aan om hulp via de ombudsman, consumentenbond of je rechtsbijstand te zoeken. Deze kunnen best veel voor je betekenen. Succes!

grizzly1972
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 dec 2010 17:38

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door grizzly1972 »

John2013 schreef:Hallo,

Ik heb ook van meerdere personen vernomen dat Teleplan heel makkelijk is door te zeggen dat er waterschade is. Helaas doet Telfort er niets mee, hadden ze wel mogen doen want je betaald uiteindelijk elke maand voor service die je niet krijgt.

Voor mij is het nu duidelijk dat ik nooit een abonnement bij Telfort zal afsluiten.
Jou raad ik aan om hulp via de ombudsman, consumentenbond of je rechtsbijstand te zoeken. Deze kunnen best veel voor je betekenen. Succes!
Schandalige praktijken. Ja waterschade..tuurlijk ze proberen iedere keer gewoon onder de garantie uit te komen. Is een onderwerp over geweest bij Kassa. Dynafix deed onderzoek en concludeerde waterschade. Second opinion wees anders uit. Maar toch door Dynafix gepoogd om je met waterschade af te schepen.
Tuurlijk wordt je vervolgens naar het kastje naar de muur gestuurd. Apple die wijst overigens ook weer lekker naar Telfort en omgekeerd en de klant heeft nakijken. Kan je geen second opinion vragen?

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... e/speel/1/

Kijk ook eens bij Consuwijzer. Proberen om rechtsbijstand in te schakelen.

Ga er aub niet mee akkoord! Stappen ondernemen..
Vind het overigens ook verkeerd dat Apple ook niets doet. Telfort speelt ook een rol net zoals dat bedrijf die zegt dat het waterschade is. Kan je heel erg boos om worden. Telfort werkt in je voordeel..net zoals teleplan dat voor Telfort fixt. Tijd voor maatregelen.
Als je gelijk krijgt zou ik een van die medewerkers eens heel hard de waarheid vertellen.

Elif1987
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2013 17:15

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door Elif1987 »

Hoi Grizzly,

Bedankt voor je tip, ik ben vrijdag langs het juridisch loket geweest en daar hebben zij mij ook op mijn rechten gewezen. Deze zijn ook te lezen op Consuwijzer inderdaad.
Ik ben benieuwd wat er uitkomt, ik laat het er in iedergeval niet bij zitten :twisted: :evil:

grizzly1972
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 dec 2010 17:38

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door grizzly1972 »

Elif1987 schreef:Hoi Grizzly,

Bedankt voor je tip, ik ben vrijdag langs het juridisch loket geweest en daar hebben zij mij ook op mijn rechten gewezen. Deze zijn ook te lezen op Consuwijzer inderdaad.
Ik ben benieuwd wat er uitkomt, ik laat het er in iedergeval niet bij zitten :twisted: :evil:
Graag gedaan. Misschien kijken of er een second opinion kan plaatsvinden. Zie ook de info mbt tot de verkleurde indicatoren. Praktijken bij Dynafix zeggen ook wel voldoende. 5 telefoons krijgen waterschade maar bij second opinion blijkt dit helemaal niet zo te zijn. Bij enkele gevallen was er zelfs sprake van een kapotte accu/audio unit maar dynafix doet dit gewoon als waterschade af. Redenen kan je zelf wel invullen.
Niet bij laten zitten. Hoop dat je gelijk krijgt.

Elif1987
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2013 17:15

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door Elif1987 »

Heb het filmpje bekeken en ben echt van de reactie van zowel Tmobile, Vodafone als Dynafix geschrokken!
Ze praten zich overal onderuit :evil:

Ik raad iedereen met dit probleem aan hetzelfde filmpje te bekijken;


http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... e/speel/1/

Elif1987
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2013 17:15

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door Elif1987 »

Dag Denise,

Ik heb helemaal niets meer van jouw collega's vernomen na mijn bericht op Radar.
Maar nu weet ik dus wat ik kan verwachten en dat is niet waar ik blij mee ben.
Teleplan had zijn werk gelijk goed moeten doen!
Wie betaald de kosten aan Teleplan zodat ik mijn Iphone terug krijg krijg? Mijn abonnement kan ik nu niet gebruiken omdat mijn telefoon al die tijd bij Teleplan ligt tot de onderzoekskosten betaald worden.
Ik vind het geheel onterecht dat wij als klant van Telfort zelf maar mogen uitzoeken hoe de vork in de steel zit en opdraaien voor kosten die als een verrassing komen! Uiteindelijk had ik nog ruim een jaar garantie!

Graag je reactie.

Ik wil niet dat Teleplan ook maar een stuk gereedschap tussen mijn telefoon zet, daar het vertrouwen in hen weg is.
Ik weet 100% zeker dat mijn telefoon geen vochtschade heeft ( dat de oorzaak van mijn probleem is). De klachtomschrijving die Teleplan aangeeft heb ik overigens zelf NOOIT aangegeven; ''defect scherm''. Het scherm is helemaal niet defect! Mocht dat nu wel zo zijn, hebben we een nóg groter probleem.

Elif1987
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2013 17:15

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door Elif1987 »

Goed nieuws; Telfort heeft contact met mij opgezocht en zijn bereid de onderzoekskosten te betalen, zodat ik mijn telefoon eindelijk terug heb en deze voor een second opinion weg kan brengen naar een andere onafhankelijke reparateur.

Ook word mijn telefoon binnen 2 dagen aangeboden en word ik donderdag nogmaals gebeld door Telfort,

Tot zover.
İk hoop dat het allemaal loopt zoals beloofd door Telfort nu.
Dan kan ik mijn telefoon zsm laten nakijken.

Pien72
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 11:40

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door Pien72 »

Hoi!

Ik leg net een dame van Telfort neer. Ik heb 3 weken geleden mijn telefoon (HTC Desire HD) opgestuurd ter reparatie. Ik krijg nu een brief dat ik 192 euro mag betalen omdat mijn reparatie niet binnen de garantie valt. Ze claimen nu dat het komt door een val van mijn telefoon bijna 2 jaar geleden!!! Gelul (excusez le mot) natuurlijk. Ze verschuilen zich daarachter.

Hoe heb jij het aangepakt met Telfort dat ze kosteloos je telefoon terugsturen? Ik wil op het moment namelijk wel de hele wereld inschakelen (Consumentenbond, Kassa, Rechtsbijstand etc.) om mijn telefoon gerepareerd en wel terug te krijgen.

Ik krijg bij Telfort het gevoel dat ze alles doen om er onderuit te komen om op te draaien voor de kosten!!

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Pien

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Pien72,

Graag ben ik jou hierbij van dienst en laat ik uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Maak in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Pien72 schreef:Hoi!

Ik leg net een dame van Telfort neer. Ik heb 3 weken geleden mijn telefoon (HTC Desire HD) opgestuurd ter reparatie. Ik krijg nu een brief dat ik 192 euro mag betalen omdat mijn reparatie niet binnen de garantie valt. Ze claimen nu dat het komt door een val van mijn telefoon bijna 2 jaar geleden!!! Gelul (excusez le mot) natuurlijk. Ze verschuilen zich daarachter.

Hoe heb jij het aangepakt met Telfort dat ze kosteloos je telefoon terugsturen? Ik wil op het moment namelijk wel de hele wereld inschakelen (Consumentenbond, Kassa, Rechtsbijstand etc.) om mijn telefoon gerepareerd en wel terug te krijgen.

Ik krijg bij Telfort het gevoel dat ze alles doen om er onderuit te komen om op te draaien voor de kosten!!

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Pien
Een klassiek voorbeeld probleem van het leaseverhaal, wat ze voeren bij KPN, Hi en Telfort.

Dus mensen wees geinformeerd! Meer info op: http://www.belkostenwijzer.nl/Telefoon-lease/

MVG,
Henk

Elif1987
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2013 17:15

Re: Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort

Ongelezen bericht door Elif1987 »

Hoi Pien,

Hoe is het bij jou afgelopen?
Mijn reparatiekosten zijn uiteindelijke terug betaald door Telfort dat was netjes en ik heb met Apple afgesproken mijn telefoon voor een second opinion na te laten kijken door hen. Ik heb veel meer vertrouwen in Apple dan in Teleplan, Dynafix of welk ander bedrijf dan ook! Maar bij mij loopt het dus ook nog allemaal helaas.

Je kunt overigens ook je rechtsbijstand erop zetten. Ligt wel een beetje aan de hoogte van het schadebedrag..

Overigens hoop ik mijn telefoon gerepareerd en wel snel weer in mijn bezit te hebben, daar ik op het punt sta te bevallen :mrgreen:

Succes!!

Gesloten