LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vavuva
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:57

incasso

Ongelezen bericht door vavuva »

op 28-01-2013 kwam ik er achter dat er 3 maal een bedrag van 19.25 mijn rek was afgeschreven
door hollandse nieuwe telefoon maatschappij.ik heb helemaal niets bij dit bedrijf. na div telefoontjes en e-mails en vele beloften heb ik nog steeds niets ontvangen. vandaag om 2 uur een mail u krijg het bedrag terug , maar op 4 uur weer een mail wilt U de rekening opsturen anders kunnen wij niets voor u doen. maar dat heb ik al een keer gedaan en zeggen ze dan we hebben niets ontvangen zo blijven we bezig als je belt ben je bijna 10 euro kwijt .
ik ben het beu en zat zo gaan we tegenwoordig met mensen om.
wat moet ik nu doen...........

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: incasso

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zelf dat geld terug halen natuurlijk. Neem contact op met de bank en meldt die onterechte incasso's.
Laat meteen je rekening voor het bankrek.nr. van Hollandse Nieuwe blokkeren.
Je bent gek om voor zoveel geld te verbellen. Gewoon mailen, naar het emailadres waarvan je hun mail ook gekregen hebt (tenzij het een no-reply is).

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: incasso

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je kunt dat toch gewoon storneren??

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vavuva schreef:op 28-01-2013 kwam ik er achter dat er 3 maal een bedrag van 19.25 mijn rek was afgeschreven
door hollandse nieuwe telefoon maatschappij.ik heb helemaal niets bij dit bedrijf. na div telefoontjes en e-mails en vele beloften heb ik nog steeds niets ontvangen. vandaag om 2 uur een mail u krijg het bedrag terug , maar op 4 uur weer een mail wilt U de rekening opsturen anders kunnen wij niets voor u doen. maar dat heb ik al een keer gedaan en zeggen ze dan we hebben niets ontvangen zo blijven we bezig als je belt ben je bijna 10 euro kwijt .
ik ben het beu en zat zo gaan we tegenwoordig met mensen om.
wat moet ik nu doen...........
Even heel simpel - ZIJ halen onrechtmatig geld van jouw rekening zonder enige machtiging. Daar is een term voor, of eigenlijk twee: Diefstal en Incassofraude.
Aangezien bellen niet helpt - zou u nu 4 dingen moeten doen.
- Ga naar de bank, en laat alles storneren. Als de bank zegt "te lang geleden" - maakt niet uit, zonder machtiging kan je tot 13 maanden (meen ik) terug laten storten, duurt alleen iets langer ivm onderzoek.
- Daarnaast laat je een selectieve blokkade aanbrengen op het rekeningnummer - blokkeringsreden : Incassofraude / onrechtmatig gebruik incasso systeem
- Stuur HN nog eenmaal een email waarin je deze maatregelen meldt, en daarnaast eist dat zij de telefoonkosten aan je vergoeden (zorg dat je een overzicht bijsluit). Geef ze een redelijke termijn hieraan te voldoen (14 dagen is prima) en stel dat als zij blijven volharden in traineren en kastje-muur gedrag, de volgende stap aangifte zal zijn wegens incassofraude en/of diefstal. Vermeld (formeel) alle keren dat je gebeld hebt, andere stappen die je genomen hebt om tot een vriendelijke oplossing te komen - en geef aan dat door alle (tegenstrijdige) reacties van HN je tot de conclusie bent gekomen dat men mogelijk met opzet foute incasso`s uitvoert.
- Laatste stap, laat eventueel afhangen van reactie HN: Aangifte doen bij de politie van incassofraude en / of diefstal. Als je wel je geld terug hebt, vermeld dit er dan bij. Kan zijn dat men niets doet, maar dan staat de melding in elk geval in het systeem, zodat als dit bij anderen ook gebeurd, men aangiftes kan koppelen. Je zou ook nog melding aan de opta kunnen doen - want door een betaalnummer te gebruiken, en zo moeilijk te doen verdienen ze op oneigenlijke wijze aan dit betaalnummer - dit zou rustig misbruik genoemd kunnen worden.

Succes.

@ Webcare Hollandsche Nieuwe - leg eens uit waarom onrechtmatige incasso`s door u worden uitgevoerd, en waarom de 'klantenservice' tegenstrijdige reacties geeft? Lijkt me in dergelijke gevallen dat dit uiterst serieus genomen zou moeten worden - want feitelijk pleegt HN diefstal. Niet zo netjes.. En, social media gaat snel tegenwoordig.. qua PR een nachtmerrie lijkt me - als HN met dit soort gedrag in verband gebracht word.

vavuva
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:57

Re: incasso

Ongelezen bericht door vavuva »

sephora30 schreef:Je kunt dat toch gewoon storneren??
helaas kun je deze bedragen die door automatische incassos van telefoon maatschappijen niet laten stornenen.
heb contact gehad met de banken -incassoburo.
men moet gewoon bij hollandse nieuwe zijn.
stuur je een mail je krijgt hem altijd terug met naam van een buitenlandse medewerker.
ze weten van wie het telnr is en de naam.
en ik moet me maar bewijzen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: incasso

Ongelezen bericht door Jolijn »

vavuva schreef:
sephora30 schreef:Je kunt dat toch gewoon storneren??
helaas kun je deze bedragen die door automatische incassos van telefoon maatschappijen niet laten stornenen.
heb contact gehad met de banken -incassoburo.
men moet gewoon bij hollandse nieuwe zijn.
Nee je moet bij de bank zijn. Laat je daar niet afschepen.

Termijn voor terugboeken verstreken
Weet u zeker dat u voor een bepaalde Incassotransactie geen machtiging heeft verstrekt, maar is de termijn om terug te boeken verstreken? Dan heeft u tot een jaar na afschrijving van het geld de mogelijkheid om uw bank te verzoeken de procedure Melding Onterechte Incasso in gang te zetten (de MOI-procedure). De MOI-procedure geldt alleen als u zeker weet dat u geen schriftelijke of telefonische machtiging aan de incassant heeft verstrekt, die verband houdt met de betreffende Incassotransactie. In dat geval kunt u zich melden bij uw bank, die deze procedure opstart.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vavuva schreef: helaas kun je deze bedragen die door automatische incassos van telefoon maatschappijen niet laten stornenen.
heb contact gehad met de banken -incassoburo.
Welke bank zegt dit?
Het wil vaker gebeuren dat banken geen zin hebben om de klant/benadeelde van incassofraude te helpen.
Gewoon persoonlijk langsgaan, een overzicht van de onrechtmatige incasso`s meenemen, en verzoeken al deze bedragen te storneren. Als de bank moeilijk doet geef dan aan dat jij geen incasso machtiging hebt afgegeven, en dat zij door hun weigering zich formeel medeschuldig maken aan incassofraude.
Meld dan bij de facebook of twitter van de bank dat het filiaal waar je geweest bent niet wil meewerken, en verzoek hen om alsnog tot actie over te gaan. Zeker via de Social Media kan het heel snel - omdat veel publiekelijk zichtbaar is.. en dus imago / reputatieschade oplevert. (al weet ik niet of de reputatie van banken nog lager kan)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: incasso

Ongelezen bericht door sephora30 »

helaas kun je deze bedragen die door automatische incassos van telefoon maatschappijen niet laten stornenen.

Ik storneer anders regelmatig mijn tel rek die door Vodafone automatisch wordt geincasseerd :idea:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: incasso

Ongelezen bericht door Har06 »

sephora30 schreef:helaas kun je deze bedragen die door automatische incassos van telefoon maatschappijen niet laten stornenen.

Ik storneer anders regelmatig mijn tel rek die door Vodafone automatisch wordt geincasseerd :idea:

regelmatig ??? kan niet :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: incasso

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hoezo niet??

vavuva
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:57

Re: incasso

Ongelezen bericht door vavuva »

sephora30 schreef:Hoezo niet??
bij ing kan dit niet.
moet bij hollandse nieuwe zijn.

eagle3824
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: incasso

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Laat je niet afschepen door ing. Ing moet jou wel degelijk helpen.
Ze moeten een onderzoek instellen of de incasso terecht is.
Heb dit zelf ook eens gehad met de ing. Eerst wilden ze niks doen, maar na aandringen van mijn kant en ze op hun eigen regels te wijzen, hebben ze toch een onderzoek gestart en heb ik mijn geld terug gekregen.

Probeer het eens via deze link : https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... casso.aspx

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: incasso

Ongelezen bericht door Jolijn »

vavuva schreef:
sephora30 schreef:Hoezo niet??
bij ing kan dit niet.
moet bij hollandse nieuwe zijn.
Nee dat moet je niet, maar als je liever blijft wachten op je geld, moet je idd bij HN zijn.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: incasso

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

vavuva schreef:op 28-01-2013 kwam ik er achter dat er 3 maal een bedrag van 19.25 mijn rek was afgeschreven
door hollandse nieuwe telefoon maatschappij.ik heb helemaal niets bij dit bedrijf. na div telefoontjes en e-mails en vele beloften heb ik nog steeds niets ontvangen. vandaag om 2 uur een mail u krijg het bedrag terug , maar op 4 uur weer een mail wilt U de rekening opsturen anders kunnen wij niets voor u doen. maar dat heb ik al een keer gedaan en zeggen ze dan we hebben niets ontvangen zo blijven we bezig als je belt ben je bijna 10 euro kwijt .
ik ben het beu en zat zo gaan we tegenwoordig met mensen om.
wat moet ik nu doen...........
Goedemorgen Vavuva,


Dank voor je bericht op dit forum. Graag willen we je helpen met het oplossen van dit probleem. Als ik het goed begrijp is er drie keer een bedrag afgeschreven in januari, terwijl je bij ons geen abonnement hebt? Stuur de betalingskenmerken van deze afschrijvingen in een privé-bericht aan ons door. Dan zoek ik voor je uit wat er is misgegaan.


Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

vavuva
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:57

Re: incasso

Ongelezen bericht door vavuva »

beste hollandse nieuwe
zaterdag 23 maart heb ik je een email toe gestuurd via jullie webside.
hoop dat je de belofte waarmaak
vavuva

vavuva
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:57

Re: incasso

Ongelezen bericht door vavuva »

beste hollandse nieuwe ik weet dat je dit leest
doe eindelijk is waar je goed in ben beloven en nogmaals beloven.
alles al 2 maal opgestuurd maar geen repons als het standaard briefjes graag prive bericht
laat dan ook je eigen priveadres achter.
vavuva
alias a van vugt

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: incasso

Ongelezen bericht door Jolijn »

vavuva schreef:beste hollandse nieuwe ik weet dat je dit leest
doe eindelijk is waar je goed in ben beloven en nogmaals beloven.
alles al 2 maal opgestuurd maar geen repons als het standaard briefjes graag prive bericht
laat dan ook je eigen priveadres achter.
vavuva
alias a van vugt
Waarom doe je toch zo moeilijk? Je kunt toch zelf ook doen wat je hier geadviseerd is?
Of heb je dit topic alleen gemaakt in de hoop dat de webcare zou reageren?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vavuva schreef:beste hollandse nieuwe ik weet dat je dit leest
doe eindelijk is waar je goed in ben beloven en nogmaals beloven.
alles al 2 maal opgestuurd maar geen repons als het standaard briefjes graag prive bericht
laat dan ook je eigen priveadres achter.
vavuva
alias a van vugt
Zoals Jolijn al zegt...
Waarom wacht je af?
Als ZIJ fout zijn - en jij dus eerlijk je verhaal vertelt - waarom ga JIJ dan niet stappen ondernemen.
1) blokkeren
2) melden van onrechtmatige incasso doen bij de bank (persoonlijk langsgaan) en alle onrechtmatige afschrijvingen laten storneren.
3) dit mededelen (als het terug is) aan HN
4) HN eisen dat zij een verklaring geven, hoe zij aan jouw rekeningnummer zijn gekomen.
en als men weigert, aangifte doen van diefstal middels incassofraude.

zie ook https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 7#p1773647

vavuva
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:57

Re: incasso

Ongelezen bericht door vavuva »

Guardian72 schreef:
vavuva schreef:beste hollandse nieuwe ik weet dat je dit leest
doe eindelijk is waar je goed in ben beloven en nogmaals beloven.
alles al 2 maal opgestuurd maar geen repons als het standaard briefjes graag prive bericht
laat dan ook je eigen priveadres achter.
vavuva
alias a van vugt

Zoals Jolijn al zegt...
Waarom wacht je af?
Als ZIJ fout zijn - en jij dus eerlijk je verhaal vertelt - waarom ga JIJ dan niet stappen ondernemen.
1) blokkeren
2) melden van onrechtmatige incasso doen bij de bank (persoonlijk langsgaan) en alle onrechtmatige afschrijvingen laten storneren.
3) dit mededelen (als het terug is) aan HN
4) HN eisen dat zij een verklaring geven, hoe zij aan jouw rekeningnummer zijn gekomen.
en als men weigert, aangifte doen van diefstal middels incassofraude.
beste jolijn als je weet wat ik al gedaan heb
bij de bank
bij incasso buro
brieven en wel 15 mail aan h n
telefoontjes
etc
en nu heb ik de bank aansprakelijk gesteld voor incasso van mijn rek zonder handtekening
en nu maar weer afwachten
zie ook https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 7#p1773647

vavuva
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:57

Re: incasso

Ongelezen bericht door vavuva »

heden 11 april heb ik mijn geld ontvangen van hollandse nieuwe.
vavuva

Gesloten