LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sjurm
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2009 22:40

Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door Sjurm »

Ik begrijp niet waarom XS4ALL als beste provider is uitgeroepen. Sinds augustus ben ik overgestapt naar XS4ALL Only, meer snelheid, handig 1 factuur werd er geroepen. Had ik het maar niet gedaan.

Na de overstap werd de verbinding alsmaar trager en had ik een "klapperende" lijn totdat er opeens helemaal geen verbinding meer was. Ik heb twee weken geen verbinding gehad en dagelijks met de helpdesk aan de telefoon gezeten om van alles door te nemen. Maar ja, ik had voorheen helemaal geen problemen en had al het gevoel dat het niet aan de thuis situatie lag.
Nadat er na veel gedoe eindelijk een monteur langskwam die alles nog maar eens opnieuw had aangelegd en had nagelopen kwam de conclusie dat het ergens in een wijkcentrale fout moest zitten. Ondertussen was me wel weer een homeplug van 120.- euro aangesmeerd, die ik bij nader inzien helemaal niet nodig had.

Veel ergernissen later heb ik nu gelukkig wel weer verbinding. Maar ik ben helemaal niet te spreken over de kwaliteit, het is traag en haperend. Mij is vertelt dat ik ver van de wijkcentrale woon... en dat de lijn de beloofde snelheid niet aankan. Hierdoor ben ik al gedowngrade naar mijn oude snelheid van 6mbit, die dus nooit gehaald wordt.
Ik heb trouwens nog van te voren een brief ontvangen waarin ze aangaven te checken of ik wel in aanmerking kwam voor hun nieuwe netwerk. Geef mij het oude netwerk maar weer.

Wat zou je hier toch aan kunnen doen? Zou overstappen naar een andere provider uithalen, het gaat toch om een KPN lijn? Die gebruikt een andere provider ook zou je zeggen.

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Homeplug is zo wie zo instabiel. Het gaat over het lichtnet en werkt via de korte golf. Als er een sterke kortegolfzender bij je in de buurt staat heb je echt geen verbinding meer. Bovendien voldoen deze apparaten niet aan de EMC eisen. Door zo'n ding heeft de gehel wijk vaak geen AM en KG ontvangst meer. Een klacht na agentschap telecom en je loopt het risico dat hij in beslag wordt genomen. Je kan beter een WIFI verbinding nemen. Werkt vaan nog sneller ook. Zeker de nieuwe standaarden.
Kan je je abbo bij XS4ALL niet terugzetten zoals vroegen. Ik heb zelf ook ADSL alleen geen only. Echt werkt perfect. Succes ermee

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Hasjroker1, je hebt de klepel horen klokken maar weet niet precies waar de luid hangt :shock:
Als je de informatie van Wikipedia over breedband PLC goed had gelezen, had je kunnen weten dat deze techniek vooral storing kan veroorzaken op het openbare electra netwerk. (Dus buitenshuis) De homeplug, ook een breedband PLC, zal en kan nooit de hoeveelheid KG vervuiling geven zoals jij schetst.
Een sterke KG zender (b.v. een "Bakkie" met stevige lineair er achter, welke ook nog verboden is) zou mogelijk de verbinding kunnen storen)
De homeplug is in Nederland een legale toepassing van breedband PLC en niemand hoeft bang te zijn dat die dingen door welke officiele instantie in beslag worden genomen met als reden het veroorzaken van ongeoorloofde storing.

Een super hoge snelheid valt niet te verwachten met het gebruik van homeplugs maar kan voor de "gewone" internetter een ideale oplossing zijn als alternatief voor WiFi (Voor meer informatie kijk eens op tweakers.net)

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Beste L, Rozenwater.

Mispoes. Ik weet wel degelijk waar ik het over heb. Zelf ben ik radiozendamateur en mag 400 Watt maken op 160, 80, 40, 30, 20, 17, 15, 12, en 10 meter op de korte golf. Dis is LEGAAL. Daar dien je wel de nodige licenties voor te behalen.
In zwitserland zijn PLC bij wet al verboden. Wat ze veroorzaken ook storing op de 45 meterband wat een noodfrequentie is van de luchtvaart en ook de wereldomroepuitzendigen kunnen storing ondervinden van dit soort apparaten.
Als je op Youtube "hamradio,PLC" intikt vind je het bewijs.
Goed nadenken dus voor je wat schrijft.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Beste Hasjroker1,

Dan weet je ook, dat je als gemachtigd zendamateur verantwoordelijk bent voor het niet veroorzaken van storingen en in geval van gerechtigde klachten van b.v. omwonenden een oplossing moet zoeken om die gerechtigde klachten te verhelpen.
(Ik kan me er in vinden als dit niet geldt voor het storen van PLC's alhoewel ik niet weet wat de wetgever hier van denkt)

Om op de breedband PLC's terug te komen (de homeplug). Vertel mij eens hoeveel vermogen deze dingen gemiddeld de ether in sturen. Iets in de orde van mili-, micro watt's ?

En wat zegt de Nederlandse wet over deze PLC's ? Mogen ze verkocht worden (en gebruikt) of.....(in dat geval mogelijk het desbetreffende wetsartikel)

http://hamradio.nikhef.nl/afdeling/woerden/wnobul.htm

Zweden zou verboden hebben om PLC's te verkopen. Als ik het artikel (PDF) goed gelezen heb geldt dit dus niet voor alle PLC's (PLC modems zouden wel onder het verbod vallen)

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Je mag niet meer dan 3 volt per meter bij je buren neerzetten. Zet je daar meer neer loop je de kans op een vermogensbeperking. Zet je minder als 3 volt per meter neer en veroorzaak je toch storing dan heet je buur ondeugdelijke apparatuur en dient hij contact op te nemen met zijn leverancier. Deze wordt er ook door Agentschap Telecom op aangesproken. Doet de leverancier er niets aan wordt hij wettelijk verplicht zijn zooi van de markt af te halen. PLC's gaan ook verdwijnen. Devolo schijnt net binnen de norm te vallen, maar andere leveranciers gaan echt voor gaas. Wij dienen bij te kunnen springen bij rampen dus moet niet je ontvangst dicht gegooid te worden door een of ander infrieur apparaat. Zie www.dares.nl.
Je kan ook op mijn eigen website kijken. www.pa3fyi.nl
Ik stop nu deze discursie want deze tropic gaat over heel iets anders.

Gr. PA3FYI

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ok Anne, dit was inderdaad offtopic, maar het is desondanks wel interessante materie. (Heb je blog gelezen) Er kan hier dus wel serieus gediscussieerd worden :mrgreen: Thanks !

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door jan hagel »

Ik heb een enorme storing die de gehele kortegolf bestrijkt, veroorzaakt door een homeplug intenetverbinding van mijn buren. Wanneer deze uitstaat is de storing weg.Dit hebben we dus vast kunnen stellen door het systeem aan en uit te zetten.Alleen de 80 meter is weggenotched zodat ik wanneer deze homeplug plt's aanstaan alleen daarnaar kan luisteren.Ik luister echter graag naar stations over de hele wereld en dat is met deze storing niet meer mogelijk. En dus voel ik me zwaar belemmerd in mijn vrijheid te luisteren naar wat ik wil. Ik heb er geen boodschap aan dat ik dan maar op internet radio moet gaan luisteren.
Laatst gewijzigd door jan hagel op 12 apr 2013 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door jan hagel »

de bedoeling van alle storing is deze; http://www.southgatearc.org/news/novemb ... _raids.htm

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door puma73 »

jan hagel schreef:de bedoeling van alle storing is deze; http://www.southgatearc.org/news/novemb ... _raids.htm
Dus u beweert dat uw buren opzettelijk proberen uw kg ontvangst te storen en u belemmeren om dit specifieke radiostation te ontvangen?

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Overstap naar XS4ALL Only is geen succes

Ongelezen bericht door jan hagel »

Nee natuurlijk niet, de koper van een dergelijk product denkt daar niet aan.Ik ook niet. Ik heb lang moeten zoeken voordat ik wist wat de storing veroorzaakt.En je moet het artikel lezen om te weten dat de regering aldaar NIET wil dat men andere dan de genoemde stations kan ontvangen.En wat storing betreft zit de BBC er naast met dit artikel? .http://www.bbc.co.uk/rd/publications/whitepaper195

Gesloten