LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

net contact gehad met Acer zij vonden dit niet normaal en gaan het apparaat door lichten ..UPS komt hem morgen met Secure transport ophalen daar ik geen vertrouwen heb in post.nl pakket service ... Uiterst vriendelijke dame aan de telefoon gehad. Dus nu gaat hij rechtstreeks naar Acer :) ...

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Stormygirl schreef:Bij reparaties aan Acer hoefde ze nooit een wachtwoord ...Wij hebben geen wachtwoord nodig werd er gezegd...Wij vragen nooit om een inlogcode of wachtwoord...
Het is niet zo moeilijk om in een systeem te komen, maar op de legale manier is toch het beste.

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Net mn lap terug...echt ben nu heel verdrietig. Idd moederbord en keyboard waren netjes vervangen hij start weer op ...Maar nu ontdekte ik omdat ik mn USB stick wilde inpluggen dat 2 USB poorten er niet meer inzaten en kijk nu in 2 gaten de Laptop behuizing in en dat mn MMC reader ook ontbreekt..weer radeloos.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door trail46 »

Stormygirl schreef:Net mn lap terug...echt ben nu heel verdrietig. Idd moederbord en keyboard waren netjes vervangen hij start weer op ...Maar nu ontdekte ik omdat ik mn USB stick wilde inpluggen dat 2 USB poorten er niet meer inzaten en kijk nu in 2 gaten de Laptop behuizing in en dat mn MMC reader ook ontbreekt..weer radeloos.
Dat is vreemd. Het moederbord is vervangen en die 2 USB-Poorten zitten op dat zelfde moederbord vast aan de zijkant. Tijd om Bol.com aan hun belofte aan jou te houden.
Wanneer het artikel voor de derde keer niet correct gerepareerd kan worden, kunnen wij verdere acties ondernemen. Helaas dienen wij ons aan de procedure en willen wij u adviseren om de laptop voor een laatste maal ter reparatie te sturen. Indien u niet akkoord gaat, zullen wij verder navraag moeten doen.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Rim69 »

trail46 schreef: Dat is vreemd. Het moederbord is vervangen en die 2 USB-Poorten zitten op dat zelfde moederbord vast aan de zijkant.
Ze zullen er een ander moederbord in gezet hebben.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door trail46 »

Rim69 schreef:
trail46 schreef: Dat is vreemd. Het moederbord is vervangen en die 2 USB-Poorten zitten op dat zelfde moederbord vast aan de zijkant.
Ze zullen er een ander moederbord in gezet hebben.
Zou kunnen maar dat is dan wel heel dom. De oplossing ligt misschien bij Bol.com

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lijkt me een duidelijke zaak. Koop ongedaan maken, geld binnen 2 weken retour op je rekening, plus schadevergoeding voor alle tijd en kosten die je erin hebt gestoken.
Dit is werkelijk te zot voor woorden.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door 53o »

trail46 schreef:
Stormygirl schreef:Net mn lap terug...echt ben nu heel verdrietig. Idd moederbord en keyboard waren netjes vervangen hij start weer op ...Maar nu ontdekte ik omdat ik mn USB stick wilde inpluggen dat 2 USB poorten er niet meer inzaten en kijk nu in 2 gaten de Laptop behuizing in en dat mn MMC reader ook ontbreekt..weer radeloos.
Dat is vreemd. Het moederbord is vervangen en die 2 USB-Poorten zitten op dat zelfde moederbord vast aan de zijkant.
Het komt bij veel notebooks voor dat de aansluitingen aan 1 kant van de notebook op een of meer losse printplaatjes zitten en deze met een kabel verbonden zitten aan het moederbord. Lijkt erop dat bij de reparatie deze printplaat is losgehaald en niet is teruggezet. Oftewel, erg slordige reparatie.

Hier even een voorbeeld, heb een rode pijl gezet bij de connector die naar de rechterkant loopt waar usb en hdmi poort zitten op een ander printplaatje:

https://www.dropbox.com/s/loqz6904a18z6vc/IMG_0002.JPG

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Door dat gedoe heb ik 5 examens gemist bij elkaar 4 weken niet kunnen werken (alle reparaties opgeteld) en een boze geirriteerde manager.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door newmikey »

Stormygirl schreef: Wachtwoorden meesturen...en dan??? al mijn prive zooi op straat? En mijn vooraf opgeslagen wachtwoorden te graai leggen met alle vertrouwelijke informatie... Ik vind 4 weken wel heel erg lang.. Acer deed het binnen een week en hoefde mn wachtwoord nooit mee te sturen ..

Wij adviseren u een back up te maken : hoe kan ik een backup maken als hij dat never en nooit heeft gedaan?? En mn lap na genoeg dood is.
Zal wel een héél domme vraag zijn maar als hij het "never en nooit heeft gedaan", waarom zou er dan "prive zooi op straat" komen te liggen of "vertrouwelijke informatie" op staan?

Ik heb het gevoel dat u de boel een beetje aan het belazeren bent - zowel Bol als ons. Dat is verder prima hoor, van mij géén klachten :twisted: :mrgreen:

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Barman »

newmikey schreef:
Stormygirl schreef: Zal wel een héél domme vraag zijn maar als hij het "never en nooit heeft gedaan", waarom zou er dan "prive zooi op straat" komen te liggen of "vertrouwelijke informatie" op staan?

Ik heb het gevoel dat u de boel een beetje aan het belazeren bent - zowel Bol als ons. Dat is verder prima hoor, van mij géén klachten :twisted: :mrgreen:
Hoe kom jij er bij dat hij het never en nooit heeft gedaan? :roll:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door newmikey »

Barman schreef: Hoe kom jij er bij dat hij het never en nooit heeft gedaan? :roll:
Stormygirl schreef:...
Wij adviseren u een back up te maken : hoe kan ik een backup maken als hij dat never en nooit heeft gedaan?? En mn lap na genoeg dood is.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry als ik bot over kom maar wil wel even advies geven.

"Door dat gedoe heb ik 5 examens gemist bij elkaar 4 weken niet kunnen werken (alle reparaties opgeteld) en een boze geirriteerde manager."

Als je afhankelijk bent van een computer/notebook dan moet je een reserve computer/notebook hebben als er iets misgaat of iets anders regelen, zoals een vriendelijke buurman die een laptop/netbook een paar weken kan missen, een familielid, toezegging hebben van de verkoper dat je een leentoestel kan krijgen of anders betalen voor de service die de meeste fabrikanten (tegen een redelijk hoge prijs) aanbieden om bij een defect een leentoestel te krijgen.

Een backup hebben gaat niet alleen over data, maar ook over een tijdelijke oplossing als er iets mis is met jouw systeem.

Sorry als ik bot over kom, maar ik krijg meerdere keren per week klanten om tegen betaling data terug te halen van een niet werkend besturingssysteem of klachten dat zij data kwijt zijn, omdat een harde schijf defect is (kan deze data ook terughalen maar bij een fysiek defecte harde schijf zit daar een hoog prijskaartje aan) en klanten die een leentoestel verwachten of een nieuwe laptop/computer.

Verder als data wel belangrijk is maar niet de oorzaak, data kan altijd verloren gaan bij een reparatie, onafgezien de oorzaak. Jouw laptop/computer kan namelijk kwijt raken, beschadigen door transportschade, per ongeluk opnieuw geinstalleerd worden etc. Het gebeurt af en toe.
Wachtwoorden meesturen...en dan??? al mijn prive zooi op straat? En mijn vooraf opgeslagen wachtwoorden te graai leggen met alle vertrouwelijke informatie... Ik vind 4 weken wel heel erg lang.. Acer deed het binnen een week en hoefde mn wachtwoord nooit mee te sturen ..
Bij Acer staan de gebruikerswachtwoorden opgeslagen in de herstel partitie. Bij andere merken zijn deze eruit te halen met andere software, maar dit kost meer tijd.

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Hiermee haal je windows xp tot windows 7 wachtwoorden eruit na enkele minuten.

Verder, voor andere wachtwoorden, die opgeslagen zijn in browser zijn er ook tools mogelijk, zoals:

http://www.nirsoft.net/utils/bullets_password_view.html.

Dit is een gratis tool, reparateurs betalen waarschijnlijk wel voor een ander product.

Ik heb dit soort tools al wekelijks nodig, laat staan reparateurs die dit werk fulltime doen.

Oftewel, de reparateurs die om belangrijke wachtwoorden vragen, proberen gewoon tijd en geld te besparen, dat ze vragen om wachtwoorden is echt niet raar. Houdt service gewoon goedkoper.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Barman »

newmikey schreef:
Barman schreef: Hoe kom jij er bij dat hij het never en nooit heeft gedaan? :roll:
Stormygirl schreef:...
Wij adviseren u een back up te maken : hoe kan ik een backup maken als hij dat never en nooit heeft gedaan?? En mn lap na genoeg dood is.
Dus ze heeft nog nooit met de laptop een back-up gemaakt en nu lukt het niet meer, omdat de laptop nagenoeg dood is. Openingstopic vermeld ook al dat de laptop gewoon gewerkt heeft.
Maar ja, dan moet je dat wel lezen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door 53o »

"Wij adviseren u een back up te maken : hoe kan ik een backup maken als hij dat never en nooit heeft gedaan?? En mn lap na genoeg dood is."

Als hij even had gegoogled voor dat hij een defect had:

http://www.paragon-software.com/home/br-free/
http://clonezilla.org/

Allebei gratis en betrouwbaar, kost 1x googlen om dit soort backup programma's te vinden, al is dit nu alleen maar een tip voor de toekomst.

Verder kan trouwens na defect van een systeem als de harde schijf fysiek niet defect is nog een backup gemaakt worden door de harde schijf in bijvoorbeeld een externe behuizing te plaatsen en belangrijke data te kopieren naar een ander systeem. Zo'n behuizing kost 2 to 3 tientjes in de winkel, misschien goedkoper online, en dan kan de belangrijke data net zo worden uitgelezen als van een externe harde schijf.

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Na weken komt Acer met een voorstel namelijk het volgende:

Geachte heer / mevrouw mmm,

Hierbij willen wij u een alternatief product aanbieden ter vervanging van
uw notebook.

Gelieve hierbij de specificaties aan te treffen van het vervangende
product:
http://icecat.nl/p/acer/lxrr902066/aspi ... 67323.html

Gelieve hierbij eveneens de specificaties aan te treffen van uw huidige
product:
http://icecat.nl/p/acer/lxr4402170/aspi ... 31077.html

De belangrijkste verschillen zijn:
- Intel Celeron B815 processor ipv AMD AthlonII P340 processor
- 4GB intern geheugen ipv 2GB

De overeenkomsten zijn:
- 320GB HDD
- 15,6" scherm
- Onboard videokaart
- Windows 7 Home Premium 64-bits

Dit voorstel betreft een gereviseerd product. Gereviseerde producten
voldoen bij Acer Group aan hoge kwaliteitseisen en verkeren in nieuwstaat.
Indien de garantie van uw huidige product reeds verlopen is of binnen 3
maanden verloopt, wordt het gereviseerde product geleverd met 3 maanden
garantie. Indien de resterende garantie van uw huidige product meer dan 3
maanden betreft, loopt de garantie van uw huidige product door. Indien er
een aanvullende garantie op geregistreerd staat, zal deze automatisch
worden overgezet.

Wij verzoeken u vriendelijk binnen 24 uur per email op dit voorstel te
reageren, aangezien het is gebaseerd op onze actuele voorraad. Indien u
niet tijdig reageert kunnen wij niet garanderen dat het product nog te
leveren is.

Na ontvangst van uw akkoord zal het product nogmaals een volledige
kwaliteitstest doorlopen en zal het naar u verstuurd worden. U kunt het
product binnen 5 tot 10 werkdagen verwachten.

Indien u niet akkoord gaat met ons voorstel vernemen wij graag uw reden van
afwijzing. Ook ontvangen wij daarbij graag een digitale kopie van uw
aankoopbewijs, zodat wij mogelijk een terugbetaling op basis van de
economische levensduur van uw product kunnen uitvoeren.

Wij danken u bij voorbaat voor een spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,
Meilleures salutations,
With kind regards,

Hans
Contact Center
Afdeling Aftersales

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's-Hertogenbosch
KVK: 16081669 Eindhoven

www.acer.nl / www.acer.be / www.acer.lu

Geen nieuwe maar een gereviseerde,

Is dit een redliijk voorstel?

jeannette du prie

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door jeannette du prie »

Nee natuurlijk niet dat moet je echt niet accepteren hoor.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door devious »

En ik vind het wel een fraaie oplossing. Ik zeg: doen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door 53o »

*edit* Ik verwoord mijn mening even iets netter...

Je gaat er qua specificaties op vooruit en lijkt mij een nette oplossing van de fabrikant.

Gesloten