LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Ik woon niet in Rotterdam, maar ik sta wel samen met mijn vriend ingeschreven voor een woning. Wij hebben ooit meegemaakt dat de inschrijving was verwijdert omdat wij niet hadden gereageerd op een brief die mn vriend gehad zou moeten hebben. Er waren computerproblemen waardoor inschrijvingen opnieuw bevestigd moesten worden ofzo... Het was dat hij langsging om te vragen hoe het met onze inschrijving stond anders hadden we het nooit geweten...

Dat je een inschrijving moet activeren vind ik persoonlijk wel logisch. Tenminste als het gaat om een inschrijving bij een woningcorporatie... Op die manier weten zij immers of je nog geïnteresseerd bent in een woning of niet... Als iedereen zich inschrijft en er wordt niet om een (jaarlijkse) bevestiging van interesse gevraagd dan wordt het denk ik een mooi rommeltje. En dat kan dan weer ten koste van mensen gaan die wel snel een huisje willen...

Niets ten koste van jou hoor! Ik hoop dat het opgelost wordt en dat je alsnog gauw een leuk huisje krijgt :)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door nevermind »

Een herinnering instellen op je pc, en voor het jaar om is, de inschrijving via "Mijn Woonbureau", verlengen.
Doe dit al jaren.
Bij ons kost een verlenging niets.
Misschien wordt na een aantal jaren zonder een respons de inschrijving geschrapt.
Jaren niet omgekeken naar de inschrijving, ja dan, moet je op de blaren zitten.

marnix
Berichten: 815
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door marnix »

LadySwitch schreef:Ik woon niet in Rotterdam, maar ik sta wel samen met mijn vriend ingeschreven voor een woning. Wij hebben ooit meegemaakt dat de inschrijving was verwijdert omdat wij niet hadden gereageerd op een brief die mn vriend gehad zou moeten hebben. Er waren computerproblemen waardoor inschrijvingen opnieuw bevestigd moesten worden ofzo... Het was dat hij langsging om te vragen hoe het met onze inschrijving stond anders hadden we het nooit geweten...

Dat je een inschrijving moet activeren vind ik persoonlijk wel logisch. Tenminste als het gaat om een inschrijving bij een woningcorporatie... Op die manier weten zij immers of je nog geïnteresseerd bent in een woning of niet... Als iedereen zich inschrijft en er wordt niet om een (jaarlijkse) bevestiging van interesse gevraagd dan wordt het denk ik een mooi rommeltje. En dat kan dan weer ten koste van mensen gaan die wel snel een huisje willen...

Niets ten koste van jou hoor! Ik hoop dat het opgelost wordt en dat je alsnog gauw een leuk huisje krijgt :)
"En dat kan dan weer ten koste van mensen gaan die wel snel een huisje willen..."
Kunt u dat uitleggen?

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Ja dat kan ik uitleggen...

Als mensen zich inschrijven voor een woning ontstaan er wachtlijsten (logisch). Door elk jaar opnieuw te moeten 'activeren' als je ingeschreven wilt blijven worden deze wachtlijsten onder controle gehouden om het maar even zo uit te leggen. Op het moment dat je na je inschrijving niet jaarlijks hoeft te heractiveren blijf je dus een hele lange tijd op de wachtlijst staan voor een woning terwijl daar misschien helemaal geen belang meer bij hebt. Je houdt dan dus een plek bezet wat niet nodig is... En waar iemand anders zou kunnen staan die wel belang heeft bij een woning.
Als één iemand dat doet is het niet erg maar op het moment dat meer mensen dit doen worden de wachtlijsten onnodig lang!

Zo goed uitgelegd?

marnix
Berichten: 815
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door marnix »

Eh nee, het werkt hier niet zo dat mensen op een wachtlijst ineens gebeld worden dat ze aan de beurt zijn; Men reageert zelf op een woning en de gene met de langste inschrijftijd ,krijgt de woning toegewezen.
Het is dus verstandig om je altijd in te schrijven, als je dan ooit iets anders wilt, om wat voor reden dan ook, kun je snel in aanmerking komen voor een nieuw onderkomen.
Al die mensen, slapende ingeschrevenen noem ik ze maar even, willen op korte termijn helemaal geen andere woning, en zijn daardoor geen bedreiging voor mensen die snel een woning willen.
Goed uitgelegd?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jolijn schreef:Kan me voorstellen dat woningverhuurders enig idee willen hebben, op welke termijn mensen een woning nodig hebben.
Met slapende ingeschrevenen heb je geen idee op welke termijn iemand een woning wil of helemaal niet meer geïnteresseerd is.
N.a.v. van de actieven ingeschrevenen kan een verhuurder besluiten senioren appartementen te bouwen of Hatjes. Of bijv. vrijgekomen ouderenwoningen te verhuren aan samenwonende 50minners.

witte angora
Berichten: 31026
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door witte angora »

marnix schreef:Eh nee, het werkt hier niet zo dat mensen op een wachtlijst ineens gebeld worden dat ze aan de beurt zijn; Men reageert zelf op een woning en de gene met de langste inschrijftijd ,krijgt de woning toegewezen.
Het is dus verstandig om je altijd in te schrijven, als je dan ooit iets anders wilt, om wat voor reden dan ook, kun je snel in aanmerking komen voor een nieuw onderkomen.
Al die mensen, slapende ingeschrevenen noem ik ze maar even, willen op korte termijn helemaal geen andere woning, en zijn daardoor geen bedreiging voor mensen die snel een woning willen.
Goed uitgelegd?
Goed uitgelegd. Het probleem is dat die slapende ingeschrevenen, op het moment dat ze wel een woning willen, direct boven aan staan, terwijl een ander op dat moment al jarenlang aan het zoeken is. Die laatste vist dan weer achter het net.

Athaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2012 18:51

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door Athaa »

Beste Danielle,

Ik vind het een beetje vreemd dat je de gang van zaken vreemd vind. Als iedereen zich zomaar in zou schrijven en dan jaren later pas gaat reageren ontstaat er een hele vreemde situatie. Iemand die (zoals jij) jaren geen interesse had voor een woning in de regio (door bijv studie buiten de regio) staat door de lange inschrijfduur ineens bovenaan.
Daarnaast is het echt heel duidelijk gecommuniceerd door woonnet-Rijnmond dat de voorwaarden gingen wijzigen. Ik ben door woonnet-Rijnmond geïnformeerd op het email adres dat ik opgegeven had bij inschrijving.

Succes met je zoektocht!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Beste Danielle,

Wordt er niet rekening gehouden met het feit dat je voordien al in Rotterdam hebt gewoond?

Toen ik in het Gooi woonde bestond er voor mensen die konden aantonen er eerder te hebben gewoond of te zijn opgegroeid de mogelijkheid dat ze bij inschrijving als 'starter' golden in plaats van 'vestiger'. Starters kregen ruimere mogelijkheden en keuzes dan vestigers. Is zoiets voor jou niet mogelijk?
Laatst gewijzigd door Bor Komorovski op 12 jul 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Athaa schreef:Beste Danielle,

Ik vind het een beetje vreemd dat je de gang van zaken vreemd vind. Als iedereen zich zomaar in zou schrijven en dan jaren later pas gaat reageren ontstaat er een hele vreemde situatie. Iemand die (zoals jij) jaren geen interesse had voor een woning in de regio (door bijv studie buiten de regio) staat door de lange inschrijfduur ineens bovenaan.
Danielle is niet de enige die dit doet. Een vriendin van me deed hetzelfde toen ze in Leiden begon met studeren, en na 5 jaar had ze, net toen ze begon met werken, inderdaad een appartement. Er bestaan verhalen over ouders die in de DDR al een Trabant bestelden voor pasgeboren kinderen zodat de auto klaar zou zijn wanneer hij 18 was. Dat zie ik niet als 'valsspelen' maar als vooruit denken.

Dat mensen dit gedrag vertonen is een symptoom van de verstoorde markt en van het totale onvermogen van de Nederlandse regering om hier wat aan te doen. Daarbij vind ik dat de regels van corporaties (opgesteld op instignatie van de gemeentes), alsmede de nieuwe wetgeving die de belastingdienst toestaat gegevens naar verhuurders door te spelen, een zeer griezelige ontwikkeling. De overheid bepaalt dus vanaf nu waar je woont, Big Brother is watching you...

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door LadySwitch »

marnix schreef:Eh nee, het werkt hier niet zo dat mensen op een wachtlijst ineens gebeld worden dat ze aan de beurt zijn; Men reageert zelf op een woning en de gene met de langste inschrijftijd ,krijgt de woning toegewezen.
Het is dus verstandig om je altijd in te schrijven, als je dan ooit iets anders wilt, om wat voor reden dan ook, kun je snel in aanmerking komen voor een nieuw onderkomen.
Al die mensen, slapende ingeschrevenen noem ik ze maar even, willen op korte termijn helemaal geen andere woning, en zijn daardoor geen bedreiging voor mensen die snel een woning willen.
Goed uitgelegd?
Bij de woningstichting waar ik ingeschreven sta werkt het wel zo dat er contact met je opgenomen wordt op het moment dat je in aanmerking komt voor een woning. In mijn geval neem je zogenaamde opties op bepaalde type woningen. Je kunt ervoor kiezen om je in te schrijven en een datum aan te geven vanaf wanneer de woningstichting je een huis mag gaan aanbieden (tot die tijd sta je passief ingeschreven). Na de die datum kun je dus in aanmerking komen voor een woning. Zoals ik al zei: ik woon in een andere omgeving dus wellicht werkt het bij ons anders...

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door bianca82 »

zover ik weet moet je niet alleen jaarlijks op de website reageren

maar ook als je verhuisd wordt je inschrijfperiode weer op 0 gezet (teminste dat was toen ik 18 tot 24 was de regel (op mn 24ste een huis gekregen in rotterdam waar ik overigens al weer een tijdje niet meer woon)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door ciske »

maar ook als je verhuisd wordt je inschrijfperiode weer op 0 gezet


En terrecht, zou niet eerlijk zijn als je niet op 0 zou worden gezet.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door bianca82 »

nee maar miischien is dat met ts gebeurd.. heeft ze zich ingeschreven is ze verhuisd en had ze niet doorgegeven dat ze verhuisd was, als daarna weer gereageerd wordt en bv de adres gegevens worden veranderd/gecontoleerd... dan sta je weer op 0

gebeurd heel vaak dat mensen daar per ongeluk geen rekening mee hebben gehouden

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door ciske »

gebeurd heel vaak dat mensen daar per ongeluk geen rekening mee hebben gehouden
Dat zou inderdaad kunnen, dat ze het vergeten.

Mola
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 14:57

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door Mola »

witte angora schreef:
marnix schreef:Eh nee, het werkt hier niet zo dat mensen op een wachtlijst ineens gebeld worden dat ze aan de beurt zijn; Men reageert zelf op een woning en de gene met de langste inschrijftijd ,krijgt de woning toegewezen.
Het is dus verstandig om je altijd in te schrijven, als je dan ooit iets anders wilt, om wat voor reden dan ook, kun je snel in aanmerking komen voor een nieuw onderkomen.
Al die mensen, slapende ingeschrevenen noem ik ze maar even, willen op korte termijn helemaal geen andere woning, en zijn daardoor geen bedreiging voor mensen die snel een woning willen.
Goed uitgelegd?
Goed uitgelegd. Het probleem is dat die slapende ingeschrevenen, op het moment dat ze wel een woning willen, direct boven aan staan, terwijl een ander op dat moment al jarenlang aan het zoeken is. Die laatste vist dan weer achter het net.
Late reactie maar ik wilde toch even reageren. Ik ben zo'n slapende ingeschrevene. Ik krijg elk jaar een mailtje die mij eraan herinnert dat mijn gegevens herbevestigd moeten worden bij Woonnet Rijnmond. Het enige dat ik tot dusver op die website heb gedaan is dat mailtje braaf opvolgen. Ik ben echter helemaal niet op zoek naar een woning. Ik ben enige jaren geleden geëmigreerd en de enige reden dat ik blijf herbevestigen is de deur in Rotterdam voor mezelf openhouden. Ik zou namelijk niet voldoen aan de urgentieregels mocht ik halsoverkop terugkeren. Als ik nu zou reageren zou ik tenminste gewoon snel een woning hebben zonder gedoe.

Ik moet wel zeggen dat ik zonder de herinneringen in mijn mailbox waarschijnlijk allang te laat was geweest. Om die reden vind ik het voor TS wel sneu want zij is/was juist op zoek naar een woning. Lang geleden hoefde je inderdaad ook niet te herbevestigen. Anderen hebben het al gezegd. Slapende inschrijvingen eten geen brood en staan niet in de weg van mensen die wel een woning nodig hebben. Ja als een slapende inschrijving verandert in een actieve vanwege veranderde omstandigheden dan heeft zo'n persoon een voordeel. Eerlijk gezegd vind ik dat een verdiend voordeel. Daar schrijf je je immers voor in. Voor allerhande zaken (concertkaartjes, nieuwe telefoon, vliegtuigstoel etc. etc.) schrijven we ons lang van tevoren in om uiteindelijk een voordeel te hebben als we het nodig hebben of als het beschikbaar komt. Het brengt een soort zekerheid. In dat licht voelt het net te laat herbevestigen of het missen van een herinnering, om allerhande redenen, vrij lullig en niet helemaal fair.

Ik ben trouwens benieuwd of TS inmiddels een woning in Rotterdam heeft gevonden.

rdcmrt
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:20

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door rdcmrt »

@Mola, logisch dat mensen zoals jij zich ingeschreven laten staan (en daar ook jaarlijks netjes voor betalen).

Vind dat van die "Slapende ingeschrevenen" een beetje slap gelul. Zolang je niet reageert op een woning zit je met je inschrijving niemand in de weg.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Voor topicstarter: Je was sowieso je inschrijving "kwijt" geweest. Het is bij Woonbron ook de regel dat zodra je verhuisd, (koop of huur, binnen Rijnmond of niet maakt allemaal niet uit) je inschrijving sowieso komt te vervallen. ;)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rdcmrt schreef:
Vind dat van die "Slapende ingeschrevenen" een beetje slap gelul. Zolang je niet reageert op een woning zit je met je inschrijving niemand in de weg.
Slapende ingeschrevenen zijn wel degelijk een probleem. Stel dat er 10000 mensen in de database staan, waarvan 5000 slapende ingeschrevenen. Als verhuurder denk je dat er 10000 woningzoekers zijn, en daar probeer je zo goed en zo kwaad mogelijk de woningvoorraad op aan te passen (niet alleen het aantal maar ook de soort woningen). Dan ben je als planner dus zo goed als blind als je geen betrouwbare cijfers hebt.

marnix
Berichten: 815
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond

Ongelezen bericht door marnix »

Nou ,ik heb echt niet de overtuiging dat een verhuurder zich iets gelegen laat liggen aan het aantal mensen dat zich ingeschreven heeft ,er komen amper huurwoningen bij.
Kijk eens naar het aantal reacties per aangeboden woning.
Daarbij komt dat slapende ingeschrevenen bij een beter woningaanbod WEL gaan verhuizen.

Gesloten