Iemand uit de wajong de bijstand in bonjouren maakt trouwens wel uit, wajong is voor alleenstaanden hoger dan bijstand, verder kent de wajong geen partner- of vermogens toets; Iemand met een verdienende partner raakt zomaar zijn inkomen kwijt als ie in de bijstand geraakt...VioletPrue schreef:Tja, goeden moeten altijd onder de kwaden lijden.marnix schreef:Ik weet ook dat er veel wajongers zijn die liever lui dan moe zijn, maar de goeden moeten weer onder de slechte lijden, verder is met een keuring niets mis op zich ,maar wel als die zo nu en dan aanwijsbaar onrechtvaardig geschiedt. Het doel van de herkeuring nu lijkt zoveel mogelijk mensen de bijstand in te kieperen.
En geloof me, ze zullen de bijstand niet vol willen laten stromen, omdat de Wajong, Wsw en bijstend samen worden gevoegd in de Participatiewet.
Maakt dus straks geen donder meer uit of je een Wajong of bijstand hebt, het wordt één pot nat.
Maar goed, ik krijg daar donderdag meer informatie over van mijn gemeente.
Qua keuringen ben ik het met je eens, denk maar eens terug aan de WAO keuringen van enkele jaren terug.
Je ging 100% afgekeurd het kantoor in en kwam er 11% afgekeurd weer uit, met exact dezelfde klachten.
Nu vind ik het zeker nuttig om eens te kijken of alle Wajongers er op dit moment nog net zo slecht voor staan als tijdens hun eerste keuring, maar wel door deskundige artsen (start lachband) en met respect voor de cliënt.
Het akelige aan de nieuwe plannen is ook nog dat men alle wajongers die nu gedeeltelijk werken voor de rest van het inkomen naar de bijstand verwijst.
Combineer dit met een daar geldende partner toets en dan blijkt dat wajongers die (vaak met hun zieke lijf) laten zien niet te beroerd zijn iets aan te pakken, daarvoor wreed gestrafd worden.