LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chaos bij OV chip klantenservice

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
wwinter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2013 15:22

Chaos bij OV chip klantenservice

Ongelezen bericht door wwinter »

Na eerst naar tevredenheid gereisd te hebben met zijn OV chipkaart, kwam er een miniem scheurtje in de kaart van mijn zoon (vreemd want andere kaarten in zijn portemonee tonen geen gebreken...)
Er stond nog een half maandabonnement op. Kaart opgestuurd naar adres vermeld op website met bijbehorend formulier voor vervangende kaart.
1)!!Daarna horen we helemaal niets!!! Geen bevestiging van ontvangst of hoelang het zal duren. Op de website staat dat het 15 werkdagen kan duren. Ondertussen moeten dure kaartjes gekocht worden om naar school te reizen.!!! Heel veel geld terwijl we nog abonnement hadden!
2)Na 3 weken gebeld: kaart naar verkeerd adres gestuurd!!!
Kaart wordt geblokkerd en een nieuwe wordt gestuurd. Deze komt idd na 6 dagen aan.
Inmiddels 4 weken niet op abonnement kunnen reizen.
3)Kopie van gekochte kaartjes opgestuurd naar OV chipkaart vanaf het telefoongesprek -als afgesproken in het gesprek- want fout van OV chipkaart service: de kaart was naar verkeerd adres gestuurd.
Beloofd was dat deze kaartjes vergoed zouden worden.
4) Vandaag 2 brieven ontvangen:
De brief van vorige week met de kopieën van de kaartjes ontvangen, maar ze kunnen er niets mee want moet door het OV bedrijf afgehandeld worden (Niet waar!! In begeleidende brief stond duidelijk vermeld dat het om de kaartjes na het telefoongesprek ging en dat vergoeding beloofd is)
De tweede brief gaat over het blokkeren van de oV chipkaart van mijn zoon omdat hij verloren of gestolen zou zijn. Het OV nummer vermeld in de brief is noch van de oude, noch van de nieuwe kaart van mijn zoon!!!! Weer een verkeerd adres gebruikt???
Mijn vertrouwen is volledig weg in de klantenservice van OV chipkaart! Ik ga maar weer eens bellen....

rvhaaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2013 17:08

Re: Chaos bij OV chip klantenservice

Ongelezen bericht door rvhaaf »

Ik heb een vergelijkbare ervaring afgelopen weken.

Ruim 6 weken geleden werkte mijn ov chipkaart niet meer. Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice OV-chipkaart die mij naar de OV balie van de vervoerder verwees om te laten controleren of de kaart echt defect was. Tegen extra kosten mocht ik naar die vervoerder, die bevestigde dat de kaart kapot was. Vervolgens kreeg ik een formulier mee, waarmee ik de kaart moest opsturen: geen antwoordnummer dus extra kosten voor envelop en postzegel. Omdat ik in de drie weken die daarop volgden weer moest reizen, heb ik op advies van de klantenservice een anomieme kaart aan moeten schaffen: € 7,50. Na drie weken had ik nog niets gehoord, dus heb ik een aantal keren gebeld voor informatie: al onze medewerkers zijn in gesprek, blijft u vooral tegen € 0,10 p.m. wachten!
Uiteindelijk maar via mail om verdere kosten te besparen verder nagevraagd. Conclusie na 5 weken geen kaart: de kaart is zoek. Wilt u a.u.b. de klantenservice bellen om de kaart te laten blokkeren en een nieuwe aan te vragen: weer die wachttijd. Nieuwe kaart kost € 11,00. Uiteindelijk, na 5 weken heb ik dan zicht op een nieuwe kaart (nog 1 week??).
Ik had door oneerlijk te zijn en mijn kaart meteen als verloren te melden dus aanzienlijk geld kunnen besparen.
Doordat de kaart nu ook nog zoek geraakt is (komt wel goed uit) kan ook nog niet bewezen worden dat er misschien een echt defect was, waardoor de vervanging geen geld zou hoeven kosten (want daarom moest ik hem opsturen!). Uiteindelijk ben ik dus veel geld kwijt, terwijl ik maximaal € 11,00 zou kwijt moeten zijn (als de kaart al door mijn schuld defect zou zijn).
Op mijn pogingen dit te bespreken met medewerkers van de klantenservice kreeg ik steeds de algemene reactie van: jammer voor u, maar mag ik effe vangen!
Bij een volgende defecte kaart weet ik in ieder geval wel dat ik hem meteen verloren meld.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Chaos bij OV chip klantenservice

Ongelezen bericht door manondoris »

nooit je kaart opsturen als het kapot is !!!! alltijd vermelden dat ie gestolen of verloren is !!! je hebt dan met 3 dagen een nieuwe persoonlijke ov in de bus waar al je produkten ook weer opstaan , even naar het oplaad punt en opladen ook je tegoed staat er binnen een week weer op . het kost je dan eenmalig 11 euro !!! hier al 4 x zo gedaan met de ov van mijn dochter (als die haar hoofd niet vast had zitten was ze die ook al tig keer kwijd geweest )!

Gesloten