LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort trouble
Telfort trouble
Wij zijn sinds begin januari op telfort overgestapt, sinsdien niets dan problemen. Schriftelijk klagen bracht geen reactie teweeg. Na lang bellen constateert iemand dat de lijn onstabiel was. Dit hebben ze enigzins verbetert maar ook niet perfect. Het modem blijft constant uitvallen en moet dan manuel herstart worden, sinds pasen kunnen we de TV al helemaal niet meer inschakelen, telefoon en internet doet het zolang tot de volgende uitval van het gehele systeem en alles wat Telfort ons aan hulp biedt: een terugbelservice over 4 dagen, en vervolgens wordt de telefoon gewoon opgehangen omdat je uit boosheid de mevrouw niet laat uitpraten.
Wie herkent dit en wat kunnen we het beste doen?
Wie herkent dit en wat kunnen we het beste doen?
-
Re: Telfort trouble
Eh, opzeggen en overstappen?
Hoi
Mijn moeder heeft haar contract in Oktober verlengd en toen is de ellende begonnen,exact wat jij hierboven beschrijft op de tv na dan want zij heeft alleen internet en vast bellen van Telfort.
Ik heb pas gebeld en werd van het kastje naar de muur gestuurd ik denk ik ga twitteren,dat is publiekelijk en slechte reclame.
Toen werd ik uiteindelijk geholpen,er is een nieuwe modem gekomen en dat leek te werken,echter na 2 dagen begon de ellende alweer,wifi viel weg,telefoonverbinding viel weg.
Dan bel je en dan zeggen die domme varkens daar dat je de modem moet resetten/uitzetten....uhm ja das heel handig als je met je vaste telefoon aan het bellen bent,dan valt uiteraard de verbinding weg en terug gebeld worden ho maar,nee je moet gewoon weer zelf bellen en het kost ook niet ff niks ofzo.....
stink TELFORT !!!
Ik heb pas weer gebeld en gevraagd of ik nog antwoord ging krijgen op mijn Twitterberichten en die kwam uiteindelijk dan wel maar moest er wel eerst voor bellen !!!
Ik vertelde de jongeman van Telfort ook even duidelijk dat mijn moeder een leek is op het gebied van internet en dat zij zich laat afschepen door elke keer maar de modem te laten resetten ik zeg maar ik ben geen leek,ik zeg ik laat me niet afschepen,jullie gaan een oplossing bieden anders neem ik andere maatregelen.
Het vreemde verhaal is ook dat degene die mijn moeder aan de telefoon had zei dat ze een bepaald nummer moest draaien,dan werd zij terug gebeld en dan kon hij in de modem komen,wat is dat voor onzin ?!?!?!?!
Elke medewerker kan in het modem komen van de klant waar hij mee belt zonder een code te laten draaien door de klant en terug te bellen....
Afijn ze had een mail met de inloggegevens.
Ik had voor de allerlaatste keer de modem gereset en daarna wilde ik de modem in.
je moet dan uiteraard naar het iP adres gaan en dan inloggen.
Er word dan gevraagd om een username en een wachtwoord.
Dat was volgens de mail van Telfort (Admin en als ww 1234) helaas,ik kon niet inloggen.
Ik probeerde mijn standaard inloggegevens die meestal bij een modem gebruikt werden.
User/admin of admin/user of admin/admin of user/user.
In dit geval werkte user/user dus prima.
Ik was in de modem en heb het wifi kanaal op een juist kanaal gezet,vreemd genoeg zette de modem dat kanaal uit zichzelf terug naar het kanaal waar die op stond,zelfs na het opslaan van de nieuwe instellingen.
Afijn,ik uitgelogd,weer gebeld,weer geklaagd en probeerde weer in de modem te komen,de modem was niet meer uit geweest.
Ik gebruikte weer hetzelfde ww en ik kon niet meer inloggen dus de gegegvens van de mail van Telfort gebruikt,ook die werkte dus niet,ja verdomme,wat is nou de inlog van de modem ?
Moest ik WEER de modem resetten van die kerel en dan inloggen in de modem met de gegevens van de mail....
Vooruit....helaas joh.....de stoom kwam uit mn oren.
Ik weer die standaard inlogs geprobeerd en ineens was de inlog user/admin ipv user/user....het ging nergens over.
Vanmiddag weer ellende,modem gereset en dan werkt het weer even tot de volgende uitval.....
Nu ben ik er klaar mee,mijn moeder word er gestoord van en ik ook want ik ben degene die er elke keer naar moet kijken wat er aan de hand is,Telfort moet zorgen voor een goede verbinding !!
Contractontbinding kon niet want dat loopt in Oktober pas af,ja mooi verhaal maar ze betaald voor internetten en bellen maar dan moet ze dat ook wel zonder storingen/uitval kunnen doen en niet elke keer alles moeten resetten wat toch voor geen meter helpt !!!
Heel fijn als je met een belangrijke instantie aan de telefoon zit wat ook nog eens een 0900 nummer is en de verbinding valt elke keer weg,kost je klauwen vol met geld !!!
Hier maak ik ook even een eigen topic van maar wilde wel even reageren op jou bericht,samen sta je sterk
Mijn moeder heeft haar contract in Oktober verlengd en toen is de ellende begonnen,exact wat jij hierboven beschrijft op de tv na dan want zij heeft alleen internet en vast bellen van Telfort.
Ik heb pas gebeld en werd van het kastje naar de muur gestuurd ik denk ik ga twitteren,dat is publiekelijk en slechte reclame.
Toen werd ik uiteindelijk geholpen,er is een nieuwe modem gekomen en dat leek te werken,echter na 2 dagen begon de ellende alweer,wifi viel weg,telefoonverbinding viel weg.
Dan bel je en dan zeggen die domme varkens daar dat je de modem moet resetten/uitzetten....uhm ja das heel handig als je met je vaste telefoon aan het bellen bent,dan valt uiteraard de verbinding weg en terug gebeld worden ho maar,nee je moet gewoon weer zelf bellen en het kost ook niet ff niks ofzo.....
stink TELFORT !!!
Ik heb pas weer gebeld en gevraagd of ik nog antwoord ging krijgen op mijn Twitterberichten en die kwam uiteindelijk dan wel maar moest er wel eerst voor bellen !!!
Ik vertelde de jongeman van Telfort ook even duidelijk dat mijn moeder een leek is op het gebied van internet en dat zij zich laat afschepen door elke keer maar de modem te laten resetten ik zeg maar ik ben geen leek,ik zeg ik laat me niet afschepen,jullie gaan een oplossing bieden anders neem ik andere maatregelen.
Het vreemde verhaal is ook dat degene die mijn moeder aan de telefoon had zei dat ze een bepaald nummer moest draaien,dan werd zij terug gebeld en dan kon hij in de modem komen,wat is dat voor onzin ?!?!?!?!
Elke medewerker kan in het modem komen van de klant waar hij mee belt zonder een code te laten draaien door de klant en terug te bellen....
Afijn ze had een mail met de inloggegevens.
Ik had voor de allerlaatste keer de modem gereset en daarna wilde ik de modem in.
je moet dan uiteraard naar het iP adres gaan en dan inloggen.
Er word dan gevraagd om een username en een wachtwoord.
Dat was volgens de mail van Telfort (Admin en als ww 1234) helaas,ik kon niet inloggen.
Ik probeerde mijn standaard inloggegevens die meestal bij een modem gebruikt werden.
User/admin of admin/user of admin/admin of user/user.
In dit geval werkte user/user dus prima.
Ik was in de modem en heb het wifi kanaal op een juist kanaal gezet,vreemd genoeg zette de modem dat kanaal uit zichzelf terug naar het kanaal waar die op stond,zelfs na het opslaan van de nieuwe instellingen.
Afijn,ik uitgelogd,weer gebeld,weer geklaagd en probeerde weer in de modem te komen,de modem was niet meer uit geweest.
Ik gebruikte weer hetzelfde ww en ik kon niet meer inloggen dus de gegegvens van de mail van Telfort gebruikt,ook die werkte dus niet,ja verdomme,wat is nou de inlog van de modem ?
Moest ik WEER de modem resetten van die kerel en dan inloggen in de modem met de gegevens van de mail....
Vooruit....helaas joh.....de stoom kwam uit mn oren.
Ik weer die standaard inlogs geprobeerd en ineens was de inlog user/admin ipv user/user....het ging nergens over.
Vanmiddag weer ellende,modem gereset en dan werkt het weer even tot de volgende uitval.....
Nu ben ik er klaar mee,mijn moeder word er gestoord van en ik ook want ik ben degene die er elke keer naar moet kijken wat er aan de hand is,Telfort moet zorgen voor een goede verbinding !!
Contractontbinding kon niet want dat loopt in Oktober pas af,ja mooi verhaal maar ze betaald voor internetten en bellen maar dan moet ze dat ook wel zonder storingen/uitval kunnen doen en niet elke keer alles moeten resetten wat toch voor geen meter helpt !!!
Heel fijn als je met een belangrijke instantie aan de telefoon zit wat ook nog eens een 0900 nummer is en de verbinding valt elke keer weg,kost je klauwen vol met geld !!!
Hier maak ik ook even een eigen topic van maar wilde wel even reageren op jou bericht,samen sta je sterk
Dan moet wel je contract opgezegd mogen worden zonder afkoopkosten...Mevrouw I. schreef:Eh, opzeggen en overstappen?
Ja heel herkenbaar D44ntje, ben er ook helemaal klaar mee. Ze schepen je inderdaad gewoon af, reageren niet op je klachten en als je boos wordt hangen ze zelfs gewoon op en laten je vervolgens gewoon stikken, wij hoopten eigenlijk dat een nieuwe modem en opnieuw installeren zou helpen, maar zie dat dat ook geen garantie geeft. Helaas, mevrouw I zitten wij dus nog tot eind van het jaar aan het jaarcontract vast anders hadden we allang opgezegd. Proberen dan nu een aangetekende klachtenbrief te sturen, met een datum waarop de problemen verholpen dienen te zijn, anders willen we dat zij het contract verbreken, maar ze zullen ons eerst wel weer aan het lijntje houden, heb er geen vertrouwen in.
Nou,lekker vaag,ik post het in een eigen topic en krijg een bericht erop dat mijn bericht gemeld is wegens smaad,laster en schelden.....uhm ??????
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9#p1784259
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9#p1784259
Tja, blijven we toch gewoon netjes, wat wij denken kunnen ze ons niet verbieden
Kwam er net een bericht via mail op my Telfort. Een standaard hulptekst die wij midden februari ook al kregen, vanwege aansluiten vam modem direkt aan het IS/RA kastje. Maar in een (eindelijk doorgekomen) gesprek met Telfort op 15 februari (overigens om ook een saardig te zijn wel een zeer vriendelijke man) werd al vastgesteld dat wij niet het juiste IS/RA kastje hebben, waarschijnlijk verouderd, zit er al jaren. Maar ze hebben toch ook nooit aangegeven dat dat problemen zou kunnen opleveren. Ik heb dus het gevoel dat we weer van voren af aan beginnen, er komt geen einde aan onze elende. Telfort helpt ons er geloof ik niet vanaf
UPDATE: TELFORT HEEFT ONS HELEMAAL AFGESLOTEN. Aangezien het al niet functioneert sinds zij het modem in januari hebben aangesloten, de eerste maanden hebben wij betaald. Maar nu het steeds blijft uitvallen en adequate hulp gewoon achterwege blijft, hebben we de rekening voor maart en april tegengehouden. Wie zou er dan voor schaadhafte apparatuur/ of schaadhafte aansluiting betalen? Hoef je in en winkel ook niet. Maar zij zeggen nu,jullie hebben niet betaald dus wij sturen geen hulp. Zo'n kip en ei-verhaal, wij betalen niet omdat er geen hulp komt en zij sturen geen hulp omdat we niet betalen.IK voel me behoorlijk gechanteerd en uitgeleverd aan de wilkeur van providers (overigens we hadden nooit problemen met onze vorige :UPC), omdat ze het kunnen doen,je lekker laten dokken voor schaadhafte producten, we hebben al dagen geen TV,telefoon en internet valt steeds uit, maar we moeten er wel voor betalen. Ik vind het behoorlijk crimineel, geld uit de zak te kloppen maar niets krijgen.Ze beweren nu dat we ze volgens de voorwaarden een maand de tijd moeten geven het op te lossen. Een maand na de laatste klacht?? Zo blijven we toch aan de gang, in de trant van: morgen stop ik met roken: en iedere dag is het weer morgen. Ik vind het niet correct: onze problemen begonnen toch al in januari, die maand is allang voorbij. Tussendoor hebben we een paar weken rust gegeven (ook omdat we op vakantie waren) Maar het is steeds hetzelfde probleem, dan kan toch niet de redelijke termijn ter oplossing weer opnieuw ingaan?
Heb ik nog vergeten te vertellen dat ze wel dreigen een deurwaarder sturen. Die sturen ze eerder dan een monteur. En dan mag je zeker niet zeggen dat ze hun macht misbruiken!!
Beste allemaal. Vandaag heeft de technische hulp idd gebeld en bevestigd dat het bij ons waarschijnlijk aan het modem ligt. Een verdacht wat wij herhaaldelijk hebben geuit sinds januari. Maar wij gaan die modem niet krijgen want wij hebben de rekening voor april van 28 maart niet betaald. Een aanmaning hebben ze naar het Telfortmailadres op 4 april gestuurd en op diezelfde dag hebben ze ons gelijk afgesloten. Wil je hulp krijgen moet je betalen,in vooruit. Volgens welk recht mag dit dan!! Hebben wij geen recht op een redelijke termijn om alsnog te betalen (in vooruit). In april hebben wij zo bij zo geen seconde kunnen TV kijken, en verder Telefoon en internet deed het met de nodige onderbrekingen. Is het niet misdadig eerst geld te verlangen en dan te leveren,en dan nog niet eens goed. Doen postorderbedrijven niet eens. Horen ze niet eerst aan te manen, je eerst de kans te geven te reageren alvorens ze je afsluiten? Wie heeft er ervaring, wat moet ik doen?
Overigens wel grappig, aanmaning per mail te sturen terwijl ze je van internet afsluiten.
Overigens wel grappig, aanmaning per mail te sturen terwijl ze je van internet afsluiten.
Vandaag eindelijk bericht gekregen, via hun eigen Forum, dat ze een monteur langs sturen (iets met dubbele bedrading in het ISRA-punt) Hoop dat het nu opgelost wordt en wij na meer dan 3 maanden ook eens kunnen genieten van interactieve TV.
De leerschool voor ons was misschien wel: niet perse meer willen voor minder geld
De leerschool voor ons was misschien wel: niet perse meer willen voor minder geld