LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso webbilling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Thom5
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2013 13:06

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Thom5 »

Bob Schurkjens schreef:Wat is Googlen toch gru-we-lijk moeilijk
https://www.google.com/search?q=13+maan ... lr=lang_nl
Onwijs bedankt Bob!

Thom5
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2013 13:06

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Thom5 »

Ik heb vandaag een reactie ontvangen van ABN:
Geachte heer ...,

Wij hebben uw verzoek ontvangen over de melding onterechte incasso van .... ten gunste van rekeningnummer 63.70.43.065 ten name van Webbiling AG verwerkt op 13 december 2011 t/m 15 oktober 2012. !! Bedragen ouder dan dertien maanden kunnen wij niet meer in behandeling nemen.

Wat kunt u van ons verwachten?
Uw melding is in behandeling genomen en wij zullen naar aanleiding hiervan een onderzoek instellen. Dit onderzoek zal enige tijd in beslag nemen. Houdt u rekening met een termijn van ongeveer 15 werkdagen. Kan de incassant geen machtig aan ons overleggen, dan ontvangt u het onterecht afgeschreven bedrag terug op uw rekening ..

Het lijkt er dus op dat ze bij ABN de regels goed kennen en naleven zonder tegen te stribbelen. Ik verwacht mijn geld dus weer netjes op mijn rekening binnen 15 werkdagen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed nieuws :) Hoop dat je het heel snel terug krijgt.

Michel32m
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2013 16:00

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Michel32m »

Hallo allemaal ik was vandaag op mij internet Bankierren en zag tot mijn verbazing dat het instansie webbilling die ik nooit en tenimmer ken of een incaso heb verstrekt al 3 maanden lang geld van mijn rekening afschrijfen ik heb dit gemeld bij de bank en die vonden dit ook vreemt en hebben 2 bedragen van van 35, euro terug kunnen boeken maar het eerst bedrag niet om dat dit telang was geweest en je bij de bank niet langer dan 2 maanden kunt terug boeken, ik heb hier aangifte bij de politie moeten doen . via google ben ik hier terecht gekommen en nog meer verhaalen van mensnen gezien die het zelfde is overkommen ik zie dat er berichten hier op tros staan van 14 feb 2009 wij zitten nu in 2013 hoe lang is deze bedrijf bezig met deze praktijken
en warom komt webbilling bv er zo makkelijk mee weg all die jaaren ?????

als het zo makkelijk is om van mensen geld tedoen ontvremmen en er mee weg kommen wil ik ook wel zoon baantje helle dag nep incassos maaken !! dat kan toch niet ???????

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

HOOGSTE TIJD VOOR EEN TROS RADAR ITEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zeker omdat ze al zo lang aan het hengelen zijn!!! S C H O F T E N ! ! ! !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Michel32m schreef: hebben 2 bedragen van van 35, euro terug kunnen boeken maar het eerst bedrag niet om dat dit telang was geweest en je bij de bank niet langer dan 2 maanden kunt terug boeken,
Als je geen machtiging hebt afgegeven kan je tot een jaar na datum afschrijving terug laten boeken - duurt alleen wat langer. Sterker, 13 maanden:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... casso.html

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het ergste is dat alle banken werkelijk geen fluit doen om hun klanten correct voor te lichten en vervolgen de incasso's ongedaan te maken. Daarom blijven deze praktijken bestaan en worden ze door de invoering van de Europese incasso alleen nog maar erger.

Mjrn
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2013 17:18

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Mjrn »

Beste mensen,

Ook bij mij wordt er al een aantal maand een groot bedrag afgeschreven, in eerste instantie heb ik het nooit gezien, maar het is toch al aardig opgelopen. Wat kan ik doen, ik word niet helemaal wegwijs uit alle reacties. Ik ken het hele Webbilling niet eens.

Wat raden jullie mij aan te doen, en wat zijn mijn rechten? Mij is nog nooit eerder zo iets overkomen, ik weet niet goed wat te doen en maak mij er zorgen over.

Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt!

Mjrn

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mjrn schreef:Beste mensen,

Ook bij mij wordt er al een aantal maand een groot bedrag afgeschreven, in eerste instantie heb ik het nooit gezien, maar het is toch al aardig opgelopen. Wat kan ik doen, ik word niet helemaal wegwijs uit alle reacties. Ik ken het hele Webbilling niet eens.

Wat raden jullie mij aan te doen, en wat zijn mijn rechten? Mij is nog nooit eerder zo iets overkomen, ik weet niet goed wat te doen en maak mij er zorgen over.

Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt!

Mjrn
Ga d'r gewoon nog eens rustig voor zitten en lees het topic eens opnieuw door. Het lijkt misschien heel veel informatie, maar er staat vast ook dubbele info bij.
Je kunt bijv. dat wat voor jou van toepassing is, kopiëren en in een Word document zetten, dan wordt het misschien wat overzichtelijker?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mjrn schreef:Beste mensen,

Ook bij mij wordt er al een aantal maand een groot bedrag afgeschreven, in eerste instantie heb ik het nooit gezien, maar het is toch al aardig opgelopen. Wat kan ik doen, ik word niet helemaal wegwijs uit alle reacties. Ik ken het hele Webbilling niet eens.

Wat raden jullie mij aan te doen, en wat zijn mijn rechten? Mij is nog nooit eerder zo iets overkomen, ik weet niet goed wat te doen en maak mij er zorgen over.

Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt!

Mjrn
Even samenvattend:
- bekijk de omschrijving van de afschrijving. Komt je dat bekend voor (of een van je huisgenoten/familieleden etc.). Indien nee - dan kan je de volgende stappen nemen. Indien ja, zorg dan dat de verantwoordelijke dit stop zet (opzegt) en laat hem/haar je terugbetalen.

- Uitgaande van nee. Het kan zijn dat iemand een tikfout heeft gemaakt met rekeningnummer, maar dan nog. Je kan 'webbilling' aanschrijven en hen vragen waarom zij afschrijven, en met welke machtiging daar jij hen nooit gemachtigd hebt. Hou dit kort en zakelijk - maar wel 'streng'. (*)

- Afhankelijk van of men antwoord, en als , wat men antwoord komen de volgende stappen. (**)

(*) voorbeeldje voor een (email) bericht:
Geachte webbilling,

sinds geruime tijd worden bedragen door uw bedrijf van mijn rekening afgehaald. Het bedrag is (X) en de omschrijving is (Y).
Ik ken deze omschrijving niet, en ik heb u bij mijn weten ook nooit gemachtigd om incassohandelingen op mijn rekening uit te voeren.
Hierbij verzoek ik u om met spoed uit te zoeken waar dit vandaan komt, en deze onterechte incasso per direct te staken. Daarnaast verzoek ik u om alle onterecht geincasseerde bedragen terug te storten op hetzelfde rekeningnummer, en wel binnen 30 dagen.

In afwachting van uw antwoord,

naam.
Als het inderdaad een fout is, of een "systeemblunder" zoals het wel genoemd word - zou men je terwille moeten zijn en de fouten gaan herstellen.
Mochten zij aangeven dat het wel terecht is , dienen zij de rechtsgeldige overeenkomst en een rechtsgeldige incassomachtiging te hebben, en deze aan jou te tonen (scan en mail).

(**) de vervolgstappen hangen een beetje af van hun antwoord.

Tip: Doe dit per e-mail in verband met bewijs van verzending.
Contactgegevens: https://www.webbilling.com/contact.html
kennelijk mailadres: [email protected]

Als je inderdaad mailt - bij de voorbeeldbrief bij X en Y moet je dan wel het bedrag waar het om gaat invullen, en de complete omschrijving die men hanteerd. Anders 'kunnen ze het niet vinden'.

Succes, en laat even weten wat men te melden heeft.

Thom5
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2013 13:06

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Thom5 »

Bob Schurkjens schreef:Het ergste is dat alle banken werkelijk geen fluit doen om hun klanten correct voor te lichten en vervolgen de incasso's ongedaan te maken. Daarom blijven deze praktijken bestaan en worden ze door de invoering van de Europese incasso alleen nog maar erger.
Ik heb even niet gereageerd maar niks ten nadelen van ABN AMRO. Ik ben een tijdje geleden daar geweest met aangifte van politie hebben ze mijn zaak in behandeling genomen en uitgezocht. (ik heb daar destijds in dit form wat over gepost). Ik had keurig na 2 weken het volledige bedrag weer op mijn rekening. Op advies van ABN ook een selectieve blokkade op Webbilling. Ik ben er dus helemaal vanaf.

Als het niet meer dan 13 maanden geleden is kan de bank (ABN in ieder geval) zorgen dat je het geld terug krijgt. Je moet daarvoor wel even aangifte doen (duurt een uur of 3..)

Ik kreeg van de politie ook een brief. Die hebben natuurlijk geen tijd/zin om hier wat mee te doen.. DUS hoog tijd voor een UITZENDING!!

RaBE
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:22

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door RaBE »

Hallo,

Ook ik heb sinds 08-04-2013 te maken met Webbilling AG.

Men had op 08-04-2013, 95.40 euro van mijn rekening afgeschreven via een automatische incasso. Dit terwijl ik dit bedrijf of instelling niet eens ken, en nooit opdracht heb gegeven tot automatische incasso!!??

Na het lezen van alle berichten op dit forum ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet de enigste ben en dat dit o.a. internetdiensten betreft.

ik heb sinds vanmorgen de volgende acties ondernomen.

A. het bedrag terug laten storten op mijn rekening.
B. mijn bank (Rabo) gebeld en hun uitgelegd dat dit ten onrechte is geincassseerd en ik niet weet wie of wat Webbbilling AG is, en we hebben samen (Rabo & ik ) terug gekeken op mijn rekening ( tot en met de maand November 2012 ) en zijn tot de conclusie gekomen dat, vanaf nov 012 t/m 07-04-2013 geen onverklaarbare incasso's dan wel bedragen zijn afgeboekt. zelfs niet van 09-04-2013 t/m heden.
C. De bank heeft de incasso geblokkeerd zodat ze niet meer kunnen incasseren van mijn rekening. Deze gaat in vanaf 11-04-2013
D. ik ga vandaag nog aangifte doen bij de politie.


Kan iemand mij helpen / advieseren wat ik nog meer kan doen, of nog (eventueel) kan verwachten ?.

Ik hoop z.s.m iets te vernemen van jullie :)

Alvast bedankt !!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Rabe,

lijkt me dat je alle delen geregeld hebt.
Zorg trouwens wel voor een schermafdruk van de illegale/onrechtmatige incasso (print deze) en bewaar voorlopig alle relevante informatie.

Je kan natuurlijk straks ook de incasserende partij een 'vriendelijk' mailtje sturen waar zij het vandaan halen te gaan stelen van jouw rekening...

vincent501
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2013 13:44

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door vincent501 »

beste Mensen, Ben ook opgelicht door Webbilling ik heb de bank gelijk hun rek laten blokkeren.
Afspraak bij de politie en ik vraag om Rader Hierbij ook geklijk actie teondernemen omdat.Het gewoon oplichting is Vriendelijke groeten Vincent

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

NOGMAALS: (van onze eigen rijksoverheid)

Terugboeken van een automatische incasso

Incasso’s waarvoor een machtiging is gegeven, kunt u binnen 56 kalenderdagen (8 weken) laten terugboeken als u het niet met de incasso eens bent. Bijvoorbeeld omdat er een verkeerd bedrag is afgeboekt. Neem hiervoor contact op met uw bank of stuur de gele machtigingskaart in. Banken zijn verplicht mee te werken aan terugboekingen binnen 56 dagen.
Is deze termijn verstreken en gaat het om een incasso waarvoor u geen machtiging heeft gegeven, dan kunt u nog bezwaar maken bij uw bank. Dat kan tot 13 maanden na de datum van afschrijving van het bedrag. Als de incasso onterecht is, krijgt u het geld teruggestort op uw rekening.
Verder heeft u het recht om incasso-opdrachten tot de laatste werkdag vóór uitvoering van deze transactie te herroepen. Zo houdt u altijd controle over uw rekening.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Thom5 schreef:Als het niet meer dan 13 maanden geleden is kan de bank (ABN in ieder geval) zorgen dat je het geld terug krijgt. Je moet daarvoor wel even aangifte doen (duurt een uur of 3..)
Alle banken moeten tot 13 maanden na de afschrijving automatische incasso's terugdraaien. En daar zou je geen aangifte voor hoeven doen. De bank moet onderzoeken of de afschrijver een correcte machtiging heeft. Als dit niet het geval is dan moet het bedrag teruggeboekt worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon altijd dreigen met een geschillenprocedure bij het Kifid als de bank niet binnen een week de kwestie netjes oplost.

Izebrand
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2013 18:14

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Izebrand »

Hallo,

Webbbeling AG heeft bij mij ook ongevraagd geld afgeschreven. Ik heb dit meteen teruglaten boeken door mijn bank. Een paar dagen later kreeg ik post van een incasso buro! Heb dat incassoburo meteen gebeld. Zij wilden als bewijs een verklaring naar mij sturen met mijn IP adres. Heb daar tot op heden niks meer van gehoord. Heb wel weer een nieuwe brief gehad van hetzelfde incassburo dat ik binnen 5 dagen €196 euro moet betalen. Morgen maar weer ff bellen :?

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door cvproductions »

Bellen heeft, naar mijn mening, geen enkele zin.
Volgens KvK een eenmanszaak!
Maar, wanneer je op de site kijkt https://www.webbilling.com/introduction.html lees je WIJ! (Trouwens je moet heel goed meermalen lezen om te begrijpen wat hun toch wel kromme taalgebruik inhoudt!!)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Izebrand:

Niet betalen!

En ook niet bellen. Heeft geen zin.

Gesloten