LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsvrij.nl . Of "Mag dit wel?"

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
guido rulof

Prijsvrij.nl . Of "Mag dit wel?"

Ongelezen bericht door guido rulof »

Sinds een aantal weken zijn wij op zoek naar een leuke zomervakantie. Omdat wij in deze tijden goed op de prijzen letten, kwamen wij bij Prijsvrij.nl terecht.
Nu dachten wij dat de consumenten (bij wet) niet meer op het verkeerde been gebracht mochten worden door bv met prijzen te pronken die later gewoonweg veel hoger uitvallen.
Bij Prijsvrij heeft men daar in ieder geval geen boodschap aan.
Wanneer je bij Prijsvrij de wensen in geeft, verschijnt er een hele rij met reizen die binnen deze wensen en aangegeven budget passen. Bij voorbeeld een reis naar Omer Holiday Resort, eind juni. Deze komt via de zoekfunctie naar voren voor €613,- p/p (10dagen). Wanneer je dan voor deze reis kiest, krijg je opnieuw een prijs/keuzelijst. Bij 10 dagen op 25-07 staat €594,- p/p. Dat past ons wel dus kiezen wij voor deze dag en reis en klikken wij op betreffende keuze. Plots veranderd de prijs.. deze reis blijkt nu opeens €1060,- p/p te kosten.. Bijna een verdubbeling dus..

MAG DIT WEL?

henk51

Re: Prijsvrij.nl . Of "Mag dit wel?"

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik zie niets verkeerd aan deze site.
U zit een beetje te rommelen denk ik u spreekt eerst van eind juni(midden seizoen) en dan heeft u over de prijs van eind juli(hoogseizoen).
U kan zelf zien dat de prijven vanaf 20 juni al gaan stijgen en in juli haast verdubbelen dat is al jaren en jaren zo. Dit gebeurt bij iedere touroperator, welkom in de reiswereld.

gr Henk

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

guido rulof schreef:Sinds een aantal weken zijn wij op zoek naar een leuke zomervakantie. Omdat wij in deze tijden goed op de prijzen letten, kwamen wij bij Prijsvrij.nl terecht.
Nu dachten wij dat de consumenten (bij wet) niet meer op het verkeerde been gebracht mochten worden door bv met prijzen te pronken die later gewoonweg veel hoger uitvallen.
Bij Prijsvrij heeft men daar in ieder geval geen boodschap aan.
Wanneer je bij Prijsvrij de wensen in geeft, verschijnt er een hele rij met reizen die binnen deze wensen en aangegeven budget passen. Bij voorbeeld een reis naar Omer Holiday Resort, eind juni. Deze komt via de zoekfunctie naar voren voor €613,- p/p (10dagen). Wanneer je dan voor deze reis kiest, krijg je opnieuw een prijs/keuzelijst. Bij 10 dagen op 25-07 staat €594,- p/p. Dat past ons wel dus kiezen wij voor deze dag en reis en klikken wij op betreffende keuze. Plots veranderd de prijs.. deze reis blijkt nu opeens €1060,- p/p te kosten.. Bijna een verdubbeling dus..

MAG DIT WEL?
Verschillende prijzen in het laag-, midden-, en hoogseizoen? Lijkt me van wel ja, kwestie van vraag en aanbod.

guido rulof

Wacht.. Ik zit niet te rommelen... Maar heb wel een typefoutje gemaakt.
Ik gebruik wel degelijk de zelfde datum.. De website laat gewoonweg eerst veel lagere prijzen zien.

Hieronder het zoekresultaat.. (zie ingegeven filters) Omer vanaf 613,-
Afbeelding

Gekozen voor deze reis, zei je het volgende.. Op de 27e een prijs van 594,-
Afbeelding

Dat lijkt ons wel iets! Dus klikken en bestellen.. WTF.. Prijs nu opeens 1050,-
Afbeelding

Is dit misleiding, valse aanbieding om iemand naar deze reis te lokken?
Mag dit?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, dat is et niet. Bij je selectie voor 'alle luchthavens' krijg je wel degelijk de keus voor 594 vanaf brussel, maar de standaardreis is vanaf schiphol en dan 500 duurder.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Nog ter aanvulling type kamer( standaard ,luxe kamer e.d.) zit ook prijsverschillen in en het aantal personen in 1 kamer 1 of 2,3 en zoals gezegd vliegveld van vertrek
Dit zijn allemaal dingen die je kunt aanvinken u heeft denk ik de duurste genomen(bewust/onbewust) en ja dat kost meer.

Gezien het ontbreken geringe kennis hoe de reiswereld inelkaar zit beter langs een echt reisbureau gaan.
Nog een beginners fout geen roepnaam gebruik bij boeking maar de namen als vermeld in paspoort,
anders zien we u over enige tijd weer terug op het forum.

U kunt de reis wel boeken voor die prijs maar dan niet vetrekken vanuit Amsterdam en een standaard 2 persoonskamer bezet met minimaal 2 personen.En een budget vliegmaatschappij waar ook achteraf nog bijbetaald moet worden voor bagage,eten,drinken,stoelreservering.

gr Henk

sjohie

guido rulof schreef:Wacht.. Ik zit niet te rommelen... Maar heb wel een typefoutje gemaakt.
Ik gebruik wel degelijk de zelfde datum.. De website laat gewoonweg eerst veel lagere prijzen zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mag dit?
Nee, dit is niet opletten uwerzijds, aangezien er nogal een prijsverschil zit tussen vliegen vanaf Amsterdam of Brussel.. :wink:

guido rulof

@Henk51..
wat een misselijke manier van reageren zeg.
Ik reis al sinds 1991 3 x per jaar en doe dat reeds jaren via internet.
In plaats het door mij voorgelegde als serieus te bekijken, **** je mij af.. Bah.

Kiezen voor Brussel geeft uiteindelijk ook gewoon de hoge prijs weer..
Andere keuze van kamer ook.
Let wel.. dit is slechts 1 voorbeeldreis.. Ook daar waar zei bv een standaard reis aanbieden, dus LG en een simpele familiekamer (5 pers) Kun je de reis nagenoeg nooit boeken voor de prijs die ze in de prijslijst laten zien.

Maar goed.. Bedankt allemaal voor het meedenken... Het zal wel aan deze domme onervaren reiziger liggen.
Niets mis met die website.
Doei!

zwarte kat

Ongelezen bericht door zwarte kat »

guido rulof schreef:@Henk51..
In plaats het door mij voorgelegde als serieus te bekijken, **** je mij af.. Bah.

Let wel.. dit is slechts 1 voorbeeldreis.. Ook daar waar zei bv een standaard reis aanbieden, dus LG en een simpele familiekamer (5 pers) Kun je de reis nagenoeg nooit boeken voor de prijs die ze in de prijslijst laten zien.

Maar goed.. Bedankt allemaal voor het meedenken... Het zal wel aan deze domme onervaren reiziger liggen.
Doei!
Hallo Henk,
Trek je het niet aan. Dat is de standaard manier van het afreageren van hun frustraties van sommigen. Daarnaast heb je een klacht geplaatst in de rubriek touroperators vliegmaatschappijen en dat is een heilige rubriek hier. Het plaatsen van klachten in deze rubriek wordt standaard bestraft met het onderuit halen van degene die de posting heeft geplaatst. Zeker als het een nieuweling op het forum betreft.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb even zitten spelen met die site maar volgens mij zit er gewoon een bug in de software (ik had een bepaalde optie geselecteerd en in de samenvatting stond de prijs van de optie eronder; index foutje) en is er geen sprake van bewuste misleiding o.i.d.. Even met ze bellen lijkt me het handigst.

sjohie

guido rulof schreef:@Henk51..

Doei!
Dan is het zo te zien een regelrechte bug zoals GJvdZ al aangeeft, ik heb na de eerste pagina niet verder geklikt, dus dat was mij in ieder geval niet opgevallen, aangezien de vinkjes en matchende bedragen mij sterk deden vermoeden dat het een gebruikersfout was, sorry.. :wink:

Prijsvrij.nl Webcare

Ongelezen bericht door Prijsvrij.nl Webcare »

guido rulof schreef:Wacht.. Ik zit niet te rommelen... Maar heb wel een typefoutje gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mag dit?
@ guido rulof: Vervelend om te horen dat u andere prijzen te zien heeft gekregen dan vooraf werd aangegeven. Wij zijn (als online reisbureau) echter een tussenpersoon tussen de klant en de touroperator. Dat houdt dus in dat wij hierin afhankelijk zijn van de touroperators. Alle prijzen die op onze website te vinden zijn krijgen wij door van de desbetreffende touroperators en vanwege de continue prijswijzigingen die in de reiswereld plaatsvinden kan het dus voorkomen dat prijzen niet op elk moment helemaal up-to-date zijn. Pas na een klik in de prijzenmatrix wordt opnieuw contact gemaakt met de database van de touroperator (in dit geval Corendon) waarop de meest actuele prijs wordt weergegeven. Wij proberen hierin zo transparant mogelijk te zijn en van misleiding is dus absoluut geen sprake. Neemt uiteraard niet weg dat dit voor u erg vervelend is.

@ GJvdZ & sjohie: U geeft aan dat er wellicht een bug in de website zit, dit zullen we doorgeven aan onze technische afdeling en zodra er meer bekend is brengen we u daar graag z.s.m. van op de hoogte.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Prijsvrij.nl
Afdeling Webcare

guido rulof

Goed dat jullie zelf reageren Prijsvrij....
Daar waar het wel goed gaat zijn jullie prijzen vaak lager dan bij de concurrentie, dat is een feit.
Het is alleen niet voor mij vervelend dat uw website op deze wijze werkt, het is vervelend voor uw bedrijf. Ik heb de overtuiging (weet dat ook inmiddels van de mailtjes die ik heb ontvangen) dat mensen hierop afhaken.
Men doet moeite (in eigen belang) om alle filters goed in te vullen en krijgt daarop reissuggesties voorgeschoteld. Een behoorlijk aantal van de aangeboden opties blijkt echter geheel niet binnen het gezochte te passen (lees budget). Na dit een aantal keren te hebben ervaren gaan mensen elders kijken.
Kijk bvb op de website van D-reizen.. (sorry) hier klopt de prijs vanaf het eerste moment dat het wordt aangeboden. Het kan dus wel.
Of het een Bug is weet ik niet maar waar ik ook tegenaan loop is het feit dat alle ingegeven filters plots vergeten worden. Na een paar van de aangeboden reizen bekeken te hebben, en men klikt dan op "terug naar resultaten" is de zoekmachine alle filters kwijt en kun je voor af aan beginnen.
Ook een reden voor mogelijke klanten om af te haken.
Ik wil dit delen.. Niet uit frustratie maar omdat ik het zonde vindt voor u en uw prijssterke website.
Ik wil geloven dat u niet bewust aan misleiding doet.. Maar mensen zien graag suggesties die aan hun zoekopties voldoen.

guido rulof

Ik heb dit overigens al via mail met Prijsvrij gedeeld. Inmiddels een dank voor de feedback gehad en begrepen dat een nieuwe website op lanceren staat.

Ik werk overigens met (meestal) Chrome en (soms) I.E

Gesloten