LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenforum HI werkt voor geen meter

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Ik ben langzamerhand erg verdrietig aan het worden over het klantenforum van HI(KPN) dat functioneert krankzinnig slecht.
Eerst merkwaardige ervaringen met het telefonische gedeelte van Hi klantenservice meegemaakt met niet gelukte doorverbindingen, tot bijna een uur wachten op een medewerker, opnieuw niet gelukte doorverbinding. Uiteindelijk bij een klantenservice medewerker terechtgekomen die mij adviseerde de vraag die ik had schriftelijk te stellen op het forum/klantenservice.
Een klacht/opmerking gemaakt, een tegenvraag gehad van ene Marieke, de vraag beantwoord met twee nieuwe vragen....en al dagen geen antwoord meer. Nog een keer gemaild...geen bevestiging meer...op een gegeven moment zelfs een paar foutmeldingen krankzinnig dit!!
Ik heb een Iphone4 via een zogeheten leaseconstructie bij KPN begin dit jaar. Geen verzekering maar gewoon basiscontract oftewel als de Iphone kapot gaat komt er een monteur maar als je niet wilt repareren krijg je een ander toestel en je kunt weer gebruikmaken van je Hi abonnement zoals afgesproken. Dat is het voordeel van lease zou je denken.
Tot zover klopt het....tot mijn Iphone is gevallen...toetsenbord(touchscreen) werkte niet meer. Gebeld en binnen 24 uur een monteur aan de deur dus keurig. Man is anderhalf uur bezig geweest in zijn auto...kon geen contact krijgen met hoofdkantoor of zo....Vervolgens meldde hij dat reparatie 187 euro zou kosten. Hij kon niet zeggen waarom zo hoog maar dat was wat hij van het hoofdkantoor had gehoord. Ik vond dat te hoog....hij weer weg overleg met hoofdkantoor denk ik. Vervolgens geeft hij mij een Alcatel telefoon met Android besturingssysteem met daarin mijn Iphone(Applesim) maar dat werkt natuurlijk alleen om te bellen..al mijn adressen zijn onbereikbaar, al mijn apps onbereikbaar.
Dus hele verhaal voorgelegd....tja daar konden ze niet veel mee. In de voorwaarden staat keurig dat bij reparatie je een toestel met hetzelfde besturingssysteem krijgt. In de voorwaarden staat dat als je niet akkoord gaat je een eenvoudiger toestel krijgt...maar er wordt niet gerept in dit artikel over een besturingssysteem. Dus het lijkt mij logisch dat ze mij een Iphone3 of tweedehands Iphone geven omdat het wel om hetzelfde besturingssysteem moet gaan. Als je een kapotte android hebt krijg je een simpele android terug als je niet wilt laten repareren..dus als je een kapotte Iphone hebt en geen reparatie wil krijg je dus ...juist een eenvoudige(of tweedehandse) Iphone met ios besturingssysteem.
Blijkbaar weet niemand wat ze moeten antwoorden ook niet als ik vraag bij welk garantiefonds ze zijn aangesloten of wanneer ze mijn vragen gaan beantwoorden. Die Marieke van de schriftelijke klantenservice vroeg mij wat de reparatieafdeling van Hi/KPN heeft gezegd. Ik heb haar teruggemaild dat ik juist bij haar terecht ben gekomen omdat ze dat aan mij hadden gevraagd. Ik wil een oplossing en een antwoord...en ik wil dat iedere Iphone gebruiker die een leaseconstructie afsluit bij Hi zich realiseert dat de voorwaarden voor Androidgebruikers gehanteerd worden maar voort ios gebruikers niet...

Help dus!!!!
groet
Ron Nijhof

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Inmiddels weer wat verder met de klantenservice van Hi dagen later nu antwoord gehad van verschillende(?!) medewerksters van Hi klantenservice en Forum. Op mijn vraag of het niet eerlijker zou zijn als HI gebruikers van Iphones zou waarschuwen dat , als zij niet besluiten tot reparatie bijvoorbeeld omdat de kosten te hoog zijn, zij een Androidtoestel krijgen...heb ik inmiddels de bevestiging gehad van een medewerkster van Hi dat Apple geen goedkope(vergeleken met wat??) toestellen levert dus krijgt een Iphonegebruiker die weigert 187 euro te betalen, vanwege een niet nader gespecificeerde inschatting van een monteur , een Androidtoestel waardoor hij niets meer kan gebruiken van zijn opgeslagen adressen, telefoonnummers en apps!!!

Kijk dit zegt zij in haar mail:
Dit is het bericht dat zojuist is geplaatst:
***************
Het is goed te begrijpen dat het vervelend is dat je geen toestel van Apple meer kunt gebruiken Ron. Het is echter zo dat we een iPhone niet als simpel vervangend toestel kunnen bieden. Deze toestellen vallen niet in de categorie als waaruit de andere leentoestellen komen. Het is niet dat we Android gebruikers hiermee voordeel willen geven, het is wel zo dat er goedkopere Android toestellen zijn die we hiervoor kunnen aanbieden. Apple biedt deze toestellen niet.


Maar nergens in de voorwaarden of anderzins staat de categorie vermeld. Bij het afsluiten van het leasecontract is er helemaal niets gezegd over dit fenomeen van een vervangend Androidtoestel!! inplaats van een ios (lees Apple) toestel. Anders had ik het niet gedaan.

Nu nog een antwoord op twee vragen:

Waarom wordt de consument moedwillig misleid als hij een Iphone in lease neemt c.q. niet het verhaal; van een vervangende Android voorgeschoteld krijgt bij niet uitvoeren van een waanzinnig dure reparatie?

Waarom krijg ik geen formulier dat mijn Iphone is ingenomen en vervangen door een Android Alcatel? Hoe moet ik straks op welke manier welk toestel inleveren in de gedachtengang van de HI medewerker?

wordt vervolgd....

Ron

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Ron,

Inmiddels hebben wij elkaar al meerdere malen via het Hi Forum gesproken. Je vraagt van ons een iPhone omdat jouw eigen iPhone kapot is gegaan. Dat je telefoon defect is, is natuurlijk heel erg vervelend. Helaas heb je hiervoor geen aanvullend service contract afgesloten, dit betekent dat je geen recht hebt op een iPhone. Wanneer je toestel stuk is en je de kosten voor reparatie te hoog vindt, krijg je een simpel vervangend toestel. Zie hierover de onderstaande tekst die op hi.nl staat.

Toestel is defect door aan jou toerekenbare schade (heb je bijvoorbeeld je toestel laten vallen of waterschade)

De monteur vertelt je meestal direct wat het reparatiebedrag is (in ieder geval altijd voorafgaand aan eventuele reparatie). Je betaalt niet voor de kosten om te onderzoeken wat er aan je toestel mankeert. Je hebt dan 2 opties:

- Je besluit dat je het toestel laat repareren. Mocht reparatie niet ter plekke kunnen dan ontvang je direct een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem als dat van je eigen toestel. Na reparatie levert de monteur je toestel weer bij je af en neemt hij het leentoestel weer mee.
- Je besluit dat je het toestel niet wilt laten repareren Dan nemen wij het defecte toestel in en krijg je van ons een vervangend toestel. Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen. Je betaalt dan wel een bedrag van €30. Je abonnement inclusief Hi ToestelLease blijft doorlopen tot het einde van je contract.


Een iPhone is en blijft een duur toestel. Dit kunnen wij dan ook niet aanbieden als simpel vervangend toestel. We bieden je een toestel zodat je gebruik kunt blijven maken van je Hi Abonnement, dit hoeft geen toestel met hetzelfde besturingssysteem te zijn. Ik begrijp dat het vervelend is dat je geen iPhone meer kunt gebruiken, dit was wel mogelijk geweest wanneer je een aanvullend service contract voor schade had afgesloten. Omdat dit nu niet het geval is kunnen we niet aan jouw wensen voldoen.

Groeten van Hi,

Christy
Hi Webcare

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Dan gaan we de discussie gewoon hier nog een keer houden.
Waarom vertellen jullie de klanten in de HI winkel niet bij het afsluiten van het contract dat ingeval niet repareren van een Iphone zij een Androidtoestel terugkrijgen?

Waarom staat er in het eerste artikel wel het besturingssysteem en in het tweede artikel niet?
Toeval? Niet handig in het kader van marketing?
Wat is makkelijker dan in dat tweede artikel te zeggen dat gebruikers van een Iphone geen Iphone krijgen als ze afzien van reparatie?
Het lijkt mij heel eenvoudig en bovendien had ik dan bij afsluiten van het contract een goede afweging kunnen maken..ik ga voor die leaseconstructie van jullie vanwege juist die vervanging dat is het voordeel van lease.
Het niet vermelden hiervan is dus niet netjes en is eigenlijk gewoon niet eerlijk. Met een Androidtelefoon wordt je dus voorgetrokken.
Of je doet geen Iphone in de lease of je zorgt dat de lease ook werkt voor andere besturingssystemen..

Oftewel discussie niet gesloten voor geen meter ben steeds bozer aan het worden...consumenten zijn dus niet dom!!

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Ron,

Tijdens een reparatie zorgen wij ervoor dat je gebruik kunt blijven maken van een toestel van hetzelfde besturingssysteem. Wanneer je ervoor kiest om het toestel niet te laten maken, zorgen we ervoor dat je gebruik kunt blijven maken van je Hi Abonnement door middel van een vervangend toestel. Dit toestel hoeft niet vergelijkbaar te zijn met jouw eigen telefoon. Dit alles kun je teruglezen in de voorwaarden.

Je geeft aan dat je graag had gezien dat dit winkel dit gemeld had bij het afsluiten van dit Hi Abonnement. Helaas kunnen we niet alle voorwaarden mondeling toelichten. Daarom is dit alles terug te lezen via hi.nl.

Ik begrijp dat je teleurgesteld bent dat we je niet verder kunnen helpen. Helaas is er geen andere oplossing mogelijk.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare

Never minder
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2013 15:53

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door Never minder »

Recensies zijn bedroevend, Hi is bijna legale oplichting.
Ik zou iedereen ook adviseren om er ver uit de buurt te blijven.

Lees en oordeel zelf.

http://telecomervaring.nl/ervaringen-met-hi/

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

En daar gaat ie nog een keer Christy:

Allereerst Christy ik heb van buitengewoon vriendelijke medewerkers van jullie 20 minuten een blaartrekkend postief verhaal mogen aanhoren over de voordelen van het abonnement. De mededeling van : 'Als je een Iphonegebruiker bent en je laat bij schade je toestel niet repareren dan krijg je een Adroidtoestel als vervanger', duurt om het uit te spreken in totaal vier seconden....en dat op een (uitstekend) verkoopverhaal van 20 minuten lijkt me niet ingewikkeld.

Wil je ook op dit forum de volgende vraag beantwoorden:

Ben je, als je bij HI een leasecontract afsluit voor een Iphone, slechter uit dan als je een Androidtoestel least ingeval van schade aan het toestel die, voor de gebruiker, te duur is om te laten repareren?

De context van de vraag is dat je als Iphonegebruiker in bovenstaande vraag de beschikking over een , vervangend, Androidtoestel krijgt en als Androidgebruiker....juist....een vervangend Androidtoestel.

Nogmaals Christy het is niet het probleem van de klant het is het probleem van de leverancier c.q. de provider in dit geval KPN/Hi om de voorwaarden op orde te hebben en vooral de informatie naar de klant toe compleet en eerlijk op orde te hebben.
Vier seconden om de klant te vertellen dat hij bij scvhade en het niet laten repareren geen vervangende Iphone met ios besturingssysteem krijgt... op een verkoopverhaal van 20 minuten!!

Graag antwoord op de vraag..

groet
Ron Nijhof

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Ik ben nu dus heel nieuwsgierig wat het antwoord van HI nu is...ik ben als Iphonegebruiker ergggg nieuwsgierig.
Als dit niet deze week is opgelost gaat het spel op de wagen en gaat de klacht naar consuwijzer.nl van de ACM.

Groet
Ron

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Ron,

Nee, wij vinden niet dat je als iPhone gebruiker slechter uit bent. Je krijgt een vervangend toestel van een bepaalde waarde. Apple maakt geen toestellen van deze waarde, wel hebben we Android toestellen die we je kunnen aanbieden. Ook BlackBerry gebruikers of klanten die gebruik maken van een Windows Phone krijgen zo'n toestel aangeboden.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door harley68 »

De voorwaarden lijken mij toch duidelijk. Hoe vervelend ook, maar het lijkt toch echt dat je dit aan jezelf te wijten hebt door geen servicecontract af te sluiten. En je hebt al meerdere malen een uitgebreid antwoord gehad. Beetje flauw om Hi af te branden zonder ook maar enigzins de hand in eigen boezem te steken.

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Je maakt het steeds mooier dus nu ook Blackebbrry mensen wordne niet op de hoogte gebracht van jullie Android vervangende toestellen...het staat echt nergens hoor! Het besturingssysteem staat er werkelijk alleen bij als je een toestel laat repareren als je het niet laat repareren staat er alleen een goedkoper toestel bij.
Nog een poging:

Waarom nemen jullie die opmerking niet op inde voorwaarden dat Iphone en Blackberry gebruikers geen recht hebben op een besturingssysteem dat overeenkomt met het toestel dat ze niet willen laten repareren?

Het lijkt me heel simpel en de discussie kun je sluiten.

Ben benieuwd naar je antwoord...en geloof mij als het weer op de manier gaat dat ik in jullie ogen kinderachtig ben...dan gaan we richting ACM en ombudsman en gaat het via consuwijzer.nl .

Jullie geven gewoon geen heldere complete informatie en je weet dat dat niet toegstaan is in Nederland. Als het niet expliciet in de voorwaarden staat heb je gewoon een probleem. Ieder zijn vak...ik ben een journalist en zeur...en jullie zijn een aanbieder en moeten je spullen op orde hebben en anders heb je een probleem...niet jij persoonlijk uietraard maar HI.

Zet er gewoon bij dat Blackberry gebruikers en Iphonegebruikers geen vergelijkend besturingssysteem krijgen ingeval van niet aanvaarden van reparatie.

Enne nog een laatse ding waarom krijg ik geen formele bevestiging van jullie omruilactie...mijn Iphone is ingenomen en geen bewijsje niets??

groet
Ron Nijhof

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Beste Harley,

Ik ben het langzamerhand net als de Opta en de politiek beu dat we door clubs als KPN en HI door onvolledige verkooppraatjes en niet sluitende voorwaarden een deal(in dit geval leasedeal) in worden gezogen en zij niet compleet zijn in hun voorlichting aan de klant!
Het is maar één zin in het verkoopgesprek(ik zweer je ik heb 20 minuten in de winkel mogen aanhoren hoe geweldig de leaseconstructie is) gemeld wordt dat als de reparatiekosten te hoog zijn voor de klant het vervangende toestel altijd en Androidtoestel is...dan is het toch klaar? En je hebt een goede toelichting naar je jklant toe en je past de voorwaarden conform deze mededeling aan en klaar.

Mensen zoals ikzelf en jij, neem ik aan, weten dan werkelijk hoe het zit. Het is toch een recht van een klant om te weten wat de voorwaarden zijn. Niemand krijgt in de winkel te horen wilt u eerst even de voorwaarden gaan lezen voordat u overgaat tot het afsluiten van deze deal??
Kortom deze tekst heb ik zojuist op het Vara-kassaforum geplaatst:

Even voor de mogelijke lezers van dit topic:

De klantenservice van Hi heeft inmiddels aangegeven dat de leaseconstructie van HI ongunstig kan uitvallen voor zowel Iphone als, naar nu blijkt, ook Blackberry gebruikers.
Wees gewaarschuwd!
Iphone- en Blackberrygebruikers krijgen bij het niet accepteren van reparatiekosten van hun geleaste Iphone of Blackberry een vervangend toestel maar dat zal in alle gevallen een toestel met Androidbesturingssysteem zijn!

Dit wordt niet in de Hi winkels aan de klanten verteld omdat dit, volgens een Hi medewerkster onmogelijk is te doen omdat het teveel tijd zou kosten om klanten dit mede te delen???

Ook de algemene voorwaarden zijn daar onduidelijk over. In de voorwaarden staat dat als een contractant/klant niet akkoord gaat met reparatiekosten zij een goedkoper vervangend toestel krijgen . Nergens staat dat dit een Androidtoestel is. Dit is volgens diezelfde medewerkster : 'omdat Blackberry en Apple nu eenmaal geen goedkope toestellen hebben'. Toen brak mijn klomp helemaal . Is het een probleem voor de klant dat deze mobielmakers in de ogen van KPN?HI geen goekope toestellen maken? Is toch het probleem voor HI/KPN. Zeg dat dan minimaal tegen de klant als hij een leasecontract afsluit .
Ikzelf weet 100 procent zeker dat ik het dan niet had gedaan!!!
Wordt vervolgd.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door harley68 »

Beste Thunder,

Ik begrijp precies wat je bedoeld. In een verkoopgesprek gaan alle bedrijven, of het nu een garage, telecom of energiebedrijf is, voorbij aan de mindere kanten van contracten en overeenkomsten. Des te belangrijker is het dat de mensen zelf de voorwaarden doorlezen en de tijd nemen om te bekijken of het contract echt wel is wat ze willen. In dit geval geeft Hi in de voorwaarden aan dat er een verschil is in repareren en niet-repareren. Ze willen het interessant maken om servicecontracten af te sluiten waar ook weer "kleine" letters in staan. Maar mensen zien wat glitteren en denken niet of minder na.

Maar je sluit nu eenmaal zelf het contract waarvan de voorwaarden overal te vinden zijn. En op klachten wordt keurig gereageerd, maar het antwoord valt tegen. In dit geval heeft Hi meerdere malen antwoord gegeven en een standpunt ingenomen. Dan heb je twee keuzes, je zoekt het hogerop of laat het zitten. Maar dit heeft geen zin.

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Beste Harley,

Haha ja dat mochten ze willen ...heb inmiddels de ACM benaderd en weet je: als iedereen zo zou reageren zoals jij nu, hoe begrijpelijk ook, dan verandert er dus helemaal niets nada niets. De antwoorden die ik krijg zijn van een inmiddels nietszeggend karakter geworden. Waarom wordt het niet gezegd bij het verkoopgesprek dat je zwaar in het nadeel bent als Iphone of Blackberrybezitter(5 seconden zinnetje weet je nog) en waarom worden de voorwaarden niet aangepast?
Het klopt kortom gewoon niet...de klant is koning en geen cash cow.
En goud zien blinken?? Ik dacht het niet er wordt bewust gekozen voor een Iphone of een Black Berry vanwege de zakelijke of persoonlijke omstandigheden dat kost geld veel geld...dus waar is dat goud?? Mensen gaan voor een leaseconstructie vanwege de bedrijfszekerheid(ogenschijnlijk....) Het klopt niet dus Hi-leasecontracten zijn ongunstig voor Iphone en Black Berry bezitters! Dus verander het HI of pas je verkooppraatje en schriftelijke voorwaarden aan....

groet
Ron

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Het vervolg van de ellende met leasetoestellen van HI en bij het niet accepteren van de reparatiekosten geen vervangend toestel krijgen met hetzelfde besturingssysteem.

Nog steeds geen officieel bericht van HI gehad betreffende het omruilen van mijn defecte Iphone 4 8GB voor een Alcatel toestel met androidbesturingssysteem. Wel grappig eigenlijk je levert een Iphone in krijgt een Alcatel in je handen gedrukt geen officieel briefje dat dat is gebeurd en hoppa zoek het maar uit.

Door vervelende omstandigheden even niet de discussie voort kunnen zetten maar ik ben er weer.

Discussie blijft ongewijzigd. HI heeft nog steeds de voorwaarden niet aangepast van hun leaseconstructie. Inmiddels heb ik begrepen dat een aantal andere providers wel bij leaseconstructies aangeeft dat je als Iphone(lees: Apple)-gebruiker) en Blackberry-gebruiker bij het niet accepteren van het reparatiebedrag ingeval schade aan je toestel , aangeeft aan klanten dat ze een androidtoestel terugkrijgen. HI nog steeds niet heb het onlangs nog even getest.
Oftewel denk erom als je Iphone of Blackberry gebruiker bent en je sluit een leasecontract af met HI. Je krijgt bij schade aan je toestel(die je niet accepteert omdat de reparatiekosten bijvoorbeeld heel hoog zijn) geen vergelijkbaar besturingssysteem terug. Volgens de HI jongens en meisjes , die je zo leuk altijd met je en jou aanspreken, hebben Apple en Blackberry geen goedkope vervangende toestellen namelijk.
Maar ze weigeren bij HI dit op te nemen in de voorwaarden(en dan gaat het om het voorwaarden-artikel behorende bij het niet accepteren van het schadebedrag). Er staat dat er een vervangend goedkoper toestel wordt meegegeven maar er staat niet dat dit dus nooit een Appletoestel of Blackberry zal zijn. Wees gewaarschuwd en tuin er niet in...je blijft namelijk de gehele looptijd betalen alsof je een Iphione of Blackberry hebt!!
Mijn klacht gaat deze week naar de ACM/Opta/consuwijzer.nl .

Groet Ron
Wordt vervolgd

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door harley68 »

Beste Ron, laat even weten hoe het afloopt. Ben er wel nieuwsgierig naar.

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Zal ik zeker doen Harley...krijg nu de smaak te pakken heb vrij veel reacties gekregen ook van journalisten dus ben benieuwd...het moet afgelopen zijn met dingen niet te vertellen....consumenten zijn niet gek! Ik zou me dood schamen als ik voor zo'n club zou werken....

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door harley68 »

@ thunderr

Hoe staat het ermee?

thunderr
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2013 15:05

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door thunderr »

Dag Harley klacht is ingediend afwachten maar.....

Groet
Ron

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Klantenforum HI werkt voor geen meter

Ongelezen bericht door kss »

bij toestellease krijg je altijd een leentoestel met tenminste hetzelfde besturingssysteem, maar ook wettelijk heb je als consument gewoon recht op een gelijkwaardig produkt (indien het defect onder fabrieksgarantie valt) en daarbuiten kun je eisen dat je toestel tegen kostprijs gemaakt wordt.

187 euro reparatie voor een iphone bij een erkende monteur is op zich wel redelijk, alleen al het andere niet.

je zou in elk geval de leasekosten voor de iphone stop kunnen zetten en omrekenen naar het goedkope toestel, want het mag wel in de voorwaarden staan, maar er is ook nog zoiets als wettelijke consumenten bescherming. zelfs al zou je welwillend instemmen, zijn dergelijke voorwaarden nooit bindend.

Gesloten