LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidsconflict (leidt tot schorsing?!)

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
MPR

Arbeidsconflict (leidt tot schorsing?!)

Ongelezen bericht door MPR »

Ik ben inmiddels een aantal jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever.
Een paar jaar geleden werd ik overgeplaatst naar een vestiging verder van mijn woning, hiervoor kreeg ik een reiskostenvergoeding die bij lange na niet de kosten vergoedde die ik maakte.
Hier heb ik vaak wat over gezegd, zo vaak dat mij vorig jaar is aangeboden om op te stappen (en geld mee te krijgen)
Dit heb ik uiteraard niet gedaan..

Vorig jaar ben ik weer teruggeplaatst naar de vestiging in mijn woonplaats, uiteraard verviel toen mijn vaste reiskostenvergoeding.
Wel werd/word er nog regelmatig gevraagd of ik elders wil invallen en dus toch kosten maak voor het reizen naar andere filialen.

Volgens mijn CAO heb ik recht op de maximale vergoeding van de fiscus (19ct dus) maar mijn werkgever blijft vasthouden aan hun eigen regeltjes, namelijk dat ik de eerste 10km per enkele reis (totaal dus 20km per reis) zelf moet betalen.
Ik heb mijn leidinggevende de CAO laten lezen en hij 'begrijpt dat ik het zo lees, maar ach, technisch gezien hebben we geen CAO'. (CAO wonen is al jaren niet vernieuwd)

Vervolgens heb ik advies gevraagd bij de bond. De bond geeft mij gelijk, wil zelf een brief versturen namens mij, maar mijn leidinggevende/werkgever geeft aan dat wanneer ik dat doe ze me gaan schorsen!
Ook dit heb ik met de bond overlegd, ik sta in mijn recht en schorsen 'kan' dus, maar wil ik dat?! De kans dat ik dan dus mijn baan verlies (in deze tijd :( ) is dan zeer groot, iets waar ik niet op zit te wachten.

Wat zijn mijn rechten en plichten wanneer ik het doorzet, de brief ga versturen en geschorst wordt?!

Antigoon

Re: Arbeidsconflict (leidt tot schorsing?!)

Ongelezen bericht door Antigoon »

MPR,

Dat de eerste 10 km enkele reis woon-werk verkeer niet vergoed wordt is redelijk standaard.

zie de verwijzing ernaar op de loonwijzer: http://www.loonwijzer.nl/home/arbeidsvo ... vergoeding

Groet,
Antigoon

MPR

Re: Arbeidsconflict (leidt tot schorsing?!)

Ongelezen bericht door MPR »

Met betrekking tot vaste reiskostenvergoeding geld dit zeker, maar wanneer ik in g al van zieken of vakantie van collega's in een andere filiaal daar moet invallen, geldt dit niet.
Daar gaat mijn vraag ook niet over, in mijn CAO staat namelijk dat ik alles vergoed moet krijgen.

Ik wil weten wat mijn rechten en plichten zijn wanneer ik de bond de brief laat versturen en mijn werkgever vervolgens besluit mij, vanwege die brief, te schorsen.
Hoe zit het me salaris, welke stappen moet ik ondernemen etc?!

Gesloten