LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door sourencs »

Hearst Magazines heeft een aantal abonnementen zoals Cosmopolitan van Sanoma Media overgenomen.
Hierbij is in de administratie een fout gemaakt met de duur van het reeds aan Sanoma betaalde abonnement. Dit korten ze voor het gemak bij Hearst Magazines met één maand in.
Ik kwam daar achter toen ik bij mijn opzegging geen geld terug kreeg over de resterende maand, hetgeen zij verplicht zijn bij opzeggingen van abonnementen die al langer dan één jaar gelopen hebben.

Na vele welles/nietes e-mails heen en weer, o.a. dit als voorlaatste mail:
Hartelijk dank voor uw email.
Ten eerste is de toon waarop u emailt niet nodig
.....Hij/zij voelt zich kennelijk op zijn tenen getrapt.
Goed, uw abonnement liep van 18-10-2012 tm 05-03-2013.
U heeft in deze periode 6 nummers ontvangen.
Op 05-03-2013 ontving u het april nummer.
U heeft dus geen recht op een restitutie van 1 blad.
Daarnaast restitueren wij geen bedragen onder de €5.-
Nu kost de cosmopolitan €4.99. Dit is echter niet van toepassing voor u aangezien u al de 6 bladen heeft ontvangen.
Hoogachtend,
D van Vliet
Klantenservice Hearst Magazines Netherlands


En daarna op een reactie van mij met als bewijs een printscreen van mijn online banking gaven ze hun fout eindelijk toe, maar geld terug nee dat krijg ik niet.
Want zij menen een opzegger blij te kunnen maken met nog een extra nummer van het opgezegde blad in mei en in mei :mrgreen:
Hier de tekst van hun laatste mail:
Beste ...,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Mijn excues voor het ongemak. Door de overname van Cosmopolitan van Sanoma Media naar Hearst Magazines is uw abonnement helaas met één editie verkort. Dit was uiteraard niet de bedoeling. Om u te compenseren heb ik nu nog twee edities voor u genoteerd. Volgende week ontvangt u de Cosmopolitan van mei en in mei ontvangt u uw laatste editie. Deze laatste editie krijgt u gratis aangeboden door Hearst Magazines. Hierna zal uw abonnement eindigen.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
FK
Klantenservice Hearst Magazines Netherlands
Postbus 3307
1001 AC Amsterdam
T: 0900-1002020


Zij houden zich dus niet aan de wet en zij hebben mogelijk bij iedereen die is overgestapt van Sanoma deze fout gemaakt. Let dus goed op of u geen maand te vroeg opnieuw moet betalen bij een doorlopend abonnement.

Ik ga hen natuurlijk fijntjes vragen of ze de wet kennen en respecteren en mij toch het geld willen geven i.p.v. TWEE MEI-nummers :mrgreen:

Hearst Magazines
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 15:31

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door Hearst Magazines »

Vervelend dat hier een misverstand is ontstaan. Uiteraard nemen wij de wettelijke bepaling omtrent het opzeggen van abonnementen ,die minimaal 1x zijn verlengd, in acht. Dit geldt ook voor de overgenomen Cosmopolitan abonnementen. Helaas is er bij deze abonnee het één en andere misgegaan. Dit zullen we rechtzetten. Wij zullen contact opnemen met de abonnee en zorgen dat het restant van het betaalde abonnementsgeld wordt teruggestort.

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door sourencs »

Mooi, dus toch :mrgreen:
Ik hoorde dat men op een telefoonnummer heeft gebeld waar ik al zes jaar niet meer op bereikbaar ben.
En idd, nu kan er wel netjes geld terugbetaald worden en krijg ik ook nog de twee eerder toegezegde nummers.
Zo zie je maar weer waar dit forum goed voor is :D

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door sourencs »

... ja, ja, vandaag zo maar het april- en het mei-nummer samen als één pakket in de brievenbus aangetroffen.
Bedankt :D :mrgreen:

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door sourencs »

... en nu ook het geld terug gehad op de bank :D

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door gerland »

Modeltopic op dit forum weer. Gezeur om niks. Tekend voor de graaicultuur bij de hedendaagse consument. Met dank aan Antoinette.

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door sourencs »

gerland schreef:Modeltopic op dit forum weer. Gezeur om niks. Tekend voor de graaicultuur bij de hedendaagse consument. Met dank aan Antoinette.
Bedankt :shock:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door ruud_a »

ze mogen trouwens ook geen incasso's doen als ze daar geen toestemming voor hebben gevraagd
in het overnemen van de abonnementen zit de machtiging voor automatische incasso niet inbegrepen
die moet apart worden gevraagd aan de abonnee

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Ongelezen bericht door sourencs »

ruud_a schreef:ze mogen trouwens ook geen incasso's doen als ze daar geen toestemming voor hebben gevraagd
in het overnemen van de abonnementen zit de machtiging voor automatische incasso niet inbegrepen
die moet apart worden gevraagd aan de abonnee
Juist, klopt.
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Bedankt voor de tip, misschien nog nuttig voor de toekomst :mrgreen:

Gesloten