Hierbij is in de administratie een fout gemaakt met de duur van het reeds aan Sanoma betaalde abonnement. Dit korten ze voor het gemak bij Hearst Magazines met één maand in.
Ik kwam daar achter toen ik bij mijn opzegging geen geld terug kreeg over de resterende maand, hetgeen zij verplicht zijn bij opzeggingen van abonnementen die al langer dan één jaar gelopen hebben.
Na vele welles/nietes e-mails heen en weer, o.a. dit als voorlaatste mail:
Hartelijk dank voor uw email.
Ten eerste is de toon waarop u emailt niet nodig .....Hij/zij voelt zich kennelijk op zijn tenen getrapt.
Goed, uw abonnement liep van 18-10-2012 tm 05-03-2013.
U heeft in deze periode 6 nummers ontvangen.
Op 05-03-2013 ontving u het april nummer.
U heeft dus geen recht op een restitutie van 1 blad.
Daarnaast restitueren wij geen bedragen onder de €5.-
Nu kost de cosmopolitan €4.99. Dit is echter niet van toepassing voor u aangezien u al de 6 bladen heeft ontvangen.
Hoogachtend,
D van Vliet
Klantenservice Hearst Magazines Netherlands
En daarna op een reactie van mij met als bewijs een printscreen van mijn online banking gaven ze hun fout eindelijk toe, maar geld terug nee dat krijg ik niet.
Want zij menen een opzegger blij te kunnen maken met nog een extra nummer van het opgezegde blad in mei en in mei
Hier de tekst van hun laatste mail:
Beste ...,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Mijn excues voor het ongemak. Door de overname van Cosmopolitan van Sanoma Media naar Hearst Magazines is uw abonnement helaas met één editie verkort. Dit was uiteraard niet de bedoeling. Om u te compenseren heb ik nu nog twee edities voor u genoteerd. Volgende week ontvangt u de Cosmopolitan van mei en in mei ontvangt u uw laatste editie. Deze laatste editie krijgt u gratis aangeboden door Hearst Magazines. Hierna zal uw abonnement eindigen.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
FK
Klantenservice Hearst Magazines Netherlands
Postbus 3307
1001 AC Amsterdam
T: 0900-1002020
Zij houden zich dus niet aan de wet en zij hebben mogelijk bij iedereen die is overgestapt van Sanoma deze fout gemaakt. Let dus goed op of u geen maand te vroeg opnieuw moet betalen bij een doorlopend abonnement.
Ik ga hen natuurlijk fijntjes vragen of ze de wet kennen en respecteren en mij toch het geld willen geven i.p.v. TWEE MEI-nummers