LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provea telefonische verkoop ondergoed

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
IsabelleG
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 12:09

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door IsabelleG »

Ik ben ook gebeld door Provea, gelukkig heb ik de naam ge-Google en kwam tegen deze artikel. Een kwartiertje later werd ik gebeld door Postnl. Ze zijn jarig en ze geven een pakje postzegels met een gratis camera, Je hoeft geen verzendkosten te betalen alleen het pakje postzegels. Het concept van het gesprek was zelfde als van Provea, alleen andere naam en andere cadeau.

Grovert
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2013 12:20

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Grovert »

Helaas ben ik hier net ingetrapt, niet slim, maar ik heb ingestemd dat mij een boxershort wordt toegezonden voor 2,60 euro, automatische incasso, en overige gegevens heb ik ze helaas ook gegeven.

Naderhand kreeg ik pas argwaan, dus heb gegoogled en kwam hier terecht.

Inmiddels heb ik een brief opgesteld om mijn contract op te zeggen, maar ik ben benieuwd of het iemand met dezelfde ervaring gelukt is. Ik kan op diverse fora geen duidelijke ervaring vinden met het oplossen van dit 'probleem' .

Is er iemand die hier succesvol vanaf is gekomen?

chelbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:50

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door chelbers »

Weet iemand, die al heeft moeten betalen, het rekeningnummer van Provea? Hiermee kan ik dan namelijk de incasso stopzetten.

bedankt

boutje1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2013 12:07

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door boutje1981 »

Ik heb in november 2012 een setje besteld, deze nooit ontvangen maar wel talloze andere zendingen die ik niet besteld had, ik heb ongeveer 40 emails gestuurd met vaak alleen een automatisch antwoord terug. telefonisch zijn ze niet te bereiken en ook op de website kom je niet verder. ik heb inmiddel 4 aanmaningen en herinneringen liggen en jawel hoor na een dreig mail van mijn kant met een brief en hun aanmaningen erbij ( per post verstuurd en aangetekend ) heb ik vanmorgen eindelijk een mailtje dat alle zendingen op vermist ??!! worden gezet en mijn saldo kwijtgescholden pfff... deze mail lijst ik denk ik in stel dat ze er ooit weer op terug komen.

Mensen ik weet het ik trap er zelf ook in maar koop nooit maar dan ook nooit bij Provea / Miriale of Tono een product, ga gewoon gezellig naar het winkelcentrum of online via een bekende vertrouwde site.

Laartje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013 16:09

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Laartje »

Ze bellen met de mededeling dat je bent uitgekozen omdat je een enquête hebt ingevuld.
Ze weten je echter niet te vertellen voor wie je de enquête hebt ingevuld.
Je weet echter zelf heel goed dat je geen enquête hebt ingevuld.
Als je ze dat vertelt, worden ze boos.
Na het gesprek word je doorverbonden met een zogenaamd bel-me-niet register.
Dat is echter niet het officiële.
Je kan je telefoonnummer oneindig juist blijven intoetsen, ze blijven het constant verkeerd oplezen.
Vaak steeds 1 nummer dubbel en dan het laatste nummer niet.
Je wordt er echt ziek van. Wat een parasieten!

jamica
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2013 10:51

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door jamica »

Ik werd gister gebeld door Provea en ik dacht even googlen en kwam hier terecht. Ik werd gebeld met de mededeling dat ikiets gewonnen had. Ik vroeg waarmee, en hun vertelde mij dat ik mee had gedaan aan een enquete. Waarop ik zei nou dat kan niet. Zegt de dame ja dat hebt u wel en nu mag ik u een pakket aanbieden. Toen zei ik .. nou fijn dat u het beter weet als ik de groeten en heb ogehangen. Vandaag werd ik echter weer gebeld en ben toch even gaan googlen. Maar goed dat ik het niet gedaan heb.

bsg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2013 15:59

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door bsg »

Okee, kan iemand mij helpen met dit geintje. Ik ben een uur geleden al gebeld en ik ben er met mijn domme kop in ge trapt. Normaal hang ik altijd op maar toen ze zeiden over een enquete dacht ik van, hmm kan best kloppen. En nu heb ik een probleem dus. Ik had al mijn argwaan maar ze wist alles dusja, en toch nog mijn rekeningnummer gegeven. Heeft iemand enig idee hoe snel ik hier van af kan komen? Ik zit hier echt niet op te wachten

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door devious »

Alles wat ze sturen ongeopend terugsturen op hun kosten...duh. Mailen dat je nu maar gelijk gebruik maakt van de wettelijke 7 werkdagen bedenktijd. En dus niets meer met ze te maken wil hebben. Mochten ze toch iets incasseren van je bankrekening gewoon laten storneren. Dat kan tot maximaal 8 weken nà de incasso. En ja, mail is geldig als bericht, dus goed bewaren!

Nienke1808
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2013 15:21

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Nienke1808 »

Zojuist ben ik hier ook in getrapt.. Daarna dacht ik ook, wel raar..
Al deze teksten gelezen en ook op VARA.
Daar vond ik een telefoonnummer:
telefoonnummer Provea/Miriale:
0297-287018

Hen heb ik gebeld. Deze mevrouw zei ook, dan ben u met een "smoesje" in deze bestelling gepraat.
Ik kan nu nog niks in ons systeem zien. Zodra u de brief ontvangt belt u ons meteen op en kunt u de bestelling annuleren.
Ze zijn wettelijk verplicht om dit te doen tegenwoordig.

Daarnaast heb ik een mail naar miriale gestuurd, dat ik de zojuist opgenomen "bestelling" wilt annuleren..
Nu afwachten!!

babyloutattoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2013 10:00

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door babyloutattoo »

Ik ben er helaas zojuist ook ingetrapt.Kreeg eerst het mooie verhaal dat ik een lingeriesetje t.w.v 80'- gewonnen heb. Ik was nogal sceptisch, maar ze had al mijn gegevens al dus ik stemde er uiteindelijk toch mee in. Ik heb wel vaker op deze manier échte prijzen gewonnen. Nadat ze de rest van mijn gegevens had ontvangen kreeg ik in razendtempo te horen dat ik nog meer pakketjes zal krijgen en de kosten daarvan automatisch van mijn rekening zullen worden afgeschreven en ik enkel kan opzeggen via de klantenservice. Ik zou gelijk een mail krijgen en binnen een paar werkdagen een brief. Voordat ik ergens tegen in kon gaan werd ik doorverbonden met het 'belmenietregister'. Uiteraard gelijk gaan googlen en zo ben ik hier terecht gekomen.

Heb al een mail gestuurd waarin stond dat ik de 'bestelling' wil annuleren en me wil laten uitschrijven, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit alleen niet genoeg zal zijn. Heeft iemand al een reactie gekregen?

Nienke1808
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2013 15:21

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Nienke1808 »

Hallo allen,

Eerder plaatste ik al een bericht
Ik heb onderstaand nummer gebeld:
0297-287018

Eenmaal toen ik de brief binnen had van PROVEA dat ik het pakketje kon verwachten heb ik opnieuw gebeld. Ik heb vermeld dat ik me had bedacht en mijn bestelling wilde annuleren, ook vermeldde ik extra dat ik dus ook niet in de toekomst wilde ontvangen!

Nu enkele weken later ik heb niks gehoord meer of ontvangen! dus dit werkt :)
Hopelijk bij jullie ook!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

Nienke1808 schreef:Hallo allen,

Eerder plaatste ik al een bericht
Ik heb onderstaand nummer gebeld:
0297-287018

Eenmaal toen ik de brief binnen had van PROVEA dat ik het pakketje kon verwachten heb ik opnieuw gebeld. Ik heb vermeld dat ik me had bedacht en mijn bestelling wilde annuleren, ook vermeldde ik extra dat ik dus ook niet in de toekomst wilde ontvangen!

Nu enkele weken later ik heb niks gehoord meer of ontvangen! dus dit werkt :)
Hopelijk bij jullie ook!
ondergoed via een webwinkel ?

trosfrskbrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2013 13:48

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door trosfrskbrr »

Gisteren opgebeld door 'n onbekend nummer, ik heb een vragen lijst ingevuld en mag nu sokken en ondergoed ontvangen, ter waarde van 49 euro.
Wow. Of ik inderdaad even m'n rekening nummer wil opgeven om de verzendkosten (euro 2,60) per automatische incasso te laten verwerken.

Ik probeer dan altijd zo lang mogelijk het gesprek te rekken.
Het psychologische effect van twee keer ja zeggen en dan kun je niet meer terug werkt bij mij niet goed.
Ik voel het wel trekken, maar weet er altijd door heen te breken.
(Uh.. door schade en schande worden we wijs uiteraard. Ben er ooit in het verleden wel eens ingetrapt).

Toen ze mij vroeg om m'n geboorte datum bijvoorbeeld, reageer ik met bouwjaar is 1975.
Waarop ze dan gaan vragen, op welke dag.. "Donderdag".
De datum van de dag, meneer?
M'n geboortedag.
Irritatie loopt op :-)

Uiteindelijk starten ze de band en doen hun hele riedel en dan zeg ik op de vraag ' gaat u hier mee akkoord?' altijd stee vast 'Nee, ik heb er niets van begrepen'. En dan leggen ze het nog een keer uit.
Hoor ik natuurlijk 'n fout in het rekening nummer, de geboorte datum etc.

Vandaag terug gebeld. Had een slechte verbinding en veel geluidsoverlast.
Toen ik dus toch snel even op internet zocht op Provea, want de dame in kwestie zei dat Provea een groot bedrijf is, gevestigd in 22 landen met vele succes verhalen en sinds kort gestart in Nederland, en kwam ik hier uit.
Overigens, zoeken op Provea levert ook Tono op.

Meteen inderdaad geconfronteerd met het niet hebben van een kvk-nr.
Nou meneer, waar leest u dat.
'Tros Radar'.
Ja maar meneer, daar staan ook slechte verhalen over Vodafone en andere bedrijven. U moet niet zomaar geloven wat daar staat.
'O, maar het kvk register kent Provea ook niet.'
Waar leest u dat?
'Kamer van Koophandel register mevrouw'.
Moment meneer, ik vraag het na.

...pompidom...
...pidom..
... tap..tap..taptaptap..tap.taptap..
.pidom...

Meneer? Bedankt voor het wachten, ik heb het aan de floor manager gevraagd en die levert mij binnen 5 minuten het kvk nummer. Zal ik u terug bellen?
'Prima, zoekt u dan even uit welke enquete ik heb ingevuld en wanneer dat was'
Zal ik doen meneer.

We zijn nu al weer een minuut of 15 verder.
Die belt vast niet meer terug. En zowel... dan beginnen we gewoon van voor af aan.

Onbegrijpelijk eigenlijk dat zo'n iemand 's avonds gewoon kan slapen, zonder er van wakker te liggen, willens en wetens te liegen en mensen voor 't lapje te houden. Maar goed dat ligt misschien meer aan mijn ethiek, waarin ik mensen geen schade wil berokkenen.

s.inthecity
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2013 20:25

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door s.inthecity »

ik ben net ook gebeld door dat bedrijf ze zeiden dat ik onderbroeken hadden gewonnen
ik moest alleen de verzendkosten maar te betalen t klonk wel mooi dus had het aangenomen ALLEEN
als ik niet aan vaste betalingen kwam te zitten en niet aan onverwachte pakketjes' die gozer aan de telefoon zei (martin de jong) zei nee alleen 2,60 dat is alles ik dacht okee het zal wel een goed bedrijf zijn dan dus ging akkoord
ik ben hierna gaan googlen voor de zekerheid en nu zie ik dit dus..
toch niet normaal dit keihard liegen en daalijk krijg ik allemaal **** die ik niet wil
hier hetzelfde verhaal. Na 3(!!!) keer vragen of ik echt nergens aan vast zou zitten en in de eerste instantie het te weigeren waren ze wel zo overtuigend en bevestigde ze elke keer dat je echt NERGENS aan vast zou zitten. Dat dit eenmalige afboeking zou zijn..Niet dus. Behalve waardeloze producten dus ook glashard liegen en nu nog steeds geld afschrijven! Geld dat ik als alleenstaand persoon HARD kan gebruiken. Ik heb er al een pittige mail aan gewaagd, het pakketje ook direct retour gedaan met als resultaat: Geen reactie, wel een afboeking en geen waardeloos ondergoed setje!

yarwest
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2013 21:34

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door yarwest »

Hallo, aangezien ik wel eens een enquete invul, trapte ik volledig in het verhaal van provea en heb ze dus alle gegevens, die ze nog niet hadden (dat waren er verbazend weinig), gegeven, wat kan ik hier tegen doen?? Ik heb al een bericht naar de klantenservice gestuurd maar ik weet niet of dit werkt... Alvast dank.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door dhc »

Wat leuk!
Hedenochtend gebeld door een mevrouw van Provea: Ik had een enquête ingevuld...Woehahaha!
Zonder mevrouw uit te laten praten gemeld dat ik dat bedrijfje ken en dat het oplichters zijn.
Vriendelijk verzocht mij niet meer te bellen...
Dochterlief heeft nog pijn in de buik van het lachen:)

jogu
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2013 15:05

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door jogu »

Ben ook gebeld vandaag... Vertrouwde het van meet af aan niet. Ze kenden mijn adres en mijn GSM nummer. Men sprak mij voortdurend aan met "foute achternaam". Echter mijn achternaam begint met Van ....
Nou was er in het verleden een bedrijf wat mij ook altijd aansprak op deze wijze. Dat was Vodafone. Nu begin ik een en een op te tellen....
Zelfde foute achternaam welke ik tig keren heb willen laten aanpassen bij Vodafone wat me echter nooit lukte en mijn GSM nummer....
Vraag me af of anderen ook via hun GSM benaderd zijn. Zo ja dan riekt dit naar verkoop gegevens door Vodafone... Zo nee .... denk dat het dan toeval is.

Meijvogel
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2013 22:13

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Meijvogel »

Ben vandaag gebeld door Provea met hun aanbod dat je ondergoed hebt gewonnen.
Dus let op ze zijn nog steeds actief
Als je zegt dat je het op radar hebt gezien leggen ze de hoorn gelijk neer.

bh145
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2013 12:36

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door bh145 »

ik was hier een half jaar geleden ook ingetrapt en recentelijk heb ik nog een afschrijving gekregen. terwijl ik eerder al alles had opgezegd en hier een bevestiging op had.

Mijn oplossing voor het hele probleem:
1. bel direct je bank en laat je afschrijving terugstorten.
2. geef dan ook meteen door dat ze alle inkomende transacties van provea blokkeren met de mededeling dat ze je onterecht geld afhouden.
3. stuur een email naar de klanten service van provea dat je er helemaal klaar me bent en dat je bij de bank alles hebt laten blokkeren en dat als ze nog een keer iets proberen af te schrijven je de autoriteiten zal inschakelen.
4. wacht rustig af op een e-mail (en geloof mij deze komt, dan kan het ineens wel).

Mira1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2013 11:56

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Mira1234 »

En ook ik ben net 5 minuten geleden gebeld door deze mafkezen.
Gelukkig zat ik bij de pc in de buurt en heb gelijk maar even Provea opgezocht tijdens het telefoontje. Goh, wat keek dat mens raar op toen ik de tekst op de radar site opnoemde! Ik hoop dat ik nu nergens aan vast zit en neem aan dat een duidelijke NEE ik wil het niet, voldoende is.

Gesloten