LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Indesit wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Wim F.
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2011 14:54

Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door Wim F. »

Ik heb een Indesit wasmachine die reeds 2 keer een defect heeft gehad. De eerste keer binnen 2 jaar en dus met garantie maar nu dus weer maar garantie is verlopen.
Wettelijk geldt er in Nederland een langere garantie omdat men redelijkerwijs mag verwachten dat een in dit geval een wasmachine langer meegaat. Europees geldt 2 jaar maar Nederland heeft dat niet overgenomen. Indesit zegt dat dit niet voor hen geldt en dat er gewoon betaald moet worden. € 50 voorrij/€ 50 uurloon/en onderdelen. Is dit terecht? Zo nee heeft het zin om daarover in gevecht te gaan?
Alvast dank voor een reactie!

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door Brainless »

Je hebt toch 2 jaar garantie gekregen?!

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste Wim,
U heeft niets me Indesit te maken, u moet uw klacht neerleggen bij de verkoper. Die zal ook Indesit wel langs sturen maar zal toch een aanzienlijk deel van deze reparatie moeten vergoeden. Een Indesit hoort een jaar of 4 mee te gaan.
Indesit zelf mag rekenen wat ze willen want zij komen in uw opdracht en dan is het take it or leave it. Ze zeggen terecht dat de regels niet voor hen gelden want de bedoelde regels zijn er voor de verkoper, niet voor de fabrikant.

Rick

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

seconds-out schreef:
Rickyman schreef:Beste Wim,
U heeft niets me Indesit te maken, u moet uw klacht neerleggen bij de verkoper. Die zal ook Indesit wel langs sturen maar zal toch een aanzienlijk deel van deze reparatie moeten vergoeden. Een Indesit hoort een jaar of 4 mee te gaan.
Indesit zelf mag rekenen wat ze willen want zij komen in uw opdracht en dan is het take it or leave it. Ze zeggen terecht dat de regels niet voor hen gelden want de bedoelde regels zijn er voor de verkoper, niet voor de fabrikant.

Rick
Is dat zo?
Dus als de winkelier bijvoorbeeld failliet gaat kan je fluiten naar je garantie?
Dacht het dus niet.
Dacht het dus wel.Ondanks dat je gelijk heb moet je het maar eens proberen
je garantie te krijgen als de winkel failliet is.Zoveel tegenwerking en zoveel
ellende en het duurd zo lang dat je het bijltje er bij neerlegt

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ seond out
Dacht het wel, waarom denk je dat na faillissement van IT's eerder dit jaar mensen nergens meer terecht konden tot expert een deel overnam. Fabrikant mag gewoon zijn kosten doorrekenen. Zoek hier maar eens naar binnen dit forum.


Rick
@plmber thnx voor bijval

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door grun »

seconds-out schreef:
Rickyman schreef:Daarin staat dat de fabrieksgarantie gewoon van toepassing blijft, ook al is de winkelier failliet gegaan.
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_19736 ... lant_.html
Ja, maar de wasmachine is ouder dan twee jaar en de garantie is verlopen (zie openingsbericht).

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door CSM »

Ik weet niet of je redelijkerwijs mag verwachten dat een Indesit langer dan 2 jaar meegaat, hoor....
Merk staat bekend als rommel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door ciske »

CSM schreef:Ik weet niet of je redelijkerwijs mag verwachten dat een Indesit langer dan 2 jaar meegaat, hoor....
Merk staat bekend als rommel.

Denk niet dat TS langer garantie mag verwachten , maar vind Indesit niet echt rommel, je moet gewoon geluk hebben .

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door CSM »

ciske schreef:
CSM schreef:Ik weet niet of je redelijkerwijs mag verwachten dat een Indesit langer dan 2 jaar meegaat, hoor....
Merk staat bekend als rommel.

Denk niet dat TS langer garantie mag verwachten , maar vind Indesit niet echt rommel, je moet gewoon geluk hebben .

Je moet gewoon geluk hebben als ie het na 2 jaar nog even blijft doen?
Dat is toch zo ongeveer de definitie van rommel?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door ciske »

CSM wat een kul, inderdaad moet je met alles gewoon geluk hebben, ken ook met een Miele hoor.

kitty,s
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013 20:54

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door kitty,s »

heb een wasmachine gekocht bij neckermann een indesit ibw6143. ga mijn was doen ga goed de tweede draai lig water op de grond de derde draai pak water en kom onder de wasmachine weer uit ik neckermann gebeld die verwezen mij door naar indesit ik een afspraak gemaakt kom gisteren monteur ik zei hem ik heb twee bulten in de trommel en ik vond een stuk plastiek van onder de wasmachine vandaan hij kijk in de trommel en zei o trommel kapot je heb geen garantie ik heb van neckermann drie jaar garantie hij voel onder de machine en haal er een munt stuk uit en zei dat is de oorzaak en er was een rib afgebroken hij zei je moet bij neckermann zijn en reparen kost je 296 euro ik neckermann weer bellen die zei we nemen contact op met de fabriekant en ik zou nog wel iets horen nou wanneer weet ik niet de monteur zei eigen schuld dikke bult je doe toch niet expres een munt in je machine nu zit ik met een kapot machine twee weken en geen oplossing :oops:

kitty,s
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013 20:54

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door kitty,s »

:oops: heb deze machine een jaar alles is van plastic wat een rotzooi is dit heb daarvoor een bauwknecht gehad die had metalen ribben en indesit zijn ze van plastic en dan een muntstuk die de rib kapot maak raar hoor nog noooit meegemaakt met de bauwknecht als er een munt in zat dan rtof je die aan in de filter maar bij indesit blijft het waarschijnlijk ergens anders??????? nooit meer een indesit en twee bulten in de trommel heb dat ook die munt dat gedaan kan toch niet en dan acher de manchet zit ook een rand van plastic niet kopen een afrader een miskoop van 300 euro

stofzuigertje

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Indesit is een matig merk wat levensduur betreft.
De Consumenten Blond... die test deze als goed wassend en veel machine voor je geld.
Ze vergaten de levensduur helaas.

Koop een beter merk of alleen met de extra garantie tot tenminste 5 jaren....
En dan zit je meestal op een prijs van een beter merk.

andersnogiets
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2013 18:59

Re: Indesit wasmachine

Ongelezen bericht door andersnogiets »

Tuurlijk is Indesit een matig merk, maar daar is de prijs ook naar. Mensen betalen tussen de 250 - 350 euro voor een wasmachine en verwachten dat ze Miele kwaliteit hebben staan en dat zo'n machine ook nog eens 10 jaar zonder problemen meegaat. :lol:

Wat betreft dat muntje, tja als een muntje overdwars komt tussen de kuip en de trommel dan kan dat deuken in de trommel veroorzaken en als je pech hebt slaat dat muntje door de kuip. Inderdaad zijn de kuipen tegenwoordig van plastic en dat is bijna bij alle merken zo. Feit blijft dat een muntje niet thuis hoort in een wasmachine en daarom zal de fabrikant dit niet onder garantie repareren. Overigens kan dit ook bij metalen kuipen gebeuren, een muntje dat tussen de kuip en de trommel zit en tijdens 1600 RPM cf overdwars gaat, kan 2 kanten op of door de kuip of door de trommel. En voor alle Mielefiels hier ook bij Miele gebeurt dit.

Gesloten