LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
op 5 april heb ik mijn iphone 4 opgestuurd naar recyclemichael, ik zou er bij hun 160 euro voor krijgen.
op de site staat vermeld dat de telefoon vrijwel ze zelfde dag behandeld word.
omdat ik woensdag 10 april nog geen ontvangstbevestiging gekregen had heb ik gemailt met de vraag hoe het er mee zat (volgens postnl was hij maandag 8 april afgeleverd)
ik kreeg hier als antwoord op dat hij bij de verwerkings afdeling ligt en dat ik hierover nog bericht krijg.
echter had ik maandag 15 april nog niks vernomen waarop ik weer een email heb gestuurd.
enkele uren later kreeg ik een mail met de uitslag, toestel was "defect" bevonden omdat er gebruikers krassen op de behuizing zitten, ik zou nog maar 80 euro voor het toestel krijgen.
hier ben ik uiteraard niet akkoord mee gegaan aangezien ik het prijs verschil veel te groot vind en dat dit niet gevraagd word bij de aanmelding.
na meermalen email contact te hebben gehad en zelfs te moeten dreigen aangifte te doen bij de politie hebben ze het toestel afgelopen maandag (22 april) retour gestuurd.
toen ik hem uit te bubbeltjes enveloppe haalde en controleerde op beschadigingen wilde ik het toestel aanzetten, het geen niet lukte,
ja de accu kan leeg zijn.... dus heb ik hem aan de lader aangesloten.
enkele uren later is de accu nogsteeds leeg, bij losmaken lader valt telefoon meteen weer uit.
ik heb de telefoon nog gecontroleerd op overige functies en ook de WIFI werkt niet (staat uit krijg je niet aan).
ik heb weer contact gezocht met het bedrijf en deze bied geen enkele medewerking, ik moet het zelf maar uitzoeken....
wie heeft er nogmeer van deze ervaringen met recyclemichael?
op de site staat vermeld dat de telefoon vrijwel ze zelfde dag behandeld word.
omdat ik woensdag 10 april nog geen ontvangstbevestiging gekregen had heb ik gemailt met de vraag hoe het er mee zat (volgens postnl was hij maandag 8 april afgeleverd)
ik kreeg hier als antwoord op dat hij bij de verwerkings afdeling ligt en dat ik hierover nog bericht krijg.
echter had ik maandag 15 april nog niks vernomen waarop ik weer een email heb gestuurd.
enkele uren later kreeg ik een mail met de uitslag, toestel was "defect" bevonden omdat er gebruikers krassen op de behuizing zitten, ik zou nog maar 80 euro voor het toestel krijgen.
hier ben ik uiteraard niet akkoord mee gegaan aangezien ik het prijs verschil veel te groot vind en dat dit niet gevraagd word bij de aanmelding.
na meermalen email contact te hebben gehad en zelfs te moeten dreigen aangifte te doen bij de politie hebben ze het toestel afgelopen maandag (22 april) retour gestuurd.
toen ik hem uit te bubbeltjes enveloppe haalde en controleerde op beschadigingen wilde ik het toestel aanzetten, het geen niet lukte,
ja de accu kan leeg zijn.... dus heb ik hem aan de lader aangesloten.
enkele uren later is de accu nogsteeds leeg, bij losmaken lader valt telefoon meteen weer uit.
ik heb de telefoon nog gecontroleerd op overige functies en ook de WIFI werkt niet (staat uit krijg je niet aan).
ik heb weer contact gezocht met het bedrijf en deze bied geen enkele medewerking, ik moet het zelf maar uitzoeken....
wie heeft er nogmeer van deze ervaringen met recyclemichael?
Re: slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
Klopt het serienummer wel met het toestel wat je hebt opgestuurd, maw heb je wel hetzelfde toestel teruggekregen?
Re: slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
serie nummer klopt,
lijkt er wel of alsof de schroeven aan de onderkant er uit geweest zijn....
lijkt er wel of alsof de schroeven aan de onderkant er uit geweest zijn....
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 dec 2013 16:17
Re: slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
Tot nu toe een hele slechte ervaring.
Ik had mijn toestel 2 weken geleden opgestuurd. Vervolgens kreeg ik een mail waarin duidelijk stond de betaling binnen 5 werkdagen verwerkt zou worden. Vandaag is het ondertussen werkdag nummer 8 en heb nog steeds geen betaling ontvangen.
Nadat ik ze had opgebeld zei de mevrouw aan de telefoon dat het afgehandeld werd door de administratie, vervolgens vroeg ik of ze mij kon verbinden met de administratie, en u raad het al; "dat kan niet meneer".
Nou, ik denk oke stuur ik wel een mail, WEER. Krijg ik de volgende dag een antwoord dat de betaling al was gemaakt en het verwerkt werd door mijn bank. Vandaag is het dag 2 en mijn bank heeft het dus zogenaamd nog niet verwerkt. Ze sturen toch niet vanuit Amerika of van een ander eenofander verre land?
RecycleMichael is wat mij betreft een dikke faal. Ik raad het NIEMAND maar dan ook NIEMAND aan.
Als ik mijn betaling morgen nog steeds niet ontvang ga ik naar de politie, ik ben ook bereid een advocaat te nemen.
Met vriendelijke groet,
Semih Yilmaz
Ik had mijn toestel 2 weken geleden opgestuurd. Vervolgens kreeg ik een mail waarin duidelijk stond de betaling binnen 5 werkdagen verwerkt zou worden. Vandaag is het ondertussen werkdag nummer 8 en heb nog steeds geen betaling ontvangen.
Nadat ik ze had opgebeld zei de mevrouw aan de telefoon dat het afgehandeld werd door de administratie, vervolgens vroeg ik of ze mij kon verbinden met de administratie, en u raad het al; "dat kan niet meneer".
Nou, ik denk oke stuur ik wel een mail, WEER. Krijg ik de volgende dag een antwoord dat de betaling al was gemaakt en het verwerkt werd door mijn bank. Vandaag is het dag 2 en mijn bank heeft het dus zogenaamd nog niet verwerkt. Ze sturen toch niet vanuit Amerika of van een ander eenofander verre land?
RecycleMichael is wat mij betreft een dikke faal. Ik raad het NIEMAND maar dan ook NIEMAND aan.
Als ik mijn betaling morgen nog steeds niet ontvang ga ik naar de politie, ik ben ook bereid een advocaat te nemen.
Met vriendelijke groet,
Semih Yilmaz
Re: slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
net zoals de Klantenservices van bedrijven worden ook wij hier inmiddels een beetje moe van al die mensen die voor elke 50 cent een advocaat gaan inhuren. Gedraag je normaal en communiceer normaal.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 sep 2014 10:24
Re: slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
Graag wil ik anderen behoeden voor het zakendoen met deze partij! De kans is groot, tot zelfs zeer groot dat de geboden vergoeding lager uitvalt dan via de website aangekondigd. De constructie hier achter is in mijn ogen zeer slinks - de Algemene Voorwaarden van de partij bieden meerdere mogelijkheden om uiteindelijk een lagere vergoeding uit te keren.
Eind augustus heb ik ervoor gekozen een goed, werkend toestel (blackberry bold) te verkopen aan deze partij. De overeengekomen vergoeding zou € 22,50 bedragen. Een nog mooi bedrag voor een evengoed prima toestel. Het toestel is keurig retour gestuurd via Kiala en ook aangekomen bij de TCC Europe Group BV (de partij achter RecycleMicheal.nl).
Vanaf daar kreeg dit verhaal een naar staartje; het toestel was niet binnen tien dagen retour gezonden. De zending is wel binnen tien dagen aangeboden, - echter waarschijnlijk is het toestel enkele dagen blijven liggen bij het Kiala afleverpunt en daardoor enkele dagen te laat door hen ontvangen. Daardoor was de overeengekomen vergoeding niet meer geldig. Het toestel was nu (17 dagen later) maar € 6,- waard. Een daling van 73%, volgens Recyclemichael.nl te maken met 'marktwerking'. Iets wat voor mij niet alleen ongeloofwaardig is maar tevens een zeer slimme handelswijze. Je kan namelijk het toestel retour laten sturen als je het hier niet mee eens bent; kosten: € 8,60.
Hierdoor ben ik op onderzoek gegaan; welliswaar niet makkelijk te vinden (en soms zelfs door websites verwijderd) reacties brengen naar voren dat deze partij 'variabele' vergoedingen heeft. Toestel wel op tijd binnen bij recyclemichael.nl? Ook dan lijkt de vergoeding lager uit te vallen; het toestel werkt dan niet, heeft dan toch te veel gebruiksschade of is tijdens het transport beschadigd als ik de reacties mag geloven.
In dit geval ben ik akkoord gegaan met de uitbetaling. Wellicht dom - wellicht naief. Ik ben vooral blij dat ik geen dure smartphone heb verzonden. Dan had ik er voor gekozen het toestel terug te laten sturen - ook daarover zijn na even zoeken diverse reacties terug te vinden over toestellen welke terug gezonden worden en niet meer werken of (nog erger) ge-opend zijn geweest. Wat ik mijzelf wel verwijt is dat gezien mijn achtergrond en kennis van de internet branche niet eerst even op de recensies en ervaringen gezocht heb. Ik had beter moeten weten.
Al met al - op basis van mijn ervaring kan ik niet anders dan andere potientiele 'verkopers' van hun smartphone of tablet waarschuwen niet met deze partij in zee te gaan. De kans is erg groot dat je 'bedrogen' uit komt en teleurgesteld wordt. Er zijn ruimschoots voldoende partijen welke goed te vertrouwen zijn - je moet dan wel
genoegen nemen met een ietswat lagere vergoeding. Zelf heb ik in het verleden zeer goede ervaringen gehad met GSMloket maar vanuit collega's heb ik ook goede ervaringen vernomen met de inleverbalie bij de Mediamarkt.
Voor wat betreft de goede ervaringen; een kort en snel onderzoekje leerde me al snel dat veel van de 'goede' recensies door mensen geschereven zijn welke dezelfde naam dragen als medewerkers verbonden aan deze organisatie. Laatstgenoemde zal vast en zeker op 'toeval'berusten.
Kortom: Recycle Michael? TCC Europe Group BV? Beter niet doen, de vergoeding zal uiteindelijk gelijk zijn aan die van de concurrenten en dus niet zo mooi zijn als beloofd. Met het schrijven van deze ervaring schiet mij in het hoofd de spreuk: "is iets te mooi om waar te zijn? Dan is het vaak ook zo!"
Eind augustus heb ik ervoor gekozen een goed, werkend toestel (blackberry bold) te verkopen aan deze partij. De overeengekomen vergoeding zou € 22,50 bedragen. Een nog mooi bedrag voor een evengoed prima toestel. Het toestel is keurig retour gestuurd via Kiala en ook aangekomen bij de TCC Europe Group BV (de partij achter RecycleMicheal.nl).
Vanaf daar kreeg dit verhaal een naar staartje; het toestel was niet binnen tien dagen retour gezonden. De zending is wel binnen tien dagen aangeboden, - echter waarschijnlijk is het toestel enkele dagen blijven liggen bij het Kiala afleverpunt en daardoor enkele dagen te laat door hen ontvangen. Daardoor was de overeengekomen vergoeding niet meer geldig. Het toestel was nu (17 dagen later) maar € 6,- waard. Een daling van 73%, volgens Recyclemichael.nl te maken met 'marktwerking'. Iets wat voor mij niet alleen ongeloofwaardig is maar tevens een zeer slimme handelswijze. Je kan namelijk het toestel retour laten sturen als je het hier niet mee eens bent; kosten: € 8,60.
Hierdoor ben ik op onderzoek gegaan; welliswaar niet makkelijk te vinden (en soms zelfs door websites verwijderd) reacties brengen naar voren dat deze partij 'variabele' vergoedingen heeft. Toestel wel op tijd binnen bij recyclemichael.nl? Ook dan lijkt de vergoeding lager uit te vallen; het toestel werkt dan niet, heeft dan toch te veel gebruiksschade of is tijdens het transport beschadigd als ik de reacties mag geloven.
In dit geval ben ik akkoord gegaan met de uitbetaling. Wellicht dom - wellicht naief. Ik ben vooral blij dat ik geen dure smartphone heb verzonden. Dan had ik er voor gekozen het toestel terug te laten sturen - ook daarover zijn na even zoeken diverse reacties terug te vinden over toestellen welke terug gezonden worden en niet meer werken of (nog erger) ge-opend zijn geweest. Wat ik mijzelf wel verwijt is dat gezien mijn achtergrond en kennis van de internet branche niet eerst even op de recensies en ervaringen gezocht heb. Ik had beter moeten weten.
Al met al - op basis van mijn ervaring kan ik niet anders dan andere potientiele 'verkopers' van hun smartphone of tablet waarschuwen niet met deze partij in zee te gaan. De kans is erg groot dat je 'bedrogen' uit komt en teleurgesteld wordt. Er zijn ruimschoots voldoende partijen welke goed te vertrouwen zijn - je moet dan wel
genoegen nemen met een ietswat lagere vergoeding. Zelf heb ik in het verleden zeer goede ervaringen gehad met GSMloket maar vanuit collega's heb ik ook goede ervaringen vernomen met de inleverbalie bij de Mediamarkt.
Voor wat betreft de goede ervaringen; een kort en snel onderzoekje leerde me al snel dat veel van de 'goede' recensies door mensen geschereven zijn welke dezelfde naam dragen als medewerkers verbonden aan deze organisatie. Laatstgenoemde zal vast en zeker op 'toeval'berusten.
Kortom: Recycle Michael? TCC Europe Group BV? Beter niet doen, de vergoeding zal uiteindelijk gelijk zijn aan die van de concurrenten en dus niet zo mooi zijn als beloofd. Met het schrijven van deze ervaring schiet mij in het hoofd de spreuk: "is iets te mooi om waar te zijn? Dan is het vaak ook zo!"
Laatst gewijzigd door mbevelander82 op 11 sep 2014 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 mar 2009 16:05
Re: slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
Ik kan alleen maar zeggen: probeer een fysiek adres te vinden, zoals een telecomverkoper of een elektronicawinkel, waar je je smartphone kunt inruilen of verkopen. Dan heb je een persoonlijk contact, en kun je meteen onderhandelen over de prijs. Vind je die te laag, zoek dan een ander adres.
Al die vage webadressen en webshops met al dat heen-en-weer-gestuur van pakketten, gemail, getrace en ge-bel, ik vertrouw ze steeds minder. Iedereen kan op zijn studeerkamer een website opzetten. Wie zit erachter? Hebben ze een vergunning? Wie controleert ze? Wie zegt dat je überhaupt iets terugkrijgt?
Ik heb me in ieder geval voorgenomen, om steeds minder 'op afstand' te regelen.
José
Al die vage webadressen en webshops met al dat heen-en-weer-gestuur van pakketten, gemail, getrace en ge-bel, ik vertrouw ze steeds minder. Iedereen kan op zijn studeerkamer een website opzetten. Wie zit erachter? Hebben ze een vergunning? Wie controleert ze? Wie zegt dat je überhaupt iets terugkrijgt?
Ik heb me in ieder geval voorgenomen, om steeds minder 'op afstand' te regelen.
José
Re: slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
Wij hebben op zich best een goede ervaring hier.
Drie telefoons aangeboden op 30 juli 2014. Op de site werd namelijk een veel hogere prijs geboden dan op andere vergelijkbare websites (waaronder een wat ouder model - Samsung Galaxy 551 - waarvoor we op andere sites níets zouden krijgen en bij Recycle Michael 22 euro).
We hebben de drie telefoons aangetekend verstuurd op 12 augustus en Recycle Michael een mail gestuurd daarover met de track&trace-code.
Op 15 augustus kregen we twee mails, over twee van de telefoons apart, dat de bestelling 'on hold' stond omdat het uiteindelijke bedrag nadat ze deze telefoons bekeken hadden verschilde van de eerder vermelde prijs naar aanleiding van onze ingevulde gegevens. Onze opvatting van 'goed / werkend' bleek in hun ogen 'gebruikt / zichtbaar beschadigd' te zijn, wat voor ons prima was, in het bedrag scheelde het niet gigantisch. Dat hebben we meteen gemaild: dat we akkoord waren met de nieuwe bedragen.
Op 18 augustus was de bestelling rond en kregen we drie losse mails over elke telefoon apart, dat het bedrag binnen 5 werkdagen op de rekening zou staan.
Uiteindelijk stond het 18 september na veel mails over en weer pas op onze rekening. Er ging blijkbaar een aantal dingen fout volgens de medewerker die met ons mailde. Jammer en een best stressvol, maar kan gebeuren.
Gaat erom: onze telefoons worden hergebruikt en we hebben ons geld gekregen, meer dan we er op andere websites voor hadden gekregen.
Uiteindelijk kregen we dit:
Samsung Galaxy 551: 22 euro
Samsung Galaxy Ace 2: 48 euro (ipv 58 zoals eerst op de website stond n.a.v. onze ingevulde gegevens*)
Samsung Galaxy S2 (16GB): 50 euro (ipv 60 zoals eerst op de website stond n.a.v. onze ingevulde gegevens*)
* "Reden afkeuring: uiterlijke staat
Toestel is zichtbaar beschadigd (ipv in goede staat)"
(Ik zie nu pas dat we per ongeluk toch het oorspronkelijke bedrag gekregen hebben. We zouden volgens hun aanpassingen i.v.m. de uiterlijke staat in totaal 120 euro voor de telefoons krijgen in plaats van 140, maar er is nu toch 140 euro overgemaakt. Heeft dat langere wachten toch nog een voordeel )
Drie telefoons aangeboden op 30 juli 2014. Op de site werd namelijk een veel hogere prijs geboden dan op andere vergelijkbare websites (waaronder een wat ouder model - Samsung Galaxy 551 - waarvoor we op andere sites níets zouden krijgen en bij Recycle Michael 22 euro).
We hebben de drie telefoons aangetekend verstuurd op 12 augustus en Recycle Michael een mail gestuurd daarover met de track&trace-code.
Op 15 augustus kregen we twee mails, over twee van de telefoons apart, dat de bestelling 'on hold' stond omdat het uiteindelijke bedrag nadat ze deze telefoons bekeken hadden verschilde van de eerder vermelde prijs naar aanleiding van onze ingevulde gegevens. Onze opvatting van 'goed / werkend' bleek in hun ogen 'gebruikt / zichtbaar beschadigd' te zijn, wat voor ons prima was, in het bedrag scheelde het niet gigantisch. Dat hebben we meteen gemaild: dat we akkoord waren met de nieuwe bedragen.
Op 18 augustus was de bestelling rond en kregen we drie losse mails over elke telefoon apart, dat het bedrag binnen 5 werkdagen op de rekening zou staan.
Uiteindelijk stond het 18 september na veel mails over en weer pas op onze rekening. Er ging blijkbaar een aantal dingen fout volgens de medewerker die met ons mailde. Jammer en een best stressvol, maar kan gebeuren.
Gaat erom: onze telefoons worden hergebruikt en we hebben ons geld gekregen, meer dan we er op andere websites voor hadden gekregen.
Uiteindelijk kregen we dit:
Samsung Galaxy 551: 22 euro
Samsung Galaxy Ace 2: 48 euro (ipv 58 zoals eerst op de website stond n.a.v. onze ingevulde gegevens*)
Samsung Galaxy S2 (16GB): 50 euro (ipv 60 zoals eerst op de website stond n.a.v. onze ingevulde gegevens*)
* "Reden afkeuring: uiterlijke staat
Toestel is zichtbaar beschadigd (ipv in goede staat)"
(Ik zie nu pas dat we per ongeluk toch het oorspronkelijke bedrag gekregen hebben. We zouden volgens hun aanpassingen i.v.m. de uiterlijke staat in totaal 120 euro voor de telefoons krijgen in plaats van 140, maar er is nu toch 140 euro overgemaakt. Heeft dat langere wachten toch nog een voordeel )
Re: slechte ervaring met RECYCLEMICHAEL
Een gemengde ervaring van mijn kant. Ik heb het geld inmiddels binnen zo'n 5 weken na het aanmelden van mijn telefoon. De staat van mijn telefoon (goed, werkend, zonder krassen) werd geaccepteerd. Maar er ging wel e.e.a. mis.
Eerst stond in de bevestiging het verkeerde rekeningnummer. Na wat bellen en mailen werd dat recht gezet. Na een week wachten, nog geen geld. Nog maar eens gemaild. Het bleek dat mijn opdracht al op betaald was gezet, terwijl er nog niet betaald was.
Kortom, het bedrijf maakt een wat rommelige indruk. Maar als je het niet erg vindt om er een paar keer achter aan te zitten, bieden ze wel de hoogste prijs.
Eerst stond in de bevestiging het verkeerde rekeningnummer. Na wat bellen en mailen werd dat recht gezet. Na een week wachten, nog geen geld. Nog maar eens gemaild. Het bleek dat mijn opdracht al op betaald was gezet, terwijl er nog niet betaald was.
Kortom, het bedrijf maakt een wat rommelige indruk. Maar als je het niet erg vindt om er een paar keer achter aan te zitten, bieden ze wel de hoogste prijs.