LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete voor opzeggen bij Feenstra Warmte Totaal Zorg

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
WouterBerg83

Boete voor opzeggen bij Feenstra Warmte Totaal Zorg

Ongelezen bericht door WouterBerg83 »

Wij hebben in november een service abonnement afgesloten bij Feenstra. Dit omdat de ketel voor wij het huis kochten hier ook al in onderhoud was. Niet gek veel later besloten we om toch een houtkachel aan te schaffen. Omdat we niet meer zo afhankelijk waren van de CV hebben we het serviceabonnement maar weer opgezegd. Vervolgens kregen we "out of the blue" een rekening van 35 euro "administratiekosten" ivm opzeggen binnen een jaar. Als reactie op mijn klacht krijg ik de mededeling dat in de algemene voorwaarden staat dat het abonnement een minimale looptijd van 1 jaar heeft, en daarom vindt Feenstra dat ze "het resterende abonnementsgeld of administratiekosten" nog in rekening mogen brengen.

Omdat je ook al een verplichte eerste controle a 50 euro hebt bij aanmelding, kost het ons dus bijna 150 euro om 4 maanden als klant geregistreerd te staan bij Feenstra.

Waar het op neer komt; je sluit een abonnement af voor minimaal een jaar, wat enkel in de Algemene Voorwaarden staat, en niet wordt gemeld bij aanmelding of opzeggen. Op mijn allerminst niet heel erg netjes....Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?

Barman

Re: Boete voor opzeggen bij Feenstra Warmte Totaal Zorg

Ongelezen bericht door Barman »

WouterBerg83 schreef: Waar het op neer komt; je sluit een abonnement af voor minimaal een jaar, wat enkel in de Algemene Voorwaarden staat, en niet wordt gemeld bij aanmelding of opzeggen. Op mijn allerminst niet heel erg netjes....Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?
En jij hebt niet het idee dat je de algemene voorwaarden hoort te lezen voor je je aanmeldt?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

WouterBerg83 schreef:Wij hebben in november een service abonnement afgesloten bij Feenstra. Dit omdat de ketel voor wij het huis kochten hier ook al in onderhoud was. Niet gek veel later besloten we om toch een houtkachel aan te schaffen. Omdat we niet meer zo afhankelijk waren van de CV hebben we het serviceabonnement maar weer opgezegd. Vervolgens kregen we "out of the blue" een rekening van 35 euro "administratiekosten" ivm opzeggen binnen een jaar. Als reactie op mijn klacht krijg ik de mededeling dat in de algemene voorwaarden staat dat het abonnement een minimale looptijd van 1 jaar heeft, en daarom vindt Feenstra dat ze "het resterende abonnementsgeld of administratiekosten" nog in rekening mogen brengen.

Omdat je ook al een verplichte eerste controle a 50 euro hebt bij aanmelding, kost het ons dus bijna 150 euro om 4 maanden als klant geregistreerd te staan bij Feenstra.

Waar het op neer komt; je sluit een abonnement af voor minimaal een jaar, wat enkel in de Algemene Voorwaarden staat, en niet wordt gemeld bij aanmelding of opzeggen. Op mijn allerminst niet heel erg netjes....Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?
Enkel in de algemene voorwaarden? :roll: Waar moeten ze het anders neerzetten, op een post-itje op de ketel ofzo?

Je noemt allemaal dingen die in die voorwaarden staan, die jij voor akkoord hebt getekend bij aangaan van het contract, en die gelden voor beide partijen.

Na alle woeker-affaires, consuwijzer campagnes, verplichte versimpelde teksten van complex algemene voorwaarden, en bulk aan media-aandacht voor dit soort dingen, mag een bedrijf toch nu wel verwachten dat een klant de voorwaarden leest voor aanvaarding?

feenstramede

Ongelezen bericht door feenstramede »

WouterBerg83 schreef:Wij hebben in november een service abonnement afgesloten bij Feenstra. Dit omdat de ketel voor wij het huis kochten hier ook al in onderhoud was. Niet gek veel later besloten we om toch een houtkachel aan te schaffen. Omdat we niet meer zo afhankelijk waren van de CV hebben we het serviceabonnement maar weer opgezegd. Vervolgens kregen we "out of the blue" een rekening van 35 euro "administratiekosten" ivm opzeggen binnen een jaar. Als reactie op mijn klacht krijg ik de mededeling dat in de algemene voorwaarden staat dat het abonnement een minimale looptijd van 1 jaar heeft, en daarom vindt Feenstra dat ze "het resterende abonnementsgeld of administratiekosten" nog in rekening mogen brengen.

Geachte klant,

We betreuren het ten zeerste dat hier onduidelijkheid over is ontstaan. Echter kunnen wij u hierin niet tegemoet komen. Dit kunt u vergelijken met het afsluiten van een telefoonabonnement, dit heeft ook een minimale looptijd. De termijn van een jaar is duidelijk genoemd in de algemene voorwaarden.

Nogmaals, onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

feenstramede schreef: Echter kunnen wij u hierin niet tegemoet komen
Feenstra Webcare
kunnen of willen?

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

kokka schreef:
feenstramede schreef: Echter kunnen wij u hierin niet tegemoet komen
Feenstra Webcare
kunnen of willen?
Kunnen of willen wat maakt het uit.

Is het erg dat ze het niet willen?
Lijkt me volstrekt logisch. Dan zou immers het hek van de dam zijn.
Treurige topicstart. Hartverwarmende reacties dat wel.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wouter,

Mijn inschatting is dat u deze kosten niet hoeft te betalen.

Een aanbod moet namelijk voldoende bepaald zijn. Dit houdt in dat duidelijk moet zijn wat en hoeveel u afneemt. De duur van een jaar had in het aanbod zelf moeten staan en is mijn inziens geen algemene voorwaarden.

Daarnaast vind ik dat Feenstra niet voldoet aan de plicht om algemene voorwaarden van toepassing te verklaren. Feenstra verwijst namelijk niet (alleen) naar de voorwaarden die ze van toepassing verklaard.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 30 apr 2013 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef: Daarnaast vind ik dat Feenstra is voldoet aan de plicht om algemene voorwaarden van toepassing te verklaren. Feenstra verwijst namelijk niet (alleen) naar de voorwaarden die ze van toepassing verklaard.
Huh? :?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

alfatrion schreef:Wouter,

Een aanbod moet namelijk voldoende bepaald zijn. Dit houdt in dat duidelijk moet zijn wat en hoeveel u afneemt. De duur van een jaar had in het aanbod zelf moeten staan en is mijn inziens geen algemene voorwaarden.

Daarnaast vind ik dat Feenstra is voldoet aan de plicht om algemene voorwaarden van toepassing te verklaren. Feenstra verwijst namelijk niet (alleen) naar de voorwaarden die ze van toepassing verklaard.

Dream on! denk je werkelijk dat je TS met dit advies een dienst bewijst?
Zelfs jij weet dat je een abbo niet zomaar kan opzeggen, TS wist/weet heel goed waar zij/hij aan begint. Staat namelijk gewoon in het contract.
Je bent gewoon een "deskundige" van niks", en dan beweren dat je juridisch geschoold bent.....
Ammenooitnie....

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Als u via internet de aanvraag gedaan heeft moet u een hokje aankruisen ja ik ga akkoord met de voorwaarden, wel aanklikken om verder te gaan niet lezen maar toch aanvragen en als het u niet uitkomt klagen.

gr Henk

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Barman schreef:
alfatrion schreef: Daarnaast vind ik dat Feenstra is voldoet aan de plicht om algemene voorwaarden van toepassing te verklaren. Feenstra verwijst namelijk niet (alleen) naar de voorwaarden die ze van toepassing verklaard.
Huh? :?
Als je op de website van Feenstra een bestelling doet dan moet je op een gegeven aanvinken dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. De link verwijst echter naar een pagina waar 13 documenten op staan. Daarmee zeggen ze dus eigenlijk "er zijn algemene voorwaarden van toepassing, maar gaat u er zelf maar naar opzoek". Dat is niet zoals het hoort.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Als je op de website van Feenstra een bestelling doet dan moet je op een gegeven aanvinken dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. De link verwijst echter naar een pagina waar 13 documenten op staan. Daarmee zeggen ze dus eigenlijk "er zijn algemene voorwaarden van toepassing, maar gaat u er zelf maar naar opzoek". Dat is niet zoals het hoort.
Handleiding
:
U klikt aan Algemene voorwaarden vanaf mei 2012 laatst geldende
Dan scrol je naar artikel 12

Artikel 12 Looptijd en beëindiging
1. Alle ServiceAbonnementen hebben een minimale looptijd van 1 jaar. Het
ServiceAbonnement wordt vervolgens met onbepaalde tijd verlengd. De
Opdrachtgever heeft na de minimale looptijd van 1 jaar het recht het Service-
Abonnement per maand op te zeggen. Indien het ServiceAbonnement voor
de minimale looptijd wordt opgezegd, zullen de resterende termijnen van de

Dit alles laten opzoeken door een neefje van 12 :P :lol:

gr Henk

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

alfatrion schreef:Wouter,

Daarnaast vind ik dat Feenstra niet voldoet aan de plicht om algemene voorwaarden van toepassing te verklaren. Feenstra verwijst namelijk niet (alleen) naar de voorwaarden die ze van toepassing verklaard.
Ik denk dat je gelijk hebt. De duur van deze overeenkomst hoort bij het aanbod vermeldt te worden en niet in de algemene voorwaarden.

Gesloten