LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon
Nuon
Nuon, er is al veel over gezegd maar wie heeft deze ervaring.
Je hebt een tegoed van de Nuon en ze houden "gewoon" een bedrag af om dat ze mij een aantal (onterechte ) aanmaningen stuurde! welk middel kan ik nu nog gebruiken om mijn geld terug te krijgen ?
Na een aantal keren vragen weer geen reactie van "mijnheer" nuon, zij misbruiken hun macht om gewoon geld intehouden van het bedrag wat ik teveel heb betaald.
Zelf vinden ze; is deze rekening fout eerst betalen als blijkt dat het echt fout is krijgt u het wel terug anders volgt er gewoon een aanmaning als u niet optijd heeft betaald en deze aanmaningen houden ze ze dan van het teveel betaalde geld dus gewoon achter !!
(En dan teweten dat de adres wijziging daarvan al was ingegaan.)
Je hebt een tegoed van de Nuon en ze houden "gewoon" een bedrag af om dat ze mij een aantal (onterechte ) aanmaningen stuurde! welk middel kan ik nu nog gebruiken om mijn geld terug te krijgen ?
Na een aantal keren vragen weer geen reactie van "mijnheer" nuon, zij misbruiken hun macht om gewoon geld intehouden van het bedrag wat ik teveel heb betaald.
Zelf vinden ze; is deze rekening fout eerst betalen als blijkt dat het echt fout is krijgt u het wel terug anders volgt er gewoon een aanmaning als u niet optijd heeft betaald en deze aanmaningen houden ze ze dan van het teveel betaalde geld dus gewoon achter !!
(En dan teweten dat de adres wijziging daarvan al was ingegaan.)
Re: Nuon
http://www.sgc.nl en dan kiezen voor de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven of naar de Consumentenbond
Re: Nuon
De consumenten website www.boycot.nu ontvangt net als alle andere consumenten websites en organisaties heel veel klachten over de energie leveranciers.
Na aandringen bij de politiek kregen wij het volgende e-mail bericht,
8 juli 2004
Aan de redactie van Boycot.nu
“Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected] “
Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al die klachten.
Met vriendelijke groet
Boycot.nu
Na aandringen bij de politiek kregen wij het volgende e-mail bericht,
8 juli 2004
Aan de redactie van Boycot.nu
“Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected] “
Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al die klachten.
Met vriendelijke groet
Boycot.nu
Re: Nuon
Ik heb dezelfde soort ervaring met de NUON. Ik ben inmiddels een jaar geleden verhuisd en e.e.a. is nog steeds niet geregeld. Ik heb eind juni de meterstanden doorgegeven van het oude adres en toen ik in december een herinnering kreeg kwam ik er toevallig achter dat de rekeningen van het oude adres nog steeds automatisch worden afgeschreven. De Nuon heeft mij toen vriendelijk gevraagd of ik december nog wilde betalen, dat was makkelijker en dat heb ik gedaan. Ook kreeg ik een nieuw verhuisformulier waar ik de meterstanden van het oude adres weer op heb ingevuld. In februari kreeg ik echter weer een herinnering van het oude adres. Dus ik heb weer gebeld en die hebben ze geblokkeerd. Ook kreeg ik weer een verhuisformulier..... Na een telefoontje bleek dat ik deze niet weer hoefde in te vullen. Wel bleek een maand later dat ik voor mijn nieuwe adres ineens twee klantnummers had...., zonder dat ik hier ooit bericht van had gekregen. Ik kreeg dus ook ineens twee aparte rekeningen (die samen hetzelfde bedrag waren als voorheen mijn enige klantnummer voor het nieuwe adres). Na een telefoontje bleek dat ze het netbeheer nu op een aparte rekening hadden gezet. Het gevolg is dat ik voor de maand mei nu eigenlijk twee keer netbeheer moet betalen. Dit kan ik de NUON echter niet duidelijk maken en zij blijven er opstaan dat ik beide rekeningen moet betalen, met aanmaningen als gevolg. Ook heb ik nog steeds geen eindrekening van mijn oude adres en ik ben benieuw wanneer ik het geld terug krijg wat ik tot en met december heb betaald voor het oude adres... Als je dan vervolgens ook nog een medewerker aan de telefoon krijgt, die alleen maar kan zeggen "mevrouw u moet gewoon betalen" en die ophangt als ik hem naar zijn naam vraag....nou dan raakt het geduld echt wel op
Re: Nuon
6 mei is de dag dat we zijn verhuisd, we hebben alles netjes geregeld om gezeur te voorkomen. We hebben ons adres gewijzigd en de meterstanden door laten geven door de woningbouw. Op 6 april kregen we de sleutel van onze nieuwe woning maar op 6 mei hadden we nog geen bericht van de nuon wat betreft het te betalen maandbedrag voor onze nieuwe woning. We kregen na telefoninsch contact te horen dat er sprake was van een storing maar dat we zo snel mogelijk wat zoude nhoren. Een maand later nog maar eens gebeld en gevraagd hoe alles zat omdat de kosten nu wel hoog gingen oplopen...een paar maanden in een keer betalen is ook niet het fijnste wat er is...De beste man die ik aan de telefoon had keek in de computer en zag dat we niet eens gefactureerd waren op ons nieuwe adres... samen besloten we om niet alle maanden te betalen maar vanaf nu ons maandbedrag hoger te laten zijn.
Inmiddels kregen we een acceptgiro op ons nieuwe adres, een kleine rekening, administratie kosten voor de verhuizing...ik denk twee weken later kregen we de eerste acceptgiro voor onze maandlasten, echter hier waren nogmaals de administratie kosten bij op gezet, wij hebben dus omdat we dit betaald hebben alleen het afgesproken maandbedrag betaald...hier hebben we nog niets over terug gehoord.
Tussentijds kregen we een algemene brief van nuon dat er een storing is en er mogelijk iets is mis gegaan met de doorgegeven verhuizingen. Alleen als je gebeld zou hebben zou het allemaal al gewijzigd zijn. Dit hebben we netjes geregeld dus konden we de brief als niet verzonden beschouwen.
Afgelopen zaterdag kregen we een brief van Nuon met daarin twee acceptgiro's, van het oude adres nadat we verhuisd zijn of we deze per direct wilden betalen. En kennelijk waren we verhuisd wat de nieuwe bewoner van ons oude huis had ze aan de Nuon geretourneerd. Ik heb direct naar ze gemaild (telefonisch contact moet je duur betalen met 10 cent p/m en krijg je ook niet vergoed als je in je gelijk staat). Ik kreeg een automatisch mailtje terug dat ze het zo snel mogelijk zouden behandelen.
Vanmorgen kreeg ik opnieuw post van de Nuon of liever gezegd van Intrum Justitia, het incasso bureau van de Nuon...De eerste maand na onze verhuizing wordt op deze manier geincasseerd, binnen 8 dagen na dagtekening betalen...10 euro incasso kosten en 50 euro aanmaningskosten extra op het maandbedrag van onze oude woning...dit maal contact gezocht met het incasso bureau zij nemen contact op met Nuon...word je daar nu niet ontzettend gek van ??!!!.
Inmiddels kregen we een acceptgiro op ons nieuwe adres, een kleine rekening, administratie kosten voor de verhuizing...ik denk twee weken later kregen we de eerste acceptgiro voor onze maandlasten, echter hier waren nogmaals de administratie kosten bij op gezet, wij hebben dus omdat we dit betaald hebben alleen het afgesproken maandbedrag betaald...hier hebben we nog niets over terug gehoord.
Tussentijds kregen we een algemene brief van nuon dat er een storing is en er mogelijk iets is mis gegaan met de doorgegeven verhuizingen. Alleen als je gebeld zou hebben zou het allemaal al gewijzigd zijn. Dit hebben we netjes geregeld dus konden we de brief als niet verzonden beschouwen.
Afgelopen zaterdag kregen we een brief van Nuon met daarin twee acceptgiro's, van het oude adres nadat we verhuisd zijn of we deze per direct wilden betalen. En kennelijk waren we verhuisd wat de nieuwe bewoner van ons oude huis had ze aan de Nuon geretourneerd. Ik heb direct naar ze gemaild (telefonisch contact moet je duur betalen met 10 cent p/m en krijg je ook niet vergoed als je in je gelijk staat). Ik kreeg een automatisch mailtje terug dat ze het zo snel mogelijk zouden behandelen.
Vanmorgen kreeg ik opnieuw post van de Nuon of liever gezegd van Intrum Justitia, het incasso bureau van de Nuon...De eerste maand na onze verhuizing wordt op deze manier geincasseerd, binnen 8 dagen na dagtekening betalen...10 euro incasso kosten en 50 euro aanmaningskosten extra op het maandbedrag van onze oude woning...dit maal contact gezocht met het incasso bureau zij nemen contact op met Nuon...word je daar nu niet ontzettend gek van ??!!!.
Re: Nuon
www.dte.nl
gewoon zoveel mogelijk klagen bij degene die de vergunningen verleend om electriciteit te mogen leveren. Is niet zo dat zij boetes kunnen opleggen o.i.d maar ze kunnen wel behoorlijke druk op de bedrijven uitoefenen en in het uiterste geval, zoals bij praktijken van Durion stellen ze de vergunning ter discussie.
gewoon zoveel mogelijk klagen bij degene die de vergunningen verleend om electriciteit te mogen leveren. Is niet zo dat zij boetes kunnen opleggen o.i.d maar ze kunnen wel behoorlijke druk op de bedrijven uitoefenen en in het uiterste geval, zoals bij praktijken van Durion stellen ze de vergunning ter discussie.
Re: Nuon
Probleem met de Dte is natuurlijk wel dat ze je specifieke klacht niet oplossen. Daar klagen is goed maar ik zou aanraden de zaak ook voor te leggen bij de Geschillencommissie Nutsbedrijven (http://www.sgc.nl).
Re: Nuon
Voordeel van klagen bij DTe is wel dat het ook eens een keer bij dhr. Brinkhorst op zijn bordje komt die steeds maar loopt te roepen dat het allemaal goed komt in de energiewereld.
Kunnen we misschien, met de nadruk op dit laatste woord, eens een structurele oplossing voor het lakse gedrag van de energieleveranciers verwachten in plaats van individuele acties via consumentenbond of geschillencommissie.
Voorlopig heeft het aankaarten van misstanden bij Durion al tot effect gehad dat de bedrijfsleiding op het matje is geroepen bij DTe.
Kunnen we misschien, met de nadruk op dit laatste woord, eens een structurele oplossing voor het lakse gedrag van de energieleveranciers verwachten in plaats van individuele acties via consumentenbond of geschillencommissie.
Voorlopig heeft het aankaarten van misstanden bij Durion al tot effect gehad dat de bedrijfsleiding op het matje is geroepen bij DTe.