LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
En heb je ze de groeten gedaan?
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Gelukkig, ik dacht al, geen updates meer te krijgen!Robertke schreef:Ik ben zojuist gebeld door Microsoft, ze zijn dus weer actief!
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ik ben nog nooit gebeld door die lui
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Wat fijn om te horen. Bedankt voor deze zeer nuttige informatie.Dekseldopje schreef:Ik ben nog nooit gebeld door die lui
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ik ook niet....nuttig?
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
dhc schreef:Ik ook niet....nuttig?
Heel nuttig , ik namelijk ook niet
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ik word dagelijks door ze gebeld, maar dan wel de echte
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
bprosman schreef:Ik word dagelijks door ze gebeld, maar dan wel de echte
sprookjesland?
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Nuttig, ik ook niet, dus wat is er mis!Rim69 schreef:Wat fijn om te horen. Bedankt voor deze zeer nuttige informatie.Dekseldopje schreef:Ik ben nog nooit gebeld door die lui
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
inmiddels is het maart 2013 en gaat deze **** nog steeds door. ik ben vandaag gebeld door een gast die voor windows zou werken met een net code van 001630529165 met zo'n engels en asiatische stem. maar deverbinding was slecht en die gast was niet te verstaan. er was mee te krijgen de me pc een probleem had nou ja me internet en ik moest hem opstarten enz nou verstond hem niet dus heb ik de horn er op gelegd. belde me terug en zeiden wacht even geef u de baas toen weer ur comouter has a inet problem. ik vraag incomming or outgoing dat kon hij me niet zeggen begreep het in.Weer gezegd zijn niet te verstaan en opgehangen. dus ben bang dat ze of overnieuw begonnen zijn of nooit gestopt is.
grierjes
grierjes
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Beste mensen,
Vandaag 3 x gebeld met het nummer 008000229239, eerste 2 keren nam mijn vriendin op en werd aangesproken in het engels dat er iets mis was met haar computer. Bij de derde keer heb ik zelf opgepakt en vroeg gelijk aan hem waar hij het telefoonnummer vandaan had, toen werd opgehangen. De provider gebeld en gevraagd of hun hiervan op de hoogte waren? Het antwoord: we bellen U terug.
Vandaag 3 x gebeld met het nummer 008000229239, eerste 2 keren nam mijn vriendin op en werd aangesproken in het engels dat er iets mis was met haar computer. Bij de derde keer heb ik zelf opgepakt en vroeg gelijk aan hem waar hij het telefoonnummer vandaan had, toen werd opgehangen. De provider gebeld en gevraagd of hun hiervan op de hoogte waren? Het antwoord: we bellen U terug.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
vandaag 6x gebeld door dit nummer. Vanaf het eerste moment had ik een vreemd gevoel. Ik heb de eerste keer net gedaan of ik geen engels kon verstaan, de tweede keer heb ik een ander persoon vertelt dat ik helemaal geen windows had.
Ik heb ook direct mijn naaste familie ingelicht om niet op dit soort telefoontjes in te gaan.
Ik heb ook direct mijn naaste familie ingelicht om niet op dit soort telefoontjes in te gaan.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 apr 2013 15:55
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Geachte dames en heren,
Ik werd gisteren op 2e paasdag gebeld door dit nummer en vandaag ook alweer 2 keer. Gisteren heb ik in het Engels gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben en vandaag hangen ze meteen op. Ik heb het nummer gegoogled en daarbij kwam ik meteen op trosradar. Iedereen is dus weer gewaarschuwd dat ze wederom bezig zijn met bellen.
Groeten Erik
Ik werd gisteren op 2e paasdag gebeld door dit nummer en vandaag ook alweer 2 keer. Gisteren heb ik in het Engels gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben en vandaag hangen ze meteen op. Ik heb het nummer gegoogled en daarbij kwam ik meteen op trosradar. Iedereen is dus weer gewaarschuwd dat ze wederom bezig zijn met bellen.
Groeten Erik
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Trek het eens wat algemener en stel jezelf de vraag: wanneer ben ik voor het laatst gebeld door een onbekende die later betrouwbaar bleek te zijn?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 apr 2013 10:30
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Wij hebben dit ook regelmatig (gemiddeld 3 maal per week schat ik). Ben nu bezig met een nieuw telefoonnummer, wellicht dat dat helpt de ergernissen die dit meebrengt te voorkomen. Voor wat betreft de andere mensen hier op het forum, ben ik wel benieuwd naar welke provider men heeft. Wij zitten zelf bij UPC, ook met de telefonie. Kan het misschien te maken hebben met de provider, of gaat het veel breder dan dat? (ik vermoed zelf breder, maar zoek de feiten hieromtrent)
Verder is het volgende handig om in acht te nemen met dit soort praktijken:
- U zal de eerste zijn die door Microsoft zelf benadert wordt. Zij zullen NOOIT uit zichzelf contact met u opnemen, zo proactief zijn ze daar niet. Als u zelf een kwestie heeft ondergebracht bij Microsoft dan weet u dat zelf het beste.
- Beschikt u over nummer herkenning en is het voor u niet logisch dat u telefoongesprekken uit het buitenland ontvangt, of in ieder geval uit een regio die u niet kent? Gewoon niet opnemen of direct weer ophangen is de snelste oplossing.
- Geef uit voorzorg nooit uw volledige naam op aan de telefoon, ook niet bij het herhalen van de vraag.
- Wees gezond achterdochtig bij dit soort telefoongesprekken. Twijfelt u? Vraag om het telefoonnummer waarop u kunt terug bellen. Overleg met iemand uit uw omgeving, of een consumentenorganisatie zoals bijvoorbeeld Tros Radar en bepaal of het nut heeft / noodzakelijk is dat u terug belt.
- Noemt de beller gegevens van u op, waarvan u denkt dat alleen u ze kan weten? (Geboortenamen, -datum, -plaats, huisadres, IP adres etc.). Dan is dat in ieder geval een teken dat u uw gegevens digitaal beter moet beveiligen. U heeft ze per slot van rekening niet zelf aan deze persoon overgedragen.
- Laat u nooit onder druk zetten iets te doen. Er zijn immers geen mensenlevens in gevaar als u niet ingaat op de wensen of vragen van de beller.
Laat u vooral niet intimideren door deze "behulpzame" medemensen. Hang gewoon op, hoe vaak ze ook bellen. En wellicht is het verstandig dat iedereen die hier mee te maken heeft gaat turfen hoe vaak dit per maand voorkomt. Wellicht komt er dan weer eens een mooi onderwerp van bij Tros Radar!
Verder is het volgende handig om in acht te nemen met dit soort praktijken:
- U zal de eerste zijn die door Microsoft zelf benadert wordt. Zij zullen NOOIT uit zichzelf contact met u opnemen, zo proactief zijn ze daar niet. Als u zelf een kwestie heeft ondergebracht bij Microsoft dan weet u dat zelf het beste.
- Beschikt u over nummer herkenning en is het voor u niet logisch dat u telefoongesprekken uit het buitenland ontvangt, of in ieder geval uit een regio die u niet kent? Gewoon niet opnemen of direct weer ophangen is de snelste oplossing.
- Geef uit voorzorg nooit uw volledige naam op aan de telefoon, ook niet bij het herhalen van de vraag.
- Wees gezond achterdochtig bij dit soort telefoongesprekken. Twijfelt u? Vraag om het telefoonnummer waarop u kunt terug bellen. Overleg met iemand uit uw omgeving, of een consumentenorganisatie zoals bijvoorbeeld Tros Radar en bepaal of het nut heeft / noodzakelijk is dat u terug belt.
- Noemt de beller gegevens van u op, waarvan u denkt dat alleen u ze kan weten? (Geboortenamen, -datum, -plaats, huisadres, IP adres etc.). Dan is dat in ieder geval een teken dat u uw gegevens digitaal beter moet beveiligen. U heeft ze per slot van rekening niet zelf aan deze persoon overgedragen.
- Laat u nooit onder druk zetten iets te doen. Er zijn immers geen mensenlevens in gevaar als u niet ingaat op de wensen of vragen van de beller.
Laat u vooral niet intimideren door deze "behulpzame" medemensen. Hang gewoon op, hoe vaak ze ook bellen. En wellicht is het verstandig dat iedereen die hier mee te maken heeft gaat turfen hoe vaak dit per maand voorkomt. Wellicht komt er dan weer eens een mooi onderwerp van bij Tros Radar!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 apr 2013 11:29
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Check, puur omdat het geregistreerd moet worden: wij zijn net ook gebeld door "Microsoft".
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ik werd net gebeld door een India's engels sprekende vrouw die mij wilde helpen omdat ik zogenaamd een slecht document gedownload zou hebben op mijn PC. Zij zei te bellen vanuit Stockholm.Mijn vraag: hoe weet ik dat u bent wie u zegt te zijn ? Ontwijkende antwoorden. vervolgens werd ik doorverbonden met een manlijke collega en toen heb ik het contact verbroken. Lijkt me hoax werk
PM Huisman
PM Huisman
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jan 2012 20:49
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ben net ook gebeld door 0014259053074. De meneer vroeg of ik Engels sprak, maar omdat ik het vreemd nummer vond zei ik nee, ten hij vroeg een beetje zei ik ook nee, en hij hing meteen op.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 apr 2013 13:39
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ik heb ook zojuist een heftig gesprek gehad met deze heren....
Dacht eerste instantie WAT........ gaat windows mij nu persoonlijk contacten?>>?????
Op het moment dat ik hem vroeg waar het stond op de microsoft pagina en of windows pagina verwees hij mij constant door om naar http://www.configureworm.com te gaan waarop ik natuurlijk heb gezegt eerst de officiele pagina daarna misschien wat jullie willen...
Ook in het log boek de bekende en logische error...... SQL errors.... DHCP.... wisselbestanden etc etc ;-P
De beste man begon zijn geduld te verliezen bij me want hij begon te schreeuwen en kon mij plaatsen als persoon als een eigenwijs en iemand die denkt alles te weten.... zolang hij mij geen duidelijke antwoorden kon geven JA dan ben ik dat
O ja hij kon mij ook mededelen dat McAfee windows Ultimate niet ondersteunde mafketel
Dus voor allen wees op je hoeden en trap er niet in!!
001254256589 dit nummer wordt volgende week bij ACM (OPTA) aangegeven
Groeten uit Den Haag
Dacht eerste instantie WAT........ gaat windows mij nu persoonlijk contacten?>>?????
Op het moment dat ik hem vroeg waar het stond op de microsoft pagina en of windows pagina verwees hij mij constant door om naar http://www.configureworm.com te gaan waarop ik natuurlijk heb gezegt eerst de officiele pagina daarna misschien wat jullie willen...
Ook in het log boek de bekende en logische error...... SQL errors.... DHCP.... wisselbestanden etc etc ;-P
De beste man begon zijn geduld te verliezen bij me want hij begon te schreeuwen en kon mij plaatsen als persoon als een eigenwijs en iemand die denkt alles te weten.... zolang hij mij geen duidelijke antwoorden kon geven JA dan ben ik dat
O ja hij kon mij ook mededelen dat McAfee windows Ultimate niet ondersteunde mafketel
Dus voor allen wees op je hoeden en trap er niet in!!
001254256589 dit nummer wordt volgende week bij ACM (OPTA) aangegeven
Groeten uit Den Haag
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 mei 2013 17:35
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ook wij hebben last van bovenstaande situatie...
Dit is gisteren begonnen. Gisteren hebben ze tot 8 keer op onze vaste lijn gebeld.
Wij hebben een loper als telefoon, dus kunnen de lijn niet zomaar laten open liggen.
We zijn ook verplicht om elke keer de vaste telefoon op te nemen, omdat wij beiden wachtdiensten werken en dus ook bereikbaar moeten blijven, indien er een urgentie plaatsvindt in het ziekenhuis.
Vandaag was het weer hetzelfde liedje... Opnieuw al 7 keer opgebeld geweest.
We hebben reeds allerhande zaken verzonnen zoals: we hebben geen windows, geen pc, ... maar het stopt niet.
Is er echt niets tegen te doen...
Dit is gisteren begonnen. Gisteren hebben ze tot 8 keer op onze vaste lijn gebeld.
Wij hebben een loper als telefoon, dus kunnen de lijn niet zomaar laten open liggen.
We zijn ook verplicht om elke keer de vaste telefoon op te nemen, omdat wij beiden wachtdiensten werken en dus ook bereikbaar moeten blijven, indien er een urgentie plaatsvindt in het ziekenhuis.
Vandaag was het weer hetzelfde liedje... Opnieuw al 7 keer opgebeld geweest.
We hebben reeds allerhande zaken verzonnen zoals: we hebben geen windows, geen pc, ... maar het stopt niet.
Is er echt niets tegen te doen...