LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen oplichting?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
chavalbueno
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 aug 2007 13:06

Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door chavalbueno »

Een veiling waar je een hotelovernachting, een dagje uit of een etentje voor zeer lage prijs kunt verwerven. En bieden kan al vanaf 1 euro! Het klinkt zo mooi. Te mooi. En dat is het ook. Reeds talloze gedupeerden meldden zich bij de consumentenorganisaties. Hoe werkt het? Wanneer je aangemeld bent kun je meebieden op tal van zaken, waarvan er veel te maken hebben met vakantie of uitgaan. Er staat een bepaalde tijd voor waarin je op dat product kunt bieden. Wanneer die tijd is afgelopen heeft de hoogste bieder de bieding gewonnen. Het woord "gewonnen" is verwarrend, want je wint het product niet maar de veiling. Het product moet je gewoon betalen. Daar bovenop betaal je ook nog vier euro aan Vakantieveilingen.nl (hierna VV.nl te noemen). Ook de aanbieders van de producten waarop geboden kan worden betalen aan VV.nl. Zo betaalt bijvoorbeeld een Grieks restaurant € 11,50 voor elke keer dat iemand een etentje bij hen verwerft. U begrijpt dat er dus niet onder dat bedrag geboden moet worden, want dat zou de uitbater van het restaurant teveel gaan kosten. Onder de stortvloed van klachten over Vakantieveilingen.nl is een steeds terugkerende klacht dat VV.nl of de aanbieder van het product meebiedt om de prijs op te drijven. Waarschijnlijk gebeurt dit inderdaad want wanneer een bieding te langzaam oploopt, gebeurt het zeer vaak dat er ineens een bod tien keer zo hoog wordt gedaan. Staat het etentje eerst op € 2,-- biedt men plotseling € 20,--. Dit is verre van logisch en moet dus bijna wel gemanipuleerd zijn. Ook gebeurt het vaak dat één en dezelfde persoon achter elkaar twee of drie keer zichzelf overbiedt. Wat kunt u doen om te voorkomen dat u met hen het schip ingaat? Om te beginnen niet meedoen aan hun veilingen. Er zijn veiliger manieren om een goedkoop uitje te scoren. Heeft u toch meegedaan en een veiling gewonnen, maak dan altijd een screenprint van het winnende bod
als bewijs. U doet dit door gelijktijdig ctr en Prt Scr in te toetsen en vervolgens in een lege paintpagina te plakken. Ook kunt u daarbij nog gewoon een foto van het beeldscherm maken. Let op dat daarbij alle vitale gegeven te zien zijn (uw naam, de datum, tijd, het winnend bod, enz.).
Schrijf ALTIJD naar Vakantieveilingen.nl over het probleem. Wanneer u dit via hun mailformulier doet, maak dan ook hiervan een printscreen of foto als bewijs. Maar beter mailt u naar [email protected]. Bewaar elk mailtje wat u aan hen verstuurt of wat u van hen ontvangt zorgvuldig. Belangrijk is dat u ook de aanbieder van het "gewonnen" product benadert. Doet u dit niet dan is de kans aanwezig dat VV.nl niet eens uw mail beantwoordt. Door hun klant zelf met de zaak lastig te vallen wordt VV.nl onder druk gezet of haakt hun klant vroeg of laat af. Als er maar genoeg klachten binnenkomen zullen consumentenorganisaties op een gegeven moment hier landelijke aandacht aan schenken. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, kunt u ook hen inschakelen.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Wat een ophef weer.
Sommige uitjes etc. gaan er gewoon voor goedkoper uit dan wat je zou betalen als je het buiten vv.nl om doet.
Dat men mee bied, is niet voor iedereen belangrijk, als het maar goedkoper is.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Ja er is al zoveel gezegd over VV. Er moet een einde aan komen. Net als het geklaag dat het op de terrasjes zo duur is. Als iedereen maar blijft bieden op VV en als altijd de terrasjes weer vol zitten........ Als iedereen niet meer zou bieden en als niemand meer op de terrasjes zou zitten zijn we er van af. Het zal nooit gebeuren want wij willen gewoon belazerd worden.

chavalbueno
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 aug 2007 13:06

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door chavalbueno »

@ Daan, Strostronk: jullie piepen wel anders wanneer je zoals ik voor € 2,-- een etentje "wint" maar het vervolgens niet geleverd krijgt. Ondanks de meegeleverde bewijzen. Het is natuurlijk erg makkelijk reacties van anderen af te doen als gezeur.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door stronkstronk »

chavalbueno schreef:@ Daan, Strostronk: jullie piepen wel anders wanneer je zoals ik voor € 2,-- een etentje "wint" maar het vervolgens niet geleverd krijgt. Ondanks de meegeleverde bewijzen. Het is natuurlijk erg makkelijk reacties van anderen af te doen als gezeur.
Dat had ik ook wel willen winnen voor 2 euro maar door schade en schande wijs geworden door niet meer te bieden op Vakantieveiling en Biedengeniet en Hotelkamerveiling. Heb de accounts laten verwijderen. Het is een sport voor de bieder een zo goekoop mogelijk artikel te winnen en het is aan de aanbieder om het zo duur mogelijk te verkopen. En dat is het spel. Jij zit aan de verkeerde kant van het spel en kan het spel niet beinvloeden. Zij gaan echt niet een etentje voor 2 euro verkopen. Echt niet! En je kan rechtsbijstand inschakelen maar je kan op je kop gaan staan: je kan ook een enkeltje psychiater nemen en je frustratie daar neer leggen. Mensen willen bedonderd worden en dat worden ze ook.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Overdrijven is ook een vak! :mrgreen:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door G7 »

stronkstronk schreef:
chavalbueno schreef:@ Daan, Strostronk: jullie piepen wel anders wanneer je zoals ik voor € 2,-- een etentje "wint" maar het vervolgens niet geleverd krijgt. Ondanks de meegeleverde bewijzen. Het is natuurlijk erg makkelijk reacties van anderen af te doen als gezeur.
Dat had ik ook wel willen winnen voor 2 euro maar door schade en schande wijs geworden door niet meer te bieden op Vakantieveiling en Biedengeniet en Hotelkamerveiling. Heb de accounts laten verwijderen. Het is een sport voor de bieder een zo goekoop mogelijk artikel te winnen en het is aan de aanbieder om het zo duur mogelijk te verkopen. En dat is het spel. Jij zit aan de verkeerde kant van het spel en kan het spel niet beinvloeden. Zij gaan echt niet een etentje voor 2 euro verkopen. Echt niet! En je kan rechtsbijstand inschakelen maar je kan op je kop gaan staan: je kan ook een enkeltje psychiater nemen en je frustratie daar neer leggen. Mensen willen bedonderd worden en dat worden ze ook.
Helemaal mee eens!!!!! Ik doe hier ook niet meer aan mee. Pure geldklopperij en velen trappen er in en betalen zodoende veel te veel!!!

Milla72
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2011 14:27

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Milla72 »

Ik had kaartjes gewonnen voor de wedstrijd PSV-SV REID de kaartjes zijn nooit aangekomen en als je ze beld 15ct per minuut moet je heel lang wachten om vervolgens te horen dat zij er niets aan kunnen doen maar ze innen wel je geld.

Vervolgens zegt men had je eerder moeten bellen??
hoe dan staat nergens dat je de kaarten voor een bepaalde dag binnen moet hebben aleen dat je tot een bepaalde dag betaald moet hebben.

Ze willen er maar makkelijk van afkomen alsof ik er iest kan doen dat de kaarten niet zijn aangekomen. Maar een oplossing zoeken ho maar

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Via vakantieveilingen, bijv. voor pretparken, krijg ik na de bevestiging altijd een mailtje en via dat mailtje kan ik betalen.
Na betaling kan ik direct mijn vouchers downloaden en uitprinten. Ik hoef dus nooit te wachten op mijn "kaartjes".
Is dit met voetbalwedstrijden anders dan?

wimvos505
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2011 05:20

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door wimvos505 »

Ja natuurlijk is Vakantieveilingen oplichting, ik woon in een andere tijdzone en kom in oktober voor een maandje naar o.a.Nederland voor vakantie. Een familielid vertelde mij kijk eens op deze site , wellicht dat je goedkoop uit bent. Ik heb me dus speciaal gericht op hotels en bungalows in NL en Belgie. Ik volg veilingen NL tijd ca. 22.00 uur , dan ben ik hier klaar, maar veel veilingen hebben een eindtijd ´s morgens ongeveer 8.00 of 9.00 uur in NL. En dan slaap ik. Wat ik wel zie gebeuren is , dat zo om 24.00 of 01.00 blijkbaar de nachtwaker , Jan Bartels van de Fletcher groep, alle biedingen begint, wel of geen openingsbod met 35 euro en daarna blijkbaar gaat slapen. NH Hotels veilt de hele dag door, maar blijkbaar een provinciale keten, want ´s nachts wordt er niet geveild. Raar. Dan hebben we ook nog de heer Geert Jan Muskens van Hotel Voncken, die voor ie gaat slapen ook nog maar een minimum prijs weg zet. Kortom, ik boek wel gewoon een hotel, kost misschien 5 EURO meer,maar weet ik ook zeker, dat ik daar kan slapen.

wimvos505
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2011 05:20

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door wimvos505 »

Niet dat ik natuurlijk van plan ben om naar die verzonken bouwput in Amsterdam te gaan, maar vandaag boedt een mevrouw Deborah dokter om 23. 58 op een Ajax tour 30,00 euro en een minuut later biedt ze 50 euro, en daarn ais za gaan slapen.

blmm07
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2012 23:57

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door blmm07 »

Wat een onzin dat vakantieveilingen oplichting zou zijn. Ten eerste, de definitie van winnen is oa: als beste partij uit een wedstrijd komen / voordeel behalen [bijvoorbeeld] door koop en verkoop. Winnen houdt dus niet altijd in dat je iets gratis verkrijgt. Ten tweede: ik heb inmiddels zelf 2 keer een veiling gewonnen. Ik lees altijd goed de voorwaarden door, ik weet wat de vaste kosten zijn, en daar houdt ik rekening mee met het bieden. Ik heb op voorhand een maximum bedrag in gedachten wat ik kwijt wil zijn en daar ga ik niet overheen. Dat sommigend de spits opdrijven door het bieden van hoge bedragen hoeft ook niets te betekenen. Voodat iemand naar bed gaat kan iemand goed een hoog bod doen omdat dat z'n maximum bedrag is en deze persoon voor de sluiting van de veiling niet meer terugkomt. Ook weet ik uit ervaring dat sommige veilingen altijd hoog eindigen. Je kunt een uur lang elke keer met één euro ophogen en dan veel moeite doen voor alsnog een hogere prijs. Je kunt ook de mensen die voor een dubbeltje op eerste rang willen zitten elimineren uit 'het spel' en een hoger bod doen. Mensen die vaker aan dit soort veilingen mee doen houden veilingen vaak eerst stil een veiling in de gaten en weten dus wat een uiteindelijk prijs ongeveer gaat worden. Als je bv aast op een weekje weg naar een vakantiepark en dat eindigt altijd rond de 100 euro, dan ga je niet een uur lang zitten ophogen met 1 euro. Staat het hoogste bod op 2 euro, dan knal je er gewoon 50 euro in want daar gaat ie uiteindelijk toch voor weg. Mensen moeten niet zo zeuren, je bent er zelf bij, alle info staat erbij, je moet gewoon goed opletten waar je op bied en wat de vaste kosten zijn. En dan is er niets discutabels aan vakantieveilingen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

blmm07 schreef:Ten tweede: ik heb inmiddels zelf 2 keer een veiling gewonnen.
Toch vind ik het helemaal geen "kunst" om zo'n veiling te "winnen". Als je er gelijk invliegt met een belachelijk hoog bod win je gegarandeerd. Daarom vind ik het helemaal niets met winnen te maken hebben.
Het is in mijn optiek een andere manier van kopen, waarbij een kans bestaat dat er niet gekocht wordt.

Voor de rest ben ik het met u eens met het maximumbedrag verhaal. Waarbij het wel verstandig is dat de bieders eerst eens gedegen vergelijkend warenonderzoek doen. Zoals wat kost een verblijf in bepaalde perioden zonder de specifieke voorwaarden enz. Als dat niet lucratief genoeg is gewoon laten lopen naar de volgende bieder.

stef stevens
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:20

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door stef stevens »

Ik Heb de afgelopen 4 avonden geprobeerd een reis te boeken via de veiling. Elke keer dat ik op een reis wilde bieden, zag ik steeds dezelfde namen de prijs op drijven. Deze mensen waren op meerdere reizen tegelijk aan het bieden tot een bepaalde hoogte. Daarna lieten ze de reis schieten, zelfs soms op €1,- terwijl ze twee minuten daarvoor de prijs met 3 X €50,- verhoogd hadden. Tevens zie je dat ze soms de reis daadwerkelijk winnen en dat ze vijf minuten later weer bieden op een andere reis in dezelfde periode van vertrek. Zo gaat dat de hele avond door. De namen veranderen elke avond maar de tactiek zie je steeds terug. Ik heb een klacht neergelegd bij vak. veil. en kreeg bijna hetzelfde antwoord als de mensen die het hier min of meer opnemen voor vak. veil.
Ik ben er van overtuigd dat hier iets niet in de haak is. Het kan geen toeval zijn dat je elke avond weer twee mensen de hele avond ziet bieden op elke reis.
Ik vind dit echt een vorm van oplichting. De prijs wordt kunstmatig hoog gehouden.
Vanavond zijn de namen Vincent v.d. Ploeg enSander Pengel die de boel opdrijven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voor de mensen die altijd maar klagen over dit soort sites: verdiep je eerst eens in het principe van een veiling en het veilen van producten en diensten. Bij een "echte" veiling (met een veilingmeester enzo) loop je ook de kans dat je iets verkeerds koopt of teveel betaald als je je niet verdiept in de materie.

chansey
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2013 08:56

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door chansey »

Hallo ik heb in september 2012 een veiling gewonnen.
Toen ik online wilde betalen tot 5 maal aan toe wilde dat steeds niet lukken.
Nu zitten we op maart 2013 en eergisteren werd ineens een bedrag van 70 euro afgeschreven door vakantieveilingen... toen ik hun belde met het verhaal dat we 7 maanden verder zijn.
Werd ik afgeschreept met ja sorry u kunt alles nalezen in de voorwaarden.
Maar daarbij komt dan ook nog eens dat die veiling die ik gewonnen had maar geledig was tot 4 maanden na sluiting van de veiling!!!!!! Dus daar gaat je geld

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik heb ook weleens de indruk dat er gemanipuleerd wordt met Vakantieveilingen. Dan is bijvoorbeeld het hoogste biedbedrag 10 euro, en in de laatste paar seconden wordt er dan heel onlogisch bijvoorbeeld 90 euro geboden (misschien wel door de aanbieder zelf ?). Je kunt het moeilijk bewijzen, maar je ziet vaak dezelfde namen die de prijs opdrijven voor op hetzelfde uitje op verschillende datums.

Ik heb ook weleens goedkoop een uitje geboekt via Vakantieveilingen hoor zonder problemen. Maar een spotgoedkoop uitje kan alsnog duur uitvallen door bijvoorbeeld een verplichte eindschoonmaak waarvan de kosten een veelvoud zijn van het bod wat jij geboden hebt. En de datums waarop jij graag op vakantie gaat zijn niet altijd beschikbaar.

je moet inderdaad goed de voorwaarden lezen, en er niet van uitgaan dat je inderdaad voor 1 euro een resort kunt boeken in een 5 sterrenhotel.

richard44444
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2013 13:52

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door richard44444 »

ik wou een leuke dag er tussen uit met me dochter.
ik had preston palace in mij gedachten.
Ik heb een bod gedaan op Preston Palace via vakantieveilingen.
De tijd was nog maar 2 min. toen ging iemand over me heen bieden.
Ik heb even gewacht tot de laatste 10 sec. en heb ik weer een bod geplaatst,hierbij was ik de hoogste maar de tijd sprong ineens van 2 sec. op 10 min. dus kwam er ineens tijd bij.
Zit meer dan een uur te wachten en win ik die hotel dus niet.
zou bijna zeggen dat ze het expres hebben gedaan ze wachten net zo lang dat er meer dan 100 euro
voor geboden is,

gr richard

anjohma
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2013 00:22

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door anjohma »

Helaas ben ik ook zo stom geweest om te bieden op een overnachting in een Fletcher hotel, ondanks dat een collega mij gewaarschuwd had om dit niet te doen. Ik heb deze veiling "gewonnen" zoals vakantieveiling dit noemt. Hoera.....!
Ik wil een hotel boeken in juni maar helaas valt er tot nu toe alleen te boeken in mei en dan ook nog eens zeer beperkt. Eerlijk gezegd zie ik de bui al hangen. Het zal waarschijnlijk niet lukken om 1 nacht te boeken in juni in ons favoriete Fletcher hotel in Zuid-Limburg.
Spijt, spijt, spijt. Mensen trap er niet in.

Harmen P
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013 11:19

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Harmen P »

Al een paar keer gehad dat de site hapert op het moment van aflopen. Of dat de tijd op een of andere manier verspringt > verlengd wordt. Het aanbod vind ik de laatste tijd ook niet beter worden. Veel tickets voor feesten etc. Ik heb nu zelf een andere pagina ontdekt die me tot nu toe veel beter bevalt, refoveilingen, is nog wat kleiner maar wel prima service! Ook direct contact met klantenservice etc!

Gesloten