LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kaakchirurg na ongeval.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
dickys
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:05

kaakchirurg na ongeval.

Ongelezen bericht door dickys »

Onze zoon wordt binnenkort 18 en zal zelf een ziektekostenverzekering moeten afsluiten.

Ongeveer 10 jaar terug is hij met zijn voortanden op een auto gevallen waardoor één voortand is afgebroken. In die tijd is hij bij de tandarts geholpen met een stifttand, Inmiddels zit hij verder in het traject en is hij een aantal maal bij de acta geweest o.a. voor verschillende wortelkanaalbehandelingen aan deze voortand, een gat maken in zijn kaakbeen, vullen met "cement" waar later de prothese in gezet kon worden. Achteraf blijkt dat niet ging lukken en moest hij naar de kaakchirurg om het cement uit zijn kaakbeen te laten verwijderen en heeft hij bij de kaakchirurg een bot transplantatie gehad om ervoor te zorgen dat zijn kaakbeen sterk genoeg is om de prothese te plaatsen. Enkele weken bleek dit nog niet aangeslagen te zijn en moet hij over een maand terug komen bij de kaakchirurg ofwel om opnieuw een transplantatie uit te voeren ofwel om de prothese direkt te laten plaatsen.

Mijn vraag heeft het zin om een aanvullende tandartsverzekering af te sluiten voor dergelijke behandelingen of valt dit onder andere ziektekosten omdat het chirurgische ingrepen zijn. Ik kan mij voorstellen dat dit soort ingrepen niet onder tandartskosten vallen.

Ik ben zelf bij de Amersfoortse verzekerd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: kaakchirurg na ongeval.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met een tandartsverzekering bereikt u niets. Deze vergoedt geen chirurgische ingrepen zoals die van de kaakchirurg. Daar komt bij dat praktisch alle tandartsverzekeringen de afgelopen 10 jaar sowieso zijn uitgekleed: de vergoedingen zijn verslechterd terwijl de premies zeer fors omhoog zijn gegaan.

Daarnaast geldt dat voor de duurste tansdartsverzekeringen men eerst een keuring moet ondergaan. Zitten er veel kosten aan te komen, dan word je niet geaccepteerd door de verzekeraar. Maakt u zich zorgen over toekomstige kosten, dan kunt u beter een aparte spaarrekening openen en daar maandelijks (automatisch) een bedrag naar overboeken.

Zie ook http://vergelijkmondzorg.nl/tandartsverzekering

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: kaakchirurg na ongeval.

Ongelezen bericht door vroem »

even navraag doen bij de tandarts, of dit allemaal , vanwege voorgeschiedenis ongeval, onder de regeling bijzondere tandheelkunde (en dus basisverzekering) valt. Moet al bekend zijn .
Zo niet is het hoog tijd alsnog aanvraag te doen (door de tandarts het liefst, die weet hoe dat werkt) . Voor voortanden , waar wellicht implantaat moet komen (is in uw verhaal niet geheel duidelijk) kan dat doorlopen tot 21e jaar. Maar wel bekend bij verzekering z.s.m. indien nog niet gebeurt.

Gesloten