LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Beste Romers ,

dank voor je reactie hier heb ik wat meer aan.
De persoon huurde destijds een kamer bij mij.
Toen had hij de maken met deurwaarder Jongerius in Amersfoort.
Een heel gedoe en rel geweest , want ondanks dat ik van al mijn spullen bonnen heb
ja lach niet tot bloempotten en plantjes aan toe , de huurovereenkomst van de persoon
zijn ze zo vergaan dat het tot openbare verkoop dreigde te komen.
Pas na klacht bij de Kamer werden ze wat makker.
Excuus nooit gehad.
Dus hoge pet heb ik van die gasten beslist niet op.

De andere zaak was er een van mij tussen Agis.( ruim 10 jaar geleden)
Die hadden/hebben hun administratie niet voor elkaar. Ik vroeg aan agis een overzicht van openstaande posten ( die er niet waren) stuurde dat door naar deurwaarder maar zolang Agis hun niet terug floot bleven ze aan de gang. Dus ook klacht want ik had aan mijn betalingsverplichting voldaan.

Van de betreffende deurwaarder Oorschot en partners kreeg ik netjes een bos bloemen.
Dus zo kan het ook.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door puma73 »

Het feit dat jij regelmatig te doen hebt met deurwaarders zegt ook iets over jou als persoon.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door kokka »

een klaagbriefje is al heel wat anders als voor de kamer gesleept en gewonnen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een melding doen bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders kan voor een deurwaarder voldoende zijn, zijn zaak nog eens goed te bekijken en alsnog tot de conclusie komen dat hij ( en eiser) fout zitten.

@Puma, bedoel dat TS een persoon is die haar administratie wel goed voor elkaar had in tegenstelling tot Agis?
En dat TS een persoon is die misschien wat te goed van vertrouwen is, door een vriend met financiële problemen bij haar woonruimte te laten huren?

Romers
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:09

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Romers »

caro642 schreef:Van excuus aanbieden hebben ze nooit gehoord !!!! Ze proberen want willen geld , liever kwaadschiks dan goedschiks.
Maar aangezien je het beter weet heb je vast wel antwoord op mijn vraag?
Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen toevoegen aan de kennis van iemand die al twee deurwaarders met de tuchtrechtspraak van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders heeft geconfronteerd. Aangezien deze deurwaarder komt voor het innen van geld is er al een vonnis van de rechter na een rechtszaak waarvoor de dagvaarding blijkbaar ook op het verkeerde adres is betekend, en waar een andere persoon dan de gedagvaarde voor wordt aangesproken, ook nadat deze er op is gewezen dat het de verkeerde persoon betreft.

Als u deze gang van zaken schriftelijk in een klachtbrief meldt bij de Kamer, dan heeft u binnenkort de derde geschorste deurwaarder op uw naam staan. Daar hoeft u dan verder geen actie meer voor te ondernemen. Wat hadden de vorige twee deurwaarders verkeerd gedaan, waarvan u wél op de hoogte was van hun rechtsbevoegdheden?

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

tja puma dat zegt inderdaad wat over mij .. betaal mijn rekeningen niet ga lekker op vakantie , koop me suf en kweek een hele hoop schulden vandaar mijn agressie tegenover deurwaarders, je hebt helemaal gelijk totaal ontrecht.
Eigen schuld dikke bult toch

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Beste romers,

het blijkt toch iedere keer anders te zijn bij de deurwaarders,
bij agis bleek dat ze me verwisseld hadden met een andere debiteur,
Jongerius bleek mij niks te kunnen maken omdat ik een kamer had verhuurd incl gebruik van bed, etc.

Dit is weer anders ook de deurwaarders verzinnen het iedere keer weer anders.

Laat mij voor op stellen dat ik mijn rekeningen altijd op tijd betaal, als het wat lastig is zoals nu met je eigen bijdrage van het ziekenfonds dan bel ik op leg het uit en dan is het geen probleem bij cz om de rekening in gedeelte te betalen. Geld ook voor de rest ...........
Dat ik dan mijn kind geen nieuwe voetbalschoenen kan geven en 4x per week brood eet tja das de prijs ervan.....

Maar wat er betaald moet worden wordt betaald hoor daar ben ik stipt in....

Wat ik het ergste vind is dat er niet geluisteerd wordt door deze personen , als ik zeg hij woont hier niet meer , ze ijskoud door blijven gaan met hun manieren ondanks dat hij niet meer woonachtig is hier.
Mijn taak of hun taak dit uit te zoeken????

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Beste Jolien,

Helaas is bij dit soort lieden de gegeven informatie niet voldoende , ze blijven doorgaan is mijn ervaring.
Ik kan hier heel slecht tegen gezien het ook heel onterecht is.
Ik voldoe ten allertijden aan mijn betalings verplichtingen, das mijn opvoeding he
heb geen schulden en heb mijn auto niet op credit gekocht maar gewoon voor gespaard en gekocht.

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Maar dank voor voor jullie tips en medeleven in deze kwestie :D
Met uitzondering van ............... want het zal toch wel aan mij liggen
alle deurwaarders hier aan de deur :lol:

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Beste Caro642,

deurwaarders hebben heel veel bevoegdheden, maar ook daar zijn beperkingen aan gebonden.
Als zij een opdracht hebben gekregen om een vordering te incasseren mogen zij niet zomaar een adres opvragen bij de gemeente. Dit navragen mag alleen ten behoeve van de ambtshandelingen.
Dus niet voor een sommatiebrief, maar wel voor een dagvaarding.
Dat het adres dat bij de opdrachtgever bekend is en het huidige adres van elkaar afwijkt is daarom dus mogelijk.

In de meeste situaties kloppen de adressen wel en kunnen de schuldenaren overwegen te betalen of een betalingsregeling af te spreken voordat er een (dure) procedure wordt gestart.

Guusje61

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Oke dank Guusje (leuke naam trouwens) voor de info.
Dus voor ze beslag leggen op je spullen moet er eerst een dagvaarding zijn geweest ?
Nou we wachten verder rustig af hoe het gaat verlopen, of het blijft stil en zijn ze wakker geworden
anders zal brief nr 2 een dezer dagen wel volgen...

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Dank je

Om beslag te mogen leggen moet er een uitspraak van de rechter zijn.
Dus dagvaarding -zitting - uitspraak - betekening vonnis, daarna

Er kan eerder beslag worden gelegd, maar dan moet de voorzieningenrechter daar toestemming voor hebben gegeven. Over het algemeen wordt dat niet voor relatief kleine bedragen.
Guusje

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

hoi guusje,

nou ik ben heel benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.
Heb in het verleden geen goede ervaringen gehad met deurwaarders
en mijn ervaring is dat die niet luisteren.
Wat doet 2x toe jammer genoeg door een klacht bij de Kamer te deponeren gebleken is.
Wacht nu rustig af wat er gaat gebeuren.
Dank voor je reacties

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door puma73 »

Even een aanvulling, bestuursrechtelijke organen hoeven om beslag te leggen niet eerst naar de rechter. Die mogen een dwangbevel uitvaardigen en hebben geen gerechtelijke uitspraak nodig.

Bestuursrechtelijke organen zijn CJIB, waterschappen, gemeenten, belastingdienst en zo zijn er nog wel een paar die ik vergeet.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Puma, dat klopt, maar bij Cato gaat het volgens mij niet om een bestuursrechtelijk orgaan. Maar ook een dwangbevel moet eerst betekend worden voordat er beslag gelegd mag worden

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

hoi Puma,
dank voor de aanvulling dit wist ik nl niet.
altijd leuk om iets bij te leren ... ben bang dat ondanks de persoon niet meer op dit
adres woont het niet de laatste deurwaarder/incasso bureau zal zijn :?

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

en guusje het gaat inderdaad niet om een bestuursrechtelijk orgaan,
maar om een tandarts rekening ..

Gesloten