LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Matrassen Concord
Matrassen Concord
Bij deze wil ik anderen en belanghebbende informeren over een teleurstellend ervaring met het beddengoed winkel Matrassen Concord.
Twee maanden geleden kocht ik een Vitalis Air matras (Aerostar 500 soft) bij Matrassen Concord te Enschede. De matras is verkocht als nieuw en onbeschadigd.Toch bij levering een beschadiging aan de tijk is geconstateerd en is meteen bij de winkel gemeld. De verkoper erkend dat de schade is opgelopen tijdens opslag in de winkel. Hij beloofde om te zien of het mogelijk is een nieuwe tijk te bestellen.
Paar weken later krijg ik te horen dat een vervanging van de beschadigde tijk met een nieuwe is niet mogelijk. Volgens de verkoper, de kosten van een nieuwe tijk (+/- €200) is te veel in verhouding met de verkooprijs.
Met wat nog telefoontjes en bezoeken aan de winkel heb ik uitermate flexibiliteit en geduld getoond. Maar helaas, pogingen om tot een redelijk oplossing te komen zijn niet gelukt. Als compensatie, een kleine beddengoed artikel (ter waarde van €20 a €30) is aangeboden. Meer zou ik niets krijgen, zei de verkoper. Natuurlijk, met dat neem ik geen genoegen.
Wat mij betreft, de gebrekkige afhandeling van deze zaak laat er geen twijfel dat de betrouwbaarheid en service van Matrassen Concord zijn ver beneden de maat. Een zeer teleurstellend winkel ervaring!
Twee maanden geleden kocht ik een Vitalis Air matras (Aerostar 500 soft) bij Matrassen Concord te Enschede. De matras is verkocht als nieuw en onbeschadigd.Toch bij levering een beschadiging aan de tijk is geconstateerd en is meteen bij de winkel gemeld. De verkoper erkend dat de schade is opgelopen tijdens opslag in de winkel. Hij beloofde om te zien of het mogelijk is een nieuwe tijk te bestellen.
Paar weken later krijg ik te horen dat een vervanging van de beschadigde tijk met een nieuwe is niet mogelijk. Volgens de verkoper, de kosten van een nieuwe tijk (+/- €200) is te veel in verhouding met de verkooprijs.
Met wat nog telefoontjes en bezoeken aan de winkel heb ik uitermate flexibiliteit en geduld getoond. Maar helaas, pogingen om tot een redelijk oplossing te komen zijn niet gelukt. Als compensatie, een kleine beddengoed artikel (ter waarde van €20 a €30) is aangeboden. Meer zou ik niets krijgen, zei de verkoper. Natuurlijk, met dat neem ik geen genoegen.
Wat mij betreft, de gebrekkige afhandeling van deze zaak laat er geen twijfel dat de betrouwbaarheid en service van Matrassen Concord zijn ver beneden de maat. Een zeer teleurstellend winkel ervaring!
Re: Matrassen Concord
Wanneer de beschadiging onbeduidend is, zou het aanbod best redelijk kunnen zijn.
Re: Matrassen Concord
Hoor je dan niet een deel van het aankoop bedrag terug te krijgen (hier 20 a 30 Euro), in plaats van een verkapte tegoed bon?Wanneer de beschadiging onbeduidend is, zou het aanbod best redelijk kunnen zijn
Re: Matrassen Concord
De matras is verkocht als nieuw en onbeschadigd. Het is rond €400 gekost - dus geen kleine bedrag. De schade bestaat uit zichtbare vuil plekken en een kleine scheur op de tijk. Mijn inziens, een nette afhandeling van de zaak zou leiden tot een vervanging van de beschadigde tijk of evenredig compensatie (een beddengoed artikel van €20 a €30 komt niet dicht in de buurt).
Re: Matrassen Concord
Het bedrijf denkt daar duidelijk anders over. En daar zullen ze vast een reden voor hebben...
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je een vlekje wil uitmelken tot 50% korting. En dat staat inderdaad in geen enkele verhouding !
Denk max 5%
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je een vlekje wil uitmelken tot 50% korting. En dat staat inderdaad in geen enkele verhouding !
Denk max 5%
Re: Matrassen Concord
De verwachte en meest voor de hand liggend oplossing is de vervanging van de tijk, die onbeschadigd had moeten worden afgeleverd! Daaraan wil / kon de winkel niet meewerken. Ja, een nieuwe tijk van +/- €200 is veel in verhouding met de aankoop bedrag - maar mij (de klant) kan niets worden verweten.
Om flexibiliteit te tonen, ben ik open geweest voor een redelijke compensatie. Uiteraard, ik vind dat een compensatie van 5% te laag is in verhouding met de omvang van de schade (vlekken en een scheurtje op de tijk).
Om flexibiliteit te tonen, ben ik open geweest voor een redelijke compensatie. Uiteraard, ik vind dat een compensatie van 5% te laag is in verhouding met de omvang van de schade (vlekken en een scheurtje op de tijk).
Re: Matrassen Concord
Nou, volgens mij ligt een schadevergoeding voor de hand aangezien functioneel niets mis is met de matras. Daar trek je toch een hoeslaken omheen.
Maar veel succes met je onredelijke eis.
Maar veel succes met je onredelijke eis.
Re: Matrassen Concord
Gezien de hoogte van vele stunt-kortingen probeert de winkel op goedkope wijze een mogelijk gebruikte en beschadigde matras als nieuw te verkopen.
Bij non-conforme levering heeft consument recht op vervanging, herstel, ontbinden van de koop, of terugbetaling deel van aankoop prijs.
Aanbod van tegoedbon is dus sowieso ongepast, en hoeft TS niet te accepteren.
Je kan ook bij Concord voorstellen om geschillencommissie de hoogte van vergoeding te laten vaststellen....
Bij non-conforme levering heeft consument recht op vervanging, herstel, ontbinden van de koop, of terugbetaling deel van aankoop prijs.
Aanbod van tegoedbon is dus sowieso ongepast, en hoeft TS niet te accepteren.
Je kan ook bij Concord voorstellen om geschillencommissie de hoogte van vergoeding te laten vaststellen....
Re: Matrassen Concord
je moet geen problemen dramatisch gaan uitvergroten om je gelijk te halen. Het matras heeft, zo ik het begrijp, enkel wat cosmetische gebreken. Met de hoezen eromheen zie je er niets van.
Ik vind het aanbod van de winkel zo gek nog niet.
je koopt bij een matrassenstunthal maar je wil de service van een dure speciaalzaak.
Ik vind het aanbod van de winkel zo gek nog niet.
je koopt bij een matrassenstunthal maar je wil de service van een dure speciaalzaak.
Re: Matrassen Concord
Dat doe ik ook niet. Ik drong niet aan op vervanging van de tijk - alhoewel, dat zou je verwachten bij een fatsoenlijke winkel.sjoegel schreef:je moet geen problemen dramatisch gaan uitvergroten om je gelijk te halen. Het matras heeft, zo ik het begrijp, enkel wat cosmetische gebreken.
Dat is makkelijk gezegd. Met andere woorden, zeg je: de klant moet het neerleggen en blijven zoeken voor een manier of argument om de schade te aanvaarden. In principe, dat is niet juist noch eerlijk.sjoegel schreef:Met de hoezen eromheen zie je er niets van.
Het is geen goedkope matras. Toch, hier heb je wel gelijk, en het is ook mijn punt: Matrassen Concord biedt slechte service!sjoegel schreef:je koopt bij een matrassenstunthal maar je wil de service van een dure speciaalzaak.