Rafc1972 schreef:
Ik vind de tekst niet toelaatbaar als je niet in de positie bent om het te kunnen doen. Zij kunnen gewoonweg geen beslag leggen
er staat toch ook helemaal niet dat zij beslag gaan leggen? dat is nu juist het mooie van deze tekst. als er had gestaan: "als u niet reageert leggen we beslag" dan had je een punt gehad.
ze waarschuwen slechts voor wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren als blijkt dat je in gebreke ben en de rechter je tot betalen van de vordering veroordeelt.
Rafc1972 schreef:
Ik vind de tekst niet toelaatbaar als je niet in de positie bent om het te kunnen doen. Zij kunnen gewoonweg geen beslag leggen
er staat toch ook helemaal niet dat zij beslag gaan leggen? dat is nu juist het mooie van deze tekst. als er had gestaan: "als u niet reageert leggen we beslag" dan had je een punt gehad.
ze waarschuwen slechts voor wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren als blijkt dat je in gebreke ben en de rechter je tot betalen van de vordering veroordeelt
Er had helemaal niks mogen staan:
Maar ik zie dat ik een mail heb ontvangen van CBP (zat in de spam) en dat ik de wet aan mijn kant heb en dat dit niet toelaatbaar is wat dit incasso bureau gedaan heeft.
"ze waarschuwen slechts voor wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren als blijkt dat je in gebreke ben en de rechter je tot betalen van de vordering veroordeelt".
Hiermee zou je dan alles goed kunnen praten. Er zitten nog wel wat stappen tussen een vordering bij een incassobureau en een beslaglegging.
"Voorkom gedwongen opname in psychiatrisch ziekenhuis"; het incassobureau wil alleen maar waarschuwen voor wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren als je in gebreke bent, het uiteindelijk tot beslaglegging komt, je huis/haard/baan/vrouw/kinderen kwijt raakt en helemaal de weg kwijt bent.
Rafc1972 schreef:
ze waarschuwen slechts voor wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren als blijkt dat je in gebreke ben en de rechter je tot betalen van de vordering veroordeelt
Maar ik zie dat ik een mail heb ontvangen van CBP (zat in de spam) en dat ik de wet aan mijn kant heb en dat dit niet toelaatbaar is wat dit incasso bureau gedaan heeft.
"ze waarschuwen slechts voor wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren als blijkt dat je in gebreke ben en de rechter je tot betalen van de vordering veroordeelt".
Hiermee zou je dan alles goed kunnen praten. Er zitten nog wel wat stappen tussen een vordering bij een incassobureau en een beslaglegging.
"Voorkom gedwongen opname in psychiatrisch ziekenhuis"; het incassobureau wil alleen maar waarschuwen voor wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren als je in gebreke bent, het uiteindelijk tot beslaglegging komt, je huis/haard/baan/vrouw/kinderen kwijt raakt en helemaal de weg kwijt bent.
Rafc1972 schreef:
ze waarschuwen slechts voor wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren als blijkt dat je in gebreke ben en de rechter je tot betalen van de vordering veroordeelt.
Dat heb ik al eerder uitgelegd. Dat de tekst dubieus is, omdat je het op verschillende manieren kan interpreteren. En als ze willen waarschuwen, dan moeten ze het correct doen. Zoals ik al zei, ze kunnen geen beslag leggen. Dus zou er eigenlijk moeten staan, om uit handen geven aan een deurwaarder te voorkomen, dient u ons te contacteren. Want van beslaglegging is helemaal geen sprake, voordat er beslaglegging gedaan wordt, moet eerst de rechter aan te pas komen, dus een beetje voorbarige tekst allemaal. Het is tekst om mensen onder druk te zetten, en dat mogen ze officieel volgens hun keurmerk ook niet....
snuffel1 schreef:Er is niet echt een wet voor incassoboeren het is een beroep die elke malloot zonder papieren mag uitoefenen. Actief benaderen zoals dat zo mooi heet kent bijna geen grenzen, sms bommen, bestoken met telefoontjes en nu blijkbaar ook via de bankrekening. Dreigen met beslaglegging doen ze vrijwel direct bedoelt als pressie middel, menigeen gaat overstag. Wat de schending van de privacy betreft u heeft uw rekeningnummer bij E-ON neergelegd zij menen een vordering op u te hebben en leggen uw totale dossier bij de incassoboer neer, van schending is dus geen sprake.
Dat is inderdaad het gevaar, als jij schuld bij piet heeft en piet komt bij mij om te vragen om te incasseren bij jou, dan kan dat zomaar.... Erg krom allemaal. Moet wel zeggen dat het wel verbeterd is, vroeger had je zelfs twee criminelen die bij mensen langs gingen om te incasseren, was in de tijd nog op TV.
Van schending is wel sprake, aangezien je hier bij voorbaat van geinformeerd dient te worden. Waar ze je privé-gegevens voor kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Rafc1972 op 04 mei 2013 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rafc1972 schreef:
Ik ben verbijsterd dat mensen dit accepteren ! Dit is oneigenlijk gebruik van een bankrekening (n.l. als communicatiemiddel)
De incassoburo's weten van gekkigheid niet meer wat te doen. Hiervan moet je zeker melding maken en ook aangifte van bedreiging/stalking.
Men dient je via de post te bereiken, en als je daar niet op reageert moeten ze je dagvaarden ! Dat ze dat niet doen en op deze manier je geld proberen af te troggelen is pure intimidatie.
De Tegenpartij schreef:Ik ben verbijsterd dat mensen dit accepteren ! Dit is oneigenlijk gebruik van een bankrekening (n.l. als communicatiemiddel)
De incassoburo's weten van gekkigheid niet meer wat te doen. Hiervan moet je zeker melding maken en ook aangifte van bedreiging/stalking.
Men dient je via de post te bereiken, en als je daar niet op reageert moeten ze je dagvaarden ! Dat ze dat niet doen en op deze manier je geld proberen af te troggelen is pure intimidatie.
Heb daar uiteraard ook melding van gemaakt. Heb ook een tegenvoorstel gedaan dat zij zich uit kunnen kopen, indien dit niet gebeurt, zal ik de gang naar de rechtbank maken. Ben benieuwd of zij meegaan in het verhaal. Anders zal het een duur grapje worden voor dit incassobureautje.