LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] monteur van Guidion maakt telefooncentrale kapot

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ideeMix

monteur van Guidion maakt telefooncentrale kapot

Ongelezen bericht door ideeMix »

De monteur van Guidion kwam om een modem voor internet te verwisselen. Wij schakelden dit bedrijf in via XS4all. Vóór de monteur kwam deed onze huiscentrale het nog, toen hij weg was niet meer. Ter informatie, deze centrale ((homevox) loopt over onze privélijn en staat dus los van de zakelijke internetaansluiting waar iets aan moest veranderen. Ik heb er bovenop gestaan dat hij met een schroevendraaier bij de verkeerde telefoonaansluiting in de weer was. De monteur was bijzonder onbeschoft en is met ruzie vertrokken. Wij zitten nu met een niet werkende huiscentrale. Dezelfde dag nog een klacht ingediend bij Guidion. Het zou opgelost worden. Na vijf dagen zelf maar weer eens gebeld. Het voorstel is dat er een “expert” van Guidion komt die kijkt aan wie het defect ligt. Voor de duidelijkheid, een expert die door Guidion ingehuurd wordt! Als de fout bij ons ligt moeten wij zelf de kosten betalen en als de fout bij Guidion ligt betalen zij. Maar er is geen enkele twijfel over hoe het defect ontstaan is.
Een toelichting op het gedrag van de monteur.
Volgens de planning zou het verwisselen van het modem een half uur duren. Echter, na twee uur en veel bellen door de Guidionmonteur met anderen is er nog geen resultaat. De heer S.B, de monteur, zegt dat hij weggaat omdat het niet lukt. Op dat moment is het oude modem afgekoppeld en de nieuwe nog niet aangesloten. Mijn privételefoon doet het niet, oorzaak onbekend. Ik word kwaad en zeg dat ik absoluut niet zonder internet kan en dat het mij niet kan schelen hoe hij het regelt, maar dat hij toch nog maar even z’n best moet doen. Hij belt nog maar eens en het nieuwe modem werkt. Ik vraag hem ook mijn privételefoon weer werkend te maken. Immers, hij heeft het bijbehorende stopcontact opengedraaid, dus zal er wel iets kapot zijn gemaakt. Nu blijkt dat S.B. niet alleen onbekwaam maar ook onbeschoft is. “Wat denkt u wel, ik ben twee uur met uw modem bezig geweest, ik ga weg, dat is lang genoeg”. En hij vertrekt.

GJvdZ

Re: monteur van Guidion maakt telefooncentrale kapot

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ideeMix schreef:Ik word kwaad en zeg dat ik absoluut niet zonder internet kan en dat het mij niet kan schelen hoe hij het regelt, maar dat hij toch nog maar even z’n best moet doen. Hij belt nog maar eens en het nieuwe modem werkt. Ik vraag hem ook mijn privételefoon weer werkend te maken. Immers, hij heeft het bijbehorende stopcontact opengedraaid, dus zal er wel iets kapot zijn gemaakt. Nu blijkt dat S.B. niet alleen onbekwaam maar ook onbeschoft is. “Wat denkt u wel, ik ben twee uur met uw modem bezig geweest, ik ga weg, dat is lang genoeg”. En hij vertrekt.
Als ik een klant zou treffen die me zo zou behandelen zou ik ook gaan. Kwaad worden omdat iets niet lukt slaat toch nergens op? Als internet echt onmisbaar is moet je sowieso een dubbele aansluiting hebben om niet afhankelijk te zijn van een single point of failure. Als u uw zaken niet op orde heeft is dat absoluut geen excuus om mensen die gewoon hun werk doen uit te kafferen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat het gedrag van de klant de eindsituatie heeft veroorzaakt.

Als monteur wordt je direct bij binnenkomst al met wantrouwen begroet.

Dat ts zelf 'iets' heeft gezien zal hemzelf wel overtuigen maar een rechter natuurlijk niet.

ideeMix

Nou...... "het lukt niet, ben al twee uur bezig dus ik ga"...... terwijl hij mijn aansluiting die het goed deed onklaar had gemaakt...... pas toen werd ik kwaad hoor! Hij wilde weg gaan, zonder bijvoorbeeld te zeggen dat er een collega zou komen die het wel op zou lossen. Zonder excuus aan te bieden dat hij de boel kapot had gemaakt (internetaansluiting én telefooncentrale).
Ik heb absoluut niet de monteur met wantrouwen ontvangen, integendeel, met een vriendelijk woord en gevraagd of hij koffie wilde. Ik ben een leek, dus ga ervan uit dat het in orde komt. Waarom zou ik wantrouwend zijn? Er staat een half uur voor, dus het feit dat hij twee uur bezig is, is waarschijnlijk het bewijs dat hij er niet zoveel verstand van had. Geen probleem, als hij het maar goed aflevert. Of iemand stuurt die het wél kan.
En ja, ik ben een leek, ik heb geen idee wat een "een single point of failure" is. En ja, ik ben bezig met alles wat professioneler aan te pakken, juist daarom wilde ik dit wijzigen. Op advies van XS4all.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

crazyme schreef:Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat het gedrag van de klant de eindsituatie heeft veroorzaakt.

Als monteur wordt je direct bij binnenkomst al met wantrouwen begroet.

Dat ts zelf 'iets' heeft gezien zal hemzelf wel overtuigen maar een rechter natuurlijk niet.

TS hoort die mensen netjes te behandelen, maar alsnog hoort die monteur geen knoeiwerk af te leveren.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ideeMix schreef:Nou...... "het lukt niet, ben al twee uur bezig dus ik ga"...... terwijl hij mijn aansluiting die het goed deed onklaar had gemaakt...... pas toen werd ik kwaad hoor! Hij wilde weg gaan, zonder bijvoorbeeld te zeggen dat er een collega zou komen die het wel op zou lossen. Zonder excuus aan te bieden dat hij de boel kapot had gemaakt (internetaansluiting én telefooncentrale).
Ik heb absoluut niet de monteur met wantrouwen ontvangen, integendeel, met een vriendelijk woord en gevraagd of hij koffie wilde. Ik ben een leek, dus ga ervan uit dat het in orde komt. Waarom zou ik wantrouwend zijn? Er staat een half uur voor, dus het feit dat hij twee uur bezig is, is waarschijnlijk het bewijs dat hij er niet zoveel verstand van had. Geen probleem, als hij het maar goed aflevert. Of iemand stuurt die het wél kan.
En ja, ik ben een leek, ik heb geen idee wat een "een single point of failure" is. En ja, ik ben bezig met alles wat professioneler aan te pakken, juist daarom wilde ik dit wijzigen. Op advies van XS4all.
Je hebt helemaal gelijk en alle recht om kwaad te worden. Wat een prutser. Als die vent enig verstand van zaken had was hij inderdaad binnen 30 minuten klaar en had hij u niet achtergelaten met een kapotte centrale en niet werkende verbinding.
Guidion moet de schade vergoeden en binnen redelijke termijn (5 werkdagen) alles weer in orde maken. Zo niet, dan kunt u op kosten van Guidon zelf iemand inhuren om de schade te laten repareren.

crazyme

olaf79 schreef:
ideeMix schreef:Nou...... "het lukt niet, ben al twee uur bezig dus ik ga"...... terwijl hij mijn aansluiting die het goed deed onklaar had gemaakt...... pas toen werd ik kwaad hoor! Hij wilde weg gaan, zonder bijvoorbeeld te zeggen dat er een collega zou komen die het wel op zou lossen. Zonder excuus aan te bieden dat hij de boel kapot had gemaakt (internetaansluiting én telefooncentrale).
Je hebt helemaal gelijk en alle recht om kwaad te worden. Wat een prutser. Als die vent enig verstand van zaken had was hij inderdaad binnen 30 minuten klaar en had hij u niet achtergelaten met een kapotte centrale en niet werkende verbinding.
Guidion moet de schade vergoeden en binnen redelijke termijn (5 werkdagen) alles weer in orde maken. Zo niet, dan kunt u op kosten van Guidon zelf iemand inhuren om de schade te laten repareren.
Lekker gemakkelijk conclusies trekken hoor.

Wanneer iets geen direct resultaat oplevert ben je "dus" een prutser.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Wanneer iets geen direct resultaat oplevert ben je "dus" een prutser.
Hier twijfel ik toch wel een beetje aan de kennis van de monteur.
Ik vermoed ook dat er gewoon draden nog los zetten van de telefoon centrale naar de ISRA punt.
Is een beetje vreemd verhaal. normaal is een modem omwisselen stekekrtkes los stekkertkes er in.

Ik mis gewoon iets.

devious

Ongelezen bericht door devious »

De HomeVox kan zelf ook heel goed tegenwerken. Die centrale werkt bijzonder goed op analoge telefoonlijnen en met xDSL is het maar de vraag of het allemaal aangesloten kan worden zodat alle functies van het abonnement en de functies van de HomeVox weer doen wat wordt verwacht. VoIP is iets heel anders dan PSTN ...De Guideonner heeft mogelijkerwijs wat over het hoofd gezien, of te weinig kennis.Kan, maar ook de TS moet zich ervan bewust zijn dat hetgeen hij in zijn hoofd heeft mogelijkerwijs onmogelijk is zonder bijkomende apparaten/Homevox-vervanger. Helemaal overstappen naar digitaal is veel simpeler. Zelf een VoIP servertje is tegenwoordig zo simpel met VoIPbuster. Zelfs Skype biedt mogelijkheden. Servertjeer aan en hop...DIY-Home-telecom-system . Kunnen ze vanuit Guideon trouwens ook.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Die centrale werkt bijzonder goed op analoge telefoonlijnen en met xDSL is het maar de vraag of het allemaal aangesloten kan worden zodat alle functies van het abonnement en de functies van de HomeVox weer doen wat wordt verwacht.
De HomeVox zat op een andere lijn waar de monteur helemaal niet hoefde te zijn :
Ter informatie, deze centrale ((homevox) loopt over onze privélijn en staat dus los van de zakelijke internetaansluiting waar iets aan moest veranderen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

ik sluit niet uit dat gebrekkige administratie KPN bij gedragen heeft aan dit problem.

Monteur krijgt dan verkeerd dikader paar nummer door, waar nieuwe verbinding op zou moeten zitten.
Echter , op locatie is dat aderpaar al aangesloten, om modem te testen moet de monteur die verbinding los halen.
Indien op die aansluiting modem niet werkt, moet monteur wel oude verbinding herstellen!

Wordt nog moeilijker voor monteur als op die aansluiting nog oud dsl signal zit: Nieuwe modem ziet wel signaal, inloggen lukt niet.

ideeMix

Wat lief dat jullie zo met mij meedenken. Maar..... alle gebruikte vaktermen zeggen mij helemaal niets. Juist daarom had ik een "deskundige" ingehuurd. Gewoon wat ervoor betalen en je weet zeker dat het in orde komt. Dacht ik..... Het feit dat mijn klacht over Guidion bijna 1000 x (nee, geen nul teveel, echt duizend keer dus!!) gelezen is in een paar dagen bewijst wel dat er veel gezocht wordt op de zoekwoorden Guidion en klacht. En misschien XS4all, immers, zij hebben dit bedrijf aanbevolen. Bedankt voor het meedenken!

devious

Guideon is ook een vreemd bedrijf. Amerikaanse praktijken waar ik niet van gediend ben. Daar is het Marshall-plan niet voor bedoeld evenals het nu van vakbonden. Maar goed, daar gaat het niet om.

Je hebt in 1 huis twee aparte telefoonlijnen? Naast elkaar? Of is er gewoon 1 IS/RA met twee gebruikte aderparen? Want dan moest de Homevoxer inderdaad vanaf. En dan is het ook nog een vraag of de tweedeaanvraag niet over de bestaande lijn is gezet. Want dat kan ook. Testen en labelen gebeurt niet meer zomaar. Was nu wel handig geweest, maar daar heeft de Guideon-meneer geen inzicht in en toegang tot. Een fatsoenlijke installatie-monteur was beter geweest. Gewoon uit de buurt.

crazyme

ideeMix schreef:Wat lief dat jullie zo met mij meedenken. Maar..... alle gebruikte vaktermen zeggen mij helemaal niets. Juist daarom had ik een "deskundige" ingehuurd. Gewoon wat ervoor betalen en je weet zeker dat het in orde komt. Dacht ik..... Het feit dat mijn klacht over Guidion bijna 1000 x (nee, geen nul teveel, echt duizend keer dus!!) gelezen is in een paar dagen bewijst wel dat er veel gezocht wordt op de zoekwoorden Guidion en klacht. En misschien XS4all, immers, zij hebben dit bedrijf aanbevolen. Bedankt voor het meedenken!
Omdat je kennelijk niet weet wat het aanleggen van een verbinding inhoudt, zou je misschien iets meer gereserveerd moeten oordelen over de monteur.

En juichen over een hitscore van 1000+ is ook een beetje triest. Een topic wat de 1000 niet haalt is vrij zeldzaam.

Niet zo snel oordelen dus.

ideeMix

Beste Crazy Me,
Voor alle duidelijkheid: er is geen verbinding aangelegd. Er moest een modem verwisseld worden.
Als de monteur gezegd had: "sorry, ik kan het niet, ik stuur een collega" was er voor mij niets aan de hand geweest. Iedereen heeft zijn deskundigheid, geen probleem. Als er vanuit Guidion zelf een half uur voor staat en de monteur doet er twee uur over heb ik wel mijn vermoedens over de deskundigheid.
En 1100 x een klacht van Guidion bezocht BINNEN DRIE DAGEN lijkt mij wel uniek.

GUIDIONWebcare

Ongelezen bericht door GUIDIONWebcare »

Geachte klant,

Middels deze weg willen wij nogmaals reageren op uw klacht.

Wij hebben meerdere malen telefonisch contact met u gehad. Tijdens dit telefonisch contact hebben wij u aangeboden om nogmaals bij u langs te komen. Er zal dan een andere expert bij u langs komen om te constateren wat het probleem is, maar ook om uw probleem op te lossen. Helaas bent u niet op ons aanbod ingegaan.

Bij het herhaalbezoek namens Guidion zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

1) De situatie is niet naar behoren of niet werkend opgeleverd door de expert. In dit geval zijn er voor u geen kosten aan het bezoek verbonden.
2) De situatie is niet naar behoren of niet werkend opgeleverd door de provider. In dit geval zijn er voor u geen kosten aan dit bezoek verbonden.
3) De situatie is niet meer werkend door toedoen van de klant. In dat geval kan de expert € 17,50 per kwartier in rekening brengen.

Verder zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunt u vinden op guidion.nl/voorwaarden. Voor alle overige werkzaamheden die niet onder de bovenstaande voorwaarden vallen, kan de expert € 17.50 per kwartier in rekening brengen. Dit gebeurt altijd in goed overleg.

Mocht u alsnog op dit aanbod in willen gaan, dan horen wij dat graag van u.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het telefoonnummer 088 2000 130, of via email [email protected].

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Guidion Telecom Support

ideeMix

Ik heb inderdaad "meerdere" malen contact opgenomen met jullie.
Omdat ik mij deze slechte service niet voor kon stellen!

U wilt een expert sturen om naar het probleem te kijken en geeft aan dat er drie mogelijkheden zijn.
1) De situatie is niet naar behoren of niet werkend opgeleverd door de expert. In dit geval zijn er voor u geen kosten aan het bezoek verbonden.
Reactie: Het is wel werkend opgeleverd, maar er is iets anders kapot gemaakt.

2) De situatie is niet naar behoren of niet werkend opgeleverd door de provider. In dit geval zijn er voor u geen kosten aan dit bezoek verbonden.
Reactie: Het is wel werkend opgeleverd, maar er is iets anders kapot gemaakt.

3) De situatie is niet meer werkend door toedoen van de klant. In dat geval kan de expert € 17,50 per kwartier in rekening brengen.
Reactie: Het is wel werkend, maar er is iets anders kapot gemaakt. Uw monteur heeft het stopcontact van onze privételefoon opengemaakt. Via dit stopcontact loopt ook onze huiscentrale. Deze huiscentrale werkt nu niet meer. Bij dat stopcontact ligt (nog steeds) een los snoertje, waar dat voor dient weet ik niet.

Overigens heb ik drie maal tegen de monteur gezegd dat dat het verkeerde telefoon/stopcontact was, dat hij op moest passen, maar hij ging gewoon door. Ik stond er met mijn neus bovenop. maar ik kan moeilijk de schroevendraaier uit zijn handen slaan.
Vergelijk het met de volgende situatie: U laat een glaszetter komen om ruit A te vervangen waar een barst in zit. Terwijl ruit A vervangen wordt stoot hij ruit B kapot. Gaat u dan betalen voor ruit B of verwacht u dat dat gratis gebeurt? Ik weet het antwoord wel.

devious

Crazyme heeft een zeer goed punt. En alleen een modem wisselen...waarom? Stekkertje uit het oudemodem en overzetten in het nieuwe kun je zelf ook als je ook al goede zinnen kunt typen hier op het forum. Zo moeilijk is dat niet. Maar blijkbaar is er iets anders aan de hand waarom je een nieuw modem moest laten installeren. Wellicht is het handig om het HELE verhaal hier even neer te plempen. Grote kans dat het probleem door jezelf kan worden opgelost met de hulp van hier.

Of gewoon niet je kont tegen de kribbe gooien en gewoon bellen met Guideon. Hun voorwaarde is inderdaad duidelijk, maar ga je daar niet op blindstaren. Je ziet alleen de regel dat de klant moet betalen. Bellen en laten oplossen. Er zijn nu al legio mogelijkheden geboden, nu niet blijven schreeuwen dat het kapot is en dat je wordt tegengewerkt.

En 1200 or so hits is echt peanuts. En het lost je probleem niet op.

ideeMix

Nee hoor, ik houd geen informatie achter, zie de zin in mijn eerste stukje: " ...... staat dus los van de zakelijke internetaansluiting waar iets aan moest veranderen. " Er moest dus iets veranderen, precies zoals het er staat. Er was niets kapot. Alles werkte. Alleen een wijziging in het soort aansluiting. En XS4all vertelde mij dat daarvoor een ander modum nodig was. Dat zal best kloppen. En met dat modem is na vele malen door de monteur met anderen bellen ook niets mis. Dat anderen moeten raadplegen was vast ook de reden dat het twee uur duurde.

Voor alle duidelijkheid, zij willen een deskundige sturen die voor hen werkt. Dus GEEN onafhankelijke deskundige. Een ZZp-er die voor zijn inkomsten afhankelijk is van Guidion. Er ligt nu een snoertje naast het stopcontact, ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat niet ik maar de monteur dat daar neergelegd heeft.

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

@TS: Ik zie op klacht.nl dat dit al speelt sinds begin april. Hoe denkt u dat de discussie hier uw probleem gaat oplossen?

Gesloten